#9 Viktor Arvidsson

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

#9 Viktor Arvidsson

Post by Kraxxe »

Har ingen tråd så jag skapar en sådan...

Har varit riktigt bra och jag tycker att han just nu har en plats på 4 kedjor
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Spökplumpen »

Fast, han är knappast aktuell för de två första formationerna (det ska vara på möllers bekostnad, knappast troligt dock) och vad får han uträttat från tredje eller fjärde? Han är ingen klockren checkingspelare... svårt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Zimme »

Spökplumpen wrote:Fast, han är knappast aktuell för de två första formationerna (det ska vara på Möllers bekostnad, knappast troligt dock) och vad får han uträttat från tredje eller fjärde? Han är ingen klockren checkingspelare... svårt.
Arvidsson är ju en som är lämplig att låna ut, hans seniorrutin är begränsad och han skulle kunna vara en framstående spelare i AS.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Markman »

Är det tänkbart att han får spela i 1a/2a till dess att Jimmie är tillbaka? Tillsammans med Jocke kan han nog bli riktigt bra, det har han ju åtminstone varit på försäsongen. Sen är det naturligtvis skillnad på försäsong och Elitserie, men jag tror att han kan göra det bra om han får chansen. När sen Jimmie kommer tillbaka så letar man efter en utlåning på Arvidsson, som ni pratar om.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Sketch »

Skulle också gissa att Arvidsson får chansen nu i början och om det inte blir succé blir en utlåning aktuell när Jimmie m.fl. är tillbaka. Som junior kan vi väl låna ut och ta tillbaka honom när vi vill till skillnad från t.ex. Pettersson? Eller hur fungerade det där?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Zimme »

Fram till 31/1 kan de skickas/tas tillbaka hur många gånger som helst. Efter det kan man ta hem juniorerna men då går det inte att skicka tillbaka dem.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by marre »

Finns ju nåt som heter defensivt jobb och framförallt spel i egen zon...Jocke och Arvidsson i samma kedja? Väldigt tveksam till det..
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Lovade ja, men jag tror han skulle behöva lånas ut innan kan vara med och konkurrera på allvar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Trollet »

Jag har jäkligt svårt att se att Arvidsson ska kliva rakt in som startspelare. Tror inte det händer. Kanske enstaka inhopp i stil med en del juniorer i fjol men visst har väl Viktor ganska mycket mer att visa?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Lubbe »

Sketch wrote:Skulle också gissa att Arvidsson får chansen nu i början och om det inte blir succé blir en utlåning aktuell när Jimmie m.fl. är tillbaka. Som junior kan vi väl låna ut och ta tillbaka honom när vi vill till skillnad från t.ex. Pettersson? Eller hur fungerade det där?
92-orna går att utlåna på samma premisser som juniorer. Regeln gäller juniorer OCH förstaårsseniorer.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Sketch »

Trollet wrote:Jag har jäkligt svårt att se att Arvidsson ska kliva rakt in som startspelare. Tror inte det händer. Kanske enstaka inhopp i stil med en del juniorer i fjol men visst har väl Viktor ganska mycket mer att visa?
Med Bellemare, Jimmie och Vesce borta under inledningen lär han åtminstone få chansen, Pettersson och Selin kan knappast gå före om de nu inte förbättrar sig rejält medan Arvidsson dippar den kommande veckan.
Lubbe wrote:
Sketch wrote:Skulle också gissa att Arvidsson får chansen nu i början och om det inte blir succé blir en utlåning aktuell när Jimmie m.fl. är tillbaka. Som junior kan vi väl låna ut och ta tillbaka honom när vi vill till skillnad från t.ex. Pettersson? Eller hur fungerade det där?
92-orna går att utlåna på samma premisser som juniorer. Regeln gäller juniorer OCH förstaårsseniorer.
Bra, då är det bara att försöka låna ut de som behöver mer speltid utan att behöva bekymra sig för sådant.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Skidrow »

Han kommer att få spela och jag ser det inte som omöjligt att han på våren spelar i PP2, var han spelar i 5mot5 är väl troligtvis en 3 lina och att han tar plats i 1-2 vid skador.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by nr86 »

Han kommer att bli bra pajken!!!!!!
Snygg straff ikväll.....
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by marre »

Jo,utan trafik och när han slippar passa är han bra..har alltid varit..
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by rock »

I like what I see. Kommer att bli bra. Hoppas Viktor får bra med speltid så blir utgången magnifik.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Trollet »

Börjar tycka att han har fått sin chans för den här gången. Talangen finns där men han är inte riktigt redo än. Flyttas nog bort när spelare börjar återvända.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Men han kan ju bli säsongens utropstecken. Inte kan väl han bänkas, lika lite som #19 får nöta bänk.

De som jag tror är mest nöjda är småungarna på läktaren som får springa och slåss om puckarna han skjuter över.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by King Kong »

Jag tycker han spelat till sig en plats jag..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Trollet »

Han har bara gjort en enda poäng på åtta matcher och 13 minuter istid i snitt, och han har lirat med riktigt bra spelare. Jag tycker det är i minsta laget även om han förstås växer av att få den här tiden.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by marre »

Du som brukar va så klok KK :shock: ..Men här tycker jag du är helt ute och cyklar..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Lappmössan »

William Karlsson spelar nästan 16 min/match i HV och har bara gjort två assists... Tycker inte speltiden är så relevant. Bör dessutom kommas ihåg att han ofta fått hoppa in i tredjekedjan fastän han varit uppsatt i första/andra.
Vi har ingen junior som är bättre för tillfället så jag tycker gott och väl att han får fortsätta medan vi har skador. Han kan spela sig in i offensiv zon, hålla i pucken och skapa lägen ur ingenting, vilket man inte kan säga om Pettersson, Selin (och egentligen Emanuelsson, men nu gjorde han just det i lördags. ;))
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by skellsupport »

Kan bara hålla med. Arvidsson är given! Sätter han bara dit en puck kan det snabbt komma fler.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

När vi har Forsell och Emanuelsson i laget igen så är det läge att låtsas Arvidsson sitta på bänken.

Förstår inte vad som gör honom given. Visst han jobbar bra upp och ner och skjuter massor över.
Det finns hockey i honom, helt klart men jag tycker inte han kommer någon vart alls.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Lappmössan »

Chippen wrote:När vi har Forsell och Emanuelsson i laget igen så är det läge att låtsas Arvidsson sitta på bänken.

Förstår inte vad som gör honom given. Visst han jobbar bra upp och ner och skjuter massor över.
Det finns hockey i honom, helt klart men jag tycker inte han kommer någon vart alls.
Vad som gör honom given är att han varit bättre än de flesta i tredje och fjärdekedjan. Tycker du att Arvidsson varit sämre än t.ex Pettersson och Forsberg?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Lappmössan wrote: Vad som gör honom given är att han varit bättre än de flesta i tredje och fjärdekedjan. Tycker du att Arvidsson varit sämre än t.ex Pettersson och Forsberg?
Jag räknar helt bort honom från 4:e kedjan iom att jag anser att han inte ska sätta sin fot där. Det om något är inte bra för hans utveckling.

Så det är på tre kedjor han ska in, och där är det bara Emanuelsson som han slåss med just nu och när han är tillbaka så tycker jag gått och väl att Arvidsson kan få vila någon match och Emanuelsson spela och sedan vice versa.
Man lär sig även av att stå vid sidan av.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Lappmössan »

Tycker inte att Emanuelsson varit bättre, men om vi låtsas att han varit det, varför inte ha Arvidsson i tredje, sätta Petterström i fjärde och Pettersson på bänken?

(Nu lär vi ha skador som vanligt på torsdag så detta känns egentligen inte värt att diskutera.)
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Lappmössan wrote:Tycker inte att Emanuelsson varit bättre, men om vi låtsas att han varit det, varför inte ha Arvidsson i tredje, sätta Petterström i fjärde och Pettersson på bänken?

(Nu lär vi ha skador som vanligt på torsdag så detta känns egentligen inte värt att diskutera.)
Ponera att de som spelat, men var skadade igår, Forsell och Emanuelsson, spelar på torsdag.

Emanuelsson-Forsell-Arvidsson blir inte en så bra kedja. Tror inte stackars Forsell orkar bära upp mycket av jobbet själv i den kedjan. Ser då hellre Emanuelsson-Forsell-PP, vilket lämnar 4:e intakt.

Visst kan man låta Arvidsson fortsätta spela i 3:e, men då ska inte PP flyttas på utan då är det Emanuelsson som ska flyttas på.

Men varför jag tycker att Arvidsson ska få vila är för att egentligen är inte medspelarna i 3:e heller så pass skickliga spelare som Arvidsson ska spela med för att utvecklas rätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by schteffe »

Behöver Arvidsson "skickliga spelare" när han ändå knappt passar till medspelarna utan går direkt på avslut 90 % av gångerna han får pucken på offensiv planhalva?

Skulle tvärtom säga att med hans nuvarande spel passar han utmärkt att spela med så oskickliga spelare som möjligt, dvs. Forsberg och Lundberg.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

schteffe wrote:Behöver Arvidsson "skickliga spelare" när han ändå knappt passar till medspelarna utan går direkt på avslut 90 % av gångerna han får pucken på offensiv planhalva?

Skulle tvärtom säga att med hans nuvarande spel passar han utmärkt att spela med så oskickliga spelare som möjligt, dvs. Forsberg och Lundberg.
Ja jag anser att han behöver skickliga spelare som kan leverera pass till han så att han får utveckla sitt agerande på isen. Hur han måste söka sig till lediga ytor och värdera skottet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Skidrow »

Han är den som tacklas mest i AIK, han ordnar mest PP för AIK och frågan är om han inte får fram mest målchanser för AIK, det som saknas är pricken över i när den kommer känns det som det blir ketchup effekt av det.
Däremot slutet av Oktober då kan jag tänka mej att han blir utlånad om vi inte har skador.
Post Reply