#17 Ryan Vesce [Vessi]

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Hade runt 5 minuters speltid första 40min. Får ju inte nån speltid i special-teams så det är ju inte så mycket att visa upp sig på.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Han spelade minst två PP idag och var totalt osynlig i båda.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by don_tomassso »

om nu inte han får chansen.Varför har vi kvar honom???Dyr o lösa eller?
Last edited by don_tomassso on 28 Dec 2012, 22:38, edited 1 time in total.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Trollet wrote:Han spelade minst två PP idag och var totalt osynlig i båda.
OK, det missade jag. Känns som att de klivit tillbaka ett steg med honom, han låg ju på 15 minuter/match innan skadan.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
tazman
Posts: 2045
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by tazman »

don_tomassso wrote:om du inte han får chansen.Varför har vi kvar honom???Dyr o lösa eller?
Gissningsvis är att han spelas in försiktigt och att man är orolig för att ska slå upp sin gamla skada.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Lappmössan »

Nej, har försökt att ha tålamod men nu börjar det vara dags att vinka hej till Vesce, bättre att låta Sundqvist lira mer.
(...Ger honom 1-2 matcher till innan jag börjar ropa avgå.)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Zimme wrote:
Trollet wrote:Han spelade minst två PP idag och var totalt osynlig i båda.
OK, det missade jag. Känns som att de klivit tillbaka ett steg med honom, han låg ju på 15 minuter/match innan skadan.
Blir ännu en evighetsdiskussion det här så vi får klippa innan det urartar, men Vesce visar ju INGENTING. De steg han tagit är små små tomtesteg från B-jun-nivå till lite bättre än det. Han försöker gå in i närkamper nu, problemet är att han dels är för liten och dels för svag. Åkningen är bättre men fortfarande alldeles för dålig.

Nåväl, förhoppningsvis nära fyra månader kvar på säsongen och är han på topp i en finalserie så gråter ingen över det. Men extremt lite pekar på det. Utan hans track record hade han varit fullständigt sågad och utanför laget redan nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Hank »

Sämst i laget utan puck, sämst i laget med puck. Detta slutar inte väl, tyvärr.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Som jag sagt tidigare måste man ju i första hand se till vad han faktiskt presterar nu om man ska bedöma honom och det kan väl inte någon längre påstå vara i närheten av godkänt..

Jag tycker förtroendet från tränar trojkan känns svagt också och det kan jag förstå, Vesce tillför alldeles för lite och självklart måste man matcha laget för att vinna, inte rakt för att spela in en spelare..
Han har nu 14-15 matcher med laget och jag tycker att hans framsteg är ytterst små..

Den stora frågan är ju om det kommer att hända så mycket mer än så här runt Ryan..
Håller han den här nivån eller kanske T.o.m någon nivå till upp så vette katten om han platsar ens i ett slutspel...
Men kliver han upp massor med steg kanske han kan tillföra..
Jag ser dock inga större tecken fortfarande på någon markant bättring..

Han skulle få tid till efter jul uppehållet sa någon, andra vill ge honom fram till slutspelet..
Nä, jag ser fortfarande inte speciellt många uppsidor med Ryan...
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by ossian »

Sundqvist som kom in från juniorlaget känns snabbare, starkare, rivigare, högre tempo, mer vilja, mer teknisk, bättre spelsinne, ja jag tror bättre på allt förrutom engelska kanske.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Markman »

Nej, han har verkligen inte visat något i stil med en spelaren som han förväntades vara. Jag har svårt att se att det ska bli någon förbättring framöver heller. Han har ju inte direkt steppat upp poängmässigt i slutspel tidigare heller, även om han har haft hyfsad utdelning där i Calder Cup.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Jag tror faktiskt att det är träningsdosen som är boven i detta drama.
Hade vi haft lägre träningsnivå så hade han lyckats bättre, enligt mig.

Sedan hoppas jag att Vesce är sista artistspelare som vi tar in OM inte hela paketet finns direkt.
Vesce bör även vara sista spelaren från skadelådan. Även om vi fick honom billigt, så är det andra spelaren vi plockar från den lådan och andra spelaren som blivit en flopp.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Med lägre träningsnivå hade han kanske sett ut som nånting i stil med debuten och det vill jag aldrig uppleva igen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Med lägre träningsnivå hade han säkerligen inte blivit skadad igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Det spekuleras friskt kring att han är för otränad och att han måste få träna ikapp, sen spekuleras det kring att han tränat för hårt, sen är det hans gamla skada, å sen är det hans nya skada...och han saknar matchpempo..

Jag vet inte om jag missuppfattat men spelade inte Ryan fjolårets slutspel EFTER sin skada, och hade han inte tränat ganska hyffsat med sina NHL polare nu inför den här säsongen? Självklart är det ändå skillnad på att träna själv och med en trupp, men han har som jag uppfattat det ändå tränat utan några större skadebesvär, eller är jag fel ute?

Jag tror inte träningsmängden i AIK ställer till det så värst mycket, killen spelar inte många minuter per match och han gör det i relativt snällt tempo och lite fysisk kontakt..
Dom byten han gör borde han kunna visa mer även om han tränat hårt..

Nä, det går som sagt spekulera och gissa och skylla på allt möjligt, men faktum är hur som haver att han nu gjort 15 matcher med laget och tränat x antal veckor med truppen utan att göra några större framsteg..

Men det är bara att hoppas på bättring antar jag..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Chippen wrote:Med lägre träningsnivå hade han säkerligen inte blivit skadad igen.
Vad baserar du det på?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Jag grundar det på att jag tror att han åkte på en belastningsskada i t.ex ljumskar.

Han borde kört rehab för att bli frisk efter ryggskadan och gjort den riktigt bra.
När han sedan kommer in laget hos oss så hoppar han på den träningsnivå vi ligger på då. Hans rygg klarar det, men då överbelastas han ljumskar istället.

Så han borde varit på is likt Sevc innan han kom till oss.
Tror faktiskt att det är ganska identiska situationer med Vesce och Koistinen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Jaha ok, du gissar, jag trodde du satt på inside info :) Ja, självklart kan det vara en sådan typ av skada, samtidigt som det kan ha varit en puck på foten också.

Lyssnar man på intervjun som Norran gör med honom via Skype så säger han om jag hör rätt att han tränar både på is och i gym, att han tränar med ett antal NHL spelare både på is och i gym under en fystränare och att han gjort så undre typ 2 månaders tid. Hans ryggskada är helt bra och han känner inget av det och han anser sig vara i jättebra form.

Som jag förstår det avslutade han även fjolåret med att spela slutspelet i KHL, har jag missuppfattat det?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Jo, jag gissar precis som de flesta gör i detta fall.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by smogz »

Tycker ändå mig se att han tog ett steg åt rätt håll igår, även om det inte var ett stort steg. Dock tycker jag han hämmas mycket av att spela med Forsberg som inte slår en passning rätt. Om man provade att byta plats på Forsberg och Pettersson så tror jag också att vi får se nått från Vesci den 3e.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by bsa »

Någon som förstår sej måste ju se något( hemliga klubben, tränartem) på träninag, det måste finnas där nånting. När man bara ser matcher så har man inte all info. I nuläget har han väl maximalt två eftersig så hans tid är begränsad, han bör få den tiden men inte mer.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Musslan »

Killen är helt enkelt kass...... den som inte ser det är antingen blind eller släkt med honom!
Seg, svag, rädd. Bara skicka sopan nu!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Foppas skridskocoach »

Vesces hopp är att NHL kommer igång igrn. Börjar fler lag förstärka från NHL (vilket kommer att ske om inte NhL har kommit igång när transferfönstret närmar sig stängning) har vi inte råd att låta honom ockupera en icke-EU plats i truppen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Ravjagarn
Posts: 1
Joined: 18 Nov 2012, 16:47

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Ravjagarn »

Musslan wrote:Killen är helt enkelt kass...... den som inte ser det är antingen blind eller släkt med honom!
Seg, svag, rädd. Bara skicka sopan nu!
+1
trionic
Posts: 37
Joined: 11 Dec 2012, 17:19

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by trionic »

Jag tycker att väskan visade prov på fint spelsinne flera gånger i första perioden mot gnaget men som det nämnts tidigare så saknar han "klippet i steget" och förlorar i stort sett alla man-mot-man dueller utom tekningarna

Fan försöker vara positiv men det är så så lätt att hitta ris men inte ros...

Vad ska vi hoppas på? Att han bryter benet och att vi får ut försäkringspengar?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Bästa matchen i AIK ikväll. Fortfarande dålig på massor men bäst hittills.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Hank »

trionic wrote:Jag tycker att väskan visade prov på fint spelsinne flera gånger i första perioden mot gnaget men som det nämnts tidigare så saknar han "klippet i steget" och förlorar i stort sett alla man-mot-man dueller utom tekningarna

Fan försöker vara positiv men det är så så lätt att hitta ris men inte ros...

Vad ska vi hoppas på? Att han bryter benet och att vi får ut försäkringspengar?
Tycker att han vann ovanligt många dueller i går, inte genom fyssikt spel, men han fick med sig puckarna på ett annat sätt än tidigare och gjorde en del bra överlämningar och småsaker. Helt klart hans bästa match såhär långt.

Jag har varit väldigt, väldigt skeptisk till Vesce, men att hoppas på benbrott på en egen spelare? Skärpning för fan!
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by arsenal »

Lugn nu alla AIK fans,han kommer avgöra SM finalen och sen är han helt plötsligt hjälte i hela staden :)
User avatar
Micke
Posts: 743
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Micke »

Han måste få spela i en bättre kedja, annars fungerar det inte. Lehtonen skulle sett ut som Johan Forsberg om han spelade i fjärde kedjan. Vesce har inte snabbheten men han har spelsinnet och även målskyttet. Han har en historik av att göra mycket poäng så därför slösas han bort i en kedja som måste kämpa och åka som djur för att få ut nåt.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Markman »

Micke wrote:Han måste få spela i en bättre kedja, annars fungerar det inte. Lehtonen skulle sett ut som Johan Forsberg om han spelade i fjärde kedjan. Vesce har inte snabbheten men han har spelsinnet och även målskyttet. Han har en historik av att göra mycket poäng så därför slösas han bort i en kedja som måste kämpa och åka som djur för att få ut nåt.
Anledningen till att han hamnade där var ju att han inte hängde med i spelet, och då är det dumt att sänka en första- eller andrakedja. Nu börjar han komma upp i tempo, och nu skulle det kanske kunna gå att kasta in honom högre upp utan att han gör bort sig totalt, men jag tror inte att summan av alla kedjor blir större om man flyttar upp Vesce. Jag är dock övertygad om att AIK har både en och två planer för framtiden även vad gäller Vesce.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply