#17 Ryan Vesce [Vessi]

Moderator: Styrelsen

bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by bsa »

Två till tre matcher i andra, sen får vi se ;)
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Moss »

Ännu en variant av att uttala ''Vesce''. Radioreportrarna är båda överens om att Skellefteås nya forwards namn uttalas ''Veäski''.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Svårbedömt men 1+1 och ett bra spel är väl en bra start för honom.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Tycker han var i stort lika osynlig som tidigare...
Men 2 poäng är ju snyggt i statsen..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Poet »

Ja skicka karln innan han har förstört hela laget.
2012-05-19
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Poet wrote:Ja skicka karln innan han har förstört hela laget.
Försöker du göra det till en sport att kommentera mina inlägg med sarkastiska inlägg utan argument?

Om du nu inte tycker som mig kan du väl i stället utveckla din ståndpunkt i någon form av argumentation, eller kan det möjligen vara så att du inte har några argument du själv känner håller?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bilderberg »

King Kong wrote:Men 2 poäng är ju snyggt i statsen..
Stats dont lie.

Positioneringsspelet och spelsinnet syns inte lika tydligt som snabb skridskoåkning och tunga tacklingar.

Det kommer mera!
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bilderberg »

mjo, Vesce känns som en typiskt sån där "rat-trick"-spelartyp :D
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by jokarfo »

phasse wrote:
Bilderberg wrote:
King Kong wrote:Men 2 poäng är ju snyggt i statsen..
Stats dont lie.

Positioneringsspelet och spelsinnet syns inte lika tydligt som snabb skridskoåkning och tunga tacklingar.

Det kommer mera!
Just positioneringsspelet visade han upp på sitt mål då Holloway i princip bara behövde valla in pucken i mål på en Vesce som ställt sig precis rätt.

Tror det är precis vad han behöver, att få spela med lite folk i en producerande kedja.
Håller med. Nu är det ju närapå väsensskilda förutsättningar mellan matchen mot Rödlätta grisknullares Bandyklubb och matchen mot Groko, men oaktat det tycker jag ändå att Vesce visade mer intentioner och ansatser i sitt spel ikväll än vad jag sett tidigare. Såg inte MoDoRoev-matchen så insatsen där kan jag inte säga nåt om dock.

Tycker att den här matchen hade varit det gyllene tillfället att ge en sån som Vesce större chans att spela in sig i matchtempo och spelsystem. Att låta honom PRÖVA lyckan i ETT PP när vi leder med 6, 7-0 tycker inte jag är dåligt alls. Samma princip tycker jag går för Styrman också. Fan, ingen av de två lär ju bli SÄMRE i det långa loppet med MER speltid. Så varför inte ta tillfället i alt nr Rögle-lirarna verkar tänka mer på hur de ska stämma banjon när de linkat ut från arenan än hockey?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14280
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Att se spelare som Lundberg och Petterström gå före i PP kändes inte ok.

Som jag skrev i matchtråde så vår Vesce enda forward utänkte tid i PP.
Rätta mig gärna om jag har fel, och nej. Jag räknar inte de 7sek han fick i sista PP.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Vi kanske ställer väldigt olika krav eller har väldigt skilda förväntningar, men jag tycker att han gör en rätt medioker insats även ikväll..
Han gör inget direkt dåligt, han förlorar väl en del dueller om pucken, men inga indianer eller så..

Men han gör ju i mina ögon inte mycket alls offensivt heller..
Holloway serverar honom öppet mål och det är självklart bra att han håller sig framme där, men nja, jag såg honom inte speciellt mycket alls i matchen..

Då tycker jag det händer klart mycket mer kring tex Arvidsson framåt, som skapar klart mer och deltar mer i spelet..
Emanuelsson gör även han en bättre match som puckvinnare främst, men han såg jag hur som helst mer av..
Ja, asså jag tycker Vesce var vår mest osynliga forward ikväll..

Nu verkar en del ta min "kritik" nästan personligt, men jag debatterar bara en spelares insats och jag har inget emot Vesce eller något dolt vendetta...

Jag hoppas verkligen att ni som sett spetskvalla i honom så här långt sett rätt och att han inom några matcher ansluter till att uppvisa samma klass som våra andra spetsspelare, Holloway, Bellemare, Lindström, Lindberg mfl.
Ingen skulle bli gladare än jag..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by nr86 »

Bra skrivet av Fahlman tycker jag.
Sriver under på vartenda ord ang Vesce

http://jonasfahlman.se/blogg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Rampa »

Jodå, bra inlägg av Fahlman. Undantaget att han glömt att Jocke E höll nollan i noll-femman mot Gnaget IF.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Vesce bedöms ju utifrån de förutsättningar han har nu och inte vad han borde prestera. Självklart är han inte i närheten av den nivå han förväntas vara men nu är han i laget och har bevisligen en hel del spetskompetens. Därför är det bästa alternativet att ge honom tid till att komma ikapp fysiskt. Det är inget som händer från en match till en annan utan vi ska inte räkna med annat än små gradvisa förbättringar och framåt nyår kanske han börjar vara där han ska vara formmässigt. Det var synd att man inte hittade ett lag åt honom att värma upp i men situationen är som den är och det är bara att jobba för att förbättra den. Kvallan finns och både han och laget är tillräckligt bra just nu för att man ska kunna ge honom tiden som behövs för att komma igång.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Det här är väl en klassisk "se glaset som halvfullt eller halvtomt" upplägg, där vi ser olika på saken..

Jag har som sagt ingenting mot Vesce som människa och jag tycker inte att han bara glider omkring ute på isen och ser helt ointresserad ut..
Problemet jag har med honom så här långt är att han saknas så grundläggande saker i sitt spel, utifrån mitt sätt att se på hockey..
Han har varken kraft eller fart i kroppen, och nu vet jag att det finns dom som skruvar på sig bakom skärmen, men pga bristande fart och kroppsstyrka vinner han inga....just det, kampmoment..

Det gör att han aldrig vinner pucken och han har dessutom väldigt svårt att behålla den..
I förlängningen gör det att hans kreativa spel med pucken blir lidande..
Han kan ju inte transportera pucken, det går för sakta och han blir av med pucken..
Han vinner inga sargdueller och tappar även där pucken..
Det går för fort för honom helt enkelt..

Bellemares mål i återkomsten grundlades av 2 st stjärnspelare som gräver fram en puck ur en sargduell, ur det använder dom sen sin talang och skill till att göra ett vackert mål..
Vesce hade kanske kunnat slå passet, men han hade inte kommit ut med pucken ur duellen..
Det är ett enormt problem för honom idag..

Samtidigt har vi en kille som tex. Arvidsson, som hoppar in på isen och skapar tillsammans med Forre och bla Emanuelsson och Pettersson årtiondets jävla byte mot Rögle, där dom bor i anfallzon i 3-4 minuter och skapar chans på chans..
Både Emanuelsson och Arvidsson visar framfötterna från och till i olika situationer under matchen och det tycker jag dom gjort när dom fått chansen att spela..

För mig handlar istid och förtroende om prestation..
Men Vesce får idag istid på meriter och en FÖRHOPPNING om att det skall leda till storverk framöver..
Vem vet, det kanske det gör, eller också inte...

Med mer förtroende och med rätt utveckling kanske Arvidsson får årets genombrott lagom till slutspelet....
Vem vet..

Men JAG väljer att basera mina åsikter om Vesce enbart på vad han faktiskt presterat i AIK sen han drog på sig den vackra svartgula tröjan, och vad han värvats för, och det duger inte på långa, långa vägar för mig...
Vad han EVENTUELLT kan komma att leverera framöver vet vi ju som sagt inte, och självklart måste alla få tro och tycka vad dom vill..

Jag vill självklart också ge honom tid, det måste man ge till nya spelare, men samtidigt måste man börja se klara förbättringar eller någon form av glöd där någonstans som visar att det här verkligen kan bli en spetsspelare för oss..

Jag har inte sett det och det är därför jag är otroligt tveksam idag...
Nu verkar dock andra ha sett det och därför är dom mer lugna..

Kanske får även jag uppenbarelsen inom 2-3 matcher och allt känns lugnare..
Jag hoppas verkligen det, Vesce får gärna vara den spelare som leder AIK till SM-guldet det här året!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Plus att Vesce faktiskt producerar tillsammans med Holloway till skillnad från Arvidsson. En Kingkong så kan du skippa "2-3 matcher", Han kommer inte i form på så kort tid. Efter juluppehållet är mer realistiskt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14280
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Som en klok herre skrev tidigare: Vesce har fortfarande försäsong.

Inte så konstigt att det ser ut som det gör då hans lagkamrater är.mitt i en säsong, men hans just har startat.

Nu kommer säkert någon säga/tänka: men Bellemare då?
Visst han har samma sits, förutom att han kommer in med bättre grundträning och kan laget utan och innan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Framför allt har inte Bellemare kört träningen på egen hand hemma i Frankrike utan har tränat tillsammans med det lag han spelar i.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Efter jul uppehållet säger ni, ja då får vi väl hoppas på det.
Jag håller definitivt tummarna!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Det är mer realistiskt att sikta på det, just nu får vi nöja oss med frånvaron av misstag, ett par bra pass och att han håller sig framme när lägen bjuds.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
dovienya
Posts: 2212
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by dovienya »

En sak må man säga om Vesce och det är att han väcker känslor och åsikter!

Bara Jocke Lindström har fler forumposter av AIKs spelare just nu... ;)
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by JockeL »

Den här typen av spelare har vi ju sett förut. Såna som egentligen inte är särskilt bra på något men har "sinnet" som gör att de kan vara riktiga matchvinnare ibland. Såna vars hjärna spelat en mycket större roll än ryggmärg och övriga kropps talang genom hela karriären. Sådana som kräver ganska specifik omgivning, förtroende och speltid för att vara bra. Såna som är otroligt streakiga. Dvs sådana som brukar samla mycket poäng i Europa och AHL men aldrig kan befästa en plats i NHL. Såna som skulle se extremt dåliga ut första matchen efter en lång skada eller om de anlände som artistspelare. De kan vara bäst i laget (okej kanske inte Vesce i detta lag) och de kan superfloppa. De kan försvinna helt i ett slutspel, eller så råkar slutspelet infalla under en bra streak i en bra kedja med mycket PP och de blir multipla matchvinnare.

Exempel? Moran och Harkins är väl praktexemplaren. Var nån av de ens bra på en enda grej som utförs med kroppen? Dålig klubbteknik (så pass dålig att det i princip såg "konstigt" ut om de behövde behandla puck under press), medelmåttiga skott, svaga i närkamperna, långsamma, värdelösa skridskotekniker... Det enda jag inte på rakt arm kan såga är konditionen på Moran. Men fan så dålig som Moran kunde se ut periodvis vill jag inte ens veta hur det skule se ut om han kom som en tjockis i slutet av oktober. Men nog fan såg han till att nosa fram målchanser åt sig själv och andra och i slutändan ligga internt i topp med 0,8 poäng per match ändå.

Jocke Lindström är ett annat exempel som inte är lika extremt på en spelare som kan dominera under perioder och vara sämst i laget under andra. Långsam, inte superuthållig direkt och väldigt svag (eller det är han säkert inte men han framstår ju som det då han har en av lagets sämsta skridskotekniker). Kanske inte ska säga svag, kanske ska säga dåligt närkampsspel.
Dessutom har han konstig klubbteknik, samma sak där att får han behandla pucken i fred och får playmaka i t.ex. PP (eller om han kommer fri/lägger straff) ser han ut som Gretzky medan han då han har en gubbe på sig kan se ut som han hatar pucken och vill ge bort den till varje pris. I slutändan skulle jag såklart ändå kalla honom teknisk men det märks tydligt att movesen han gör ser jävligt mycket mer smooth ut om han har en split-second extra att citationstecken "tänka" (i den mån man nu gör det på 0,7 sekunder) igenom vad han ska göra än om han måste agera på pure instincts. Jag menar säg Bellemares puckbehandling ser exakt likadan ut i alla lägen medan Jocke kan se ut som ett tekniskt geni i tid och inkompetent under press.

Jocke har som tur är ett naturligt grymt skott, bra inställning, verkar hyfsat explosiv och verkar väldigt snabbtänkt då han ibland smackar iväg direktpassningar eller direktskott som ingen annan i laget skulle kunna utföra. Och han är ju inte så liten heller som typ Moran eller Vesce. Trots att han ändå har grejer förutom sinnet att falla tillbaka på är jag ganska säker på att han skulle se förbannat dålig ut i en fjärdekedja, ur form och utan PP-tid efter att inte ha spelat på 6 månader, säkert nästan lika dålig som Vesce ser ut nu. Eller så kan man säga att då intensiteten, tempot och fysikaliteten är högre och man får allmänt mindre tid på sig t.ex. under slutspel och derbyn (eller för den delen landslags- och NHL-spel) så gör han ju fortfarande sina bra grejer men mycket mer sällan och mycket mer centrerat på PP och omgivning som måste bereda tid för honom.

Vart jag vill komma är att det är långt ifrån omöjligt att Vesce kommer bli bra och hinna i form och få en jäkla streak just då slutspelet kommer. Sen är det nästan mer troligt att han kommer vara bland de sämsta i laget under slutspelstid. Jag kan inte uttala mig så jävla hårt om Vesce ännu men han verkar ju åtminstone ha ett bra skott och teknik att falla tillbaka på som Jocke, han verkar iaf inte vara 100 % beroende av tusen yttre faktorer som Moran var. Däremot har vi aldrig sett en sån här spelare som redan har dålig fysiska attribut behöva tävla på Elitserienivå helt otränad sen Harkins bedrövliga (och det är att säga det snällt) Elitseriesäsong. För att han ska bli bra kommer han behöva drillas in med spelare som både kan bereda tid och ha skills nog att vara lekkamrater (något i stil med Pi-Ed och Holloway eller Jimmie och Oscar) med mycket istid (mer istid = snabbare i fysisk form) och förtroende i PP och andra liknande offensiva förtroendesituationer.

Frågan är om ens det kommer räcka och om det är värt det. Skadorna förenklar ju faktiskt detta dilemma just nu då en plats med Pi-Ed och Holloway både känns logisk ur "få igång Vesce"-vinkeln och "sätta ihop ett vinnande lag"-vinkeln.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Har också tänkt på honom som väldigt lik Moran, fast (förmodligen) ett par snäpp vassare. Sen förefaller han som sagt spela ett väldigt "NHL-likt" spel, ett-två tillslag och sen passa vidare, inte så mycket dribbel.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Harkins var ett spelgeni som var relativt lat, men han kunde ju slå grymma passningar som skar genom motståndet, seg på rören, däremot lite små grinig från och till och han kunde ju faktiskt tacklas också ibland..

Moran klart enklare i sitt spel, slog inte samma passningar rakt genom motståndaren som Harkins, Moran var dock typiskt transatlantiskt duktig på att slänga in farliga puckar på kassen, precis på den där "mellis" ytan som är jobbig för både backar och målvakt, men Moran jobbade hyfsat och hade ganska bra fart på rören, däremot var han otroligt mjuk..

Var Vesce står återstår ju att se..

Sen vette fan om jag skulle jämföra Lindström med detta gäng..
Lindström är ju mycket starkare på pucken och kan bära puck mycket bättre än övriga..
Sen har han klart bättre fart och spelar klart mer fysiskt än övriga..
Klubbtekniken är överlägsen övriga gänget..
Hans egentliga problem är att han är svag i sargspelet där han vinner för få dueller..

Men visst, likheterna är att dom var relativt smala i sin bas och att dom gör sig som bäst i PP, vilket jag också förutspått att Vesce kommer att vara..
Men jag hade allt hoppats på mer än en Harkins/Moran look a like....
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Skidrow »

En annan grej är att han är i NHL tänk än, han passar in framför mål för där ska spelaren stanna men det gör vi inte utan man åker ner bakom mål för att få ett pass, vilket då gör att hans pass går till motståndare, men han och hans medspelare kommer at lära sej med tiden.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by JockeL »

Skidrow wrote:En annan grej är att han är i NHL tänk än, han passar in framför mål för där ska spelaren stanna men det gör vi inte utan man åker ner bakom mål för att få ett pass, vilket då gör att hans pass går till motståndare, men han och hans medspelare kommer at lära sej med tiden.
Vore ändå halvkonstigt då KHL är den minst raka ligan i universum i princip. Trots all kvalitet som finns där är det ju en urtråkig liga att titta på på grund av all omständlighet.

King Kong: Anledningen att jag nämnde Jocke var mer för att inte bara ta halvsopiga spelare som Moran och Harkins som exempel utan kanske ta någon som har någon fler styrka än "sinnet" då det är lite mer rättvist mot Vesce att jämföra med. Du håller inte med om att Jocke ibland ser ut som en riktig sopa? Jag tänker mig att Jocke under de förutsättningar Vesce har haft hittills skulle se så dålig ut att man nästan skulle få lust att blunda.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bob Probert »

Håller absolut inte med om att Jocke ibland ser ut som en sopa. Tycker snarare tvärtom, att hans skills lyser klart starkast i AIK även de gånger hans dragningar ej går hem. Tror exempelvis att ifall, låt oss säga en random hockeykunnig snubbe från Ryssland, skulle se AIK och inte veta vem någon spelare var så skulle han i cirka 8/10 matcher se att Jocke är vår bästa spelare innan första perioden är slut.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bob Probert »

Jo visst har dom det. Min personliga åsikt bara. Tycker jocke kan vara mer dominant än ex bud och bellemare men jag tror du fattade min poäng i det jag skrev ändå?:)
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Bob Probert »

För att förtydliga ännu bättre. Det krävs ett extremt litet hockeyöga för att snabbt se att Jocke är en stjärna. Räcker till och med att se en träning om jag ska hårddra det. Sättet han rör sig och hur han hanterar klubban skiljer sig markant mot många andra spelare.

Så jag har mycket svårt för "JockeL" citat att Jocke ibland kan se ut som en sopa då jag tycker helt tvärt om. Men jag kanske missuppfattade...
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

JockeL wrote:King Kong: Anledningen att jag nämnde Jocke var mer för att inte bara ta halvsopiga spelare som Moran och Harkins som exempel utan kanske ta någon som har någon fler styrka än "sinnet" då det är lite mer rättvist mot Vesce att jämföra med. Du håller inte med om att Jocke ibland ser ut som en riktig sopa? Jag tänker mig att Jocke under de förutsättningar Vesce har haft hittills skulle se så dålig ut att man nästan skulle få lust att blunda.
Öberg hade väl varit ett bättre ex då? :)

Ja, nu har vi ju inte sett vad Vesce går för riktigt ännu så därför är det lite svårt att säga vem det är rättvist att jämföra honom med eller ej..
Så här långt skulle jag väl säga att han MED puck påminner random AIKare genom åren, och utan puck påminner han om en blandning av Harkins och Moran, tyvärr ur negativ aspekt..
Han har Harkins orörlighet och Morans svaghet..ingen bra combo..

Sen kan såklart Lindström ha svackor, men han håller generellt sett en jävligt bra nivå..
Han är ju bättre än övriga på eg. allting..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Post Reply