#7 David Rundblad

Moderator: Styrelsen

User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #7 David Rundblad

Post by King Kong »

Har alltid sagt att Tim skulle gå längres än Rundblad och det står jag fast vid.
Rundblad utvecklade ju sin defensiv rätt mycket innan han åkte över, men som jag sa redan för 2-3 år sedan måste han lägga om sitt spel nästan helt för att lyckas där borta.
Mer marginaler, bättre defensiv, argare framför egen kasse.

Jag tror inte det är omöjligt att han lirar här direkt NHL/Ahl äventyret är över, om det nu blir kortvarigt.
Nog kan man ändå tycka att han borde få några matcher till på sig att visa vad han går för i världens bästa liga?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Lappmössan »

Haha, Rundblads tredje mål på tre matcher... Och det startade the teddybear toss!
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #7 David Rundblad

Post by Lubbe »

Lappmössan wrote:Haha, Rundblads tredje mål på tre matcher... Och det startade the teddybear toss!
Fyra på fyra nu...
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Foppas skridskocoach »

Han verkar vara i den berömda zonen.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #7 David Rundblad

Post by King Kong »

Foppas skridskocoach wrote:Han verkar vara i den berömda zonen.
Offensiv zon! 8-)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #7 David Rundblad

Post by smogz »

Gjorde sitt 6e mål inatt när Pirates spöade Monarchs
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #7 David Rundblad

Post by TS_ »

http://www.hockeysverige.se/article/138 ... chupeffekt" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Snyggt mål av David i videon längre ner.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: #7 David Rundblad

Post by skellsupport »

Tror fortfarande Rundblad kommer att bli mest framgångsrik av trion trots att det smäller mindre i planket.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #7 David Rundblad

Post by smogz »

skellsupport wrote:Tror fortfarande Rundblad kommer att bli mest framgångsrik av trion trots att det smäller mindre i planket.
+1
Ingen av dom andra har i närheten så mycket talang dom han. Och han verkar ju ha bestämt sig för att klara det och inte ge upp och flytta hem trots rätt mycket motgångar hittills. Det gör att jag tror som du.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

Tror faktiskt Adam med sitt spel har ännu större möjligheter att lyckas. Men förbannat kul att David har fått till det i år hittills, det är han värd.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #7 David Rundblad

Post by King Kong »

skellsupport wrote:Tror fortfarande Rundblad kommer att bli mest framgångsrik av trion trots att det smäller mindre i planket.
David smäller väl på rätt friskt, Tim tacklas klart minst i den här trion..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #7 David Rundblad

Post by Lubbe »

Rundblad tre assists igår, med Phoenix B-lag.
En av backarna, Klesla, bars ut på bår (i A-lagsmatchen).
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

Får bra med förtroende och levererar i träningsmatcherna, lär vara nära att få starta i NHL.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

Måste ju ha spelat till sig en plats nu, > 1 pinne/match och plenty of speltid i alla matcher
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #7 David Rundblad

Post by Chippen »

Får han bra med istid i PP oxå?
Hur ser hans stat ut u jämförelse med OEL?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

3:18 mot Sharks, samma som OEL. Dryga minuten mer än de närmast bakom. Matchen före det hade Rundblad mest PP-tid av alla.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #7 David Rundblad

Post by Chippen »

Låter hel oki. Nu får han verkligen istid allt förvalta. Man kan ju ganska enkelt säga att nu är det bara upp till honom att ta den chans han får att visa upp sig. Vilket han iofs verkar göra.

Spelar han i par med OEL?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #7 David Rundblad

Post by Humlannitton »

0 skott på mål, 0 poäng, 0 i plusminus - men Rundblad får ändå många lovord från Phoenix-fansen på HF-boards. Visserligen en säkerhetsrisk i egen zon, men fler verkar se mer av den "gamle" Rundblad från youtube-klippen när han dominerade Elitserien.
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #7 David Rundblad

Post by micktålbot »

Håller inte med Phoenix fansen angående hans defensiva shortcomings, i alla fall i den här matchen. Jag såg inte David bli förbiåkt eller slagen en enda gång i matchen, han ramlade ett par ggr i egen zon men höll alltid anfallande spelare utanför slottet och vann praktiskt taget alla fajter vid planket. Folk utgår så mycket ifrån hans rykte och spelstil att de inte ser på det faktiska resultatet när han spelar. Rundblad har ju en väldigt icke-täckande spelstil och det ser ofta ut som han inte riktigt vet vad han gör, men han har inte en sån spelstil, som t.ex Tim som täcker defensivt på ett helt annat sätt,, alltid med klubban utåt mot offensiv spelare, men det 'ser' ofta bara mer defensivt säkert ut, betyder inte alltid att det är ett effektivare spelsätt.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #7 David Rundblad

Post by smogz »

Låter bra mick, jag har rätt stor respekt för ditt hockeykunnande.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #7 David Rundblad

Post by micktålbot »

Sarkasmdetektorn lyste upp lite lätt men tack iaf ;)
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #7 David Rundblad

Post by smogz »

Du kan släcka den.

Hoppas han får chansen flera matcher typ minst tio innan han bedöms och eventuellt skickas ner, byts bort. För då tror jag att nervositeten försvunnit och han kan utvecklas mot att bli den toppback jag tror han kan bli.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #7 David Rundblad

Post by micktålbot »

Jag är tveksam till att David skickas ner till AHL, han måste väl passera waivers under sitt kontrakt och Coyotes kan förlora honom för ingenting, han är ju trots allt en av de billigaste spelarna i organisationen. Då inkluderar nog hellre Malone Rundblad i en trade då de har så många backar under kontrakt. Men av att döma hur snacket går låter det mer troligt att Coyotes vill göra sig av med en dyrare back som Yandle, Morris eller Michalek och få tillbaka någonting av större värde vilket direkt öppnar upp speltid för David. Personligen vill jag se David i ett annat lag, Phoenix i NHL är som vad Södertälje var senast i Elitserien, hockeymord (förutom OEL, damn den killen kan lira). Rundblad skulle passa bättre i ett offensivt lag, men man kan ju undra hur det tar på psyket hos en ung spelare att bli tredjad så många ggr på ett par år, och säkert behöva hoppa mellan AHL/NHL återigen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #7 David Rundblad

Post by snokia »

Chicago: ”Rundblad ska få sin chans”
http://www.hockeysverige.se/2014/07/08/ ... sin-chans/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #7 David Rundblad

Post by smogz »

Viktigt såna här gånger att man har lite tur. Att bra saker går hem och att dåliga inte straffar sig. Får han chansen, har den lilla turen så att självförtroende tar ett skutt uppåt så har han ju definitivt talangen fler att spela i NHL många år framåt. Blir han ängslig, straffar sig ett misstag med mål i röven, istiden går ner etc. Kan han mycket väl vara på väg till Europa nästa säsong. Tror jag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #7 David Rundblad

Post by ossian »

Rundblad blev totalsågad i JVM, kom hem och blev utbuad, sen helt plötsligt spelade han en grym hockey. Han måste vara mentalt stark efter alla sina motgångar.

Att få spela i NHL handlar mycket om det mentala för Rundblad. Det finns många spelare som ligger på gränsen, och han måste ta chansen när han får den. Han får inte så många chanser.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: #7 David Rundblad

Post by haggloader »

Jag tror Rundblad får pissa i motvind med sitt envägskontrakt, men med bärs och god prostata kan han fixa det.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

haggloader wrote:Jag tror Rundblad får pissa i motvind med sitt envägskontrakt, men med bärs och god prostata kan han fixa det.
Haha, dagens metafor!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: #7 David Rundblad

Post by sju-t »

Rolig läsning om " a little boy from Lycksele, Sweden" :)

http://hockeyindependent.com/blog/ty_cam/54750/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

Fick över 20 minuter på isen i natt. 2.41 i PP och 3.10 i BP, var +1 totalt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply