#44 Tim Erixon

Moderator: Styrelsen

lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #44 Tim Erixon

Post by lazerkrobbe »

Lubbe wrote:Ett PP-mål + ett assist när Connecticut förlorade 3-4 inatt mot Worcester.
Har du (eller någon annan??) sett någon match med Tim den här säsongen? Kan man skönja någon utveckling?
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #44 Tim Erixon

Post by Sketch »

19 poäng på 19 matcher får väl ses som hyfsat. 8-)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #44 Tim Erixon

Post by King Kong »

Var iaf senast jag kollade den back i AHL som hade bäst poängsnitt/match vilket såklart är en fjäder i hatten..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #44 Tim Erixon

Post by Foppas skridskocoach »

Han är ju snäppet för bra för AHL känns det som.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #44 Tim Erixon

Post by svartgulsubkultur »

Barberio är den enda backen med bättre poängsnitt, 35 p på 36 matcher.
Produktivt spöar han ju drömbackar som Syvret och Oystrick.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #44 Tim Erixon

Post by Markman »

Erixons spelstil känns bättre anpassad för den lilla rinkytan än den stora, även om han inte alls är dålig på stor is heller.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #44 Tim Erixon

Post by Markman »

"Uppkallad" till Rangers efter det att Conneticut Whale blivit utslaget! Sannolikt för en liknande roll som Rundblad har - reserv på läktaren tills vidare.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #44 Tim Erixon

Post by Lubbe »

Kul läsa Rangersfansens tråd "Next years prospects" på HFboards. De tror väldigt hårt på Erixon, som den mest sannolike att ta en plats i Rangers, utav alla deras prospects.
http://hfboards.hockeysfuture.com/showt ... ?t=1197035" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #44 Tim Erixon

Post by Trollet »

http://www.hockeysverige.se/article/135 ... -i-rangers" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
PackSwede
Posts: 1013
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #44 Tim Erixon

Post by PackSwede »

Intressant att han ska spela i Falcons, jag ska nog över och jobba två veckor i Northampton och då brukar jag bo på ett hotell i Holyoke som är ett stenkast från Springfield. Blir kanske läge att gå på Hockeymatch med SAIK tröjan då !

Annars är inte Springfield någon höjdare, finns en del områden man ska undvika där, arenan verkar ligga mitt i centrum och där kanske det är ok (och om det är hockeymatch är det ändå inga problem eftersom det är så mycket folk i rörelse)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #44 Tim Erixon

Post by svartgulsubkultur »

Den mest slitna arenan i AHL påstås det, en war memorial-hall som inte fräschats upp sen 70-talet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #44 Tim Erixon

Post by Lappmössan »

Bara jag som blir irriterad över att många av våra egna supportrar börjat skriva "SAIK"? Säger ni Sajk också?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #44 Tim Erixon

Post by Zimme »

Lappmössan wrote:Bara jag som blir irriterad över att många av våra egna supportrar börjat skriva "SAIK"? Säger ni Sajk också?
Det är upp till var och en, för mig spelar det ingen roll bara det är tydligt vilket lag man menar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #44 Tim Erixon

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Bara jag som blir irriterad över att många av våra egna supportrar börjat skriva "SAIK"? Säger ni Sajk också?
Håller helt och hållet med, SAIK är ett jävla bandylag från Sandviken.
Vi är "AIK", "Skellefteå" eller "Skellefteå AIK", inget annat.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #44 Tim Erixon

Post by Lappmössan »

svartgulpubkultur wrote:
Lappmössan wrote:Bara jag som blir irriterad över att många av våra egna supportrar börjat skriva "SAIK"? Säger ni Sajk också?
Håller helt och hållet med, SAIK är ett jävla bandylag från Sandviken.
Vi är "AIK", "Skellefteå" eller "Skellefteå AIK", inget annat.
Japp, är det medias förtjänst att det populariserats? Stötte aldrig på någon som sa SAIK när vi spelade i allsvenskan, tror t.o.m. skvallertidningarna skrev Skellefteå?

OT...
User avatar
PackSwede
Posts: 1013
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #44 Tim Erixon

Post by PackSwede »

OK då, jag ska undvika att benämna det riktiga AIK som SAIK, antar att det sitter i efter för mycket C+ tittande.

Jag kollade vart arenan låg men kan inte komma ihåg att jag varit just där (bodde 4 månader i närheten 2008), det låter sannolikt att det är en sliten arena med tanke på hur andra delar av Springfield ser ut, om jag var ner till Springfield var jag oftast i West Springfield som är lite fräschare (mycket bra affärer runt Riverdale st.)

Enda gången jag kan komma ihåg att jag var i centrala delarna var när vi var till Smith & Wessons egna skjutbana och museum och pangade pistol. Då käkade vi i närheten av centrum och en av kollegorna pekade ut en strippklubb kvarteret bredvid restaurangen och berättade att någon blivit skjuten där dagen innan :shock:
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: #44 Tim Erixon

Post by fwd »

PackSwede wrote:OK då, jag ska undvika att benämna det riktiga AIK som SAIK, antar att det sitter i efter för mycket C+ tittande.

Jag kollade vart arenan låg men kan inte komma ihåg att jag varit just där (bodde 4 månader i närheten 2008), det låter sannolikt att det är en sliten arena med tanke på hur andra delar av Springfield ser ut, om jag var ner till Springfield var jag oftast i West Springfield som är lite fräschare (mycket bra affärer runt Riverdale st.)

Enda gången jag kan komma ihåg att jag var i centrala delarna var när vi var till Smith & Wessons egna skjutbana och museum och pangade pistol. Då käkade vi i närheten av centrum och en av kollegorna pekade ut en strippklubb kvarteret bredvid restaurangen och berättade att någon blivit skjuten där dagen innan :shock:

Vad nu detta hade med Tim Erixon att göra, tillbaka till ämnet nu. Fortsätta snacka kan ni göra via PM eller starta en ny tråd i "Övrigt"
Charter Division
User avatar
PackSwede
Posts: 1013
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #44 Tim Erixon

Post by PackSwede »

Han spelar (och bor?) i Springfield och jag har lite erfarenhet av staden !?!

men point taken, inget mer springfield snack
User avatar
PackSwede
Posts: 1013
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #44 Tim Erixon

Post by PackSwede »

Ser ut att gå bra för Tim i Springfield!

http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... mla-laget/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: #44 Tim Erixon

Post by Fetisov »

2+0 i returmötet med Connecticut. "Släkten är värst"
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #44 Tim Erixon

Post by Chippen »

Kul att det går bra för honom i AHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #44 Tim Erixon

Post by snokia »

Blir speltid för Tim.

http://bluejackets.nhl.com/club/m_news.htm?id=732181" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #44 Tim Erixon

Post by Trollet »

Bra bump. Har alltså inte skrivits om Tim på nästan två år :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #44 Tim Erixon

Post by snokia »

Nä, såg det och tyckte det var dax ;)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #44 Tim Erixon

Post by Lappmössan »

Hehe det har väl skrivits om de flesta i NHL-tråden och "AIK-exporter"-tråden, inte mycket ordning ;)
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #44 Tim Erixon

Post by snokia »

Intervju med Tim inför matchen.
https://video.nhl.com/videocenter/embed ... luejackets" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
micktålbot
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #44 Tim Erixon

Post by micktålbot »

http://bluejacketsxtra.dispatch.com/con ... rixon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GroovyEd
Posts: 1856
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #44 Tim Erixon

Post by GroovyEd »

Dags att bumpa denna tråd och uppmärksamma Erixons första mål i NHL, grattis Timpa!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #44 Tim Erixon

Post by 374 »

Målet
http://video.bluejackets.nhl.com/videoc ... ?id=654315" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
oggy
Posts: 78
Joined: 18 Mar 2012, 18:51
Location: Sorsele

Re: #44 Tim Erixon

Post by oggy »

Tim drog även in en tackling på Anze Kopitar samma match som gjorde att Kopitar fick sig en skada och inte återvände i matchen.

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=7362 ... 3Atopheads" onclick="window.open(this.href);return false;
He som hänn he hänn hänna!
Post Reply