#18 Pontus Petterström (kontrakt t.o.m. 17/18)

Moderator: Styrelsen

User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Foppas skridskocoach »

Ja, det förarbetet är ju bland det värsta man har sett. Sen var han ju löjligt bra i övrigt också!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Zimme »

Det är det som kallas målmedvetet arbete :-) Han hade bestämt sig.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #18 Pontus Petterström

Post by addebeck »

Vilket oerhört nyttigt jobb denna urkraft gör match efter match. Känns som en kille att ställa ut på isen i ur och skur, har en arbetskapacitet och en inställning som gör honom nyttig varenda sekund som han får ute på isen. Oerhört klok värvning av Lasse Johansson.
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Oliman »

slås av att ofta under match se en spelare spela helt rätt och liksom dominera så fort han är i bild. inväntar att få se nummret på ryggen och ja, det är nästan alltid Pontus. Sjukt impad, minns även hur jobbig han var att möta i LInköping. Verkligen en mardröm för motståndarna. Vilken 4e line vi har!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Markman »

Fick sitt andra mål i Brynäs-matchen utsett till veckans snyggaste mål på hockeyligan: http://hockeyligan.se/artikel/32469/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Empress »

Måtte det inte vara ngt brutet på PP...
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Foppas skridskocoach »

Ja, det känns som ett tungt avbräck i så fall.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #18 Pontus Petterström

Post by ossian »

Någon som har en uppdatering? Ber en stilla bön.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #18 Pontus Petterström

Post by smogz »

Vad håller tomtarna på Norran på med? Nån jävla uppdatering måste ju finnas i ämnet. Kom igen nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Special Brew »

smogz wrote:Vad håller tomtarna på Norran på med? Nån jävla uppdatering måste ju finnas i ämnet. Kom igen nu.
Dom äter nog lunch nu.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Lappmössan »

De tränar ju inte förrän 14.00
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #18 Pontus Petterström

Post by PackSwede »

Enligt Norran bloggen inte med på träningen, spelar troligen inte imorgon men inga besked från Karin
User avatar
Micke
Posts: 737
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Micke »

Låter inte allt för allvarligt när A-Fop säger "jag tror inte han spelar, men jag har inte hunnit träffa Karin". Lär ju missa morgondagens match, tyvärr. Forsell och Petterström är ju två väldigt nyttiga spelare att ha i ett derby som vi kommer sakna.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Trollet »

Pontus kommer att bli borta i några veckor pga av skada, upper body, meddelar Rundblad.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #18 Pontus Petterström

Post by TS_ »

Som en förhäxning inom Aik. När en frisknar måste en insjukna ...
Last edited by TS_ on 24 Jan 2013, 19:31, edited 1 time in total.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Markman »

"Några veckor", det borde innebära minst 2, max 5 frånsett bakslag (i mina ögon känns det som att fler än fem veckor inte längre faller under "några"-epitet). Exakt två veckor innebär fyra missade matcher, exakt fem veckor blir 11 matcher. Hur som helst borde han hinna med några seriematcher till innan slutspelet om allt går som det ska. Lämpligt nog landslagsuppehåll om en dryg vecka, så det gör ju i alla fall att han inte missar riktigt lika många matcher.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #18 Pontus Petterström

Post by King Kong »

Gissar vilt på att det är hängslen och livrem som vanligt här och hade det varit slutspel är det inte omöjligt att han kunnat spela..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #18 Pontus Petterström

Post by TS_ »

Vad hände egentligen? Jag missade att Petterström blev skadad under matchen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Markman »

PP wrote:Jag vet knappt själv vad som hände. Det var en situation i mitten av andra perioden, jag fick en smäll bakom vårt mål och det blev värre ju längre perioden gick. Mellan andra och tredje perioden tog jag beslutet att det inte gick att spela
Någon form av röntgen var han också iväg på, enligt Cmore i alla fall. Skulle gissa att det handlar om ett ben i handen eller något i den stilen. Möjligen en spricka i ett revben, men jag gissar på handen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Markman »

MYCKET goda nyheter:
Det mesta talar för att Pontus Petterström är tillbaka i full träning under måndagen.
– Det blir nog så att han kliver på för fullt då ja, säger Stefan Klockare.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Foppas skridskocoach »

Spelklar enl Norranbloggen.
Tigerränderna går aldrig ur.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Empress »

Jaha hoppas axeln höll
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Zimme »

Tror det. han stödjer sig på armbågen när han reser sig upp så på håll såg det inte ut som nån fraktur i alla fall.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Foppas skridskocoach »

Mjukdelsskada. Puh...
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #18 Pontus Petterström

Post by smogz »

kring slutspel säger jag aldrig Puh - är en axel ur led en mjukdelsskada? ett ledband trasigt i axeln? Eller bara nån typ av stukning. Kan man vricka axeln?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #18 Pontus Petterström

Post by 374 »

Det kan ta ett par veckor även om det "bara" är en mjukdelsskada men om man lyssnar på vad Karin säger ska det nog inte vara så allvarligt. Jag skulle tro att han kanske har en sträckning i axeln.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #18 Pontus Petterström

Post by 374 »

På is idag så är nog ingen större fara.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Rampa »

smogz wrote:kring slutspel säger jag aldrig Puh - är en axel ur led en mjukdelsskada? ett ledband trasigt i axeln? Eller bara nån typ av stukning.
Inget av dessa är väl att betrakta som mjukdelsskada. Och varför just axeln? Då han fick en lagkompis över sig så kan det väl vara vilken kroppsdel med muskler som helst. "Mjukdelsskada" för mig är en del med "köttigare" karaktär.
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: #18 Pontus Petterström

Post by Hyland (I'm back) »

374 wrote:Det kan ta ett par veckor även om det "bara" är en mjukdelsskada men om man lyssnar på vad Karin säger ska det nog inte vara så allvarligt. Jag skulle tro att han kanske har en sträckning i axeln.
Vad är sträckning i axeln?!?!?!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #18 Pontus Petterström

Post by 374 »

Hyland (I'm back) wrote:
374 wrote:Det kan ta ett par veckor även om det "bara" är en mjukdelsskada men om man lyssnar på vad Karin säger ska det nog inte vara så allvarligt. Jag skulle tro att han kanske har en sträckning i axeln.
Vad är sträckning i axeln?!?!?!
Precis vad det låter som.
Post Reply