#10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 21/22)

Moderator: Styrelsen

User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #10 Joakim Lindström

Post by GroovyEd »

Frågan är vad som händer om han passerar waivers, kommer han hem då?
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Chippen »

Jag tror att han är i AIK innan 1/2-2015
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #10 Joakim Lindström

Post by bruno »

GroovyEd wrote:Frågan är vad som händer om han passerar waivers, kommer han hem då?
Han sa väl själv i nån intervju att han hade nån "europaklausul" om han skulle bli nerskickad till AHL (Passera waivers). Så jag antar det.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #10 Joakim Lindström

Post by svartgulsubkultur »

Bombarabappabappabombom!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #10 Joakim Lindström

Post by smogz »

Ska jag tolka det som ett ja?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #10 Joakim Lindström

Post by svartgulsubkultur »

Tolka det som att jag är på sånghumör.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #10 Joakim Lindström

Post by nomercy »

svartgulsubkultur wrote:Tolka det som att jag är på sånghumör.
Jisses....tänk på mitt hjärta! Är du sångarsugen av den anledning jag hoppas (men inte ens vågar skriva...) så monterar jag upp mitt PA och låter dig få den bästa Shuremikcen samtidigt som jag lovar att hjälpa dig med över- och understämma samtidigt som jag lirar gitarr, bas och trummor. Ja för fan, släng in en säckpipa också...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #10 Joakim Lindström

Post by svartgulsubkultur »

Jag har varit förbjuden att sjunga på Västra sen 24:e September. That's it.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #10 Joakim Lindström

Post by schteffe »

Att döma av detta är Jocke sgs redan ute på isen i tigerrandigt! ;)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Lappmössan »

Jocke spelar i St. Louis och kommer inte till Skellefteå denna säsong.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Talbot25 »

Lappmössan wrote:Jocke spelar i St. Louis och kommer inte till Skellefteå denna säsong.
Spelar och spelar. Han äter popcorn i St. Louis.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #10 Joakim Lindström

Post by msoe »

Det ser inte helt kolsvart ut för Jocke om man läser vad Hitchcock säger i den här intervjun. Det vore ju riktigt kul om det kunde lossna för honom, samtidigt som det såklart skulle vara kul att se honom i AIK-dressen nästa säsong också.

http://www.stltoday.com/sports/hockey/p ... 3608b.html" onclick="window.open(this.href);return false;
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: #10 Joakim Lindström

Post by persson82 »

Jocke verkar inte få det till att stämma, om man ska tyda vad coach Hitchcock tcker!!

"Jaskin will replace Joakim Lindstrom in the lineup, and the two games off gave him a couple days to step back and regroup.

Or did it?

"No, we wanted him to go forward a little harder," Hitchcock said. "I think one of the problems with a young player is you have to play so hard and you have to play so physical to stay in the lineup ... his game is based on physicality, it's not just knocking people off the puck. It's protecting the puck, it's being strong on the puck. Sometimes when a player gets a little bit comfortable, you start to lose what kept you in the lineup.

"This is a reset for him. We know we're going to go through these stages with him. The way he has to play as a young player is not going to be the way he's going to play two years from now. He's going to be able to do things naturally, but to stay in the lineup, he's got to play physical, he's got to be hard on the forecheck, he's got to almost play like a role player. We know at the end of the day, he's going to end up a top six, but right now, there's no room for that, so he's got to find a different way to play. When he plays the way he's capable of, he's very effective."

Magkänslan säger att vi snart återser #10 i Ske kraft Arena...
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #10 Joakim Lindström

Post by smogz »

Fattar inte. Kommenterar han Jocke eller Jaskin i de två nedre styckena. Jocke känns ju intedirekt som en younger player.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #10 Joakim Lindström

Post by bsa »

Jasin, det öppnar ju för Jocke i vår, eller?
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #10 Joakim Lindström

Post by smogz »

ja det skulle onekligen kunna tolkas så.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #10 Joakim Lindström

Post by 374 »

Jag förstår inte hur man kan tolka det så.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2961
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Foppas skridskocoach »

Det är väl om man drar slutsatsen att regelbunden speltid för Jaskin innebär automatisk skeppning av Jocke. Jag tror dock att det är lite väl mycket önsketänkande i en sådan slutsats.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Chippen »

smogz wrote:Fattar inte. Kommenterar han Jocke eller Jaskin i de två nedre styckena. Jocke känns ju intedirekt som en younger player.
Ganska tydligt att det inte är Jocke han pratar om.
Sedan när stämmer detta in på Jocken: "his game is based on physicality, it's not just knocking people off the puck"
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #10 Joakim Lindström

Post by bsa »

Det han säger är väl att förklara att Jasin ska ta en tröja så måste han mogna, men på sikt kommer han ta en plats på sex forwards, men inte nu. Så nu i vår så öppnar det för Jocke när det blir viktigare och viktigare matcher, men engelska är inte min starka sida. :lol:
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #10 Joakim Lindström

Post by 374 »

Om din tolkning är att det öppnar upp för Jocke i St. Louis så delar jag den tolkningen, jag trodde först du menade att det öppnar upp för honom i AIK.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #10 Joakim Lindström

Post by bsa »

Ja, underförstått men svenskan är inte så bra hellre, dyselektriker.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #10 Joakim Lindström

Post by p-play »

Det går verkligen inte bra för honom. Jag trodde faktiskt att han skulle klara att slå sig ini laget.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Special Brew »

Hoppas han spelar med oss nästa säsong.
User avatar
Scandic24
Posts: 1839
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Scandic24 »

Jocke betygsätts på SB-Nation:
"Joakim Lindstrom, 3 goals 6 points. Team worst Minus 5. Lindstrom has mostly been a waste of a roster space. Makes you wonder how Peter Mueller would have done."

Ken Hitchcock får ros och ris:
"On the one hand, Hitch does some great things. I think team defense reflects coaching.
On the other hand, Hitch's dogged insistence at putting 3 of the worst forwards in the league on the ice for 10-12 minutes a game is indefensible."
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #10 Joakim Lindström

Post by bsa »

Wallson håller också med allt som skrivs i media och olika forum, det finns få absoluta sanningar.
montreal
Posts: 51
Joined: 15 Jun 2011, 23:10

Re: #10 Joakim Lindström

Post by montreal »

Jocke till Toronto !
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #10 Joakim Lindström

Post by schteffe »

Grrrr!
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #10 Joakim Lindström

Post by p-play »

Jag har funderat över varför Toronto plockar honom och jag tror att det främsta skälet är finansiellt dvs spara pengar, dels är han betydligt billigare än Jokinen och dels kan han säkerställa att de inte tvingas kalla upp folk från farmarlaget i onödan för resterande del av säsongen.Om han skulle lyckas är det nog bara en bonus.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Markman »

Ser ut att få debutera direkt, i fjärdekedjan med Sill och Smith/Kozun på matchvärmningen inför nattens match mot Florida
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply