#6 Rasmus Edström

Moderator: Styrelsen

don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #6 Rasmus Edström

Post by don_tomassso »

Hardcore fansen tycker inte detta är okej.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Dr. Gilbert »

Varken löven eller Skellefteå AIK skriver om lånet på facebook, det är som att de skäms eller inte vill se folks reaktioner.

Fyfan det här är en svart dag i AIKs historia, en historia som förövrigt håller på att suddas ut.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Erwynn »

Varför? Lejon är väl fan ett bättre alternativ än grodorna.
Hata allt.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Bilderberg »

En kulturell avveckling - men istället ett vinnande koncept?

AIK tjänar på det, Rasmus tjänar på det och Lö... (usch)

2/3 rätt är ändå godkänt i min bok.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Dr. Gilbert »

Bilderberg wrote:En kulturell avveckling - men istället ett vinnande koncept?

AIK tjänar på det, Rasmus tjänar på det och Lö... (usch)

2/3 rätt är ändå godkänt i min bok.
Du kan ju applicera samma tänk om tidelag - Det är skönt för dig och det är skönt för djuret men det är helt sjukt
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Jablonic »

Finns inget försvar för det här. Hade aldrig accepterat det om det varit motsatta förhållanden heller. För några futtiga matchers matchträning för egna spelaren spräcker man en oskriven lag och tradition som är självklar inom alla stora derbyrivaliteter världen runt.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #6 Rasmus Edström

Post by 374 »

don_tomassso wrote:Hardcore fansen tycker inte detta är okej.
Hardcorefansen bryr sig inte. De som låtsas vara det är däremot upprörda.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Foppas skridskocoach »

Dr. Gilbert wrote:
Bilderberg wrote:En kulturell avveckling - men istället ett vinnande koncept?

AIK tjänar på det, Rasmus tjänar på det och Lö... (usch)

2/3 rätt är ändå godkänt i min bok.
Du kan ju applicera samma tänk om tidelag - Det är skönt för dig och det är skönt för djuret men det är helt sjukt
Årets liknelse? :mrgreen:

Tillbaka till topic: Jag orkar inte bli upprörd över detta. Löven är så långt efter oss att jag inte bryr mig ett smack om de blir marginellt starkare pga Edströms närvaro. Principiellt håller jag iofs med om att det borde gå att hitta någon annan klubb åt honom, men vad tusan, det är tre matcher det handlar om... No biggie.
Tigerränderna går aldrig ur.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #6 Rasmus Edström

Post by p-play »

LJ:s uppgift är att se till vad som är bäst för klubben och vad som är bäst för den enskilda spelarens utveckling. Så länge klubbarna är i olika serier och ser att förbli där så är det helt klart positivt med utlåningar. Dessutom kan Edström göra lite reklam för svartgult inför blivande prospects. Jag hade t ex gärna sett Possler i organisationen. Vi borde ha kunnat värva honom, precis som vi gjorde med Aho.
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Roadkill »

Lappmössan wrote: Löven-tröja och AIK-handskar. Fy fan.
Huvva! Jag rös när jag läste det där.

Nä för hälsans skull ska jag försöka glömma det här nu och hoppas att det är en engångsföreteelse.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Special Brew »

Dra åt helvete. Man gör inte så!
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Sketch »

Image
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Bilderberg »

Dr. Gilbert wrote: Du kan ju applicera samma tänk om tidelag -
Ja eller demokrati.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #6 Rasmus Edström

Post by Chippen »

Att man ens orkar jaga upp sig hårt över något som är för en av våra spelares bästa.
Jag tycker mest det känns kul att Löven tvingas låna spelare av oss. Det befäster ju bara mera vilken ställning de har i Länet.
Visst hade vi kunnat försöka få låna ut honom till Timrå, men där är det ju fullt hus och jag tror inte att de är så sugna heller då han inte var så bra hos dem ifjol.

Då återstår ju Piteå, Lejon och Sundsvall och där har de ju inte heller samma kris som i Löven, som möjliggör ett korttidslån.
Så istället för att Edström ska vara fast på läktaren alt spela kanske 4-5 min så är detta en bra lösning. Han lär få spela massor direkt och det behöver han.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #6 Rasmus Edström

Post by King Kong »

Spökplumpen wrote:KK; tror du LJ är intresserad av att behålla historien mellan klubbarna? Jag tror han skiter fullt i det och enbart ser till vad som är bäst för föreningen och individen.
Det är väl självklart att Lasse och co inte brytt sig om det eftersom utlåningen nu sker, men det behöver ju inte betyda att det är bra för det..

Men det Skellefteå och Björklöven har vad gäller rivalitet är någonting som bör vårdas och jag är övertygad om att Edströms utveckling hade kunnat ske i någon annan förening är i Björklöven..
Det här sticker något fruktansvärt i ögonen på fans från båda läger och det kan jag tycka att föreningarna bör ta åt sig av och lyssna till..

Efter alla mina år på västra stå och alla derbyn och äckliga kommentarer och skitsnack med lövenfansen vill jag inte att någon av "mina" spelare skall hjälpa den föreningen framåt..
Tycker det känns för jävligt faktiskt..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #6 Rasmus Edström

Post by Chippen »

Å andra sida kan ju en av dina spelare få hjälp framåt av just den föreningen oxå.
Men det är förstås inte bra heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: #6 Rasmus Edström

Post by King Kong »

Chippen wrote:Å andra sida kan ju en av dina spelare få hjälp framåt av just den föreningen oxå.
Men det är förstås inte bra heller.
Om han går framåt eller bakåt i utvecklingen under 3 matcher i Löven får vi väl se..
Jag har dock svårt att se att dessa 3 matcher kommer att vara avgörande för Edströms framtid och jag har också svårt att se att det inte finns andra lag som gärna lånar honom..
Låna gärna ut honom för utveckling, men inte till Löven...thats it...


Men du är alltså för ett nära samarbete med Löven, vilket såklart står dig helt fritt, men jag tycker det är förjävligt..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #6 Rasmus Edström

Post by Chippen »

Jag skiter faktiskt ganska högaktningsfullt var en spelare lånas ut, så länge det gynnar spelaren och vårt lag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #6 Rasmus Edström

Post by nomercy »

Jag håller med KK i det han skriver. Men framförallt så undrar jag lite över AIK´s funderingar vad gäller utlåningsklubbar för den gode Rasmus. Förra året så fick han "äran" att representera Timrå - ett lag helt utan spelidé, ramar och tyglar. Nu lånar man ut honom till ett lag där han riskerar att bli utbuad och hånad av delar (hur stor vet jag inte) av publiken redan innan nedsläpp. Jag hoppas grabben har ett starkt psyke som får klä skott för årtionden av antagonism.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Hank »

Det här med att LJ ska göra det som är bäst för klubben: ja, det ska han göra, men för att avgöra det bör man ha ett perspektiv längre fram än tre matcher.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Akerman2 »

Förlust i debuten :D
Stolpskott av Edström i 5mot3 med mindre än 6min kvar av matchen. Med dryga minuten kvar avgjorde Bryggman.

Från sportnu.se:

Hur var backlånen Rasmus Edström och Albin Carlsson?
- Okej. Lite darrigt till en början, men de spelade upp sig och framförallt Edström var sedan riktigt bra. Han hade också ett stolpskott i slutet och var trygg med puck och spelskicklig i uppspelen.
Vad kommer det att snackas om efter matchen?
- Fansens påstått tysta protest mot värvningen av Skellefteå AIK-spelaren Edström som kommit in på lån. Lövenfansen sjöng knappt de två första perioderna, och det sades att det var för att Björklöven lånat in en spelare från ärkerivalen Skellefteå.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Sketch »

Roadkill wrote:
Lappmössan wrote: Löven-tröja och AIK-handskar. Fy fan.
Huvva! Jag rös när jag läste det där.

Nä för hälsans skull ska jag försöka glömma det här nu och hoppas att det är en engångsföreteelse.
Klicka på egen risk...
http://www.sportnu.se/737002/edstrom-na ... s-protest/" onclick="window.open(this.href);return false;
NSFL
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Jablonic »

Härligt, vi måste köra en liknande protest. Knäpptyst på Västra fram till första powerbreaket samtidigt som alla sitter ned.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Foppas skridskocoach »

Och vad vinner vi på det?
Tigerränderna går aldrig ur.
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Hedman »

Verkar ha gjort en ok match! Alltid kul att gå in på lövens forum och som sagt de har det inte så lätt!
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Wolfman »

Det är rent TRAGISKT hur lättvindigt detta går förbi hos en del av AIK-fansen – överlag de som skriver ”Heja SAIK!” i kommentatorsfältet efter varje vinstmatch på AIK:s facebook. Får känslan av att det är samma folk som skriver att ”Löven vore kul att få upp i elitserien, då blire ett riktigt derby!”. På ett annat AIK-forum skrev en skribent:
"O bröder, o dårar! Har ni inte lärt er någonting! Har ni inte läst Sagan om Ringen? Boromir trodde att han kunde ta Ringen och göra gott med den! Har ni inget lärt av historien? Neville Chamberlaine trodde att Hitler skulle nöja sig med Tjeckoslovakien och sa; "Peace for our time". Herregud, har alla blivit vansinniga? Jag ser det kompakta mörkret torna upp sig i fjärran och ni välkomnar det? Jag lovar, om tio år har de jävlarna tagit över. Och ni snackar om derbyn...
Fader förlåt dem ty de veta icke vad de göra...”
(Hardy, http://www.hockeykultur.com/forum/viewt ... &start=250" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;)
Nu känns löven mer avlägsna än så, men slutsatsen jag vill förmedla är ändå: Ta fan inte lätt på detta! Om än det bara handlar om tre matcher ska vi aldrig behöva acceptera detta. Tragiskt och historielöst är AIKs handlande i denna affär.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Zimme »

Tragiskt....
Image
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3061
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Foppas skridskocoach »

Han ser själv lite lätt illamående ut.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #6 Rasmus Edström

Post by PackSwede »

Ett som jag ser det bra inlägg i debatten:

http://ceciliaedstrom.se/2013/10/11/if- ... eftea-aik/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #6 Rasmus Edström

Post by Sketch »

Lite komiskt att hans syster är den som förstår situationen bäst.
Post Reply