#20 Erik Forssell

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #20 Erik Forssell

Post by smogz »

Jag hade hållit med dig för ett par år sedan KK, men sista säsongen tycker jag Forssell var riktigt talför och hade ofta rätt bra och välformulerade svar. Tror det var klart bästa valet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #20 Erik Forssell

Post by Skidrow »

smogz självklart var det de, jag sa ju att Forsell skulle bli kapten och Lundberg Ass 8-)
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #20 Erik Forssell

Post by bsa »

Utanför gruppen har man ingen aning, den kaksige i intervjuer är troligen väldigt sällan en bra ledare.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #20 Erik Forssell

Post by King Kong »

Jamen självklart en fullvärdig och väl vald kapten!
Jag menar bara att Forre inte är i närheten av att ha samma karisma som Jimmie har och att vi där igenom kommer att "tappa" lite..
Men man vet ju aldrig, Forre kanske fyller ut kaptens kostymen till bredden även i det avseendet i vinter, det vore ju sjukt coolt!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
dovienya
Posts: 2212
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #20 Erik Forssell

Post by dovienya »

Första uttalandet som kapten (ämnet är urvattnad liga)

– Jag tror att man lurar sig själv när man bara jämför vilka som försvinner och vilka som kommer in. Det är klart att det försvinner etablerade spelare, men det kommer nya unga som inte har samma namn. Jämför man bara så är det sämre varje år, men så har det varit i många år, säger Skellefteås lagkapten Erik Forssell.
– Jämför man med tidigare år står sig svensk juniorhockey mycket bättre än det som vissa experter då ska tycka var mycket bättre förr.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #20 Erik Forssell

Post by King Kong »

Precis det vissa av oss säger här på forumet också, han är iaf inte dum Forre ;)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: #20 Erik Forssell

Post by andy »

Borde väl få ärva kaptensramsan? Funkar ju klockrent. Den han har nu, Erik Erik Erik Forssell, är ju sisådär, tycker jag i a f.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #20 Erik Forssell

Post by nomercy »

andy wrote:Borde väl få ärva kaptensramsan? Funkar ju klockrent. Den han har nu, Erik Erik Erik Forssell, är ju sisådär, tycker jag i a f.
Medhåll!
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #20 Erik Forssell

Post by Markman »

Komiskt påpekande av Robert Pettersson på Hockeysverige: Forre har inte gjort hattrick i Skellefteå innan årets säsong, och nu har han gjort ett i CHL (Sönderjyske), ett i SHL (Modo) och ett i slutspelet i år (LHC)..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #20 Erik Forssell

Post by Special Brew »

Hattrick i hattrick! KUNG!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #20 Erik Forssell

Post by jokarfo »

Forre har alltid varit en riktig jävla klasspelare i det fördolda men fortsätter han spela såhär borde det tamefan vara belagt med offentlig kölhalning om inte Mårtsjäveln masar sig upp till Skellefte och delar ut en Tre Kronor-tröja till honom. Fy satan vilken lagkapten.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #20 Erik Forssell

Post by bsa »

Det är lite som med Laban, Göteborg vann UEFA kuppen med bara inhemska spelare men ingen platsade i landslaget.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #20 Erik Forssell

Post by King Kong »

Har alltid sagt att Forres offensiv varit underskattad när den ofta tillskrivits hans kedjekamrater..
Hans jobb framför kassen och hans speluppfattning gör honom också till en bra PP spelare..
Kul att Forre får lite mer erkännande för detta idag..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #20 Erik Forssell

Post by TS_ »

Erik har även 5-0 i Plus-minus.
mrlim
Posts: 77
Joined: 09 Apr 2012, 23:17

Re: #20 Erik Forssell

Post by mrlim »

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... ig-svaren/" onclick="window.open(this.href);return false;

Något förvånande har Forre varit lagets näst bäste poängplockare under 2016.
User avatar
ossian
Posts: 3659
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #20 Erik Forssell

Post by ossian »

Erik Forssell ska jävlart i mig adlas, tillsammans med Sebbe Aho. Om jag såg honom nu så skulle han få den största manskramen han någonsin fått i hela sitt liv! Snacka om att snäppa upp när det vankas slutspel. Fullständigt lysande semifinalen igenom.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #20 Erik Forssell

Post by jokarfo »

ossian wrote:Erik Forssell ska jävlart i mig adlas, tillsammans med Sebbe Aho. Om jag såg honom nu så skulle han få den största manskramen han någonsin fått i hela sitt liv! Snacka om att snäppa upp när det vankas slutspel. Fullständigt lysande semifinalen igenom.
Instämmer. Hela laget spelade betydligt bättre än tidigare semifinaler igår men Forre var en av de bästa. Han och Zacke är en helt sinnesrubbad tekningsduo alltså. Hur som helst så tycker jag att man kände igen den gamla Forsell igår. Hans fallenhet för att hitta lediga ytor även där det är trängre runt kassen, hans blick för spelet och hans smartness överlag. Är så förbannat rättvist att just han fick avgöra semifinalserien och är det så att han lämnar AIK efter säsongen så är den hjältestatusen mer än välförtjänt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
ossian
Posts: 3659
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #20 Erik Forssell

Post by ossian »

Är det inte dags att förlänga med Forssell? Såg lite seg ut i åkningen tidigare unders säsongen, misstänker att han kan ha dragits med en skada. Nu är han totalt dominant över hela isen, otroligt bra i BP, vinner viktiga tekningar och hänger det ena matchvinnande målet efter det andra.
Rollie
Posts: 2045
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #20 Erik Forssell

Post by Rollie »

Lugn nu då....
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #20 Erik Forssell

Post by Hank »

Forssells erfarenhet och clutch-faktor växer inte på träd. Självklart bör han vara kvar.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3050
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #20 Erik Forssell

Post by Foppas skridskocoach »

Det lär koka ner till en prisfråga.
Tigerränderna går aldrig ur.
king_louie
Posts: 580
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: #20 Erik Forssell

Post by king_louie »

Lasse måste ha några riktigt bra centrar i bakfickan om han inte ska ge Forre förnyat.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #20 Erik Forssell

Post by päran »

king_louie wrote:Lasse måste ha några riktigt bra centrar i bakfickan om han inte ska ge Forre förnyat.
Risken är att Lasse tänkt låta några svartgula följa med till Schweiz. 20, 27 och 18 är alla Lasses kelgrisar.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #20 Erik Forssell

Post by svea_man »

Tycker ändå att man kanskriva ett 1+1 med forre han är ju grym i playoff
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #20 Erik Forssell

Post by freddus »

Borde inte kosta så extremt mycket att förlänga ett år. Tror hans erfarenhet kommer behövas. Kan det där med tekningar och jobb i det dolda. Kan fortfarande leverera framåt också.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #20 Erik Forssell

Post by Bilderberg »

Forsell och Burström är de spelare som ofta levererar när ingen annan gör det. Typexempel är när drivet är bra, men skärpan är dålig.

Spelare som ofta startar "ketchup-effekten".
User avatar
ossian
Posts: 3659
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #20 Erik Forssell

Post by ossian »

Forssell är helt klart värd en förlängning. Misstänker att han var småskadad till och från i vinter då han inte kom upp i normal kapacitet, men klev fram i slutspelet. Väldigt nyttig spelare.
ante08
Posts: 2583
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #20 Erik Forssell

Post by ante08 »

Officiellt: lämnar Skellefteå AIK. ”Skellefteå ska ha sagt nej till en fortsättning med Forssell. Det är uppgifter som bekräftas av hans agent, Pontus Norén, som kort säger.
– Det är deras val.”
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... e-klar-an/" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #20 Erik Forssell

Post by p-play »

Tack för alla högtidsstunder. Alltid bäst när det gällde som mest.
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #20 Erik Forssell

Post by msoe »

Tråkigt. Tror att han precis som Antos hade kunnat leverera hos oss i åtminstone en säsong till. Har var ju en av de bättre spelarna under finalserien t ex. Samtidigt måste man ju tyvärr släppa iväg några av de äldre spelarna för att kunna föryngra truppen. Det skulle ändå göra lite ont att se Forre i Malmötröjan i höst så hoppas att han tar en sväng utomlands och tjänar en hacka under några år nu. Tack för allt Forre!
Post Reply