#21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 18/19)

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Kan snart titulera sig Gagarin Cup-mästare. Har dessutom fått en liten nätt bonus på 7 miljoner för att laget tagit sig till final. Undrar vad bonusen för en titel ligger på?
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Fdskebo »

Grattis till ytterligare ett guld!
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lubbe »

Bilder från hemkomsten till St Petersburg....

Jimmie får kärlek från fansen :)
http://ska.ru/en/media/album/view/284#photo/19358" onclick="window.open(this.href);return false;

Video från omklädningsrummet
http://ska.ru/en/media/skatv#2014-2015/all/video/512" onclick="window.open(this.href);return false;
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by John »

Står det något av värde i plusintervjun på Norran?
User avatar
gurra
Posts: 77
Joined: 15 Jun 2011, 19:26

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by gurra »

John wrote:Står det något av värde i plusintervjun på Norran?
Om det är samma som i pappersnorran så nej; han säger att han funderar på framtiden, att familjen är med i beslutet och att om det blir Sverige så är han i dagsläget inte bunden till någon klubb (som han säger med ett underfundigt tonfall, enligt Roger L)
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Hank »

Vore stort att spela upp Hästen till SHL. Han missade ju den chansen med AIK.

Men tills vidare fortsätter jag stoppa in honom i mina dagliga laguppställningar till nästa säsong.
Hedman
Posts: 283
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Hedman »

Grattis kapten Ericsson!
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Fdskebo »

gurra wrote:
John wrote:Står det något av värde i plusintervjun på Norran?
Om det är samma som i pappersnorran så nej; han säger att han funderar på framtiden, att familjen är med i beslutet och att om det blir Sverige så är han i dagsläget inte bunden till någon klubb (som han säger med ett underfundigt tonfall, enligt Roger L)
De flesta förståsigpåare är övertygade om att han stannar i KHL ett år till, vilket jag har full förståelse för. Vore iofs coolt om han drog till NHL ett år och inkasserade en ring... ;)
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by karjala »

Expressen försöker vinkla det till att han öppnar för spel i andra svenska klubbar baserat på någon Norran-artikel.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by jokarfo »

Jävligt kul när man kikar på ett klipp på SportExpressen inför kvällens VM-drabbning och så ploppar en videointervju med en småpackad Jimmie upp efter VM-guldet senast.

http://www.expressen.se/tv/sport/hockey ... e-jobbiga/" onclick="window.open(this.href);return false;

I slutet:

Snubbe: Säg åt han (Tallinder) att åka hem till riktiga AIK...
Jimmie: Vilka är RIKTIGA AIK?
Snubben: Solna..
Jimmie: Näää (skaka på huvudet, småler och går därifrån).

Så sjukt skön snubbe. Kan man annat göra än att önska att han kommer tillbaka och avslutar karriären här?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by GroovyEd »

Vem är snubben förövrigt? Så fruktansvärt jobbig människa.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by jokarfo »

GroovyEd wrote:Vem är snubben förövrigt? Så fruktansvärt jobbig människa.
Vet inte men det verkar ju vara nån sorts Tre Kronor-tjenis som glider omkring som nån jävla kändishangaroundstekaridiot.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by svartgulsubkultur »

Han säger ju att han är nån slags sponsor. Ett bevis så gott som något på att det är för mycket pengar inom idrotten.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by don_tomassso »

Välkommen tillbaka JImmie!!!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Inget ont om Forre, men visst ska det mycket till för att inte Jimmie ska bära C:et den kommande säsongen?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by snokia »

Markman wrote:Inget ont om Forre, men visst ska det mycket till för att inte Jimmie ska bära C:et den kommande säsongen?
Det håller jag med om. Jimmie är den naturliga ledaren enligt mig! :)
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Sargade Sune »

Så rackarns skönt! Nu blev nästa säsong genast roligare att följa!!
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by claymore »

Sargade Sune wrote:Så rackarns skönt! Nu blev nästa säsong genast roligare att följa!!
+1!
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by krysset »

härligt Jimmie. Tror knappast Forre blir ledsen om Jimmie får ett C. Forre är en toppenlirare men jag tror att om Jimmie vart med ifjol ja då tror jag faktiskt vi tagit guldet. Spekulationer javisst men så mycket kan Jimmie betyda.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lappmössan »

Skönt att inte Lasse vek sig heller! 1+1 blir perfekt.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Trots det så överbetalar han nog honom.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Colton »

374 wrote:Trots det så överbetalar han nog honom.
Överbetala? Förklara gärna hur mycket en finnlänsk spelare hade kostat med tre raka VM PLUS OS? Inte en chans att vi hade haft råd med en sådan spelare. Du måste ju sätta det i relation till Jimmies egentligen sinnessjuka meriter. Enda anledningen till att han kommer spela i Skellefteå AIK är hans hjärta för klubben. Utan det hade han aldriiiiig spelat här.
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by lobo »

374 wrote:Trots det så överbetalar han nog honom.
Nu hade du otur när du tänkte efter.. :D Jimmie ville hem (fördel LJ). Jimmie ville ha 3 år (LJ gav 1+1). Jimmie hade bestämt sig för 3 veckor sedan, LJ funderade och dealade och skissade. Jimmie ville ha så mycket som möjligt (kan vi anta), LJ parerar troligen med "vi måste hålla budgeten" bla bla. jag tror snarare han är underbetald jämfört med hans egentliga marknadsvärde.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by vonschnauser »

Överbetald? :lol:
Hedman
Posts: 283
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Hedman »

Skönt att Helter Skelter är tebax!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by svea_man »

Spela roll vad han har i lön Lasse vet va han gör han får nog dom pengarna klubben annser han är värd...

SJ tycker jag klart att han är bästa spelarn i truppen...
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by jokarfo »

lobo wrote:
374 wrote:Trots det så överbetalar han nog honom.
Nu hade du otur när du tänkte efter.. :D Jimmie ville hem (fördel LJ). Jimmie ville ha 3 år (LJ gav 1+1). Jimmie hade bestämt sig för 3 veckor sedan, LJ funderade och dealade och skissade. Jimmie ville ha så mycket som möjligt (kan vi anta), LJ parerar troligen med "vi måste hålla budgeten" bla bla. jag tror snarare han är underbetald jämfört med hans egentliga marknadsvärde.
Ja alltså, av intervjuerna med Jimmie att döma verkar det ju knappast ha varit nån Eriksgata på röda mattan att komma tillbaka till AIK igen. "Lasse var hård att tas med", "Jag hade hoppats på att få det klart för tre veckor sen men..." antyder ju ändå nånstans att det inte bara var för Jimmie att valsa in och ställa krav hur som helst. Det är rätt få andra sportchefer som har/skulle agera(t) med samma beslutsamhet mot återvändande kulturbärare i sina klubbar utan istället strösslat dem med klart överlukrativa erbjudanden. Ett bevis på föreningens styrka i mina ögon. Jag skulle heller inte bli förvånad om vi efter detta och - möjligtvis - efter optionsåret, får se Jimmie som en del av ledarstaben på nåt sätt. Det vore ett inte helt onaturligt steg vidare för en vinnarskalle av Jimmies kaliber med den kunskap om AIK:s sätt att arbeta och träna som han besitter.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Osten agerade ju med samma beslutsamhet mot Abbott.

Man kan vara allt det ni säger att Jimmie är och trots det vara överbetald. Att han är överbetald innebär inte heller att Lasse har gjort fel.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Special Brew »

Vad är överbetald i dina ögon 374?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Chippen »

374 vet ju inte ens vad lönen är, så han svamlar ju bara till det som vanligt och gör gissningar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply