#21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 18/19)

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Det var då helvete vad det tog hus bara för att jag tycker Jimmie är överbetald.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Chippen »

Tog hus? Nja, men det vore ju kul att någongång få höra vad du grundar dina tankar på.
Antar dock att detta inte lär vara tillfälle heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Jag tycker han är överbetald helt enkelt, precis som vissa tycker storbolagsdirektörer är överbetalda.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by smogz »

Precis som alla andra stjärnor i SHL?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by groenahulken »

374 wrote:Jag tycker han är överbetald helt enkelt, precis som vissa tycker storbolagsdirektörer är överbetalda.
Vi vet att du tycker det, det har du ju skrivit förrut. Frågan var VARFÖR tycker du det? Vad grundar du din åsikt på? Och du får gärna dela med dig vad Jimmie ligger på för lön.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Chippen »

374 wrote:Jag tycker han är överbetald helt enkelt, precis som vissa tycker storbolagsdirektörer är överbetalda.
Men vad exakt grundar du det på?
Vad vet du om hans lön?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Varför är det så viktigt för er att veta vad jag grundar min åsikt på? Visste jag inte bättre skulle jag nästan tro att ni bryr er om vad jag tycker.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by svea_man »

Att folk orka bry sig vad 374 tycker..
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by groenahulken »

Skulle bara bekräfta trollet innan block.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by ossian »

otroligt jävla bra ikväll.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Jimmie Ericsson är vår kapten:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1545004.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Du skrev bara ettårskontrakt med Skellefteå. Jag trodde du skulle göra som många andra klubbikoner i din ålder: skriva ett flerårskontrakt för att säkra upp cashen.
– Nu skrev jag 1+1 år, men klart att jag tror och hoppas jag ska stanna i Skellefteå resten av karriären. Men det är lite lurigt för en klubb att skriva långa kontrakt med en spelare i min ålder (35). Klart att jag kanske hade önskat ett längre, men jag accepterar och förstår att klubben inte ville det.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by freddus »

Otroligt onödig tackling. Får nog vila många matcher.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Poet »

Värt det. Tidigt på säsongen och den här äckliga jävla sittplatspubliken har häcklat hela matchen.
Blev glad att det var just Jimmie.
2012-05-19
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by freddus »

Poet wrote:Värt det. Tidigt på säsongen och den här äckliga jävla sittplatspubliken har häcklat hela matchen.
Blev glad att det var just Jimmie.
Hoppas det inte blev skada åtminstone
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Foppas skridskocoach »

Poet wrote:Värt det. Tidigt på säsongen och den här äckliga jävla sittplatspubliken har häcklat hela matchen.
Blev glad att det var just Jimmie.
Vet inte om du är ironisk eller bara trollar. Tröttsamt inlägg oavsett.
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Trollet »

6+3 för Jimmie
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by nr86 »

Då fick vi veta vad han har i lön då.......... Rätt mycket men han är ju värd en del flis:) 275 i månadslön är ju rätt bra.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

nr86 wrote:Då fick vi veta vad han har i lön då.......... Rätt mycket men han är ju värd en del flis:) 275 i månadslön är ju rätt bra.
Någonstans mellan 250 k och 300 k i alla fall.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Markman »

Motiveringen från DN:
Disciplinnämnden har tagit del av anmälan, ett yttrande från Jimmie Eriksson samt en filmsekvens från händelsen.

Anmälan: 57:15 in i matchen delade Jimmie Eriksson ut en tackling som träffade en motspelare i huvudet. Samtidigt som motspelaren var uppvaktad av en annan Skellefteåspelare, tittade ned och letade efter pucken, kom Jimmie Eriksson som tredje man, enligt anmälarens bedömning, med hög fart. Motspelaren var oförmögen att försvara sig då han redan var uppvaktad av en annan spelare. Tacklingen tog direkt mot huvudet. Motspelaren lämnade matchen skadad.

Jimmie Eriksson har uppgett följande: Han löser situationen på ett klumpigt och dålig sätt och har inte något att tillägga till domarens rapport.

Disciplinnämnden gör följande bedömning: Filmsekvensen ger stöd för uppgifterna i anmälan. Det är utrett att Jimmie Eriksson utdelat en tackling mot huvudet som lett till att motspelaren blivit skadad. Detta är en förseelse som regelmässigt leder till avstängning. När det gäller avstängningens längd beaktar nämnden att Jimmie Eriksson kom in som tredje man i en situation där motspelaren hade full koncentration på den andra Skellefteåspelaren som uppvaktade honom och att motspelaren därför var helt oförmögen att försvara sig. En tackling som utdelas på ett sådant sätt medför en mycket stor risk för allvarliga skador. Sammantaget anser nämnden därför att tacklingen är vårdslös och respektlös och att den omfattas av den skärpning av praxis för allvarliga fall av tacklingar mot huvudet som nämnden infört från och med innevarande säsong. Påföljden bestäms till en avstängning som bedöms motsvara 9 matcher, inklusive den match som följer vid ett match penalty. 3 av dessa matcher omvandlas till böter i enlighet med det system för kombinationsstraff som tillämpas i bl.a. SHL.
Jimmie Ericsson kommer därmed inte att vara tillbaka i spel förrän den 30 oktober, när Skellefteå möter Malmö på bortais.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by don_tomassso »

Ganska så lågt ändå.Trodde faktiskt han skulle få mera...
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by 374 »

Egentligen fel att jämföra men jag tycker det är högt jämfört med vad andra fått. Det är en tackling mot huvudet och bör som sådan bestraffas med 2-3 matcher och kanske en i böter men jag kan faktiskt inte se något som motiverar ett högre straff än Norman.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Lidlund »

Tackling är "bra" om man bara tittar på tacklingen.

Rakt framifrån på en puckförande spelare utan vare sig armbåge, hoppning eller hög fart.

MEN, den är respektlös då Jimmie ser att han inte är beredd på tacklingen och att den kommer ta illa.

Om DN lägger in att han gör det "medvetet" så kan det såklart medföra 1-2 extra matcher. Men då tycker jag man ska ta i beräkning att han visar omedelbar ånger och inte på något sätt försvarar sitt agerande.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by p-play »

Markman wrote:
nr86 wrote:Då fick vi veta vad han har i lön då.......... Rätt mycket men han är ju värd en del flis:) 275 i månadslön är ju rätt bra.
Någonstans mellan 250 k och 300 k i alla fall.
Han har nog fått en hel del i signingbonus också eftersom han kom från utlandsspel. Den faktiska lönen är nog högre. Sedan tycker jag nog att det är motiverat med en stjärnlön i det här fallet eftersom han levererar på alla sätt och vis. Det är betydligt mer tveksamt med en sådan som Zackrisson.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by lobo »

Är kaptenen tillbaka på onsdag? Har jag räknat rätt då?
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Trollet »

lobo wrote:Är kaptenen tillbaka på onsdag? Har jag räknat rätt då?
Fredag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by freddus »

374 wrote:Trots det så överbetalar han nog honom.
Av det vi sett han prestera på isen, efter avstängningen, så har du rätt.
Inte nu han ska vara som bäst heller men nog hade jag hoppats på att han skulle synas mer.
Empress
Posts: 6991
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Empress »

http://shl.se/artikel/76156/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grädde på moset. Ska vi gissa på 2-3 matcher?
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by nishog04 »

Empress wrote:http://shl.se/artikel/76156/

Grädde på moset. Ska vi gissa på 2-3 matcher?
12-13. Det är ju Jimmie vi pratar om!
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by burk »

Som återfallsförbrytare så de lär väl hamna på 3+2 matcher
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #21 Jimmie Ericsson

Post by Skidrow »

Var då inte ens den situationen jag trodde som han blivit anmäld för, men lär bli någon match.
Post Reply