#21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 18/19)

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Trollet »

nr86 wrote:Ja vad ska man tro om Jimmie då??? Galna höken går ut och spekulerar och tittar man på bilderna i twitter inlägget verkar han köra på rätt bra med skridskoåkningen. Modo??? Nä gud bevars! Då hoppas jag det bara är för att komma i matchform inför vårt kommande vårschema. En hyfsat frisk Jimmie skulle vara en grym förstämning i vårt lag.
Galne höken är också delägare i Gold Town Games.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by John »

Vad säger Jimmie i dagens plusartikel?
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Empress »

Att han inte har haft ngn som helst kontakt med Modo....och att han tränar och det går sakta fram.
Resten är utfyllnad.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Skidrow »

Välkommen tillbaka Kaptenen :)
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by msoe »

Det blir skönt att se Jimmie tillbaka på isen i rätt färger igen. Tror fortfarande att han kan bidra med en del.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by GroovyEd »

Försöker att inte ha höga förväntningar på honom, men samtidigt tänker jag att han har potential att överraska. Hans kropp var väl rätt sargad förra säsongen vilket speglade av sig på spelet. Nu har han fräschare kropp men förvisso dålig matchform, men känns som att man hellre har det så än tvärtom.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Erwynn »

Man kan ju drömma lite om slutspelet 2013-2014 när kaptenen mäktade med 12 mål på blott 14 matcher.
Hata allt.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Talbot25 »

GroovyEd wrote:Försöker att inte ha höga förväntningar på honom, men samtidigt tänker jag att han har potential att överraska. Hans kropp var väl rätt sargad förra säsongen vilket speglade av sig på spelet. Nu har han fräschare kropp men förvisso dålig matchform, men känns som att man hellre har det så än tvärtom.
Får en upp en bild på Micke Renberg, han hade skador, velade om en återkomst länge och gick ner 10 kg innan hans comeback i AIK. Och hans sista säsong var tragisk att beskåda. Men jag tror inte vi får se något liknande här, tror att Jimmie är betydligt mer sugen på att spela än vad Micke var.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by lobo »

Talbot25 wrote:Får en upp en bild på Micke Renberg, han hade skador, velade om en återkomst länge och gick ner 10 kg innan hans comeback i AIK.
Såg videon från träningen igår (Norran) och jag vet inte jag... men jag tyckte Jimmie såg slank, rapp, och snabb ut.. Ser faktiskt ut som han är genomtränad! Kan bli jättebra tror jag. Dessutom verkar han ju helt acceptera den roll han blir tilldelad även om det är en mindre roll så jag hoppas att man kommer att utnyttja hans styrkor till fullo (PP, framför mål, ledare) sen är det bra med det! Han vill i alla fall vinnaen gång ti, det är jag rätt säker på.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by ossian »

Jag är helt övertygad att Jimmie Ericsson kommer att vara bättre i år än ifjol då han drogs med skadebekymmer, men vi behöver ge honom lite tid för att komma in i matchtempo och hitta kemi i en kedja. Det är bättre balans i laget i år och bättre kämpaanda. Tror och hoppas att Jimmie kan lyfta en PP lina med sitt spel framför kassen. I slutspelstider så vet vi att han är en vinnare ut i fingerspetsarna.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Empress »

Ska man gissa att comebacken sker hemma lördag 6 januari mot Linköping
eller fredag 12/1 hemma mot Örebro? Knappast tidigare alla fall.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Skidrow »

Jag gissar på 28/12. (mindes fel vilken dag som var hemma match)
Last edited by Skidrow on 21 Dec 2017, 01:38, edited 1 time in total.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Empress »

http://www.skellefteaaik.se/artikel/h1v ... r-comeback" onclick="window.open(this.href);return false;

– Han har varit på is med U20, vårt hockeygym och Lejon. Nu väntar några veckors träning med laget då han får köra ordentligt och hårt för att vänja kroppen. Sedan är planen att han ska matchas in under januari.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by ante08 »

Jimmie Ericsson spelar mot Malmö!
http://norran.se/plus/hockeybloggen/jim ... lmo-953328" onclick="window.open(this.href);return false;
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Empress »

Kanske lockar några hundra extra nyfikna till lördagsmatchen?
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by ante08 »

Exklusiv intervju med Jimmie: "Ser jävligt mörkt ut och omöjligt men jag ger inte upp säsongen"

Norran träffade Jimmie Ericsson som berättar om skadan, hur han ser på framtiden och vad han tycker om Luleås fans skrikande om filmare när han bars ut. "De gör de som de tror är bäst för sitt lag och det har jag respekt för" säger Jimmie Ericsson. Det var mot Luleå i torsdagens derby som Jimmie Ericssons hälsena gick av i en duell med Luleås back Joonas Jalvanti.

– Jag satte en tackling så att han lättade och när han landade så landade han innan han på insidan av min skridsko och träffade vaden. Jag ramlade jag också och när jag skulle jobba hem så smällde det. Det kändes som om han gjorde en tvåhandad sving mot min vad. Sedan tittade jag bak och förstod direkt vad som hade hänt. Jag hoppades att det inte hälsenan, men jag förstod direkt, säger Jimmie där han sitter och tittar på AIK:s träning under måndagsförmiddagen.

Domaren Linus Öhlund blåste snabbt av spelet.

– Han kom fram och jag sa vad som hade hänt. Sedan funderade jag på om kanske inte hela hälsenan var av och om jag skulle kunde ta mig ut själv, men det gick inte.

Ericsson fördes in i omklädningsrummet där han undersöktes av AIK:s läkare.

– Jag såg direkt på Matte (Hallberg, naprapat) att det var som jag hade befarat. Det var inte han som gjorde undersökningen, men jag känner honom väl och förstod hur det var. Man blir ju ledsen direkt. De frågar om jag har ont, men det gör mest ont att inte kunna spela...

Han fördes till Skellefteå Lasarett där de sydde ihop såret och gipsade.

– Jag ville opereras direkt, men hade inte fastat i sex timmar så det gick inte.

Istället blev det födelsedagsfirande, Jimmie fyllde 39 år, på fredagen.

– Det var en ganska lång operation och jag låg på magen hela tiden, så det var inte så roligt.

Bland annat så syddes senan ihop.

– Eftersom det tog ett långt tag så han man ligga och fundera en massa.

Vad funderade du på?

– Hur sugen man är på att spela nästa match. Nu är det kanske ett tag kvar innan jag spelar match, men det ger inget att ge upp. Det har jag ingenting för.

Nu väntar vila för Jimmie. Prognosen säger tre månader, vilket skulle innebära att säsongen är över. Men Jimmie ger inte upp.

– Det ger ingenting för mig att säga att säsongen är över redan nu. Jag vet att de ser jävligt mörkt ut och omöjligt men jag ser ingen anledning att ge upp säsongen.

Det finns många som spekulerar i att din karriär är över, hur ser du på det?

– Det har jag inte ens funderat på själv. Jag funderar inte i de banorna ens. Just nu är det jobbigt att gå på kryckor, för jag är ruskigt dålig att gå på kryckor. Men jag tar det här en dag i taget.

När Jimmie lämnade isen så skanderade Luleås fans "filmare". Något som kritiserats hårt.

Hur ser du på det? – Jag trodde att de ville vara schyssta och ropade "vinnare" för det är så jag vill uppfattas, säger han med ett stort flin innan han fortsätter:

– Det är ingenting som jag tar personligt. Jag lägger ingen värdering i det. De håller stenhårt på sitt lag och gillar inte vårt lag. De gör de som de tror är bäst för sitt lag och det har jag respekt för.

Det låter lite som Jimmie Ericsson själv eller?

– Jag är beredd att göra det som krävs för mitt lag, om det betyder att jag är hänsynslös mot mig själv eller gnager på en motståndare så gör jag det.

En annan del att säsongen inte är över för Jimmie är att han fortfarande vill hjälpa laget att vinna guld.

– Jag ska vara så mycket som möjligt runt laget. Alltid finns det något man kan göra för att hjälpa till och det tänker jag göra.

Blir det i båset eller på Västra Stå?

– Problemet just nu så är det väldigt jobbigt att stå, så jag sitter mest. Men om de ställer en stol på Västra Stå så får jag väl sätta mig där. https://www.norran.se/sport/skelleftea- ... -sasongen/
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by msoe »

Jimmie ska fan ha en staty på torget.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by dovienya »

Vad gratuleras Jimmie idag för? (Instagram)
Vad har jag missat?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Skidrow »

dovienya wrote: 05 Mar 2019, 16:01 Vad gratuleras Jimmie idag för? (Instagram)
Vad har jag missat?
Han blev äldre.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Empress »

Skidrow wrote: 06 Mar 2019, 13:29
dovienya wrote: 05 Mar 2019, 16:01 Vad gratuleras Jimmie idag för? (Instagram)
Vad har jag missat?
Han blev äldre.
22 feb så fyllde han 39 enligt AIKs instagram....
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Skidrow »

Okej, då missförstod jag.
User avatar
jimpa99
Posts: 64
Joined: 20 Oct 2011, 10:07

Re: #21 Jimmie Ericsson (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by jimpa99 »

Intervju med Jimmie .

Hockeysverige.se

https://www.hockeysverige.se/2019/07/11 ... nte-spelat
They say defense wins championships.
Post Reply