#5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

#5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Post by Trollet »

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 19/20)

Post by nishog04 »

Stackars jävel. Draftad av Oilers.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 19/20)

Post by Sed »

Blev SHL.

Norrans Hockeyblogg
"Kan berätta att Philip Broberg spelar i SHL kommande säsongen. Skellefteå AIK:s GM Erik Forssell fick det beskedet för en stund sedan. #twittpuck #shl #skeaik"
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Post by Trollet »

Förlängt till 2020/2021!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
HedmanpåG
Posts: 36
Joined: 19 Nov 2019, 22:18

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Post by HedmanpåG »

Har nu sett Broberg ett antal matcher! Alltså tekniken har han men spelförståelse saknas till stora delar. Rent fysiskt tycker jag att han har en del att förbättra också. Trodde mer om honom redan förra säsongen men det klart att det är skillnad mellan allsvenskan och SHL. Just nu platsar han inte på 6 backar!
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Post by Ultron »

Han ger ett väldigt ödmjukt och sympatiskt intryck. Gillar hur han trivs i stan och redan nu funderar på att bosätta sig här i framtiden. Ser man Broberg som ett "onödigt" projekt får man nyansera sin bild lite. Det finns ju en chans att han kommer tillbaka efter NHL-karriären och avslutar här. Alternativt att karriären där borta inte tar fart, och olikt Rundblad och andra som var "SHL-stjärnor" när de åkte inte hamnar i KHL eller Schweiz, utan istället väljer att försöka etablera sig som en skicklig offensiv SHL-back för att möjligen sikta på en andra chans.

Ska bli superkul att se honom på JVM, och sedan om han kan ta ytterligare kliv i svartgult under våren.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Post by Fdskebo »

Hittade följande text i en Scouting Report från början av 2019 där Philip Broberg och Victor Söderström jämförs.

Broberg doesn’t, by any means, have terrible hockey sense, but it is a weakness in his offensive game. He can make the same mistake several situations in a row and will often try to do the same thing with the puck repeatedly, even when it is obvious that his opponents have figured out what he wants to do and what he is trying to accomplish. He often tries to move the puck on the outside to beat his opponent with his high top speed before heading towards the net, when teams learn his patterns and adjusts accordingly, he doesn’t adapt to it and instead goes straight into the defenders before losing the puck, over and over again. It’s one of the reasons he hasn’t been close to as dominant against men as he is when he is playing against U18- or U20-competition.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Post by Ultron »

När han fortfarande var ett barn alltså (i lagens mening). Min fröken sa att jag saknade finmotorik. Nu är det kört för oss båda. :cry:
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Post by Fdskebo »

:lol: :lol:

Jag tyckte bara att det var en intressant rapport eftersom han fortfarande gör samma sak nu som för 2 år sedan.

Tvivlar starkt på att han kommer att lyckas i NHL om han inte har lärt sig av sina misstag från ungdomsåren. Men det sa jag iof om Marcus Pettersson också...

Tur man inte är scout. 😂
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Post by Ultron »

Ja herregud, Marcus Petterssons framgångar over there är ett totalt mysterium för mig med. :) Men jag gläds förstås.

Gemensamt för alla dessa offensiva backar som fått utstå kritik (Rundblad, Pettersson, Heed, Djuse etc) är ju också att de fått utrymme här att misslyckas och växa.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #5 Philip Broberg (kontrakt t.o.m. 20/21)

Post by Trollet »

Lämnar för Edmonton.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply