#27 Martin Lundberg

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

Alltså, det var mycket snack om att vi skulle tappa mycket i laget då Goren försvann men som Lundberg har utvecklats denna säsong så är han på god väg att fylla den luckan riktigt bra.

Även om man visste att han var tuff tidigare, så har han ju även utvecklat sitt spel under denna säsong tycker jag. Nu känns det ju helt plötsligt farligt då han har pucken i offensiv zon, för det kan jag inte påstå att det gjorde tidigare.

För mig har han iaf gått från att vara ett frågetecken inför en förlängning av kontrakt till ett självklart JA!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: #27 Martin Lundberg

Post by Poet »

Snacka om att självförtroende kan göra en hel del.
Var ju helt under isen tidigare under serien.
2012-05-19
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

Håller med! Man ska fan inte underskatta självförtroende, och förtroende från coachen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Omgång 41 19/1 kl 18:30 Skellefteå AIK - HV 71

Post by Markman »

Lundberg är nu polisanmäld av polisen i Västerbotten, och både Lundberg och Nilsson kommer att förhöras, enligt artikeln nedan. Ärligt talat - löjligt! :evil:
http://norran.se/2013/01/sport/hockeysl ... -av-polis/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Skellefteå AIK i media

Post by Knegare »

http://norran.se/2013/01/sport/hockeysl ... -av-polis/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Suck!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Zimme »

Visst är nån helt dum i huvudet??
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TS_ »

Är det polisen som upprättat anmälan eller en privatperson?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Zimme »

Polisen
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Skellefteå AIK i media

Post by TS_ »

Zimme wrote:Polisen
De var ett befäl i Umeå som de intervjuat. Avundsjuk lövare?
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Skellefteå AIK i media

Post by barrskog »

Ska man skratta eller gråta? Jag väljer att skratta.

HAHAAHAH
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Markman »

Uppenbart fall av samtycke! Finns ju till och med rättsfall om det:
RH 2011:62 wrote:Inom ramen för idrott finns ett utrymme för att under hänvisning till samtycke godta svårare misshandel än vad som i allmänhet accepteras eller att se mildare på misshandeln (se t.ex. prop. 1993/94:130 s. 39 ff.). Övergripande kan också sägas att ju närmare handlingen ligger den aktuella idrottens idé, desto större är möjligheterna till detta synsätt.
Brottsbalken 24:7 wrote:En gärning som någon begår med samtycke från den mot vilken den riktas utgör brott endast om gärningen, med hänsyn till den skada, kränkning eller fara som den medför, dess syfte och övriga omständigheter, är oförsvarlig.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omgång 41 19/1 kl 18:30 Skellefteå AIK - HV 71

Post by Special Brew »

Markman wrote:Lundberg är nu polisanmäld av polisen i Västerbotten, och både Lundberg och Nilsson kommer att förhöras, enligt artikeln nedan. Ärligt talat - löjligt! :evil:
http://norran.se/2013/01/sport/hockeysl ... -av-polis/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Skrämmande!!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Jokard »

http://www.svt.se/sport/nu-polisanmals-lundberg-1

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

Men vad fan?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: #27 Martin Lundberg

Post by rock »

WTF!!!!!!!!! :lol: :lol: Måste kolla vilken månad det är. Kan inte vara sant. Trodde polisen hade mer prioriterade fall att grotta ner sig i.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

De borde väl anmäla båda två?
Nilsson slår ju första slaget, och då kan ju Lundberg hävda självförsvar :)

Har inte polisen bättre för sig btw. Jekla tur man inte har en snut i släkten.
Last edited by Chippen on 22 Jan 2013, 13:14, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
rock
Posts: 403
Joined: 22 Jun 2011, 07:19

Re: Omgång 41 19/1 kl 18:30 Skellefteå AIK - HV 71

Post by rock »

:lol: Någon måste vara ute efter ett prejudicerande fall. Känns som energin från polisen bör läggas på prioriterade fall.
lulle
Posts: 16
Joined: 16 Jun 2011, 10:18

Re: #27 Martin Lundberg

Post by lulle »

"– Utifrån det jag sett är brottet misshandel och straffet är isåfall upp till två års fängelse, säger Mats Bruhn, kriminalinspektör i Umeå till Västerbottensnytt."

Nån mer än jag som tror att kriminalinspektör Bruhn är en väldigt bitter rövenfan?
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Knegare »

lulle wrote:"– Utifrån det jag sett är brottet misshandel och straffet är isåfall upp till två års fängelse, säger Mats Bruhn, kriminalinspektör i Umeå till Västerbottensnytt."

Nån mer än jag som tror att kriminalinspektör Bruhn är en väldigt bitter rövenfan?
Antar att denne Mats inte är från Umeåtrakten utan söker efter "pluspoäng" bland invånarna...
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Foppas skridskocoach »

Vad fan sysslar polisen med?
Tigerränderna går aldrig ur.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Nilson har också blivit anmäld.
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Special Brew »

Såg bara att Lundberg var anmäld. Så patetiskt löjligt! Sätt dit alla beväpnade skidskyttar också!! Avgå alla!!
User avatar
ossian
Posts: 3658
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #27 Martin Lundberg

Post by ossian »

Herregud! Jag finner inte ord.

Nu är det givetvis helt självklart att detta inte leder någon vart, men den lilla respekten man hade för den Västerbottniska polisen är borta.
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Special Brew »

Kostar bara en massa pengar och resurser! Ger mig fan på att han slagit vad med nån vid fikabordet!
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Wolfman »

JAMEN NU ÄR DET SOM DET ÄR!! JAG HOPPAS LASSE INTE SITTER STILL I BÅTEN UTAN VÄRVAR EN ERSÄTTARE TILL MARTIN DE TVÅ ÅREN HAN KOMMER SITTA I FÄNGELSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111ONEONE GÖR NÅGOT NU!!!
rocket man
Posts: 87
Joined: 03 Jul 2011, 15:47

Re: #27 Martin Lundberg

Post by rocket man »

Det känns förjävligt !!! Bara rikta in sig på att vi får stå o kramas mot groko på fredag
Nej fler spelare som Martin Lundberg tack !

AIK RULES !!!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #27 Martin Lundberg

Post by svartgulsubkultur »

Special Brew wrote:Såg bara att Lundberg var anmäld. Så patetiskt löjligt! Sätt dit alla beväpnade skidskyttar också!! Avgå alla!!
Sebastian Loeb mfl borde kunna få dryga fortkörningsböter retroaktivt.

Tror fan jag skickar in en tittarfråga till "Veckans brott", LGWP:s syn på saken vore rolig att höra...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
ossian
Posts: 3658
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #27 Martin Lundberg

Post by ossian »

Var kan man anmäla polisen?
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Jablonic »

Finns inte ord. Har kanske varit 500 slagsmål i elitserien tidigare och mig veterligen har inget blivit ett polisärende? Reagerar de bara nu för att de båda råkade blöda? Ska det vara måttstocken i så fall? Borde ligga närmare till hands att göra polisärenden av något av överfallen vi sett på isen genom åren.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Foppas skridskocoach »

ossian wrote:Var kan man anmäla polisen?
Ja, förargelseväckande beteende är ingenting man vill att rättsapparaten ska se mellan fingrarna på.
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply