#27 Martin Lundberg

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

374 wrote:Han kanske jobbar hårt men hårt arbete i sig tillför ingenting om det inte kommer nåt ut av det. När han dessutom varken tacklar eller klarar av defensiven så går det inte säga att han är bra.
Hm, nog fan klarar han av defensiven på ett bra sätt tycker jag. Sedan så kan jag ta att han kanske tacklar lite mindre om det innebär att han deltar i det offensiva spelet och gör kedja farligare på det sättet, och just nu så tycker jag att han gör det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #27 Martin Lundberg

Post by schteffe »

Eftersom han är bra defensivt och tacklar ungefär dubbelt så mycket som den AIK:are som tacklar näst mest så är det på spelskicklighetsfronten som bristerna finns, men det är ju sannerligen ingen nyhet.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Han har varit inne på näst flest mål bakåt av forwards. Det är inte att sköta defensiven.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

och med det vill du ha sagt att Goren är en riktigt katastrof defensivt oxå?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lidlund »

374 wrote:Han har varit inne på näst flest mål bakåt av forwards. Det är inte att sköta defensiven.
Jag håller med!

Lundberg har -14
Goren har -15
Möller och Bud har varit inne i den enorma skillnaden på -13 och sen är det ett berg till PEB och Jimmie på 12!

Ut med packet! Speciellt eftersom vi är det lag som släppt in 3e minst mål.. 4 (lule) och 5(Frö) mer än defensiva tråkhockeylagen..

Däremt tycker jag Martin har mycket hockey i sig.. Dels i passet till Melker mot lule men även generellt. Han läser spelet bra sen att han inte har ett passningsspel i stil med Bellemare kan man inte räkna med.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Zimme »

Mm, men om man gluttar lite närmare så ser man att det beror på att han bara varit inne på 3 mål framåt. Hans dåliga +/- beror inte på att hans lina är kass bakåt utan att de inte producerar framåt, vilket inte heller är deras huvuduppgift.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Hans roll i AIK är främst att vara defensiv och fysisk.

Goren är dålig defensivt, mest beroende på att han är slö. Är nog inte heller främst värvad för sin defensiv.

Möller, Bud, Jimmie m.fl har offensiven som sin främsta uppgift. Hur många mål bakåt de är inne på är oväsentligt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #27 Martin Lundberg

Post by svartgulsubkultur »

374 wrote:
Möller, Bud, Jimmie m.fl har offensiven som sin främsta uppgift. Hur många mål bakåt de är inne på är oväsentligt.
Antabus, någon?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

374 wrote:Hans roll i AIK är främst att vara defensiv och fysisk.

Goren är dålig defensivt, mest beroende på att han är slö. Är nog inte heller främst värvad för sin defensiv.

Möller, Bud, Jimmie m.fl har offensiven som sin främsta uppgift. Hur många mål bakåt de är inne på är oväsentligt.
Jag tycker att det är riktigt humor att du först tycker att Lundberg är dålit defensivt, och sedan säger samma sak om Goren, och det är ändå två spelare som är grymt viktiga i BP.
Hur ser du på den saken då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Toby
Posts: 95
Joined: 15 Jun 2011, 19:19

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Toby »

374 wrote: Möller, Bud, Jimmie m.fl har offensiven som sin främsta uppgift. Hur många mål bakåt de är inne på är oväsentligt.
Jag kan inte hålla mig...

Oväsentligt? Hur i hela friden kan det vara oväsentligt?! Med det resonemanget menar du alltså att det är ok om det alltid blir två mål i baken då Möller-Bud är på isen så länge dom gör ett framåt... :roll:
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Trollet »

Kör lite luckor så här i jultider. Fyll själva i det ni tycker passar.

[xxxxx] är Internetslang för användare som medvetet skriver ett stort antal provokativa, märkliga, ickerelevanta eller oseriösa diskussionsinlägg på Internetforum (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram en känslomässig debatt, ofta utanför själva ämnet för huvuddiskussionen. [xxxxx]:en ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt och föder ilska, vanmakt och skadar sinnesstämningen hos övriga användare som hugger på de krokar de lägger ut. Om [xxxxx]:en inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på forum.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #27 Martin Lundberg

Post by kurtivar »

troll?
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

374?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lidlund »

Chippen wrote:374?
kurtivar wrote:troll?
Samma svar, olika stavning?
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

Ja, om jag inte är fel ute så blir "troll" 374 om man översätter bokstäver till siffror och vice versa :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Chippen wrote:
374 wrote:Hans roll i AIK är främst att vara defensiv och fysisk.

Goren är dålig defensivt, mest beroende på att han är slö. Är nog inte heller främst värvad för sin defensiv.

Möller, Bud, Jimmie m.fl har offensiven som sin främsta uppgift. Hur många mål bakåt de är inne på är oväsentligt.
Jag tycker att det är riktigt humor att du först tycker att Lundberg är dålit defensivt, och sedan säger samma sak om Goren, och det är ändå två spelare som är grymt viktiga i BP.
Hur ser du på den saken då?
Finns bättre boxplayspelare än dessa två. Bellemare, Jimmie, Söderström, Forsell, Hynning exempelvis.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Toby wrote:
374 wrote: Möller, Bud, Jimmie m.fl har offensiven som sin främsta uppgift. Hur många mål bakåt de är inne på är oväsentligt.
Jag kan inte hålla mig...

Oväsentligt? Hur i hela friden kan det vara oväsentligt?! Med det resonemanget menar du alltså att det är ok om det alltid blir två mål i baken då Möller-Bud är på isen så länge dom gör ett framåt... :roll:
Ska man hårdra det så ja, gör Bud och Möller två mål får det anses vara en bra match från deras sida då deras huvudsakliga uppgift är det offensiva spelet.

Jag menade för övrigt oväsentligt i betydelsen ej huvudsaklig.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #27 Martin Lundberg

Post by svartgulsubkultur »

Oväsentlig och ej huvudsaklig är ju inte i närheten av varandra.
Men menade du så så kan vi väl tillfälligt avboka det madrasserade rummet på hispan.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Inte om man använder det som en antonym till väsentlig.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: #27 Martin Lundberg

Post by kriwi »

"374" är vanligtvis ingen jag brukar hålla med men...

Lundberg har ju verkligen inte varit någon höjdare än så länge utan att för den delen varit i närheten av att vara en katastrof. -11 är naturligtvis inte godkänt för en spelare som Lundberg, även om han gnuggar på i en 4-e line.
Martins huvudsakliga uppgift bör vara att lira 0-0 och om han fortsätter i detta tempo kommer han att ligga på drygt -20 när grundserien är avklarad.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Någon som vet om det ligger något i ryktena att han ska lånas ut.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Zimme »

374 wrote:Någon som vet om det ligger något i ryktena att han ska lånas ut.
Nej
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

374 wrote:Någon som vet om det ligger något i ryktena att han ska lånas ut.
Det hoppas jag då inte kommer att ske. Vi kan ju inte vara så korkade så att vi lånar ut den spelare som spelar mest fysiskt i vårt lag och som kanske står för mest attityd (vilket kanske säger mest om hur lite attityd resten av laget har just nu).
Är ju snarare en annan center/ytter som ska lånas ut istället om det ska lånas ut någon från 4:e line.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #27 Martin Lundberg

Post by King Kong »

Han kommer inte att lånas ut...
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Foppas skridskocoach »

Känns som den sista av 90-talistforwardarna som borde lånas ut.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Talbot25
Posts: 1059
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Talbot25 »

Har absolut sämst utvecklingskurva av alla nittiotalister. Så om han inte skulle vara center så skulle jag gärna se en utlåning till en allsvensk klubb.
User avatar
tazman
Posts: 2035
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #27 Martin Lundberg

Post by tazman »

Talbot25 wrote:Har absolut sämst utvecklingskurva av alla nittiotalister. Så om han inte skulle vara center så skulle jag gärna se en utlåning till en allsvensk klubb.
Sämst? Det beror väl helt på vilka förväntningar man har på Lundberg. Jag var en av dem som trodde att Lindberg skulle ta det stora klivet till denna säsongen och centra en av de två första-kedjorna, dessa förväntningarna har verkligen inte infriats ännu.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #27 Martin Lundberg

Post by marre »

Och vad tror du han kommer utveckla som spelare med en utlåning? Se vilken typ av spelare han är ist..Oskar däremot har ju en helt annan talang men står ju bara still och stampar..
User avatar
Talbot25
Posts: 1059
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Talbot25 »

Lindberg har ju både blivit mer tekniskt och skridskoskickligare Lundberg har väl bara blivit tyngre.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Foppas skridskocoach »

Som sagt; ska man låna ut en spelare bör det finnas en långsiktig tanke bakom det. Martin må inte ha tagit några större kliv den här säsongen, men han är ordinarie i laget utan någon större konkurrens i nuläget. Han har en spelstil som gör att han troligtvis inte kommer att få istid i någon av toppkedjorna i ett allsvenskt lag heller. Han är en rollspelare och skulle få samma roll i ett allsvenskt lag som i AIK.

Det är lite annorlunda med spelare som Mustonen, Karlsson, Lindberg, Sörensen, Pettersson. De har offensiv potential och skulle behöva speltid i PP och i lagets toppfemmor för att utvecklas på bästa sätt. Att låna ut någon av dem är logiskt. I Martins fall finns det ingen logisk anledning att låna ut honom. Han utvecklas troligtvis bäst av att fortsätta lira i AIK.
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply