#27 Martin Lundberg

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #27 Martin Lundberg

Post by smogz »

Skulle bli förvånad om kan gör mer än 15
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #27 Martin Lundberg

Post by kurtivar »

lundberg är under luppen av Mårts, konstigt men kul
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #27 Martin Lundberg

Post by bsa »

Lundberg skulle klara sin roll i NHL. Linström har svårt att klara sin roll i NHL.
Men på SHL nivå är Lindström heltklart stjärnan.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lubbe »

Tokhyllas av Wikegård
https://www.youtube.com/watch?v=vyNQXb2DXD8" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Markman »

Som Wikegård uttrycker det: Martin Lundberg-standard!
– Jag bryter in på första stolpen och chansar lite att han som bortre back inte ska komma över, men det gjorde han. Det var en bra propp, den tog upp mot huvudet men samtidigt var jag låg. Så inget att snacka om, det är hockey, säger Martin, som aldrig ens funderar på att ligga kvar så länge han inte på egen hand kan ta sig av isen.

– Jag ligger aldrig kvar om det inte behövs. Samtidigt vill man ställa sig upp så fort som möjligt när man fått en sån smäll, det är ju skämmigt att ligga kvar.

Martin klarade sig dessutom från en allvarligare skadad då dagens undersökning visade att det inte var en hjärnskakning.

– Det var givetvis skönt, men jag hade ingen huvudvärk efter matchen så det kändes rätt lugnt. Nu är jag spelsugen igen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Biocellatus
Posts: 353
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Biocellatus »

Samma sak när han fick en bentackling av Sigalet mot lule. Åkte själv av isen - borta några veckor.

Ledin i samma match: ligger och rullar som en fotbollsspelare. Försvaret ringdes in och de hann nästan påbörja att skära upp taket i crap arena så ambulanshelikoptern skulle ta sig in - tränade dagen efter.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Jocko Homo »

Fantastisk spelare! Jag är fånigt stolt över att han spelar för AIK och hoppas han fortsätter i klubben i 15 år till eller nåt.

Han är på god väg att bli legend.
perra
Posts: 32
Joined: 16 Jun 2011, 00:20

Re: #27 Martin Lundberg

Post by perra »

Uttagen till Landslaget!
persson82
Posts: 660
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: #27 Martin Lundberg

Post by persson82 »

perra wrote:Uttagen till Landslaget!
Välförtjänt.....Stort GRATTIS Lundberg
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by PackSwede »

Fan vad roligt!
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #27 Martin Lundberg

Post by msoe »

Kul och välförtjänt!
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Empress »

http://norran.se/hockeybloggen/lundberg ... des-495371" onclick="window.open(this.href);return false;


Intressant artikel som ska handla om statusen, men som inget säger....
Får väl hoppas det inte är ett benbrott.
User avatar
ossian
Posts: 3666
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #27 Martin Lundberg

Post by ossian »

Någon som har nyheter om Martin?
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by mellan 3 & 20 tecken »

http://norran.se/hockeybloggen/senaste- ... ada-495394" onclick="window.open(this.href);return false;
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by mellan 3 & 20 tecken »

http://norran.se/hockeybloggen/beskedet ... rta-495969" onclick="window.open(this.href);return false;

Någon vecka.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lappmössan »

Lappmössan wrote:Martin Lundberg är min idol.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Warder »

smogz wrote:Skulle bli förvånad om kan gör mer än 15
Är du förvånad? :D

Sen verkar mitt "salta" uttalande någon sida tillbaka skapa lite nerv inför slutspurten. Ska Martin nå 20p eller måste jag äta upp mina kalsonger? Det känns ju lite orättvist att han varit borta fem matcher då det i förhållande till Martins poängsnitt denna säsong skulle motsvara ca 2 p - och jag skulle slippa förnedringen.

Men den feta damen har inte sjungit än, och det är 8 matcher kvar vilket MINST borde bli 2 p.... hoppas jag :shock:
Last edited by Warder on 19 Feb 2016, 09:30, edited 1 time in total.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #27 Martin Lundberg

Post by smogz »

Mycket!
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Warder »

Kom igen Sur-Martin, 1 p till så slipper jag äta!
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #27 Martin Lundberg

Post by smogz »

Tur jag inte lovade nått. För en gångs skull är jag glad att ha fel.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Warder »

DÄR kom 20 poäng. Tack Martin för att jag slapp äta kalsonger :D Jag var inte ens OROLIG!

Jag gissar att det blir några fler innan bokslut. Han är fan heeeeet just nu!
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Markman »

Warder wrote:DÄR kom 20 poäng. Tack Martin för att jag slapp äta kalsonger :D Jag var inte ens OROLIG!

Jag gissar att det blir några fler innan bokslut. Han är fan heeeeet just nu!
Återigen, jävla cudos för att sticka ut hakan, ännu mer för att det slår in! Dessutom jävligt kul för Lundberg själv naturligtvis. Det finns bara vinnare i den här historien!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Larzon »

Förhoppningsvis blir Poet här på forumet den enda förloraren när det gäller historian MarreLumba.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #27 Martin Lundberg

Post by p-play »

Det som är mest imponerande är att han är trea i den interna skytteligan.
User avatar
Erwynn
Posts: 2414
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Erwynn »

p-play wrote:Det som är mest imponerande är att han är trea i den interna skytteligan.
Det beror väl helt på hur man ser på saken
Hata allt.
User avatar
nr86
Posts: 5353
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #27 Martin Lundberg

Post by nr86 »

Nästan så det skulle vara kul att se hur han skulle klara sig i en annan klubb.
Ett miljöombyte kan vara nödvändigt ibland. Kan bli som med Lindgren att det blir kortvarigt. Men vad jag minns så var han en betydligt bättre spelare när han kom tillbaka. Vet att det är svårt att jämföra. Lindgren gick skadad stora delar innan flytten till Fbk och var inte hög prio hos AIK. I Lundbergs fall är det snarare tvärt om.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Markman »

nr86 wrote:Nästan så det skulle vara kul att se hur han skulle klara sig i en annan klubb.
Ett miljöombyte kan vara nödvändigt ibland. Kan bli som med Lindgren att det blir kortvarigt. Men vad jag minns så var han en betydligt bättre spelare när han kom tillbaka. Vet att det är svårt att jämföra. Lindgren gick skadad stora delar innan flytten till Fbk och var inte hög prio hos AIK. I Lundbergs fall är det snarare tvärt om.
Det skulle göra ont att se Lundberg i annan svensk tröja än AIKs! En vända i utlandet och tjäna lite mer pengar, absolut, men jag hoppas verkligen inte att han byter klubb inom landet!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #27 Martin Lundberg

Post by burk »

De är bäst att Lasse betalar Martin de han är värd och inte tror han ska stanna i AIK för vilka pengar som helst bara för att han är från stan. För Tänk er Martin i tex färjestads eller HVs tröja eller varför inte I Luleå :(
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Special Brew »

Inte för att jag har en aning om vad han tjänar. Men hans marknadsvärde måste ha ökat en hel del. Betala för fan.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Warder »

Sen skulle jag nog tro att Martin kommer att spela sin bästa hockey under de närmaste 5 åren så det klart han ska ha en löneökning. De stora lönekostnaderna ligger ändå på stjärnspelare, där "bang for the buck" känns långt viktigare!
Hur stor del av Martin lön rent procentuellt står för en chanstagning där prestation är svårt att förutse? Typ inget? När det gäller vissa stjärnspelare är ju den procenthalten rätt så stor och det är där pengar går till spillo. Snackar man uteffekt och stabilitet är spelare som Martin otroligt prisvärda och med väldigt liten risk för värdeminskning i investering.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
Post Reply