#27 Martin Lundberg

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

Håller inte med.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #27 Martin Lundberg

Post by nr86 »

Inte jag heller.
Martin tycker jag har höjt sig i slutspelet.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: #27 Martin Lundberg

Post by lurch »

Följ Martin när han inte har pucken,han gör SÅ mycke bra saker där som banar väg för sina medspelare.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

Det enda jag tycker saknas från Martin hittills i slutspelet är att målproduktionen skulle komma igång lite. Eller snarare att skärpan i avsluten vore något bättre. Mot Cluben igår var fjärdekedjan riktigt bra och Marti än fick ett par rikigt fina lägen i slottet framför Högberg. Nån balja kanske borde suttit även om man inte ska förvänta sig Möller-effektivitet av honom. I övrigt här han ju stått för en stor del av det enorma presspelet ffa i BP som AIK visat upp och vid flera tillfällen har ju Martins lysande forechecking låst fast motståndare och puck i deras zon vilket sedermera lett till vassa chanser och ibland också mål. Tycker han varit riktigt, rikigt bra hittills.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lubbe »

När Lundberg sänkte Jämtin så var det som att hugga huvet av ormen, i kvarten.
Han är viktig.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #27 Martin Lundberg

Post by burk »

Hur bra var Jimmie Ericsson när han var i samma ålder som Martin är nu ? Är det någon som tror Martin kan få samma utveckling som Jimmie har haft med tanke på att han slog igenom ordentligt först när han var närmare 30 år
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: #27 Martin Lundberg

Post by LeeGoren »

burk wrote:Hur bra var Jimmie Ericsson när han var i samma ålder som Martin är nu ? Är det någon som tror Martin kan få samma utveckling som Jimmie har haft med tanke på att han slog igenom ordentligt först när han var närmare 30 år
Nej. Jimmie har alltid haft talang, men först under senare år förstått vad som krävs. Martin är en träningsprodukt, tror inte han kan utvecklas så mkt mer.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Skidrow »

burk wrote:Hur bra var Jimmie Ericsson när han var i samma ålder som Martin är nu ? Är det någon som tror Martin kan få samma utveckling som Jimmie har haft med tanke på att han slog igenom ordentligt först när han var närmare 30 år
Nej inte så, Jimmie var lat som f.n när han var yngre det är inte Martin :)
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Bobby »

Tangerat målrekord i SHL-sammanhang iom kvällens balja.
Endast två poäng upp till rekordnoteringen 10-11.
"Gör mål när han vill!"
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lappmössan »

Martin Lundberg är min idol.
dovienya
Posts: 2211
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by dovienya »

Poängrekord för Martin nu :-)
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #27 Martin Lundberg

Post by burk »

Killen kan verkligen sätta in tunga tacklingar när han är på humör för sånt
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Larzon »

Sekvensen när Martin först trycker ner Cam Abbott och sen klär av tvillingsyster Chris är en sådan man kan se hur många gånger som helst och bli lika glad varje gång.

Final 3 hemma mot Luleå 13:30 in i andra perioden.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

Larzon wrote:Sekvensen när Martin först trycker ner Cam Abbott och sen klär av tvillingsyster Chris är en sådan man kan se hur många gånger som helst och bli lika glad varje gång.

Final 3 hemma mot Luleå 13:30 in i andra perioden.
Hehe. Ja Martin kan verkligen dominera fysiskt när han är på det humöret. Och det jag gillar med honom är att det är pang på och inga jävla Ledin- eller Abbott-fasoner. Många andra lags "tuffingar" lever på tjuvnyp och fula smågrejer mest hela tiden för att ingen antas våga ta en fajt men jag tycker mig inte se Martin köra lika mycket såna grejer. Det gillar jag.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

Martin borta några veckor.

http://norran.se/hockeybloggen/lundberg ... 1#cxrecs_s" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #27 Martin Lundberg

Post by BigGuyJohan »

jokarfo wrote:
Larzon wrote:Sekvensen när Martin först trycker ner Cam Abbott och sen klär av tvillingsyster Chris är en sådan man kan se hur många gånger som helst och bli lika glad varje gång.

Final 3 hemma mot Luleå 13:30 in i andra perioden.
Hehe. Ja Martin kan verkligen dominera fysiskt när han är på det humöret. Och det jag gillar med honom är att det är pang på och inga jävla Ledin- eller Abbott-fasoner. Många andra lags "tuffingar" lever på tjuvnyp och fula smågrejer mest hela tiden för att ingen antas våga ta en fajt men jag tycker mig inte se Martin köra lika mycket såna grejer. Det gillar jag.
Martin L är en tuffing, Ledin å Abbotts m.fl är bara fega retstickor som gör tjuvnyp hela tiden.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Bobby »

Riktigt tråkigt att han blir borta så pass länge. Hade varit kul att se honom komma upp i närmare 20p efter den fina säsongen han haft.
Dä ä bra Mikalsån!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #27 Martin Lundberg

Post by jokarfo »

Tycker också, om man ska summera hans säsong lite, att han klarat av att växla upp till lite mer av offensivt spel och mindre brunkande på ett bra sätt. Han är ju ingen poängspruta och ska väl inte vara det men det är kul att han får visa att han är bra på mer än start-stopp och att agera polis. En personlig favorit och kanske den i hela laget tillsammans med Forre och PP som man aldrig behöver tvivla på skulle offra precis allt för AIK.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3045
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Foppas skridskocoach »

Martin förtjänar en eloge för matchen igår. Jag tror hans tredje period var den bästa han har gjort i AIK-tröjan.
Tigerränderna går aldrig ur.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Lubbe »

Men hallå, varför är det ingen som skriver i denna tråd? ;)
Martin har ju varit grymt bra i finalen, i synnerhet idag. Hur många skott täckte han egentligen.
Förarbetet till GWG...
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #27 Martin Lundberg

Post by bruno »

Lubbe wrote:Men hallå, varför är det ingen som skriver i denna tråd? ;)
Martin har ju varit grymt bra i finalen, i synnerhet idag. Hur många skott täckte han egentligen.
Förarbetet till GWG...
Håller med! Har varit en gigant.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: #27 Martin Lundberg

Post by p.north »

helt klart en av dom bättre idag
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Markman »

Vinnare av årets Thomson Trophy på 1 h 43 min 55 s, 34 sekunder före Burström och ytterligare 4 sekunder ner till Anton Lindholm.

Juniorerna Jesper Eriksson, Anton Öhman, Sebastian Aho, och därtill Andrew Calof var de som låg över 2 h.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Warder »

20p i år av Martin annars äter jag upp min kalsonger!
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Markman »

Lite salt uttalande, med tanke på att han legat på max 15 p i SHL tidigare, och max 16 om man räknar med junis-tiden. Därtill bara 52 omgångar (eller räknar du in även slutspelet?).
Men cudos för att sticka ut hakan lite! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
TigerShark
Posts: 3878
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: #27 Martin Lundberg

Post by TigerShark »

Warder wrote:20p i år av Martin annars äter jag upp min kalsonger!
Tvättade eller otvättade?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Larzon »

Markman wrote:Lite salt uttalande, med tanke på att han legat på max 15 p i SHL tidigare, och max 16 om man räknar med junis-tiden. Därtill bara 52 omgångar (eller räknar du in även slutspelet?).
Men cudos för att sticka ut hakan lite! ;)
Marrelumba till NHL!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #27 Martin Lundberg

Post by 374 »

Skulle också bli förvånad om han inte gör minst 20 poäng.
Chippen
Posts: 14278
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #27 Martin Lundberg

Post by Chippen »

Kommer han lira i en producerande kedja med Jimmie bör det bli runt 20 p.
Man får betänka att tidigare har han inte riktigt spelat i producerande kedjor, så hans poängskörd tidigare år är ändå godkänd
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #27 Martin Lundberg

Post by burk »

Chippen wrote:Kommer han lira i en producerande kedja med Jimmie bör det bli runt 20 p.
Man får betänka att tidigare har han inte riktigt spelat i producerande kedjor, så hans poängskörd tidigare år är ändå godkänd
Och har han ens varit inne på isen vid något powerplay ? Så med tanke på dom förutsättningarna så brukar han skrapa ihop klart godkändt med poäng
Post Reply