#12 Adam Pettersson (kontrakt t.o.m. 19/20)

Moderator: Styrelsen

don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #12 Adam Pettersson

Post by don_tomassso »

Visst är detta andra gången han vinner den?
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: #12 Adam Pettersson

Post by snokia »

don_tomassso wrote:Visst är detta andra gången han vinner den?
Stämmer bra det, vann 2012 också :)
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Rollie »

Nu är det bara att ta chansen och visa att han är värd att spela i en producerande enhet. Vill se honom i det heta området framför mål och inte hamna i sarghörnen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #12 Adam Pettersson

Post by bsa »

Var på G i slutspelet i våras, men lyfte inte. Tålamod !!!!
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #12 Adam Pettersson

Post by ossian »

A P har vart genomgående bästa forward i årets tre matcher. Ser kanonvass ut i år. Tycker även att kedjekamraterna Norman och Lundberg ser bra ut
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Lappmössan »

Överhype? Tycker inte alls att han varit bäst. Känns som i slutspelet: vill mycket men presterar lite.
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Rollie »

ossian wrote:A P har vart genomgående bästa forward i årets tre matcher. Ser kanonvass ut i år. Tycker även att kedjekamraterna Norman och Lundberg ser bra ut
Kanonvass? Hur många poäng, mål har han? Tycker han saknar mycket för att bli den poängspelare han var i yngre ålder. Tycker han saknar blick för spelet/förmågan att nosa upp heta lägen, kylan med puck,tempoväxlingarmm. men det kan ju såklart lossna för han är ju inte lastgammal. Hoppas, hoppas.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #12 Adam Pettersson

Post by dovienya »

Tycker det ser ut som att han försöker efterlikna Jocke i spelsättet. Det går över under säsongen, och därefter kommer han börja producera som vanligt ;)
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #12 Adam Pettersson

Post by msoe »

Jag tycker att Adam gör en riktigt bra match mot Brynäs, bådar gott inför framtiden.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #12 Adam Pettersson

Post by smogz »

Jag har varit en av hans försvarare men inser att det inte har sett så himla bra ut hittills. Nu missade jag matchen igår men hoppas du har rätt att det börjar släppa. Jag tycker mig se mycket bra hos honom, får han ut det kan det bli bra. Hittills (förutom igår då) har han inte levt upp till förhoppningarna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #12 Adam Pettersson

Post by ossian »

Ser bättre ut offensivt. Defensivt har det sett riktigt bra ut hela tiden, har gjort ett hästjobb i BP.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Bilderberg »

Adam passar bra in i systemet.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Colton »

Fortfarande riktigt dålig. Gör sin omgivning sämre. Bättring senast men har en lång väg att gå
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Larzon »

Colton wrote:Fortfarande riktigt dålig. Gör sin omgivning sämre. Bättring senast men har en lång väg att gå
Skulle vilja se han med Martin och Norman när han kommer tillbaka, tyckte dom hade något bra på gång förra slutspelet.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Foppas skridskocoach »

Efter all skit han fått här inne under säsongsinledningen tycker jag att det är värt att lyfta fram hans senaste insatser. Matchen mot Modo var grym och förarbetet till Zackes mål igår var femstjärnigt.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #12 Adam Pettersson

Post by Chippen »

Jag har gett Adam lite kängor, men hans två senaste matcher har varit grymt bra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1522
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #12 Adam Pettersson

Post by lobo »

Han är överjävligt bra när han vänder och vrider rumpan till a'la Nyllet för att skydda puck! Snabb och stark och smart. Kanske inte blommar ur som någon poängmaskin men jag tror många gärna har honom som kedjekamrat
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Markman »

Trevligt med förlängning på Adam! Har helt klart potential att bli lite av en trotjänare i klubben. Funkar i många olika roller, det är väl egentligen offensiven han inte har hittat riktigt rätt i, men ge honom tid så ger det med sig också! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #12 Adam Pettersson

Post by ossian »

Efter en trevande inledning har han vart urstark.Härlig förlängning!
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #12 Adam Pettersson

Post by smogz »

Han är en viktig kugge i den just nu bästa kedjan. Snyggt av Adam att steppa upp. Hoppas tajmingen när han ska släppa puck blir bättre. Men det kommer. Kul med förlängning
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #12 Adam Pettersson

Post by jokarfo »

smogz wrote:Han är en viktig kugge i den just nu bästa kedjan. Snyggt av Adam att steppa upp. Hoppas tajmingen när han ska släppa puck blir bättre. Men det kommer. Kul med förlängning
Håller med. Dessutom tycker jag att han kommer mer till sin rätt i det offensiva spelet när han får rollen som energispelare i sin kedja än när han - som i början av säsongen - förväntas agera mer som en renodlad spetsspelare. Han har ju bra handleder och kan dra sin gubbe men det känns som att tjänar på att komma och göra lite mer gubben i lådan-grejer. Hur som helst har han varit riktigt jävla bra de senaste matcherna.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Lappmössan »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... ettersson/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skellefteåforwarden Adam Pettersson, 23, kommer inte att kunna spela något mer den här säsongen.
– Jag hade tur i oturen. De har sytt ihop såret och jag behöver nog ingen operation. Jag var mest rädd för att häslsenan hade skadats, säger forwarden till SportExpressen.

Under 4-1-förlusten hemma mot Växjö blev det bara lite drygt fyra minuters speltid för han skadades illa.
– Han fick olyckligt en skridsko strax ovanför hälsenan och skar sönder några senor, säger Skellefteåtränaren Hans Wallson.
– Han klarade hälsenan, det var tur i oturen, men det är en tuff skada för honom naturligtvis.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #12 Adam Pettersson

Post by TS_ »

Fick både Sundqvist och Pettersson skador av en skridsko?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #12 Adam Pettersson

Post by jokarfo »

TS_ wrote:Fick både Sundqvist och Pettersson skador av en skridsko?
Nu verkar ju inte Sunken ha skurit av några senor men han blev ju trampat på med skridskoskenan nånstans kring knävecket/distala hamstring:en av en Växjöspelare. Så svaret är väl typ ja.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #12 Adam Pettersson

Post by smogz »

I år är det Adams år. Han smyger nu under radarn och tar steget. Tror han tar steget
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #12 Adam Pettersson

Post by 374 »

Han tog steget redan förra säsongen, mer än fördubblade sin poängskörd.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #12 Adam Pettersson

Post by smogz »

Ok, nästa steg då.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #12 Adam Pettersson

Post by GroovyEd »

Matchens gigant i gårmatchen.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #12 Adam Pettersson

Post by smogz »

Gillar de offensiva tacklingarna han börjat med. Får lite Crippevibbar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #12 Adam Pettersson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by marre »

Äntligen verkar spelet lossna för Adam! En personlig favorit med hans hästjobb i fjärdelinan under sin tid i A-laget, nu grym över HELA banan! :D
Post Reply