#12 Adam Pettersson (kontrakt t.o.m. 19/20)

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Skidrow »

Här har vi en Ledin vers 2.0 om några år känns det som.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Chippen »

Skidrow wrote:Här har vi en Ledin vers 2.0 om några år känns det som.
Lite mera muskler på honom så varför inte?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #12 Adam Pettersson

Post by smogz »

Ledin 2.0 - förklara gärna, förstår inte alls jämförelsen?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Skidrow »

Han är en elak en spelare som ändå har relativt bra kontroll på pucken och inte känns som jahapp han fick läget framför mål.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Lappmössan »

Ser inte Ledin-jämförelsen... Tycker Melker-Bellemare var mer trolig.
Har varit riktigt bra de senaste matcherna! Skulle bara fått göra ett mål också.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Rollie »

Tycker han gör sin offensivt klart bästa match igår. Fortsätter han så här så kommer första målet ganska snart, och det kan göra mycket för utvecklingen.
Sportis
Posts: 637
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Sportis »

Jobbar på bra. Unnar Adam ett mål nu, så kanske han kommer växa ännu ett snäpp!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Rampa »

Står för ett mål säsongen 2010-11 på Eliteprospect. Någon som minns mot vilka vi spelade?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Zimme »

Minns det målet, direktskott från högra cirkeln, ett snyggt mål. Skulle kunna vara LHC.

Edit Timrå borta 7/12 2010, gjorde 1-2, Ass Lindberg, Söderberg.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #12 Adam Pettersson

Post by svartgulsubkultur »

Välförtjänt mål av APe till slut.
Hade tills ikväll seriens längsta levande måltorkestreak.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #12 Adam Pettersson

Post by 374 »

Zimme wrote:Minns det målet, direktskott från högra cirkeln, ett snyggt mål. Skulle kunna vara LHC.

Edit Timrå borta 7/12 2010, gjorde 1-2, Ass Lindberg, Söderberg.
Som jag minns det var det ett dragskott mellan cirklarna men det spelar mindre roll.

Har verkligen jobbat ihop till det här målet. Hoppas att det lossnar för honom nu, då han egentligen är bland de mest talangfulla i laget.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Lappmössan »

Första målet 2:24 in: http://www.youtube.com/watch?v=wDaEb8waNcI" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Angående måltorkestreak låter det lite konstigt, han spelade ju inte i elitserien ifjol?

Grymt välförtjänt hur som! (Jag blir av någon anledning alltid lite gladare än vanligt när grabbar från bygden målar, råkade armbåga någon framför mig i skallen när jag hoppade och slängde upp händerna... woops.)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #12 Adam Pettersson

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Första målet 2:24 in: http://www.youtube.com/watch?v=wDaEb8waNcI" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Angående måltorkestreak låter det lite konstigt, han spelade ju inte i elitserien ifjol?

Grymt välförtjänt hur som! (Jag blir av någon anledning alltid lite gladare än vanligt när grabbar från bygden målar, råkade armbåga någon framför mig i skallen när jag hoppade och slängde upp händerna... woops.)
På TV i torsdags sa de att han spelat typ 43 ES-matcher utan att näta och att det var den längta nu levande sviten.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Lappmössan »

svartgulsubkultur wrote:
Lappmössan wrote:Första målet 2:24 in: http://www.youtube.com/watch?v=wDaEb8waNcI" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Angående måltorkestreak låter det lite konstigt, han spelade ju inte i elitserien ifjol?

Grymt välförtjänt hur som! (Jag blir av någon anledning alltid lite gladare än vanligt när grabbar från bygden målar, råkade armbåga någon framför mig i skallen när jag hoppade och slängde upp händerna... woops.)
På TV i torsdags sa de att han spelat typ 43 ES-matcher utan att näta och att det var den längta nu levande sviten.
Aha, längsta NU LEVANDE sviten, jag tänkte svit överhuvudtaget.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #12 Adam Pettersson

Post by King Kong »

Ett otroligt välförtjänt mål som Adam verkligen jobbat ihop till!
Kul att det kom i en sån här match också och att det verkligen hjälpte laget till seger!
Last edited by King Kong on 09 Dec 2012, 13:33, edited 1 time in total.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Foppas skridskocoach »

svartgulsubkultur wrote:
Lappmössan wrote:Första målet 2:24 in: http://www.youtube.com/watch?v=wDaEb8waNcI" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Angående måltorkestreak låter det lite konstigt, han spelade ju inte i elitserien ifjol?

Grymt välförtjänt hur som! (Jag blir av någon anledning alltid lite gladare än vanligt när grabbar från bygden målar, råkade armbåga någon framför mig i skallen när jag hoppade och slängde upp händerna... woops.)
På TV i torsdags sa de att han spelat typ 43 ES-matcher utan att näta och att det var den längta nu levande sviten.
Bland forwards antar jag?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #12 Adam Pettersson

Post by svartgulsubkultur »

Vet ej.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #12 Adam Pettersson

Post by smogz »

Lite taskig streak det där då hälften av matcherna är 2år gamla och i dom fick han väl mest några ströbyten. Ifjol var han ju en offensiv kraft i Sundsvall med 29 p på 52 matcher.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #12 Adam Pettersson

Post by ossian »

Går från klarhet till klarhet. Har Adam spelat till sig en fast plats i laget nu?
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Markman »

ossian wrote:Går från klarhet till klarhet. Har Adam spelat till sig en fast plats i laget nu?
Jag tror att han blir svårpetad! I mina ögon ska då både Foppa och Vesce ut före honom. Dels ett alldeles utmärkt jobb i spel 5-mot-5 med grym energi, men även spelet i BP ska han ha mycket cred för!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Trollet »

Adam gör alldeles för lite poäng. Han har lirat sex timmar och 26 minuter (!) i år och fått ihop en enda poäng. Det är lite för svagt även i hans omgivning, för att vara självklar i laget.

Han är en stark energispelare men har hittills kvar att bevisa att han kan producera i Elitserien. Alla spelare i laget med ungefär samma istid har producerat betydligt mer. Och han är inte i laget bara för att döda tid i BP, inte efter alla poäng han gjorde i Sundsvall.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Markman »

Hur många poäng gjorde Melker sin första riktiga säsong i ES? Eller sin andra och tredje med för den delen? I fjol spelade Melker 8 h 40 min på 44 matcher och gjorde 2+3 i mer eller mindre samma roll som Adam har nu, mycket box och minimalt med speltid offensivt. Det kommer att lossna för Adam om han fortsätter som han gör, det är jag helt övertygad om!

Vi får inte heller glömma att det är hans första riktiga säsong i år, även om han är noterad för en hel del matcher har han inte spelat mer än 1 h 50 min på 31 matcher de tidigare säsongerna.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #12 Adam Pettersson

Post by ossian »

I början av säsongen tycker jag att Adam var alldeles för anonym och visade för mycket respekt, men han har sakta vuxit in i elitseriekostymen. Spelar han som han gjort de senaste 5-10 matcherna ser jag honom som ordinarie vid fullt lag, detsamma gäller Martin Lundberg. Totalt sett i spelet tillför dessa herrar massor och de gör mycket rätt ute på isen, sen är jag övertygad att poängen kommer att börja trilla in om Adam spelar lika bra som nu.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Trollet »

Tvivlar inte på att Adam blir bra, men han är inte där än.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Hank »

Trollet wrote:Adam gör alldeles för lite poäng. Han har lirat sex timmar och 26 minuter (!) i år och fått ihop en enda poäng. Det är lite för svagt även i hans omgivning, för att vara självklar i laget.

Han är en stark energispelare men har hittills kvar att bevisa att han kan producera i Elitserien. Alla spelare i laget med ungefär samma istid har producerat betydligt mer. Och han är inte i laget bara för att döda tid i BP, inte efter alla poäng han gjorde i Sundsvall.
Förstår inte ditt resonemang. Att vi vet att han har mer uppsida är ju inget som talar emot honom då han redan i dagsläget gör ett bra jobb i en annan roll.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #12 Adam Pettersson

Post by King Kong »

Måste bara få berömma Adam för hans spel så här långt..
Jag tycker att han har lite av dom problem jag på förhand trodde han skulle få, där han är lite svag på pucken, hamnar ofta på utsidan och blir ganska ofta trängd..

Jag trodde dock inte att han skulle axla den roll han nu gjort på ett så fantastiskt sätt som han gjort..
Hans jobb byter etfer byte är härligt att skåda och den här säsongen kan visa sig enormt viktig för honom rent fysiskt och hårdhetsmässigt..
Förhoppnnigsvis får han mer utrymme offensivt med tiden, men annars gör han ett alldeles utmärkt jobb som en ny Petterström och kan vara en nyttig spelare för oss under lång tid framöver..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #12 Adam Pettersson

Post by schteffe »

Bara att instämma. Gör det bra i fjärde och i BP och verkar ju vara ett fysiskt praktexemplar, vinnare av triathlonet i somras bl.a. Fattas bara att han får komma till lite fler skottlägen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Chippen »

Jag måste säga att jag inte trodde att han skulle ta en plats i laget i år. Hade tankar om honom som en producerande spelare, mycket grundade jag det på hur han spelade i Sundsvall, men nu har han ju tagit rollen i 4:e line på ett riktigt sätt och utvecklat sina svagheter genom att få en roll som han tidigare kanske inte haft.

Det känns som om vi vinner väldigt mycket i framtiden tack vare denna säsong.

Tycker även att han, tillsammans med Johan Alm och Markus Svensson är kandidater till Årets Överraskning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #12 Adam Pettersson

Post by Hank »

Jag hoppas på en Bellemare-liknande utveckling på några års sikt. Förutom att de är tvåvägsspelare med vissa grundskills och liknande kroppsbyggnad tycker jag att deras (riktiga) debutsäsonger i ES påminner om varandra. Hur det ser ut på isen alltså, Bellemare producerade ju mer (och visade redan då prov på kliniska avslut, vilket inte kan sägas om Pettersson varken nu eller de sista juniorsäsongerna), men då var han också fem år äldre.

Nu säger jag ju inte att Adam någon gång kommer bli lika bra som Bellemare, bara vad ett best case-scenario kan bli.
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: #12 Adam Pettersson

Post by tord »

Klar för 2 år enligt Skellefteå AIKs hemsida
Post Reply