#55 Michael Kostka (kontrakt t.o.m. 17/18)

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

#55 Michael Kostka (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by nr86 »

Han är värd en tråd i alla fall.
Är det någon som kan återge Lindbergs version av denna kannadick? "Kan passa bra in" säger inte så mycket.
Blir intressant att se hur slö han är på rören. Ska ju vara därför han ratats av oss tidigare.
Hoppas på succé förstås även om jag inte har så höga förväntningar på honom. (Låter konstigt när det är NHL meriterat men hans svårighet att få klart med ny klubb gör att jag känner mig lite pessimistisk)
Bra med try out!
Last edited by nr86 on 04 Sep 2017, 12:50, edited 1 time in total.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: MICHAEL KOSTKA Tryout

Post by smogz »

Känner att vi går i Modos fotspår just nu på ett negativt sätt. Fyller på med NHL-rejects. Vi kanske är bättre än dom på scouta, men bra jävla många Modo-amerikaner sista 6-7 åren har fått gå innan jul. Ingen bra utveckling. Hoppas Wingerli, Olsson, Söderlund, Lindström etc. kliver fram nu, tar nästa steg. Adam P skulle behöva producera stadigt 30 pinnar per säsong från och med nu.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: MICHAEL KOSTKA Tryout

Post by p-play »

Många av Modos förvärv hade nog varit mer lyckade i andra klubbar. Bill Thomas är för att ta ett exempel nog minst lika bra om inte bättre än Matt Anderson. Deras problem har varit främst strukturella. Jag håller med om att det är ett svaghetstecken att vi måste fylla på truppen med många transatlanter. Man hade hellre velat se toppspelare från allsvenskan som Carl Persson och Theodor Lennström fylla gapet mellan spetsspelare och de egna juniorerna än en sådan, förmodligen ganska dyr spelare, som Kostka. Kanske har Lindgren en annan strategi än LJ, kanske har vi inte attraktionskraften längre då många klubbar söderut har hunnit ikapp oss.
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Michael Kostka Tryout

Post by Miklosoft »

Kostka känns som en stor back som försöker bara Erik Karlsson...
Som billig Def back så tror jag han skulle bara ok.. Just nu så är hans var eller icke vara beroende på Roll och Pris..
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Michael Kostka Tryout

Post by Chippen »

Kändes som en bättre skridskoåkare än Ellis.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Michael Kostka Tryout

Post by Skidrow »

Han är bekväm med pucken och kan stå upp om det behövs och det känns som något AIK saknat.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Michael Kostka Tryout

Post by Skidrow »

Tror han får ett kontrakt, han är väldigt säker med pucken och känns stabil.
MBB

Re: Michael Kostka Tryout

Post by MBB »

Klar för en sässe.


Skickat från min iPad med Tapatalk
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Michael Kostka Tryout

Post by Lidlund »

Stör mig oerhört på att sånt här annonserad på social media (instagram/twitter) men inte på hemsidan. Oproffsigt.
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Michael Kostka Tryout

Post by Rollie »

Ja han är då inte sämre än Ellis (om det nu säger så mycket)
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #55 Michael Kostka

Post by dovienya »

Tycker båda två känns som stabila backar, dock utan att vara toppbackar..

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #55 Michael Kostka

Post by ossian »

Imponerad över att Kostka lyckats anpassa sig till vårt spel så fort. Spelar väldigt stabilt, en positiv överraskning.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #55 Michael Kostka

Post by ossian »

Hur är det med Kostka? Vad står det i norran?
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #55 Michael Kostka

Post by Empress »

Framgår att han inte åkte med till Ängelholm, och således saknas Alm, Holloway och Kostka i morgon.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #55 Michael Kostka

Post by burk »

Han såg ut att få en smäll mot huvudet/ axeln då han blev pååkt framför mål mot fbk
User avatar
eastman
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:54
Location: Skellefteå

Re: #55 Michael Kostka (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by eastman »

Saknar denna stabila backpjäs just nu. Han verkar inte ha kontrakt med någon just nu. Kanske är han opererad för nåt, och inte spelför? Tar då Kostka före Alm alla dagar i veckan.
Post Reply