#3 Niclas Burström (kontrakt t.o.m. 20/21)

Moderator: Styrelsen

päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #3 Niclas Burström

Post by päran »

Rollie wrote:Tror inte man behöver oroa sig nämnvärt över risken att han blir utlånad. Ryssarna betalar för spetsegenskaper och inte för en allroundspelare som Burström.
Just nu flest mål av en back i SHL utan allt för många pp-minuter. 6:a i poängligan för backar. Jag inbillar mig att KHL-nissarna också är statistik-nissar och således ute efter vår Nisse
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #3 Niclas Burström

Post by ossian »

Rollie wrote:Tror inte man behöver oroa sig nämnvärt över risken att han blir utlånad. Ryssarna betalar för spetsegenskaper och inte för en allroundspelare som Burström.
Skämtar du när du skriver att Burström inte har några spetsegenskaper eller?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #3 Niclas Burström

Post by Larzon »

Hade han vägt 10 kilo mer med samma spel hade han spelat i NHL.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #3 Niclas Burström

Post by Skidrow »

ossian wrote:
Rollie wrote:Tror inte man behöver oroa sig nämnvärt över risken att han blir utlånad. Ryssarna betalar för spetsegenskaper och inte för en allroundspelare som Burström.
Skämtar du när du skriver att Burström inte har några spetsegenskaper eller?
Han är bra på allt men inte bäst på något.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #3 Niclas Burström

Post by Poet »

Larzon wrote:Hade han vägt 10 kilo mer med samma spel hade han spelat i NHL.
Som Martin Lundberg kommer att göra?
2012-05-19
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #3 Niclas Burström

Post by Rollie »

ossian wrote:
Rollie wrote:Tror inte man behöver oroa sig nämnvärt över risken att han blir utlånad. Ryssarna betalar för spetsegenskaper och inte för en allroundspelare som Burström.
Skämtar du när du skriver att Burström inte har några spetsegenskaper eller?
Nä, men upplys mig gärna om vilka de är. Och då mer konkret som skulle göra att ryssarna hyr honom liksom m Jimmie och Jocke.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #3 Niclas Burström

Post by Markman »

Rollie wrote:
ossian wrote:
Rollie wrote:Tror inte man behöver oroa sig nämnvärt över risken att han blir utlånad. Ryssarna betalar för spetsegenskaper och inte för en allroundspelare som Burström.
Skämtar du när du skriver att Burström inte har några spetsegenskaper eller?
Nä, men upplys mig gärna om vilka de är. Och då mer konkret som skulle göra att ryssarna hyr honom liksom m Jimmie och Jocke.
Som exempel har han en riktigt bra speluppfattning och blick för spelet, samt en otrolig förmåga att få med sig pucken i sargdueller, trots att motståndaren är avsevärt större och starkare med bättre räckvidd.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #3 Niclas Burström

Post by ossian »

Rollie wrote:
ossian wrote:
Rollie wrote:Tror inte man behöver oroa sig nämnvärt över risken att han blir utlånad. Ryssarna betalar för spetsegenskaper och inte för en allroundspelare som Burström.
Skämtar du när du skriver att Burström inte har några spetsegenskaper eller?
Nä, men upplys mig gärna om vilka de är. Och då mer konkret som skulle göra att ryssarna hyr honom liksom m Jimmie och Jocke.
Otroligt spelsinne, rörlig, modig, bra skott, smart, kall, starkt psyke, retsticka, bra på fultricks, inga direkta svagheter, hög lägstanivå för att nämna några.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #3 Niclas Burström

Post by Rollie »

Jag efterfrågade spetsegenskaper som skulle göra att ryssarna hyr honom för x miljoner, inte en lista på vad han är bra på för det vet jag redan.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #3 Niclas Burström

Post by Larzon »

Är väl det som är hans spets, bra på allt.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #3 Niclas Burström

Post by ossian »

Rollie wrote:Jag efterfrågade spetsegenskaper som skulle göra att ryssarna hyr honom för x miljoner, inte en lista på vad han är bra på för det vet jag redan.
Otroligt spelsinne, offensivt såväl som defensivt. Bra på allt, förutom litenheten.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #3 Niclas Burström

Post by burk »

Rollie wrote:Jag efterfrågade spetsegenskaper som skulle göra att ryssarna hyr honom för x miljoner, inte en lista på vad han är bra på för det vet jag redan.
Ser du inte hans storhet så borde du nog ta och lära dig nånting om hockey
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #3 Niclas Burström

Post by Chippen »

Liten spelare som spelar ett stort spel.
Den enda jag kommer på som gör det bättre än Burström (om man ser till storleken) är Tobbe Enström.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #3 Niclas Burström

Post by Rollie »

burk wrote:
Rollie wrote:Jag efterfrågade spetsegenskaper som skulle göra att ryssarna hyr honom för x miljoner, inte en lista på vad han är bra på för det vet jag redan.
Ser du inte hans storhet så borde du nog ta och lära dig nånting om hockey
Om du inte är läskunnig så borde du lära dig läsa.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #3 Niclas Burström

Post by Markman »

Rollie wrote:
burk wrote:
Rollie wrote:Jag efterfrågade spetsegenskaper som skulle göra att ryssarna hyr honom för x miljoner, inte en lista på vad han är bra på för det vet jag redan.
Ser du inte hans storhet så borde du nog ta och lära dig nånting om hockey
Om du inte är läskunnig så borde du lära dig läsa.
Du efterfrågar spetsegenskaper, får en lista över vad andra användare uppenbarligen tycker är sådana, men förstår/köper inte det som spetsegenskaper, eller vad är det frågan om? Bara för att du inte gillar/håller med om svaret du får på din fråga, så innebär ju inte det att du inte har fått svar.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #3 Niclas Burström

Post by Trollet »

Förstår Rollie till viss del när jag läser svaren här. Ganska många av argumenten tar in Nisses storlek i stil med "med tanke på storleken", "trots att han är liten". Det spelar ju ingen roll för den värvande klubben, påminner däremot lite om Stefan Holms kamp mot Patrik Sjöberg. "Jag har hoppat högst över min kroppslängd".

Nisse är skitbra så det är inte frågan om det. I mitt tycke är han dock inte alls särskilt spetsig, däremot inte dålig på nästan nånting förutom då att tacklas och det rent fysiska spelet, av uppenbara orsaker.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #3 Niclas Burström

Post by Rollie »

Tack Trollet för att du inte är lika lat som mig och utvecklar resonemanget. Det är ganska precis så jag ser på Burström också.
För att avsluta den här diskussionen från min sida så kan jag sammanfatta med ursprungsfrågan som var om han skulle bli kvar eller ej fast han har kontrakt nästa säsong. Mitt svar är jag tror -observera tror- inte att något KHL lag kommer att slanta upp för att hyra honom av AIK som dom gjorde med Möller, Lindström och Jimmie. Sen kan han mycket väl få ett erbjudande när han är kontraktslös.
Last edited by Rollie on 15 Feb 2016, 14:44, edited 2 times in total.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #3 Niclas Burström

Post by Lappmössan »

Fast vad har då Jimmie för spetsegenskaper? Störst röv?
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #3 Niclas Burström

Post by ossian »

Burström har en spelsinne av världsklass, offensivt såväl som defensivt. Hur kan man inte få detta till en spetsegenskap? Det är väl kanske det viktigaste inom hockey, spelsinnet.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #3 Niclas Burström

Post by schteffe »

Spelsinne hit och spelsinne dit, en hästspark till slagskott, då kommer rublerna!
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #3 Niclas Burström

Post by ossian »

Man behöver inte skjuta så hårt om man sätter den i krysset!
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #3 Niclas Burström

Post by smogz »

Nä det vet vi. Inte ryssarna. Håller med. Han försvinner inte till Ryssland medan han har kontrakt här. För det saknar han en tydlig spets. Även om han är mycket bra på det mesta förutom att tacklas.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #3 Niclas Burström

Post by Lidlund »

Lappmössan wrote:Fast vad har då Jimmie för spetsegenskaper? Störst röv?
Förmågan att vara rätt placerad framför mål tillsammans med Europas största tjurskalle räcker långt.. Tog Homer till 15 "raka" säsonger i NHL
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #3 Niclas Burström

Post by Lappmössan »

Salming Trophy till kungen.
http://www.swehockey.se/nyheter/nyheter ... sburstrom/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grattis Nisse! Stanna kvar annars gråter jag.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #3 Niclas Burström

Post by smogz »

Kul. Men det stärker ju inte direkt hoppet att få behålla honom.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #3 Niclas Burström

Post by BigGuyJohan »

dock kontrakt över nästa säsong oxå så.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #3 Niclas Burström

Post by Chippen »

BigGuyJohan wrote:dock kontrakt över nästa säsong oxå så.
Kontrakt är mest ett spel för galleriet när det är Silly Season.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #3 Niclas Burström

Post by burk »

Chippen wrote:
BigGuyJohan wrote:dock kontrakt över nästa säsong oxå så.
Kontrakt är mest ett spel för galleriet när det är Silly Season.
På vilket sätt ? Han kan inte gå till en annan klubb utan att AIK får betalt, hade han inte haft kontrakt hade ju inte AIK fått ett öre om han byter klubb
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #3 Niclas Burström

Post by Chippen »

burk wrote:
Chippen wrote:
BigGuyJohan wrote:dock kontrakt över nästa säsong oxå så.
Kontrakt är mest ett spel för galleriet när det är Silly Season.
På vilket sätt ? Han kan inte gå till en annan klubb utan att AIK får betalt, hade han inte haft kontrakt hade ju inte AIK fått ett öre om han byter klubb
Hade ett kontrakt betytt vad det borde hade man inte varit orolig för att spelare med "kontrakt" eventuellt lämnar laget.
Nu kan allt köpas/hyras/brytas och den utvecklingen ogillar jag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #3 Niclas Burström

Post by päran »

Chippen wrote: Hade ett kontrakt betytt vad det borde hade man inte varit orolig för att spelare med "kontrakt" eventuellt lämnar laget.
Nu kan allt köpas/hyras/brytas och den utvecklingen ogillar jag.
Den utvecklingen? Så har det ju alltid varit att spelare kan köpas från ett kontrakt. Absolut inget nytt.Fast det är klart.... För 25 år sen stängdes transferfönstret i Juni. Det kanske är det som är melodin.
Post Reply