#15 Kyle Cumiskey

Moderator: Styrelsen

User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

#15 Kyle Cumiskey

Post by nomercy »

Välkommen Kyle! Antar att jag kommer att älska dig...och ibland, men bara ibland, älska dig lite mindre :D (men ingen fara mannen, så funkar jag..)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3020
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Foppas skridskocoach »

Hockeyfeber här inne...

Kul värvning, kan bli hur bra som helst det här!
Tigerränderna går aldrig ur.
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Sargade Sune »

Jag minns Cumiskey under hans två år i Modo då han blev lite av en favorit för mig. Han formligen flyger fram på isen. Med Kyle i laget undrar jag om inte backsidan känns aningens bättre till nästa säsong.
msoe
Posts: 1624
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by msoe »

Blir otroligt spännande att se hur han kommer klara sig i höst. Tror att vårat sätt att spela och vår kvalité kommer passa honom bättre än modo när han spelade där.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by smogz »

Tror mycket på Kyle. Hoppas mycket på honom också.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
vonschnauser
Posts: 971
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by vonschnauser »

Tror Lindgren googlade "Back för Skellefteå AIK" & fick upp en bild på Kyle :mrgreen:

Med det sagt så tror jag Alm kommer få dra ett tungt lass i vinter, då han i princip är vår enda fysiska back :roll:
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Larzon »

Oerhört intressant att folk fortfarande är så kåta på fysiska backar. Nisse använde Rahimi som kona under matcherna medan dom andra lagens spelare påstod att vår spillevink var den jobbigaste/smartaste backen i ligan.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Spökplumpen »

Larzon wrote:Oerhört intressant att folk fortfarande är så kåta på fysiska backar. Nisse använde Rahimi som kona under matcherna medan dom andra lagens spelare påstod att vår spillevink var den jobbigaste/smartaste backen i ligan.
Så sant. Fysik är viktigt men hur du använde fysiken är än mer viktigt. I mina ögon är Jocke en fysisk spelare.
shaquille
Posts: 1967
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by shaquille »

Nån som vet vad som fattas kyle och hur långt bort han är innan spel ?
Empress
Posts: 7139
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Empress »

Med facit i hand, hade AIK tjänat på att ta in Kyle som en importspelare om han nu knappast spelar en match före oktober?
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Chippen »

Empress wrote:Med facit i hand, hade AIK tjänat på att ta in Kyle som en importspelare om han nu knappast spelar en match före oktober?
Tveksamt, om man ser till alla delar.
Att de plockade in honom är ju ingen stor minusaffär heller då han går skadad, om man ser till det ekonomiska, för han får ju betalat av försäkringskassan.

Sedan så, nu när han är under kontrakt med oss nu så får vi ju stenkoll på hans rehab och hans fysiska status. Så även om det är störande att ha en så pass bra spelare under kontrakt och på skadelistan från start så ser jag nog att det i detta fall är bättre än han ansluter i okt och ska påbörja sin träning med oss då.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

#? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by schteffe »

Empress menar väl artistkontrakt med lägre skattesats.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Artistskatt" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Chippen »

Ja, visst kanske vi hade fått det billigare så, men samtidigt så betalar vi ju inte mycket för honom nu heller och som artist får du ju inte vara i landet före ett visst datum vilket då betyder att vi inte kan hålla honom under uppsikt med rehab etc.

Så om han hade varit hel hade jag inte sett ett problem med artistkontrakt, men nu då han faktiskt går skadad så ser jag detta som en bättre lösning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by smogz »

Förstår inte riktigt vad du menar med att vi inte betalar honom mycket nu. Tänker du att nån sorts försäkring räcker detta? Det är ju förstås möjligt. För jag gissar att han har riktigt jävla hög lön med SHL-mått mätt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Chippen »

Som jag fattat det täcker försäkring och försäkringskassan upp hans lön nu när han är skadad. Precis som om du skulle vara sjukskriven från ditt jobb.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by bsa »

Vad kostar en hel och topptränad Kyle? Att ha honnom på reab hemma utan sjukvårdstime utan Tomsson är ju korkat då kommer vi inte ha nytta han i slutspelet. Diskutionen är otroligt trångsynt. Helt fantasktiskt korkad :roll:
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by smogz »

Det är väl i praktiken ingen diskussion utan ett inlägg från Empress.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by tord »

Sanny Lindström förklarade hur försäkringar funkar http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... -pa-rodin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Rollie »

Med andra ord så har AIK stått för i princip hela Cumiskeys lön under hela tiden han varit här, för jag förutsätter att man inte fått räkna med tiden sen han skadade sig/opererade sig på andra sidan pölen utan att det gällde från det han skrev på kontraktet med AIK!?
Empress
Posts: 7139
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Empress »

Min fundering var endast om Kyle kunde gjort en duglig rehab på andra sidan atlanten för att sedan ansluta om någon vecka. Men jag antar att AIK visste Kyles fysiska status när dom signade honom och ville ha över honom asap.
Å vem vet, han kanske spelar nästa vecka?


Den 8e augusti sa han till Norran:

Qte

Vad var det för typ av skada du hade?

– Det får jag inte svara på. Det är det medicinska teamet som svarar på sådana frågor, säger Kyle och visar att han redan lärt sig läxan.

Men kan du spela redan på fredag mot Björklöven om du blir uttagen?

– Ja!

– Jag känner också att det finns ett väldigt professionellt tankesätt här när det gäller både skador och rehabilitering.

Unqoute
User avatar
nr86
Posts: 5338
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by nr86 »

Är det så att han inte körde i rött i dag?
Enl norran så ska det vara fallet men det har inte uppmärksammats vilket det borde om det verkligen var så.
golf
Posts: 19
Joined: 15 Jun 2011, 21:18

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by golf »

nr86 wrote:Är det så att han inte körde i rött i dag?
Enl norran så ska det vara fallet men det har inte uppmärksammats vilket det borde om det verkligen var så.
Han hade vit tröja idag.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #? Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by freddus »

Dags imorgon
https://www.skellefteaaik.se/artikel/e0ukaiujr-5n5bi1/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #15 Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Markman »

Har nog inte sagts tidigare, men han spelar i nr 15 i AIK
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #15 Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by jokarfo »

Man får väl ha rimligt ställda förhoppningar på vad Kyle läkan uträtta sina allra första matcher innan han hittat tajming i matchtempot riktigt men det ska bli sjukt kul att se honom lira imorrn. Det är inget dåligt tillskott vi fått på backen så det blir spännande att se vad han kan ställa till med.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #15 Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by smogz »

Precis, låga förväntningar för första matcherna men stort hopp för framtiden. Känns nästan lite taskigt för honom att kasta in honom mot Frölunda. Men skit samma, ska bli kul att se honom.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
zacce
Posts: 346
Joined: 15 Jun 2011, 16:58

Re: #15 Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by zacce »

Otroligt kul att han äntligen får göra debut! Men man får nog ha rätt låga förväntningar i början..
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #15 Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by BubbelVe »

Finns det någon som har inside på denne mans förehavanden?
Borta en dag till, en vecka, månad, år, decenium?????
msoe
Posts: 1624
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #15 Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by msoe »

BubbelVe wrote:Finns det någon som har inside på denne mans förehavanden?
Borta en dag till, en vecka, månad, år, decenium?????
Senaste lägesrapporten var väl intervjun med Lindgren d.ä. I norran för ca en vecka sedan. Minns jag rätt är det sviterna av nån sorts infektion han dras med och det verkar tyvärr svårt att säga när han kan tänkas vara tillbaka. Vilken typ av infektion det handlar om säger de som vanligt inget om. Men tvärtemot vad som skrivs bland diverse kommentarer på internet ska skadan inte vara kopplad till den höftskada han fortfarande led av när han kom hit.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #15 Kyle Cumiskey (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by burk »

Rycktas om Twar för Kyle
Post Reply