#28 Johan Alm (kontrakt t.o.m. 18/19)

Moderator: Styrelsen

User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #28 Johan Alm

Post by snokia »

Vilket jävla skämt!!! Fy faaaan!!!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #28 Johan Alm

Post by freddus »

Chippen wrote:Jag tror att de under grundserien har lättare att sätta datum då de vet klara speldatum etc, men i slutspelet så vet de ju inte det.
Förutom de 4 första matcherna naturligtvis. Så i detta fall blir det matchbestämt och inte datumbestämt för DN ska få sina matcher, och även att om vi vinner med 4-0 i matcher så borde han bara missa första matchen i semin.
Hindrade ju inte att de satte datum under förra slutspelet.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #28 Johan Alm

Post by Fdskebo »

Rätt att han blir avstängd.
Sen kan man alltid diskutera längden på avstängningen, och ifrågasätta hur de tänker.
Det känns som om det inte finns någon "skala" utan det är dagsformen på DN som avgör.
Att Alm får 3+1 när Sjögren får 2+1 tycker jag är konstigt, speciellt när Sjögrens resulterar i en hjärnskakning.

Men DN har nog klassat Fiala som barn, och våld mot barn ska självklart bestraffas hårt? :?

Jaja, skit var det värt. Bara att köra vidare.
Hedman
Posts: 283
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #28 Johan Alm

Post by Hedman »

Tombolan går vidare! 3+1 är för mycket! Trodde på 2+1 innan och det tycker jag är hårt också!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #28 Johan Alm

Post by freddus »

Jaja det är ju datum som gäller fortfarande:
"Beslutet från disciplinnämnden, gällande Johan Alms tackling i måndagens match har kommit.

Han stängs av från spel från 18 mars t.o.m. den 23 mars 2014."
http://skellefteaaik.se/artikel/50178/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Micke
Posts: 737
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: #28 Johan Alm

Post by Micke »

Att han är avstängd till 23 mars är ju inte så farligt. Eller missar jag något?
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #28 Johan Alm

Post by freddus »

Micke wrote:Att han är avstängd till 23 mars är ju inte så farligt. Eller missar jag något?
Tror inte du missar något :) Är väl det att jämförelsevis är 3 matcher rätt hårt dömt (enligt mig iaf) men tar vi HV i 4 raka så försvinner i princip en matchs avstängning vilket gör straffet mer rimligt (återigen min åsikt).
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #28 Johan Alm

Post by ossian »

Ett jättehårt straff som inte är i paritet med vad som tidigare dömts, synd för Johan. Men egentligen tycker jag inte att det är så himla fel, även om det gick bra för Fiala den här gången. Hockeyspelare ska inte riskera med för livet för att de spelar hockey, och just sådana medvetna armbågstacklingar emot huvudet måste vi få bort från sporten.

En läxa för Alm, inga armbågar i huvudet i fortsättningen tack!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #28 Johan Alm

Post by jokarfo »

Ska men sätta Alms straff i relation till tidigare beslut fattade av DN kan man för all del uppröras över att det är oproportionerligt hårt dömt. Med tanke på att den sker i låg hastighet, inte är blindside och att Fiala är puckhållare är ju sånt som sällan varit fallet i tidigare ärenden i DN denna säsong så kan jag tycka att det är inkonsekvent agerat av dem.

I sig vet jag inte om jag tycker att straffet är för hårt. Det är en hemskt onödig och jävligt korkad tackling som helt enkelt inte ska förekomma i hockeyn. Alm är ju till skillnad från många andra öppen med att det var dumt och att han var övertänd osv. så det ska han ha heder för. I bästa fall är det här nåt som gör att han lär sig balansera sitt spel även i lägen då mycket står på spel och han är jävligt taggad. Lyckas han med det har han ju potential att bli en av SHL:s bästa backar.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #28 Johan Alm

Post by Foppas skridskocoach »

Solklar avstängning i mina ögon. Han är väl tillbaka i semi 1 så det här är inget att hetsa upp sig över.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #28 Johan Alm

Post by smogz »

Håller med, iofs sticker ju gallret ut 5 cm från käften så hade Fiala inte haft galler kanske han inte ens blivit träffad..bara som motvikt till Fialas egen, hade jag inte galler hade jag legat på sjukhus. Armbågen åkte ju inte i riktning rakt mot ansiktet utan snett mot.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #28 Johan Alm

Post by nomercy »

Välkommen tillbaka in i slutspelet. Håll dig nu såpass i skinnet att du inte blir avstängd något mer. Vill ha dig på planen. (OBS, förlåter dig om du måste stå upp för dig själv eller någon lagkompis).
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #28 Johan Alm

Post by Akerman2 »

Johan Alm har via sina agenter fått höra om NHL-intresset.
– Kommer det så kommer det. Vi får spela klart det här, sedan får vi se, säger Alm som medger att det inte är någon nackdel att vara odraftad inför ett eventuellt NHL-äventyr.
– Det finns väl fler valmöjligheter för mig, men om jag skulle ha varit draftad så hade jag inte sett det som någon nackdel heller. Nu är verkligheten den att jag inte är det och man får ta det därifrån.


Skellefteås general manager Lars Johansson inser att det blir svårt att behålla Johan Alm till nästa säsong.
– Johan har en dröm att hamna där borta och det är klart att han ska pröva sina vingar där borta om han får ett erbjudande. Det är roligt. Då får vi fostra någon ny. Det är roligt det också, säger Johansson till SportExpressen.se
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #28 Johan Alm

Post by nr86 »

Är övertygad om att vi får leta ersättare till nr 28.
Kul för Alm! Han förtjänar det verkligen.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #28 Johan Alm

Post by ossian »

Alm har vart elitseriens bästa back när han har spelat och han kan välja och vraka bland anbuden från NHL. Det är bara att hoppas att han kan tänka sig att komma tillbaka till föreningen sen, att ge lite tillbaka och lära upp framtidens AIK ungdomar likt många andra stora AIKare har gjort genom åren. Först får han bara se till att han har en till SM-guldmedalj hemma i prisskåpet, samt en VM-guldmedalj.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #28 Johan Alm

Post by BigGuyJohan »

Känslan är väl 50/50 att han far iväg. får säkert kontrakt. men jag tror på en utlåning likt Emanuelsson.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #28 Johan Alm

Post by freddus »

BigGuyJohan wrote:Känslan är väl 50/50 att han far iväg. får säkert kontrakt. men jag tror på en utlåning likt Emanuelsson.
Precis, kan mycket väl stanna en säsong till och förhoppningsvis ta ytterligare ett steg innan han drar över.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #28 Johan Alm

Post by Lidlund »

Mycket troligt att det blir samma samma som för Emanuelsson. 2 års kontrakt med 1 års utlåning.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #28 Johan Alm

Post by 374 »

El Jefe
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #28 Johan Alm

Post by Foppas skridskocoach »

Klar för Nashville. Lycka till, du är alltid välkommen tillbaka!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #28 Johan Alm

Post by micktålbot »

Stor förlust för AIK men lycka till i Nashville Johan!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #28 Johan Alm

Post by Skidrow »

Lycka till.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #28 Johan Alm

Post by Lappmössan »

Grattis och lycka till!

...men varför välja ett lag med grym backbesättning? Vill man rimligen slå sig in i ligan kan man ju tycka att det borde finnas bättre alternativ?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #28 Johan Alm

Post by 374 »

Nashville har bra backar men jag tror att de saknar bredd och riktigt bra prospects. Behövs inte skador på många spelare för att han ska få chansen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #28 Johan Alm

Post by don_tomassso »

Lycka till.Tror att klubben passar ALM!!!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #28 Johan Alm

Post by King Kong »

Kul för Johan!
Lycka till Alm och välkommen tillbaka när tröttnat på liten rink :)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #28 Johan Alm

Post by Lidlund »

Nu lär väl alla här halshugga mig totalt men tror inte det blir succe.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #28 Johan Alm

Post by Larzon »

Lidlund wrote:Nu lär väl alla här halshugga mig totalt men tror inte det blir succe.
Varför?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #28 Johan Alm

Post by Chippen »

Klarade cutten hos Nashville och är än sålänge kvar i NHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #28 Johan Alm

Post by snokia »

Alm skickas till AHL.
Post Reply