#28 Johan Alm (kontrakt t.o.m. 18/19)

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #28 Johan Alm

Post by Chippen »

Som Alm spelar nu, och som förhoppningsvis kommer fortsätta göra, så är jag inte främmande för att han får testa på Landslaget.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #28 Johan Alm

Post by 374 »

Som bäste back i bästa laget borde han vara given.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #28 Johan Alm

Post by Chippen »

Vi tycker det ja. Gäller ju bara att få med Mårts på samma tåg, och det är ju inte alltid så lätt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #28 Johan Alm

Post by 374 »

Mårts har nog sett det vi har sett, skulle bli mycket överraskad om Alm inte finns med i truppen till Karjala Cup.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #28 Johan Alm

Post by smogz »

Som du säger 374, den kanske bästa backen i det överlägset bästa laget bör få chansen. Sen har ju även EA och Burström varit bra. Burström bör komma med iallafall. EA är nog lite för gammal.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
loffen
Posts: 19
Joined: 16 Jun 2011, 02:55

Re: #28 Johan Alm

Post by loffen »

men tyvärr kommer inte Alm med. för Mårts har ju en kärlek till Petrasek så han går nog förre Alm tyvärr. Men ser hellre så klart Alm i landslaget en shl sämsta spelare
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: #28 Johan Alm

Post by patrik71 »

Wikegård ställer sig frågande till varför inte Johan Alm är med i Mårts trupp på sin videoblogg. Personligen kan jag tycka att han borde gå före en sådan som Tom Nilsson som absolut har en ljus framtid men som inte alls är så stabil som hajpen kring han säger.
User avatar
tazman
Posts: 2019
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #28 Johan Alm

Post by tazman »

patrik71 wrote:Wikegård ställer sig frågande till varför inte Johan Alm är med i Mårts trupp på sin videoblogg. Personligen kan jag tycka att han borde gå före en sådan som Tom Nilsson som absolut har en ljus framtid men som inte alls är så stabil som hajpen kring han säger.
Samtidigt är väl Nilsson en offensivare back, om Bertilsson, Rahimi, Erixon är bättre än Alm tycker jag är mycket tveksamt.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: #28 Johan Alm

Post by patrik71 »

tazman wrote:
patrik71 wrote:Wikegård ställer sig frågande till varför inte Johan Alm är med i Mårts trupp på sin videoblogg. Personligen kan jag tycka att han borde gå före en sådan som Tom Nilsson som absolut har en ljus framtid men som inte alls är så stabil som hajpen kring han säger.
Samtidigt är väl Nilsson en offensivare back, om Bertilsson, Rahimi, Erixon är bättre än Alm tycker jag är mycket tveksamt.
Nja vad jag har förstått ligger Tom Nilssons styrkor i det defensiva och fysiska spelet så han är nog inte tänkt att ha någon offensiv roll i Tre Kronor, särskilt inte när det är med två andra rightbackar med styrkan i offensiven (Klingberg & Fälth).
User avatar
tazman
Posts: 2019
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #28 Johan Alm

Post by tazman »

Har du säkert rätt i, får försöka följa någon/några matcher och se hur backarna spelar.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #28 Johan Alm

Post by Chippen »

Alm borde varit med istället för Bertilsson iaf. Nu är man väl lite färgad i den frågan, men jag kan inte direkt komma på vad som Bertilsson är så pass mycket bättre på än Alm.

Att Erixon är med och inte Alm tycker jag inte är så konstigt. Erixon ser jag som en mera offensiv lagd back än Alm och därmed konkurrerar de inte om samma plats, utan de som Alm konkurrerar med är just Bertilsson och Rahimi, iaf i mina ögon.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #28 Johan Alm

Post by p-play »

Bertilssson har varit rätt så bra i de matcher jag sett. Jag skulle tro att förbundskaptenerna vill se att de defensiva pjäserna visar stabilitet över en lite längre period. Alm har egentligen bara legat på den här höga nivån i 10-15 matcher.
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #28 Johan Alm

Post by marre »

Hur f-n kunde Mårts förbigå Alm?? Gigant match efter match efter match :D
User avatar
ossian
Posts: 3643
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #28 Johan Alm

Post by ossian »

Alm har vart betydligt mer dominant än vad Erixon, Larsson och Granberg någonsin har vart i Skellefteå. Kanske lite orättvist då Erixon och Larsson var yngre, men personligen håller jag Alm klart högre än Granberg även om Granberg kanske är starkare i kroppen.

Helt otroligt att Alm inte kommer med i Tre Kronor då han har vart bäste back i elitserien än så länge.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #28 Johan Alm

Post by Chippen »

Lugn nu. Jag tror man förblindas av att Alm syns mest av våra backar just nu.
Att han gör det beror ju dels på att han spelar riktigt bra, men även att han är rätt ensam om att stå för det spel han gör.

Menar det att de övriga slog ju som igenom i flock och då ser man ju som inte den enskilde på samma sätt som med Alm
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2202
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #28 Johan Alm

Post by dovienya »

Dessutom blir han duktigt haussad av media just nu och då ser och hör man mest om de bra grejerna...

Tycker fortfarande han är för svag med tanke på hur stor och stadig han är.. men det är väl för att jag inombords jämför med [P]Granberget.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3020
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #28 Johan Alm

Post by Foppas skridskocoach »

Jag håller också med - ta det lite lugnt i hyllningarna. Han har varit väldigt bra i år men som Chippen säger, han står också ut mer då vår backsida generellt är sämre i år. Än har han en bit kvar till Granbergs nivå från ifjol.
Tigerränderna går aldrig ur.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #28 Johan Alm

Post by 374 »

Alm var ju tidvis bäste back redan i fjol men har i år stabiliserats på en högre nivå.
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #28 Johan Alm

Post by marre »

Är inte lätt att beröma nån i AIK här inne längre.. Herregud..Granberg var starkare nere i sargerna annars är Alm bättre på allt annat!
lobo
Posts: 1556
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #28 Johan Alm

Post by lobo »

Tre Kronor debut.
Stort grattis Alm!! Det här fixar du galant ;-)
http://norran.se/hockeybloggen/?iframeu ... eyblogg%29" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #28 Johan Alm

Post by marre »

Skitockså..Alm och Nisse..Vi klarar inte en skada på nån av dom..
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #28 Johan Alm

Post by nr86 »

Typiskt att Mårts tar ut honom när alla ska experter saknat Alm i karjalatruppen.
Jag menar inte att han inte platsar utan snarare att Mårts vänder kappan efter vinden.
Som någon skrivit tidigare hoppas inte vi åker på skador nu..........
User avatar
tazman
Posts: 2019
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #28 Johan Alm

Post by tazman »

nr86 wrote:Typiskt att Mårts tar ut honom när alla ska experter saknat Alm i karjalatruppen.
Jag menar inte att han inte platsar utan snarare att Mårts vänder kappan efter vinden.
Som någon skrivit tidigare hoppas inte vi åker på skador nu..........
Är snarare tvärtom om när det gäller Mårts, en hel del backar gick före Alm innan de blev skadade.

Ett annat exempel är från förra säsongens VM, då Mårts fick massiv kritik från media och allmänheten då han valde att inte ta med en rad NHL-spelare.

Kritisera det som kritiseras bör.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #28 Johan Alm

Post by Chippen »

Alm borde varit den som ersatt Bertilsson direkt, om jag nu inte missuppfattat helt vilken spelartyp som Bertilsson är. För jag uppfattar Bertilsson och Alm som spelartyp, medan jag uppfattar både Viklund och Burström som ganska olika Bertilsson i deras sätt att spela.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #28 Johan Alm

Post by Zimme »

Ska ha ett ass på 3-0
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #28 Johan Alm

Post by 374 »

Har fått det.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #28 Johan Alm

Post by Markman »

https://twitter.com/Sannylindstrom/stat ... 5254028288
"Johan Alm är i landslaget för att stanna!"
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #28 Johan Alm

Post by Markman »

Låter ju inte direkt mycket negativare från Popovics sida heller: "– Jag måste säga en spelare till, det är Alm, jag blir mer och mer kär i honom för varje gång jag ser honom".
Alm spelar för övrigt igenom turneringen utan att vara inne på något mål bakåt i 5-v-5, samt totalt tre framåt i samma spelform. 0+1 och +3 slutar han på, och en fullt godkänd landslagsturnering från hans sida!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #28 Johan Alm

Post by 374 »

Spelade nog till sig en VM-plats.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #28 Johan Alm

Post by Chippen »

Det tycker jag att det är alldele4s för tidigt att säga redan nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply