#92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

#92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by nr86 »

Välkommen! :D

http://www.skellefteaaik.se/artikel/81006/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: XX Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Foppas skridskocoach »

Spännande. Har inte så bra koll på honom, men hoppas att detta blir bra.
Tigerränderna går aldrig ur.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Jocko Homo »

Sämre än Ritola med ont i öronen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by nishog04 »

Med tanke på att han avgjort två förlängningar är det väl inte så illa pinkat av honom hittills, eller hur? Han kommer växa ännu mer när han kommer in i AIK:s sätt att spela.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Chippen »

Hur många dömde inte ut Zackrisson i hans 10 första matcher i AIK?

Ha tålamod.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Trollet »

Chippen wrote:Hur många dömde inte ut Zackrisson i hans 10 första matcher i AIK?

Ha tålamod.
Bra jämförelse. De har ju ungefär samma historik och så där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1856
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by GroovyEd »

Några ord jag hoppas jag får äta upp: denna kille kommer aldrig kunna göra bra ifrån sig i ett slutspel. Alldeles för blöt och vek.
User avatar
kopitar
Posts: 2559
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by kopitar »

GroovyEd wrote:Några ord jag hoppas jag får äta upp: denna kille kommer aldrig kunna göra bra ifrån sig i ett slutspel. Alldeles för blöt och vek.
Du kanske ändrar dig efter detta...
Finns annat än hockeyn. synd bara att förklaringen komme fram nu
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by p-play »

Förklaringen ligger nog i att fysiken (ännu) inte finns där. Det är ganska få som kan kliva in och klara av träningsmängden om man inte tränat hårt tidigare. Norman åkte mest runt och ramlade under sin första grundserie hos oss. Sedan måste han jobba på det taktiska också och speciellt positionering, och där kan man kan tycka att han skulle kunna få ordning på det lite snabbare.
"– Det har varit en ganska stor omställning mot vad jag har varit med om tidigare i min seniorkarriär. Det är ett helt annat tänk, driv och träningsmängd. Jag känner också att jag har utvecklats på det mesta, viket är positivt. Men det har gått lite upp och ner spelmässigt. Kanske har det med omställningen att göra samtidigt som det har varit mycket nytt att lära sig."
http://www.hockeysverige.se/2017/03/16/ ... are-laget/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Chippen »

p-play wrote:Förklaringen ligger nog i att fysiken (ännu) inte finns där. Det är ganska få som kan kliva in och klara av träningsmängden om man inte tränat hårt tidigare. Norman åkte mest runt och ramlade under sin första grundserie hos oss. Sedan måste han jobba på det taktiska också och speciellt positionering, och där kan man kan tycka att han skulle kunna få ordning på det lite snabbare.
"– Det har varit en ganska stor omställning mot vad jag har varit med om tidigare i min seniorkarriär. Det är ett helt annat tänk, driv och träningsmängd. Jag känner också att jag har utvecklats på det mesta, viket är positivt. Men det har gått lite upp och ner spelmässigt. Kanske har det med omställningen att göra samtidigt som det har varit mycket nytt att lära sig."
http://www.hockeysverige.se/2017/03/16/ ... are-laget/" onclick="window.open(this.href);return false;
Visst kan det vara en del men jag tror att den största förklaringen är på det familjära planet oavsett hur mycket du vill försöka få en logisk förklaring som enbart kretsar kring spelet. I mina faktiskt en illa vald tidpunkt att göra det oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by burk »

Vad har hänt på de familjära planet för Jesper?
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Chippen »

burk wrote:Vad har hänt på de familjära planet för Jesper?
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/j ... dom-783279
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2212
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by dovienya »

Gett denna spelare beröm tre matcher i rad (framför TVn). Visserligen enstaka tillfällen, men gör hittills en klart bättre säsong än förra där han nu inte är lika total-lost i försvaret som tidigare och betydligt mer med i checkingspelet och i uppspelen.
Vore nästan skoj att testa honom på point istället för Möller i PP så han kan få lite offensiv speltid också.
PP1: Jocke, Hetta, Pär, Jeppe, Pudas
PP2: Bud, Möller, Adam/Ponta, Katic, Tim .. (usch)
User avatar
GroovyEd
Posts: 1856
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by GroovyEd »

Ja varför inte, Möller har ju inte kommit till sin rätt i powerplay hittills i år.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Chippen »

dovienya wrote:Gett denna spelare beröm tre matcher i rad (framför TVn). Visserligen enstaka tillfällen, men gör hittills en klart bättre säsong än förra där han nu inte är lika total-lost i försvaret som tidigare och betydligt mer med i checkingspelet och i uppspelen.
Vore nästan skoj att testa honom på point istället för Möller i PP så han kan få lite offensiv speltid också.
PP1: Jocke, Hetta, Pär, Jeppe, Pudas
PP2: Bud, Möller, Adam/Ponta, Katic, Tim .. (usch)
Känns som om PP2 inte har en spelfördelare och passningsläggare.
Nästan så att Bud ska bytas mot Anderson.

Intressant med Tim PP måste jag säga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2212
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by dovienya »

jo, PP2 var mest hittepå och kändes inte balanserad, därav mitt (usch), inte ett usch mot någon specifik spelare..

Samtidigt; varför måste alla PP-uppställningar vara stöpta i samma form? spelfördelare, "point", gris, en back och en puckvinnare/sargsnubbe, nästan alltid liksom.
Dit med fem pers med marginell speluppfattning så vet inte motståndarna vad faan som kommer hända. :D
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Chippen »

dovienya wrote:jo, PP2 var mest hittepå och kändes inte balanserad, därav mitt (usch), inte ett usch mot någon specifik spelare..

Samtidigt; varför måste alla PP-uppställningar vara stöpta i samma form? spelfördelare, "point", gris, en back och en puckvinnare/sargsnubbe, nästan alltid liksom.
Dit med fem pers med marginell speluppfattning så vet inte motståndarna vad faan som kommer hända. :D
Jag tyckte att grunden i PP2 såg intressant ut. :)

Kan ju tycka att det är bra att ha någon som i PP som kan sätta upp ett spel etc iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by krysset »

Gjort flest mål i SHL hittills.
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Trollet »

krysset wrote:Gjort flest mål i SHL hittills.
Sluta käka svamp nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Chippen »

Trollet wrote:
krysset wrote:Gjort flest mål i SHL hittills.
Sluta käka svamp nu.
Hahaha.
Ibland borde alkolås införas
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Sed »

krysset wrote:Gjort flest mål i SHL hittills.
Viktor Olofsson ja....
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #92 Jesper Olofsson (kontrakt t.o.m. 17/18)

Post by Trollet »

Lämnar Skellefteå AIK, bekräftat idag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply