#15 Melker Karlsson (kontrakt t.o.m. åtminstone 21/22)

Moderator: Styrelsen

Post Reply
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #15 Melker Karlsson

Post by 374 »

Melker var bra i slutspelet men jag hade förväntat mig mer av honom under grundserien där han inte nådde upp till samma nivå som förra säsongen.
Sportis
Posts: 664
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Sportis »

374 wrote:Melker var bra i slutspelet men jag hade förväntat mig mer av honom under grundserien där han inte nådde upp till samma nivå som förra säsongen.
Drogs ju med skador under serien så är kanske inte jätte förvånande.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #15 Melker Karlsson

Post by 374 »

Så allvarligt skadad kan han inte ha varit.
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #15 Melker Karlsson

Post by Chippen »

Varför inte?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #15 Melker Karlsson

Post by 374 »

Han har spelat nästan alla matcher och inte verkat hämmad.
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #15 Melker Karlsson

Post by Chippen »

Beror ju lite på vart skadan har suttit oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #15 Melker Karlsson

Post by 374 »

Han är antingen hämmad eller inte hämmad oavsett var den sitter.
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Chippen »

374 wrote:Han är antingen hämmad eller inte hämmad oavsett var den sitter.
Kan ju varit skadad, men fortfarande relativt ohämmad. Aldrig varit med om det?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #15 Melker Karlsson

Post by 374 »

Är han ohämmad så är det ju inget som påverkar hans spel.
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Chippen »

374 wrote:Är han ohämmad så är det ju inget som påverkar hans spel.
Näe, men det var väl disskusion om han var skadad eller inte?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #15 Melker Karlsson

Post by 374 »

Nej diskussionen handlade om Melkers prestation under säsongen.
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Chippen »

Skitsamma, jag är nöjd med hur han presterade under slutspelet och under delar av grundserien. Det duger för mig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Larzon »

Klar för San Jose enligt mrmadhawk.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3012
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Foppas skridskocoach »

Suck... Vi lär väl få värva 14 nya forwards om det här fortsätter.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #15 Melker Karlsson

Post by snokia »

Lämnar!
http://norran.se/sport/skelleftea-aik/m ... tea-208880" onclick="window.open(this.href);return false;
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #15 Melker Karlsson

Post by JockeL »

Åker till campen, skickas ner och kommer tillbaka, eller ett "lock" för att spela hela säsongen i nordamerika? Kommer väl knappast få NHL-tid?
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Sv: #15 Melker Karlsson

Post by snokia »

JockeL wrote:Åker till campen, skickas ner och kommer tillbaka, eller ett "lock" för att spela hela säsongen i nordamerika? Kommer väl knappast få NHL-tid?

Det har du nog helt rätt i. Har mycket svårt att se det jag med. Att han får speltid syftar jag då på.
Last edited by snokia on 30 May 2014, 20:17, edited 1 time in total.
User avatar
tazman
Posts: 2012
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #15 Melker Karlsson

Post by tazman »

Hårdjobbande center som går in 100 % i närkamperna, kommer att trivas bra i NHL/AHL.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #15 Melker Karlsson

Post by JockeL »

Synd att alla våra killar som Larsson, Rundblad, Lindberg, Lindström, Erixon m fl historiskt och kontemporärt sett har så bra inställning att de bara fortsätter hur lite NHL-tid de än får... Tur att Lindström iaf slutat acceptera hur lite NHL-tid som helst. Skulle såna killar haft Nygrens inställning så hade vi ju fan haft ett värdslag. Ser inte direkt Emanuelsson och Melker som killar som "ger upp".
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Markman »

JockeL wrote:Åker till campen, skickas ner och kommer tillbaka, eller ett "lock" för att spela hela säsongen i nordamerika? Kommer väl knappast få NHL-tid?
Med tanke på att han bara skrivit ett ett-års känns det i mina ögon som att han kommer att ta chansen där borta, men det är ju alltid svårt att säga vad han har fått höra av Sharks om sina möjligheter också. Ingen som vet något om det är tvåvägs eller envägs?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #15 Melker Karlsson

Post by JockeL »

Markman wrote:
JockeL wrote:Åker till campen, skickas ner och kommer tillbaka, eller ett "lock" för att spela hela säsongen i nordamerika? Kommer väl knappast få NHL-tid?
Med tanke på att han bara skrivit ett ett-års känns det i mina ögon som att han kommer att ta chansen där borta, men det är ju alltid svårt att säga vad han har fått höra av Sharks om sina möjligheter också. Ingen som vet något om det är tvåvägs eller envägs?
Kan inte ens tänka mig att det är envägs. Här är en kille som bara kommer spela i AHL, likt Oscar Lindberg.
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #15 Melker Karlsson

Post by Chippen »

Markman wrote:
JockeL wrote:Åker till campen, skickas ner och kommer tillbaka, eller ett "lock" för att spela hela säsongen i nordamerika? Kommer väl knappast få NHL-tid?
Med tanke på att han bara skrivit ett ett-års känns det i mina ögon som att han kommer att ta chansen där borta, men det är ju alltid svårt att säga vad han har fått höra av Sharks om sina möjligheter också. Ingen som vet något om det är tvåvägs eller envägs?
Känns ganska självklart att det är ett tvåvägs. Allt annat vore en riktigt chock.
Självklart tar han chansen nu och detra visar ju att Sharks tror på honom, trots allt. Annars hade de gjort som med Emanuelsson.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Markman »

JockeL wrote:
Markman wrote:
JockeL wrote:Åker till campen, skickas ner och kommer tillbaka, eller ett "lock" för att spela hela säsongen i nordamerika? Kommer väl knappast få NHL-tid?
Med tanke på att han bara skrivit ett ett-års känns det i mina ögon som att han kommer att ta chansen där borta, men det är ju alltid svårt att säga vad han har fått höra av Sharks om sina möjligheter också. Ingen som vet något om det är tvåvägs eller envägs?
Kan inte ens tänka mig att det är envägs. Här är en kille som bara kommer spela i AHL, likt Oscar Lindberg.
Låter ju synnerligen sannolikt, skyller på trötthet när jag skrev det sista... ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #15 Melker Karlsson

Post by King Kong »

Stort lycka till Farbror Melker!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
tazman
Posts: 2012
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #15 Melker Karlsson

Post by tazman »

Fredrik Warg ‏@FreddeWarg ·
Blir alldeles varm i kroppen när jag läser att Melker Karlsson signat med Sharks. Fruktansvärt kul. En kämpe långt ut i fingerspetsarna!!
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Markman »

tazman wrote:Fredrik Warg ‏@FreddeWarg ·
Blir alldeles varm i kroppen när jag läser att Melker Karlsson signat med Sharks. Fruktansvärt kul. En kämpe långt ut i fingerspetsarna!!
Medhåll!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3012
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Foppas skridskocoach »

Ja, kul som f-n och han har definitivt förtjänat det. En av hockeysveriges absolut mest underskattade spelare. Dock ett väldigt jobbigt tapp för vår del då jag tror att man såg Melker som en av de tongivande spelarna i nästa års lagbygge.
Tigerränderna går aldrig ur.
Anti Allo
Posts: 647
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: #15 Melker Karlsson

Post by Anti Allo »

Tungt tappa Melker. Ännu en kulturbärare som försvinner. Tappet kommer att bli kännbart. Men men, Lasse Johansson kanske har ett par guldklimpar kvar i gruvan.

Får även säga att Melkers chans att pröva på NHL är mycket välförtjänt. Han har en spelstil som kan passa over there.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #15 Melker Karlsson

Post by jokarfo »

Unnar verkligen Melker det här till 100%. Hand attityd och Kamikaze-inställning är beundransvärd. Därför blir tappet gode tungt också. Han har redan blivit en kulturbärare light och skulle kunna gå in och ta en del av Jimmies uppgifter framför kassen och fyllt rollen ännu mer som den som "leads by example". Trist för oss men sjukt kul för honom. Lycka till och hoppas att han och Emanuelsson teamar upp därborta.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #15 Melker Karlsson

Post by Chippen »

För att vara lite frågande: Varför signar Sharks Melker endast på ett år och ett tvåvägs?
Att han ska ta plats direkt känns riktigt otroligt utan det blir just troligt AHL. Känns mest som om detta är en värvning som kommer användas i en trade.

Tycker det är konstigt från Sharks sida, men samtidigt så gör Melker helt rätt som tar chansen han får.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply