#73 Terry Broadhurst

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by ossian »

Det skulle vara intressant att se Broadhurst i en kedja med P Lindholm och Norman. Bra speed enligt det jag hört. Vet inte hur Terrys skott ser ut, men det kan då omöjligen vara sämre än Normans som gott kan spela med klubban ut mot sargen och leta pass istället. Lindholm tycker jag har förjävla fina avslut som oftast sitter med lasersikte i krysset.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by krysset »

Tror nog Terry kommer överraska många. Han kommer se vilsen ut i början men sedan.................
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by p-play »

krysset wrote:Tror nog Terry kommer överraska många. Han kommer se vilsen ut i början men sedan.................
Jag tror också att det kommer att vara en rätt så bra värvning, även om han säkert kommer att ha svårt att klara träningsmängden som alla andra nya spelare. Det är väl bara det att man hade hoppats på en lite annan spelartyp. Sean Backman verkar dock ha varit förstavalet och när han tackade nej så valde man Broadhurst.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Markman »

Klart att han kommer att bära nr 73 på ryggen i vinter, vilket han blir först i AIK med enligt norran.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by krysset »

Ger han 110% på isen så kommer resultaten att komma. Att han ser fram mot att träffa oss fans låter ju bra.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Oracle »

Jag upplever inte att det var tillfälligheter (tillhörigheter?) som avgjorde finalserien. Som nämndes tidigare i tråden så kom vi inte in på kassen på hela finalserien (kanske en match?) och i egen zon fick vi stora problem när Växjö satte press. Utifrån det vore väl det naturligaste att värva 1-2 stora, starka backar och 1-2 stora starka forwards. Men Lasse Johansson har ju alltid gått sin egen väg vad gäller inköp. I regel faller de ju också ut väl så självklart ska vi vänta med att döma ut hur han resonerar kring värvningarna (och ickevärvningarna).
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Rollie »

Håller med till fullo i din analys av finaltorsken. Däremot vet jag att vi blir bättre att gå på kassen i o m att Jimmie är tillbaka, tror också att man får det i värvningarna av Ritola (inte liten) och Broadhurst. Däremot ser jag inte hur vi ska undvika att bli mindre uppätna i egen zon utan något nytt på backen. Krävs att såna som Burström och Aho blir fan så mycket starkare och tyngre samt att A Lundberg tar 2 kliv från fjolåret. Bra dock att vi slipper fröken Andersson.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #73 Terry Broadhurst

Post by smogz »

Oracle wrote:Jag upplever inte att det var tillfälligheter (tillhörigheter?) som avgjorde finalserien. Som nämndes tidigare i tråden så kom vi inte in på kassen på hela finalserien (kanske en match?) och i egen zon fick vi stora problem när Växjö satte press. Utifrån det vore väl det naturligaste att värva 1-2 stora, starka backar och 1-2 stora starka forwards. Men Lasse Johansson har ju alltid gått sin egen väg vad gäller inköp. I regel faller de ju också ut väl så självklart ska vi vänta med att döma ut hur han resonerar kring värvningarna (och ickevärvningarna).
Jag håller med om att AIK hade problem att komma in på mål. Men faktum är att om ribbskottet i sudden i avgörande matchen gått in då hade det blivit en 7e match hemma. Det hade kunnat sluta hur som helst. Visst var det logiskt att Växjö vann men det finns många tillfälligheter också som avgör.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Rollie »

En stor anledning till att vi inte tog oss in på mål var att vi fick tillbringa så mycket tid i def zon så orken att sätta tryck på mål och ha långa anfall inte fanns.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by p-play »

Rollie wrote:Håller med till fullo i din analys av finaltorsken. Däremot vet jag att vi blir bättre att gå på kassen i o m att Jimmie är tillbaka, tror också att man får det i värvningarna av Ritola (inte liten) och Broadhurst. Däremot ser jag inte hur vi ska undvika att bli mindre uppätna i egen zon utan något nytt på backen. Krävs att såna som Burström och Aho blir fan så mycket starkare och tyngre samt att A Lundberg tar 2 kliv från fjolåret. Bra dock att vi slipper fröken Andersson.
Ritola är inte någon som går spikrakt på kassen utan snarare raka motsatsen: han föredrar betryggande avstånd och bandysvängar. Däremot har han en ruskig teknik och speluppfattning. Han är mer som en gammeldags playmaker. Det finns väldigt mycket potential i Ritola, men det är väl tveksamt om man kommer att få fram det. Jag tycker för övrigt att han är relativt lik Rob Schremp i aktionen fast med lite bättre skridskoåkning. Ryktena gör väl gällande att Broadhurst inte direkt är någon som trivs i intensiva slutspelsmatcher heller, men där får man vänta och se innan man gör någon bedömning. Jag känner mig relativt positiv till den värvningen, även om det inte är någon som jag tagit in sett till spelartyp om jag varit sportchef.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Lappmössan »

Som enda nyförvärv på isen kommer väl stackarn ha alla ögon på sig imorgon, förväntar mig utförliga rapporter!
(Gärna om hur han såg skitdålig ut i sann Calof-anda)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Larzon »

Vem punktmarkerar med en videokamera?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by krysset »

Lappmössan wrote:Som enda nyförvärv på isen kommer väl stackarn ha alla ögon på sig imorgon, förväntar mig utförliga rapporter!
(Gärna om hur han såg skitdålig ut i sann Calof-anda)
Jimmie drar nog flesta ögonen på sig.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Bilderberg »

Lappmössan wrote:Som enda nyförvärv på isen kommer väl stackarn ha alla ögon på sig imorgon, förväntar mig utförliga rapporter!
(Gärna om hur han såg skitdålig ut i sann Calof-anda)
Precis, råkar han överanalysera lagets annorlunda träningsupplägg, anfallsövningar, åkmönster osv i början så kommer folk automatiskt simpelt avfärda honom som "långsam". Det måste sitta direkt med andra ord.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Rollie »

Då kanske någon kan gå och mäta honom i stället!? Florerar ju olika uppgifter att han skulle vara 1,83 resp 1,79 m lång, vilket stämmer?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by svartgulsubkultur »

Rollie wrote:Då kanske någon kan gå och mäta honom i stället!? Florerar ju olika uppgifter att han skulle vara 1,83 resp 1,79 m lång, vilket stämmer?
Då nordamerikaner bara mätar kroppslängd i hela fot och tum så gissar jag att slarvig översättning till metrix ligger bakom.
Antingen är han sex fot=182,88cm som avrundas till 183 eller så är han fem fot och elva tum=180,34cm som avrundas till 180.
Alternativt fem fot och tio tum vilket ger 177,8~178cm.
Rakt översatt så är nordamerikaner i teorin aldrig 179 cm långa.

Gissar att han i mätningar legat nånstans mittemellan 5'11" och 6'0" och att bedömningen varierat. Sen har nån siffernisse i europa översatt slarvigt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Lidlund »

Wikepedia 1,80 (5,11)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Terry_Broadhurst" onclick="window.open(this.href);return false;

Hockeydb 5,11
http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdis ... pid=107553" onclick="window.open(this.href);return false;

Hockeys future 5,11
http://www.hockeysfuture.com/" onclick="window.open(this.href);return false; prospects/terry_broadhurst/

The Ahl 5,10
http://theahl.com/mobile/?t=mobile_play ... lh=mSafari" onclick="window.open(this.href);return false;

Foxsport 6,0

http://www.foxsports.com/nhl/terry-broadhurst-player" onclick="window.open(this.href);return false;

NHL sv 180
http://www.nhl.com/ice/sv/player.htm?id=8476774" onclick="window.open(this.href);return false;

NHL EN 5,11
http://www.nhl.com/gamecenter/en/webvie ... id=8476774" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Larzon »

Skridskostorleken, tar ni den ocksa?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by kurtivar »

Var han med ikväll?
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Sargade Sune »

kurtivar wrote:Var han med ikväll?
Han fanns på plats och verkade trivas!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by GroovyEd »

Tyckte han såg rätt rapp ut med lite småfinurliga handleder.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Musslan »

Tyckte hans åkstil påminde om en korsning mellan Erik A och Hynning... nu ska man väl inte dra nå stora växlar av de :D
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by krysset »

Verkade då kunna åka skridskor i varje fall. Blir bra när han vänjer sig, bättre än när calof kom.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Lappmössan »

GroovyEd wrote:Tyckte han såg rätt rapp ut med lite småfinurliga handleder.
krysset wrote:Verkade då kunna åka skridskor i varje fall. Blir bra när han vänjer sig, bättre än när calof kom.
Nu blir man ju orolig.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by dj_tobias »

GroovyEd wrote:Tyckte han såg rätt rapp ut med lite småfinurliga handleder.
Var det han som stänkte in flertalet handledskott á la Renberg? Lite frustrerande när man sitter långt bort och inte kan använda sig av några tröjnummer :cry:
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by krysset »

Ja.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by dj_tobias »

krysset wrote:Ja.
Tack! Då känns det mycket lovande :D
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Oracle »

Ja, då har han spelat en träningsmatch i svartgult (Löven borta) nu då. Liksom de flesta andra var det tydligt att han inte hade timingen inne, han gjorde det ofta lite för svårt för sig. Var väl inte heller världens fart på rören, men det hade väl inte så många andra heller å andra sidan. Men grundkänslan är ändå bra tycker jag. Han gick mot mål i anfallen även när han inte hade puck och var inte rädd att ge sig in och böka när det var powerplay. Hade 2-3 finurliga, korta, snabba framspelningar i matchen. Verkar ha bra händer.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #73 Terry Broadhurst

Post by Colton »

Ja vad säger vi om denna liraren då? Nu snackar vi träningsmatcher än så länge men jag känner mig tveksam! Riktigt bra skridskoåkare, men det stannar nästan där. Luktar lite flopp faktiskt. Kommer säkert kriga på och så men tror inte att vi kan förvänta oss mer än 15-20 poäng.
Post Reply