#73 Terry Broadhurst

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

#73 Terry Broadhurst

Post by Lidlund »

Skellefteå AIK har idag kommit överens med AHL-meriterade Terry Broadhurst om ett ettårskontrakt.

Terry Broadhurst gjorde tre framgångsrika säsonger inom collegehockeyn varpå han skrev kontrakt med Chicago Blackhawks och hamnade i Rockford IceHogs (AHL) där han fortsatte sin utveckling under två säsonger. 26-åringen lämnade därefter för en annan klubb i samma liga, Chicago Wolves, där han spelade ifjol.


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=31612" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdis ... pid=107553" onclick="window.open(this.href);return false;

Terry Broadhurst Book Reading at McNair Elementary School
https://www.youtube.com/watch?v=S7oriIG ... utu.be&t=9" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Lidlund on 11 Jul 2015, 12:00, edited 1 time in total.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by don_tomassso »

Så vem är han?Helt okänd för mig.Nån som har koll på AHL?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Lappmössan »

Typ en sämre Arvidsson?

*letar highlights och stöter plötsligt på den riktige Arvidsson :cry:*
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Akerman2 »

Enligt det som går att läsa så känns han mer som en tvåvägspelare än en utpräglad offensiv lirare? Vore intressant med en ordentligt scoutingrapport här.

Inte jättemycket sämre poängsnitt än vad exempelvis Bud har i AHL-spel. Bud 0,63 och Terry 0,50.
Att han haft ett C säger en del det också. Nåväl, kan säkert bli bra. Storleken är jag inte orolig över.

När vaknar Norran?
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by smogz »

Kul att det händer nått, blir nog bra. Hellre såna värvningar än högprofilvärvningar som inte slår väl ut. Gissar av storleken att döma att han passar bra in i vårt spel.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Hank »

Verkar sympatisk, och i värsta fall kan han ge Pizzeria Viking en match:

http://www.chicagowolves.com/breakaway/ ... broadhurst" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Lappmössan »

Finns i princip inga bra highlights av honom. Mest bara straffar där han oftast kör five-hole.
Image

NUMMER 37

Tror vi vet vem som kommer äga den där bilen med #73 :lol:
Last edited by Lappmössan on 10 Jul 2015, 16:10, edited 1 time in total.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Markman »

“My brother and I were laborers,” Terry said. “We hated every minute of it, but he’d always say, ‘Hey, this is your workout for the day. You’re getting stronger.’ We were taught to have a good work ethic, to always be grateful for what you have, and to always understand that you have to earn what you get.”

Bådar ju gott om han har sån arbetsmoral. Känns spontant som en lite mer utvecklad Calof. Det är också bra att han kommer i månadsskiftet juli/augusti, så han hinner påbörja Thomson-träningen innan säsongen drar igång.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Sargade Sune »

Den här sortens värvningar är ju grymt häftiga när dom slår väl ut (läs Calof) Lyckas Lasse lika bra med Broadhurst är jag mäkta imponerad. Blir ytterst intressant att följa Terry i AIK framöver.

Most Welcome!
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by krysset »

Ser han haft nr 37.................... :)
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by eiderwall »

Hade bättre poängsnitt än Rasmussen i samma lag... Hoppas han är välscoutad!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Larzon »

Calof 2.0
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Poet »

Bara jag som är missnöjd?
2012-05-19
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Rollie »

Nej....
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Colton »

Fattar inget, känns som en megaflopp. Hade hoppats på poängstark rightare med sjukt bra skott, i värsta fall tuff ful spelare för tredje-fjärde. De här känns bara fel
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Hank »

Känns som en ny Norman. Inget fel med det, men ja, märkligt.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by skellsupport »

Poet wrote:Bara jag som är missnöjd?
Nej
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by tazman »

Någon som faktiskt sett honom lira, svårt att göra en rättvis bedömning innan.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by micktålbot »

Rätt lik forumraktion som värvningen av Calof. Ta och vänta ett tag nu grabbar.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Lappmössan »

Oavsett hur värvningen slår ut måste man ju älska namnet. Låter som en urtypisk fotbollspelare i england.
Just give us your worst
Just give us your woooooorst
we signed terry broadhurst
you fuckers are cursed!
micktålbot wrote:Rätt lik forumraktion som värvningen av Calof. Ta och vänta ett tag nu grabbar.
Får hoppas att han nästan är lika billig också.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Lite analys av Terry Broadhurst från en NHL-Scout.
- Ska bli intressant att se vad Broadhurst gör i Skellefteå – riktigt bra driv och arbetskapacitet, kommer efter dig varje byte med sin arbetsmoral. Men jag vet inte hur mycket offensiv det finns. Jag gillar honom mycket hur som helst.

- Har fin skridskoåkning, men händerna och spelsinnet är genomsnittliga. Jag är förvånad över att han kom över redan nu. Jag skulle tagit Sean Backman framför honom, men jag gillar båda en hel del.

- Broadhurst passar troligen bättre i ett starkt och brett lag som Skellefteå, än att behöva bära ett svagare lag på sina axlar, siar denna scout.
http://vikfancentral.se/silly-vi-narmar ... ar-i-del2/" onclick="window.open(this.href);return false;
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by 374 »

Låter som Bill Sweatt. Liknande statistik från AHL också.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by p-play »

Broadhurst kan säkert med lite tur slå väl ut, men han känns som en märklig värvning med tanke på vilken typ av spelare vi egentligen behöver. Han är varken rightare, utpräglad målskytt eller en powerforward.
Last edited by p-play on 17 Jul 2015, 10:20, edited 1 time in total.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by arsenal »

Här är vi posetiva...TCIM varning på vissa kommentarer....sluta för fan såga spelare i sveriges bästa hockey lag utan att ens sätt han spela!!!! Skärpning.....
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Talbot25 »

arsenal wrote:Här är vi posetiva...TCIM varning på vissa kommentarer....sluta för fan såga spelare i sveriges bästa hockey lag utan att ens sätt han spela!!!! Skärpning.....
Nu är det väl ingen som kritiserar Terry. Folk är bara frågande om det här verkligen är en spelare laget behöver och är missnöjda att vi inte värvade en mer meriterad forward som Butler etc.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by p-play »

arsenal wrote:Här är vi posetiva...TCIM varning på vissa kommentarer....sluta för fan såga spelare i sveriges bästa hockey lag utan att ens sätt han spela!!!! Skärpning.....
För det första är Sveriges bästa hockeylag Växjö, hur mycket det än tar emot att skriva det. För det andra så sågas inte spelarna utan det ifrågasätts om det verkligen är rätt spelartyper LJ plockar in. Vi kom inte in på kassen på hela finalserien och i egen zon så fick våra backar storpisk i sargspelet och klarade inte av att trycka ut inkommande forwards framför kassen.
Jimmie är självklart en bra värvning, men de andra? Ritola är en en dyr och ganska bekväm forwards som gillar att spela på utsidan. Pär Lindholm gör samma jobb lika bra om inte bättre, fast för en betydligt lägre lön. Broadhurst verkar vara en spelartyp någonstans i gränslandet mellan Pontus P och John Norman. Han kan säkert göra bra ifrån sig och bli en favorit för många tack vare sin inställning, men personligen tycker jag inte att vi skall fylla på med ytterligare en sådan spelartyp. Jag hade velat se en skridskoskicklig rightare som kan göra ett och annat mål, en powerforwards som kan trycka sig in på kassen och få till stånd lite smutsiga mål, samt en spetsvärvning.
Jag tycker inte att vi skall göra om fjolårets misstag och bygga ett lag för grundserien. Det är inte nyhet att domarna släpper allt i en finalserie och truppen bör anpassas för att klara av slutspelshockey.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Lidlund »

Svårt att förstå resonemanget med att man är /hade ett lag byggt för grundserie när det förlorade 5 matcher av 15 (66% vinst) och endast 2 borta.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by p-play »

Lidlund wrote:Svårt att förstå resonemanget med att man är /hade ett lag byggt för grundserie när det förlorade 5 matcher av 15 (66% vinst) och endast 2 borta.
Det är betydligt mer lir och mindre fysiskt spel i grundserien än i slutspelet. I många matcher i grunderien är det obefintligt med tacklingar. För varje omgång i slutspelet så blåser domarna allt mindre och det gäller att klara av även det, vilket är svårt om man bara har små tekniska spelare. I finalserien så släpper de i princip allt. Jag tycker att det är viktigare att vinna pokalen än att vinna grundserien med tio poäng. Domarnas agerande borde inte vara en faktor att ta hänsyn till, men det är det.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by Lidlund »

Att det är viktigare vinna slutspelet än grundserien är nog dom flesta överens om. Men att göra jämförelsen att tack vare vi förlorade en (1) match för mycket mot att inte ha ett jag i slutspel är lite svår att följa.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #XX Terry Broadhurst

Post by smogz »

Jag tycker inte vi ska dra så stora slutsatser av att vi förlorade mot Växjö. Det är mycket tillhörigheter som avgör. Hade vi inte ett par ramträffar i förlängningen i matchen Växjö avgjorde? Hade en av dom gått in då kanske AIK vunnit guldet. Så jävla klart sämre var AIK inte.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply