#19 Andrew Calof

Moderator: Styrelsen

User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #19 Andrew Calof

Post by Ante »

Fick detta omdöme från Ö-vik igår. "Kan bli en billig diamant"
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #19 Andrew Calof

Post by Fdskebo »

Imponerade på mig igår måste jag säga.
Hade inte så höga förväntningar på honom men det finns ju hopp för den killen, helt klart!
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #19 Andrew Calof

Post by Special Brew »

Gillar vad jag ser av honom. Han var ju sågad av många (inklusive mig) redan vid första spelarpresentationen. Han har kommit in i det mer och mer nu. Tror på succé.
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #19 Andrew Calof

Post by bruno »

Special Brew wrote:Gillar vad jag ser av honom. Han var ju sågad av många (inklusive mig) redan vid första spelarpresentationen. Han har kommit in i det mer och mer nu. Tror på succé.
Jag får också krypa till korset! Detta verkar bli ett riktigt fynd. Lurig spelare som ofta tar sig till farliga målchanser! Läste dessutom i VF:s hockeyblogg att Wallson uttalade sig om att han fortfarande är efter fysiskt men att han jobbar stenhårt varje dag för att komma ikapp. Ser det såhär pass bra ut nu så kommer det nog bli riktigt bra när han kommer ikapp fysiskt.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #19 Andrew Calof

Post by Akerman2 »

Kommer krypandes jag med! Dömde ut honom efter första 2-3 träningarna och han har verkligen ryckt upp sig och jobbar stenhårt över hela banan, bra på rören, bra handledsskott och tillsammans med Norman & Lindholm haft riktigt bra kemi. Är för mig, tillsammans med Heed, den stora överraskningen!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #19 Andrew Calof

Post by 374 »

Visst har han gjort det bra hittills men jag tycker fortfarande han kan ta för sig ner och synas mer.

Sen är det väl inte konstigt att han som kemiingenjör hittat kemi med sin kedjekamrater.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #19 Andrew Calof

Post by Bilderberg »

Här hoppas man på högprioriterade förhandlingar till fortsättning redan nu.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Andrew Calof

Post by jokarfo »

Bilderberg wrote:Här hoppas man på högprioriterade förhandlingar till fortsättning redan nu.
Absolut. Förutsättningarna borde finnas att kunna skriva minst ett tvååringt på en nivå som både han och AIK är jävligt nöjda med.

Det är inget snack, syns ju lång väg att killen är en fantastisk talang som dessutom klarar av att leverera.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
coyern
Posts: 8
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: #19 Andrew Calof

Post by coyern »

Bra och intressant artikel. Bara skriva fast pajken!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9628336.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: #19 Andrew Calof

Post by eiderwall »

Att inte norran skriver liknande artiklar!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #19 Andrew Calof

Post by svartgulsubkultur »

:roll:
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #19 Andrew Calof

Post by jokarfo »

Jaa, skriv fast nu för satan. Kan man ta risker med en sån som Heed borde man kunna ta det med Calof. Gärna tidigt så vi slipper huggsexa senare.

Verkar för övrigt vara en bra kille. Har gett ett sympatisk intryck hittills i sina intervjuer.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #19 Andrew Calof

Post by Bilderberg »

Otroligt bra scouting. Gillar defacto att han inte "öst" in poäng i NCAA heller. Men för sitt lag har han verklgien öst in pinnar.

Med liknande koncept trodde jag även att Janmark skulle vara än mer framträdande i nuläget.

Dominant i ett dåligt lag = Dominant över hela ligan i ett bra lag.

Om än han passar bäst med 37-17 så kan jag tänka mig att Calof besitter egenskapen att kunna få begänsade spelare att lyfta, och kan då påsåvis också vara ett smart val att ha i fjärdelinan för ett lag som Skellefteå; även om hans egna pängskörd då reduceras en aning - så kan laget kanske tjäna mer på det.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #19 Andrew Calof

Post by Hank »

Väntar på att 374 ska påpeka att målsnittet på 0,83 sannolikt sjunker över 55 omgångar.

Mysig intervju i AB. Påpassligt av Mikko med pastan också.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #19 Andrew Calof

Post by 374 »

Han får nog svårt att upprätthålla sitt målsnitt över 55 matcher.
User avatar
Miklosoft
Posts: 290
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: #19 Andrew Calof

Post by Miklosoft »

6+2 på 8 Matcher är nog ingen "bara tur".... Otroligt bra couting och jag tror stenhårt att denna man kommer att vara +40 poäng I ES...
Han ger inte upp en puck och tar ofta tillbaks "omöjliga pucker" så hatten av åt Lasse...
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #19 Andrew Calof

Post by Markman »

Riktigt hög "gubben i lådan"-faktor. Har en tendens att dyka upp där man minst anar det, ofta med resultat att ett farligare läge än man tänkt sig skapas!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #19 Andrew Calof

Post by Bilderberg »

Exakt min tanke också. Calof är som en snabbskrinnande Forsell!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #19 Andrew Calof

Post by Lappmössan »

Älska Andrew!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Andrew Calof

Post by Chippen »

Tyvärr för hans del så spelar han nog över allas förväntan.
Känns som om han är fast i nedre hierarkin hur bra han än spelar för jag ser inte att han får ökad speltid och i PP borde han spela.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #19 Andrew Calof

Post by 374 »

Han spelar ju i PP.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Andrew Calof

Post by Chippen »

Spelade väl 2 PP i första perioden, men inget mera.
En sådan som A.Pettersson borde stå på 0 sek i PP.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #19 Andrew Calof

Post by 374 »

Pettersson har inte spelat mycket PP de senaste matcherna.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Andrew Calof

Post by Chippen »

Han har spelat alldeles för mycket PP.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: #19 Andrew Calof

Post by p-play »

Prognosen under försäsongen var väl av de flesta inklusive mig själv att det var en chansvärvning som kändes rätt tagen, men att han verkade vek och troligtvis skulle vara på väg ut (kanske på lån) redan innan oktober månads utgång.
Sanningen är att han är en fullkomlig fullträff värvningsmässigt: bra teknik, skridskoskicklig, målfarlig och går i trafik. Bang for the buck-faktorn känns skyhög. Han kommer säkert att ha en del dippar senare, då han inte är van att spela så många matcher per säsong, men just nu framstår det som en briljant värvning.
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #19 Andrew Calof

Post by bruno »

Skulle vara otroligt intressant att höra en intervju med Lasse om hur denna värvning gick till. Hur lyckas man få till en sån fullträff på en spelare i en collegeliga? Såg man honom live något? Fick man tips av nån?

Hittills så måste ju detta vara årets värvning i SHL då hans lön lär ju ligga i ligans bottenskikt.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #19 Andrew Calof

Post by Bilderberg »

bruno wrote:Skulle vara otroligt intressant att höra en intervju med Lasse om hur denna värvning gick till. Hur lyckas man få till en sån fullträff på en spelare i en collegeliga? Såg man honom live något? Fick man tips av nån?
Själv hoppas man att scoutings-metoden förblir en hemlighet.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #19 Andrew Calof

Post by 374 »

bruno wrote:Skulle vara otroligt intressant att höra en intervju med Lasse om hur denna värvning gick till. Hur lyckas man få till en sån fullträff på en spelare i en collegeliga? Såg man honom live något? Fick man tips av nån?

Hittills så måste ju detta vara årets värvning i SHL då hans lön lär ju ligga i ligans bottenskikt.
Calof var på ATO hos Utica där han kanske pratade med Joacim Eriksson om att han var intresserad av Europa varpå Jocke kanske tipsade AIK.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #19 Andrew Calof

Post by Special Brew »

Wallsson tycker att det skulle kännas dumt att ge honom mer istid när han presterar så bra med lite tid. Känns som om dom matchar honom som dom gjorde med Arvidsson ett tag. Sparsamt med istid för att han ska vara pigg när han väl är på isen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #19 Andrew Calof

Post by Bilderberg »

Fast visst har dom sagt det sen start? "Att han inte är i rätt fysikt skick ännu"
Post Reply