#19 Andrew Calof

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #19 Andrew Calof

Post by Chippen »

Tycker faktiskt att ett 1+1 hade varit det bästa för båda parter.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #19 Andrew Calof

Post by addebeck »

Efterord med Andrew Calof

- Dina tankar om källens match

- Det blev en jämn match ikväll, inte samma offensiva spel som tidigare utan mer defensivt spel. Linköping stod upp bra och framförallt deras målvakt gjorde en bra match i afton. Det blev riktigt spännande, men sen klev Axel in och dominerade. Hans avgörande pass var i i klass med vad Datsuyk gör och Axels spel är otroligt bra just nu. Han är bara 18 år men toppar den interna poängligan i slutspelet, det säger väl allt. Det är svårt att tro att killen är 18 år, han har en mycket ljus framtid inom hockeyn, det är helt klart. För egen del är jag nöjd även om det blev mycket spel i egen zon stundtals, men man får kolla på det som var dåligt på video och lära sig av det. Det är tur jag får spela med två superskickliga spelare i form av Pesonen och Zacke.

Vad säger du om kemin i kedjan med Pesonen och Zackrisson

- Den är riktigt bra. Vi hittar ofta vägar att snabbt vända spelet och komma i numerära överlägen eftersom både Patrik och Janne är två otroligt skickliga spelare med pucken. Pesonen kan göra allt med pucken. Det spelar ingen roll om det är passa, skjuta eller dribbla, han gör allt lika bra i varje situation. Det finns inget som han inte kan göra som skapar bra situationer även om vi varit tillbakatryckra i sekvensen innan.

Hur känns det att spela med ett nytt kontrakt - påverkar det dig ?

- Nej mitt fokus ligger här och nu, jag kan inte börja tänka på nästa säsong eller låta det påverka det som sker och händer nu. Så jag tycker inte direkt att det har någon inverkan på mig som det känns, fokus ligger fortfarande på detta slutspel denna säsong.

Är det svårt att hantera pressen som favoriter - nu förväntas ni alltid vinna varje match ?

- Nej föreningen har byggt upp en sådan framgångsrik organsiation och har skappar en mentalitet som gör att framgångarna kommer med hårt jobb. Det går inte slarva eller slappna av - då får du höra det direkt. Då kan det lika gärna vara någon av coacherna som någon medspelare som varit i laget länge som talar om för dig vad som gäller i laget för att kunna bibehålla fokus och lägga grund för segrarna. Utan hängivenheten och det hårda jobbet hade det inte varit lika självklart.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #19 Andrew Calof

Post by Hank »

Grymt addebeck!
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #19 Andrew Calof

Post by nomercy »

Instämmer!
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #19 Andrew Calof

Post by Special Brew »

Kul läsning! Tack!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #19 Andrew Calof

Post by Larzon »

Riktigt fint adde! Uppskattas ENORMT!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: #19 Andrew Calof

Post by mellan 3 & 20 tecken »

http://www.shl.se/artikel/65921/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #19 Andrew Calof

Post by Trollet »

Bäst på plan idag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: #19 Andrew Calof

Post by snokia »

Andrew Calof – en av seriens absolut bästa spelare den senaste tiden och redan på god väg mot personligt målrekord i SHL. Igår slog han till igen, inför ögonen på sin första tränare tillika pappa, Jonathan Calof.

http://blogg.folkbladet.nu/elithockeybl ... eview=true" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #19 Andrew Calof

Post by Larzon »

Har nog aldrig sett en spelare vara så glad under träningar som Calof. Skrattar och hittar på diverse bus för att lätta på stämningen hela tiden.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #19 Andrew Calof

Post by Foppas skridskocoach »

Kul upplägg med kontraktssignering före nedsläpp. Men framför allt kul att vi får behålla honom en säsong till.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #19 Andrew Calof

Post by nomercy »

Blidde lixom lite glad nu när du kritade på för en säsong till. Nynnar lätt på den gamla BTO megahiten när jag tänker på dig.
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: #19 Andrew Calof

Post by lh=1 »

nomercy wrote:Blidde lixom lite glad nu när du kritade på för en säsong till. Nynnar lätt på den gamla BTO megahiten när jag tänker på dig.
More cowbells? :D
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #19 Andrew Calof

Post by nomercy »

lh=1 wrote:
nomercy wrote:Blidde lixom lite glad nu när du kritade på för en säsong till. Nynnar lätt på den gamla BTO megahiten när jag tänker på dig.
More cowbells? :D
Plenty moore! ;)
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #19 Andrew Calof

Post by barrskog »

Går från klarhet till klarhet, även i slutspelssammanhang. Vass framåt och förmodligen den som snor mest puck i backcheckingen. Tycker även han visat lite grinighet och stått upp för laget när det hettat till.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: #19 Andrew Calof (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by Halford »

Vem var det som scoutade Calof? Måste vara århundradets fullträff!
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: #19 Andrew Calof (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by burk »

Känns inte som att calof är rätt spelare för att spela slutspelshockey
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #19 Andrew Calof (kontrakt t.o.m. 16/17)

Post by päran »

burk wrote:Känns inte som att calof är rätt spelare för att spela slutspelshockey
I min bok var han topp-3 forward i ett finallag i en av världens bästa ligor. Du har höga krav.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Gezim
Posts: 160
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: #19 Andrew Calof

Post by Gezim »

Vem är Calofs svärfar som spelat i AIK?
Post Reply