#25 Axel Holmström

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

#25 Axel Holmström

Post by Lappmössan »

Har nu nummer #25 och bör således få en egen tråd!
Tror denna säsong blir ungefär som Sunqvists första för Axel.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3060
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #25 Axel Holmström

Post by Foppas skridskocoach »

Draftad av Detroit.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #25 Axel Holmström

Post by Oracle »

Undrar hur mycket efternamnet spelade in att det blev just Detroit :)
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #25 Axel Holmström

Post by marre »

Jo är säkert det dom går på..Har inte scoutat han nånting..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3060
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #25 Axel Holmström

Post by Foppas skridskocoach »

marre wrote:Jo är säkert det dom går på..Har inte scoutat han nånting..
Jo, men så är det. Jag blev själv draftad av Islanders 2001 då jag delar efternamn med en gammal NYI-spelare. Detta trots att jag la rören på hyllan redan 1997. De snåla jävlarna erbjöd mig dock endast ett tvåvägskontrakt så jag nobbade dem såklart. :evil:
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #25 Axel Holmström

Post by Oracle »

marre wrote:Jo är säkert det dom går på..Har inte scoutat han nånting..
Självklart är det inte vad dom går på och självklart har dom scoutat. Menar bara att det faktiskt finns en tendens i NHL att bygga historier från typ ingenting. Allt som kan skapa lite mer intresse och hype tas till vara på.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #25 Axel Holmström

Post by Markman »

Foppas skridskocoach wrote:
marre wrote:Jo är säkert det dom går på..Har inte scoutat han nånting..
Jo, men så är det. Jag blev själv draftad av Islanders 2001 då jag delar efternamn med en gammal NYI-spelare. Detta trots att jag la rören på hyllan redan 1997. De snåla jävlarna erbjöd mig dock endast ett tvåvägskontrakt så jag nobbade dem såklart. :evil:
Hahahaha!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: #25 Axel Holmström

Post by päran »

A Holmström född -96. Hmm.. vilken tröja tror ni han får om han platsar? Det lär bli recycling på många gamla Homer-tröjor
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #25 Axel Holmström

Post by Oracle »

http://norran.se/sport/hockey-lokalt/al ... mer-229296" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #25 Axel Holmström

Post by Oracle »

Visade klass idag mot Krefeld Pinguine i CHL och var länge banans bäste spelare. Åkte dessvärre på en riktigt ful tackling i tredje perioden, med risk för hjärnskakning. Vi får hålla tummarna att så inte är fallet.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: #25 Axel Holmström

Post by Wolfman »

Krefeld-spelaren hävdade bestämt att tacklingen tog mot axel... hehe.

Hoppas lill-Homer är tillbaka snart!
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #25 Axel Holmström

Post by BigGuyJohan »

Wolfman wrote:Krefeld-spelaren hävdade bestämt att tacklingen tog mot axel... hehe.

Hoppas lill-Homer är tillbaka snart!
https://www.sportlounge.com/Publishing/Suspension?id=29" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu kan jag ju till viss del hålla med honom. Men den grejen blir irrelevant. Perrault satsar på en tackling på en spelare som är ur balans, är mindre än en meter från sargen. tacklingen tar inte klockrent på huvudet. träffar mer på axeln faktiskt. men i detta fall är det intentionen och respektlösheten som ju gör att det är en jävligt ful tackling. Att han sen oxå i övriga matchen mest bara åkt runt å sökt att göra "på gränsen"-tacklingar gör de ännu värre.. ju mer matchen led desto fulare spelade Perrault. när Perrault hade sitt näst sista byte på isen sa jag till några runt om mig. han kommer att göra nå fult.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #25 Axel Holmström

Post by marre »

Grym! :D
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #25 Axel Holmström

Post by smogz »

Lite om Axel

Axel Holmstrom | C | Detroit Red Wings



Holmstrom, the 196th overall pick in the 2014 draft, has eight points already in his 18-year-old Swedish Hockey League season. That is a giant scoring spike for a player his age in that league.

Only 14 under-20 players last season in the SHL scored more than eight points all season, and only five under-19 players scored seven or more. Three of those were first-rounds picks in 2014: William Nylander, Kevin Fiala and Adrian Kempe (who were in their 17-year-old seasons). The others were Jacob de la Rose -- who came close to making Montreal's team during this year's camp -- and Carolina's Lucas Wallmark.

At the Lake Placid World Junior Championship evaluation camp this summer, Sweden coach Rikard Gronborg said of Holmstrom: "He has tremendous skill, he moves the puck real well. He played on the highest scoring line at the under-18 World Championship. That tells you his ability on the ice. He's also very responsible in his own end."

After the camp, I discussed Holmstrom's strong performance, saying it wasn't crazy to envision him as a top 10 prospect in the Detroit system by next summer. That statement may have been too conservative.

http://m.espn.go.com/nhl/story?storyId= ... tHotStarts" onclick="window.open(this.href);return false;
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #25 Axel Holmström

Post by 374 »

Hoppas han slipper åka till ett svinkallt Toronto över jul och nyår och istället kan vara hemma och fira jul med sina när och kära.
Hedman
Posts: 285
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: #25 Axel Holmström

Post by Hedman »

Hur nöjd som helst med lill-Homer! Nästa stjärna till NHL!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #25 Axel Holmström

Post by Chippen »

Utvecklas hela tiden och spelar fantastiskt moget. Lovar gott måste jag säga.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #25 Axel Holmström

Post by Larzon »

Nästan jocke-kyla på grabben när han har puck i PP.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #25 Axel Holmström

Post by dovienya »

Skulle säga att kylan är minst lika stor, men tekniken på små ytor och det naturliga slagskottet rakt upp i första krysset är inte där.. än ;)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3060
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #25 Axel Holmström

Post by Foppas skridskocoach »

Jag slulle nästan säga att kylan är lite väl stor ibland. Han har en tendens att sänka tempot i PP lite mer än nödvändigt.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #25 Axel Holmström

Post by Larzon »

Tycker det bara är bra, boxen har en tendens att sjunka ihop då vilket gör att fler spelare kan skymma målvakten och man kan spela runt pucken enklare. Inte så att han sänkt den och förstört möjligheten till ett bra pp, snarare har han öppnat upp "jockeytan" och kan enklare ta sig närmare slottet, antingen lägga ett mer öppnande pass eller ta skott själv.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #25 Axel Holmström

Post by Chippen »

Uttagen till JVM.
Grattis!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2584
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #25 Axel Holmström

Post by ante08 »

"Jag är ingen som håller mig för mig själv särskilt mycket"
http://www.svt.se/sport/ishockey/spelar ... -holmstrom" onclick="window.open(this.href);return false;
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #25 Axel Holmström

Post by Lubbe »

Artikel om Axel i största hockeyblaskan. The Hockey News.
http://www.thehockeynews.com/blog/axel- ... und-steal/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #25 Axel Holmström

Post by smogz »

Tycker Holmström visar lite talang i Homer-Jimmie-rollen framför mål i PP i JVM. Kanske dax att testa den även i AIK nöje han kommer hem.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #25 Axel Holmström

Post by dovienya »

Yes, helt klart. Kanske lite för mjuk än, men spelsinnet för det verkar finnas där. Hellre som sådan än som spelfördelare i PP.
User avatar
vonschnauser
Posts: 983
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: #25 Axel Holmström

Post by vonschnauser »

Formkurvan här pekar rakt uppåt, riktigt roligt att se!
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: #25 Axel Holmström

Post by bruno »

Har inte sett någon som visat mer än Axel gjort i AIK-tröjan vid 18 års ålder. Våra unga NHL-forwards var ju inte i närheten i samma ålder.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #25 Axel Holmström

Post by Markman »

Den som ligger närmast till hands är väl Adam Larsson, men Holmström känns stabilare och pålitligare tycker jag.

Ännu ett solid late round pick av Red Wings. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3060
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #25 Axel Holmström

Post by Foppas skridskocoach »

Vi får hoppas att de låter oss behålla honom en säsong till.
Tigerränderna går aldrig ur.
Post Reply