#8 Marcus Pettersson

Moderator: Styrelsen

User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by BubbelVe »

Tror han blev anmäld till diciplinnämnden efter Färjestadmatchen för uselt spel...... nä kanske mer något jag önskade.....god natt
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Chippen »

Jag hoppas du har rätt, och avstängd resten av säsongen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by msoe »

MP har inte imponerat på mig heller den här säsongen. Men vad fan får ni ut av att skriva rena påhopp, dessutom mot en ung spelare?
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Sed »

Exakt. Skicka han på utveckling i Björklöven istället.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by nr86 »

msoe wrote:MP har inte imponerat på mig heller den här säsongen. Men vad fan får ni ut av att skriva rena påhopp, dessutom mot en ung spelare?
+1
Håller med till fullo.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by phx70 »

Han behöver köra ett gäng matcher i allsvenskan och få självförtroende, inte rättvist mot MP som det är just nu.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Chippen »

msoe wrote:MP har inte imponerat på mig heller den här säsongen. Men vad fan får ni ut av att skriva rena påhopp, dessutom mot en ung spelare?
När har man åldern inne för att få begogad kritik då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Rollie »

23 år...nä men befogad kritik är en sak, men häcklande och totala sågningar känns lite onödigt på unga killar som är långt ifrån färdiga varken kroppsligt eller mentalt.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Chippen »

Ok, ska vara lite mera konstruktiv i min kritik då.

MP har alla möjligheter till att bli en välspelande back, men först då han tar ett steg tillbaka på tron på sin egen förmåga kommer bitarna börja trilla på plats. Han är inte en bländande tekniker och har inte snabbheten att åka förbi en checkande forward. Tyvärr så ser det ut som om han tro det och därmed så hamnar han i tidsnöd och tvingas lämpa över pucken till en medspelare som är i sämre läge.

Ser ut att fuska mycket i försvarsspelet vilket leder till att han hamnar på mellanhand och ser fånig ut då han blir överspelad och bara står och vrider på huvudet för att se vart han borde vara.

Jag känner att han liknar Alm då han kom upp. För Alm var inte alls bra och försökte spela ett spel som han inte kunde, nästan så att han tittade för mycket på Rundblad och försökte efterapa honom vilket ledde till pannkaka. När sedan Alm insåg vad han var bra på så trillade allt på plats eftersom.
Så MP behöver inse att han inte är en kopia av Aho utan han måste spela enklare och hitta sitt spel. Då kan det bli bra.
Last edited by Chippen on 23 Nov 2016, 14:35, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Rollie »

Ja jag håller med. Sen behöver han bli betydligt starkare och tyngre också, är för lätt och har för dålig kontroll på kroppen vilket märks i det defensiva spelet.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Lidlund »

Rollie wrote:23 år...nä men befogad kritik är en sak, men häcklande och totala sågningar känns lite onödigt på unga killar som är långt ifrån färdiga varken kroppsligt eller mentalt.
Total sågning av en person som valt att utföra en sport som har extremt många åskådare på ett forum där man aktivt behöver gå till för att få ta del av sågningen.. Om du inte klarar det som 20 åring med nästan 90 SHL matcher och NHL kontrakt så har du valt fel yrke!

Så länge det inte är personliga påhopp ser jag inga problem att såga en spelare brutalt på ett supporterforum.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by BubbelVe »

Som sagt jag häcklar inte M.P. som person men använder ironi för att beskriva hur långt under godkänt han spelar.
Visst kunde jag konstruktivt beskriva de felaktigheter som begicks men det hade INTE varit roligare för någon att läsa då det bara blivit en lång lista på kritik
. Som vissa berört så bör man ha nog skin på näsan för att inte falla ihop personligt av kritik på ett fanforum, fast med Jontes problem i minnet så visst kan personer ta skada av andras åsikter. Vi bör dock ges möjlighet att såga rätt fritt här inne och hoppas att spelare INTE läser här. Kommer dock givetvis be om ursäkt om någon blir kränkt!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by freddus »

Vet inte vad som hänt men har varit bra några matcher nu. Kul!
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Special Brew »

Håller med. Mycket bättre nu.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by jokarfo »

MP Har helt klart lyft sig de senaste matcherna. Färre misstag och bättre avvägningar överlag. Båda sakerna kan delvis bero på att laget blivit väldigt mycket bättre på att göra sig spelbara i trängda lägen och hjälpa varann bättre i defensiven. Även om det återstår en hel del att önska i spelet även där. Kul iaf att MP går bättre! Det behöver vi helt klart.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Vitberget
Posts: 153
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Vitberget »

MP borta resten av säsongen.

http://norran.se/guld/hockeybloggen/ny- ... ver-771282" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by qerzeboy »

Verkar gjort en ok NHL-debut. Om man ska tro dessa kommentarer.

http://hfboards.mandatory.com/threads/m ... n.2449915/" onclick="window.open(this.href);return false;
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by ante08 »

Trejdas från Anaheim till Pittsburgh.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Lidlund »

ante08 wrote:Trejdas från Anaheim till Pittsburgh.
HELLVETE... jag ska ju se Anaheim på fredag.....
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by lobo »

Ja jisses, tur man inte är scout ... hade inte mycket till övers för Marcus innan han försvann till NHL
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
ninja
Posts: 26
Joined: 26 Mar 2019, 12:14

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by ninja »

Verkar ju göra hyfsat med poäng också. Blir intressant att följa dom kommande åren.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Skidrow »

Det trodde man inte men grattis Marcus.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: #8 Marcus Pettersson

Post by Sed »

Stort!
Post Reply