#17 Pär Lindholm (kontrakt t.o.m. 24/25)

Moderator: Styrelsen

User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #17 Pär Lindholm

Post by BigGuyJohan »

374 wrote:
smogz wrote:Du använde ordet brukar, då bör man väl titta på mer än en säsong. Sen valde du tio matcher mot 30 och kallar det slutet av säsongen. Hur ser det ut om du delar på mitten och kör tre fyra säsonger? Utan en bättre jämförelse skulle jag inte dra slutsatsen "brukar bli sämre i slutet". Snarare kalla det slump.
Jag tyckte 10 matcher var lämpligt som "början", det var inget jag valde för att passa min tes. Sen är det väl inget konstigt att poängsnittet sjunker under säsongen.

Snarare bör man säga att poängsnittet jämnar ut sig över säsongen. man kan inte enhetligt säga att poängsnitt brukar sjunka under säsongen. iaf om man ser det ur en Generell synvinkel
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by smogz »

Så syftet med ditt första inlägg var bara att trolla som vanligt? ;)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #17 Pär Lindholm

Post by BubbelVe »

Jag påstår : En av seriens bästa spelare
Ni säger :.........
User avatar
Toddbertuzzi
Posts: 43
Joined: 15 Jun 2011, 21:47

Re: #17 Pär Lindholm

Post by Toddbertuzzi »

...inte emot!

I vart fall om man mäter prestation/lön!
“I may have many faults, but being wrong ain't one of them.” James R. Hoffa ( Jimmy)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by 374 »

smogz wrote:Så syftet med ditt första inlägg var bara att trolla som vanligt? ;)
Nej, det var att belysa att hans poängsnitt inte kommer vara lika bra hela säsongen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #17 Pär Lindholm

Post by smogz »

Du belyste det men backade inte upp det trovärdigt. Nåväl, skit samma. Vi får väl se
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #17 Pär Lindholm

Post by Hank »

Att vara en av seriens bästa centrar gör att du noteras av Peter Popovic:

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... m-utanfor/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: #17 Pär Lindholm

Post by Erwynn »

Hank wrote:Att vara en av seriens bästa centrar gör att du noteras av Peter Popovic:

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... m-utanfor/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kul! Men för att gå lite OT, Zackrisson kan väl knappast stärkt sina aktier i landslaget?
Hata allt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #17 Pär Lindholm

Post by Foppas skridskocoach »

Avstängningen blev 2+1. Spelklar på torsdag.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Chippen »

DISCIPLINNÄMNDENS MOTIVERING

”Disciplinnämnden gör följande bedömning: Av utredningen i ärendet framgår att kraften i tacklingen riktades mot motspelarens huvud och att motspelaren blev skadad. Det rör sig därför om en tackling mot huvudet som regelmässigt ska bestraffas, jfr Regel 124 p I och p III. Disciplinnämnden gör bedömningen att motspelaren inte hade en så låg position att det fråntar Pär Lindholm från ansvar, jfr Regel 124 p VII. När det gäller avstängningens längd tar nämnden hänsyn till att farten visserligen var något hög men att det i övrigt inte finns några försvårande omständigheter. Nämnden beaktar dessutom att motspelaren kunde haft bättre uppsikt i situationen. Nämnden bestämmer därför avstängningens längd till en tid som bedöms motsvara 3 matcher, inklusive den automatiska avstängningen. En match omräknas till böter i enlighet med det system med kombinationsstraff som tillämpas i bl.a. SHL. Nämnden erinrar om att avstängningen enligt Riksidrottsförbundets stadgar är internationellt tillämplig. När det gäller avstängningens längd har nämnden därför tagit hänsyn till att Skellefteå AIK spelar match i CHL den 20 januari.”
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: #17 Pär Lindholm

Post by GroovyEd »

3000 i böter = 10 001-25000 i lön. Rätt prisvärd med andra ord!
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #17 Pär Lindholm

Post by tazman »

Uppfattar den som att disciplinnämnden formulerar sig om att de egentligen inte tycker att tacklingen är ful men att en avstängning måste ske på grund av skadan som tacklingen gav.

Rätt tråkigt om än ack så väntat.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Chippen »

De dömer bara straff efter praxis, inte efter vad som ledde till skadan.

Varför måste ALLTID en syndabock, att stänga av, hittas när det blir en skada?
Sådan här beslut tar ju udden av kampen unom hockey.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
QC25
Posts: 4
Joined: 17 Dec 2014, 19:09

Re: #17 Pär Lindholm

Post by QC25 »

Bra månadspeng!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #17 Pär Lindholm

Post by Hank »

Räknas förmåner som fria luncher, betald lägenhet och bil in i den summan?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #17 Pär Lindholm

Post by Skidrow »

Nej det tror jag icke.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #17 Pär Lindholm

Post by Lappmössan »

Som sagt: Pär har ca 24k + bonus på ca 50k om han gör X antal matcher i SHL. Samma sak med Calof som dock har ännu mindre. (Gissar att Sörensen har något liknande men det är bara spekulation.)
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Chippen »

Calof har, enligt vad jag vet, lite högre lön än Lindholm.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Lappmössan »

Chippen wrote:Calof har, enligt vad jag vet, lite högre lön än Lindholm.
Är då mer än jag vet. Har hört ca 22k +bonusar
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Chippen »

Har hört 27 k, vilket oxå är reapris
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: #17 Pär Lindholm

Post by jokarfo »

Allt under 45K/månaden för en spelar som Lindholm tycker jag är en klart acceptabel prislapp.

Till diskussionen om tacklingen på Bäckman rekommenderas varmt att gå in och kolla på Fotograf-Olas foton på den. Han la upp en bild på Fb nyligen som ser ut att vara precis i ögonblicket för kollision. Just på den bilden förefaller det vara tydligt att det är något av en överdrift att kalla det för HUVUDtackling.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Chippen »

Fast tror att det där är just efter första kontakten och att Bäckman redan är på väg ner.
Drar den slutsatsen efter positionerna på just huvudena.
För på den bilden kan jag inte se hur Lindholms huvud ska åka upp i hakan på Bäckman.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Chippen »

Renberg yrar om att det är korrekt avstängning pga hopp?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Lappmössan »

Chippen wrote:Har hört 27 k, vilket oxå är reapris
Vi får väl vänta tills han blir avstängd och se. ;)

Som sagt i matchtråden: Pär kommer i hög fart och lättar en aning. Att han sedan träffar skallen och orsakar en kraftig hjärnskakning gör att 2+1 känns som ett högst rimligt straff.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Renberg yrar om att det är korrekt avstängning pga hopp?
Tycker det ser ut dom att Pär sträcker på sig just innan tacklingen träffar. Det blir svårt att urskilja om det orsakar att han lättar lite från isen eller om det är smällen i sig. Jag har tolkat det som det senare men har kikat några gånger igen och noterade det hela då. Hur som helst är det bara ointelligent att hävda stt han HOPPAR in i Bäckman. I alla fall i mitt tycke. Jag ser inte att han trycker ifrån mot isen för att komma högre upp heller så hur de får det till ett hopp förstår jag inte. Sen skrev väl inte DN nåt om nåt hopp heller, visst? En så pass allvarlig grej lär ju ha nämnts i Domenico säkert föranlett ett hårdare straff.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Fast tror att det där är just efter första kontakten och att Bäckman redan är på väg ner.
Drar den slutsatsen efter positionerna på just huvudena.
För på den bilden kan jag inte se hur Lindholms huvud ska åka upp i hakan på Bäckman.
Fast det var väl Lindholms axel som klockade på hakan? Du har säkert rätt idet du skriver om bilden men nog tycker jag det ser ut som att Bäckman får Pärs axelkåpa rakt på hakspetsen. Bäckman är ju dessutom lite smålåg när han blir tacklad så Pärs huvud borde ju hur som helst vars ovanför Bäckmans även vid kollisionen. Men jag refererar bara fritt ur minnet nu så jag kan minnas fel också förstås.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Chippen »

jokarfo wrote:
Chippen wrote:Renberg yrar om att det är korrekt avstängning pga hopp?
Tycker det ser ut dom att Pär sträcker på sig just innan tacklingen träffar. Det blir svårt att urskilja om det orsakar att han lättar lite från isen eller om det är smällen i sig. Jag har tolkat det som det senare men har kikat några gånger igen och noterade det hela då. Hur som helst är det bara ointelligent att hävda stt han HOPPAR in i Bäckman. I alla fall i mitt tycke. Jag ser inte att han trycker ifrån mot isen för att komma högre upp heller så hur de får det till ett hopp förstår jag inte. Sen skrev väl inte DN nåt om nåt hopp heller, visst? En så pass allvarlig grej lär ju ha nämnts i Domenico säkert föranlett ett hårdare straff.
Jag har noterat att han lättar från isen, men tagit det som en följd av kraften i tacklingen.
Håller med, finns inget som antyder medvetet hopp.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Pär Lindholm

Post by Chippen »

jokarfo wrote:
Chippen wrote:Fast tror att det där är just efter första kontakten och att Bäckman redan är på väg ner.
Drar den slutsatsen efter positionerna på just huvudena.
För på den bilden kan jag inte se hur Lindholms huvud ska åka upp i hakan på Bäckman.
Fast det var väl Lindholms axel som klockade på hakan? Du har säkert rätt idet du skriver om bilden men nog tycker jag det ser ut som att Bäckman får Pärs axelkåpa rakt på hakspetsen. Bäckman är ju dessutom lite smålåg när han blir tacklad så Pärs huvud borde ju hur som helst vars ovanför Bäckmans även vid kollisionen. Men jag refererar bara fritt ur minnet nu så jag kan minnas fel också förstås.
Det är ju svårt att se vad som gör att Bäckman slocknar. Huvudet eller axeln på Pär.
Dock har jag för mig att ha sa någonstans att deras huvuden slog ihop och att han själv blev yr. Så jag gissade att det var typ just innan bilden togs.

Fast det kan ju lika gärna vara som du skriver oxå, att det är axelkåpan.
Svårt att se.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #17 Pär Lindholm

Post by Skidrow »

Jag trodde båda skulle slockna för att just efter den där bilden slår dom ihop back/sida av huvudet mot varandra och jag är relativt säker att det är då Bäckman slocknar.
JockeL
Posts: 176
Joined: 21 Jun 2011, 23:18

Re: #17 Pär Lindholm

Post by JockeL »

Tycker det var en 100 % ren tackling. Så jävla löjligt att ALLA open ice tacklingar som leder till skada (hjärnskakning) blir matchstraff och avstängning i SHL. Är rena pajasfasoner.

Lindholm ser ett tacklingsläge mot puckförare tidig på grund av bra spelsinne och split-vision, Bäckman åker och beundrar pucken och isen med framböjt huvud i ungefärlig brösthöjd, på grund av dåligt spelsinne och split-vision. Lindholm som redan laddat tacklingen har ju fan inget annat att göra än att sätta fram axeln, gör han på nåt annat sätt är det ju lika gärna risk att han skadar sig. Tacklingen är laddad, utförs och vid det laget ska fan Bäckman hunnit få upp huvudet.

Skadan är 100 % Bäckmans fel. Lindholm satte in en perfekt tackling.
Post Reply