#4 Tim Heed

Moderator: Styrelsen

addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #4 Tim Heed

Post by addebeck »

+1.

Känns som dom borde säras/inte få spela ihop. Det blir ju farligt varenda gång de pressas i egen zon, och blindpass varvas med dåliga albibpass till varandra. Lindgren ska spela ihop med en puckskicklig back, i dagsläget är det inte Tim Heed.
Tompa
Posts: 490
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Tompa »

Hur långt är tålamodet? Hur många matcher har Heed nu bänkats i tredje perioden?
Har sällan sett en spelare så vilsen i egen zon, är man så svag defensivt så måste det tillföras något offensivt.
Nej, i dagsläget ska Aho och Arvid Lundberg gå före.
Winning isn't everything, it's the only thing
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #4 Tim Heed

Post by marre »

Tänk att han ska ersätta Klingan..huvva :evil:
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: #4 Tim Heed

Post by Dr. Gilbert »

Jag ser lite överallt personer som försvarar den här värvningen med att Rundblad och Klingan också var valpiga/dåliga i början av sin A-lagskarriär i AIK. Men som jag ser det är det en usel jämförelse och jag kan inte förstå att vissa tror att allt Lasse tar i förvandlas till guld.

Rundblad och Klingan var 3-4 år yngre än Heed då de spelade otillräckligt.
Fast att de två spelarna gjorde misstag så kunde man urskilja en hockey-smartness som inte går att hitta hos Heed.

En mer rättvis jämförelse är att ställa Heed mot Stralla eller Marcus Högström, de tre spelarna är ungefär på samma nivå.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #4 Tim Heed

Post by tazman »

Dr. Gilbert wrote:Rundblad och Klingan var 3-4 år yngre än Heed då de spelade otillräckligt.
Fast att de två spelarna gjorde misstag så kunde man urskilja en hockey-smartness som inte går att hitta hos Heed. .
Dags att sova? Heed är 22 år, Klingberg är 21. För 3-4 år sedan spelade han i Frölundas juniorlag och du såg honom inte spela hockey. Förra året spelade han för oss och fick då massiv med kritik under grundserien, under slutspelet lät det däremot helt annorlunda.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Oerhört svårt att ta någon som kallar sig för Dr. Gilbert på allvar.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: #4 Tim Heed

Post by Dr. Gilbert »

tazman wrote:
Dr. Gilbert wrote:Rundblad och Klingan var 3-4 år yngre än Heed då de spelade otillräckligt.
Fast att de två spelarna gjorde misstag så kunde man urskilja en hockey-smartness som inte går att hitta hos Heed. .
Dags att sova? Heed är 22 år, Klingberg är 21. För 3-4 år sedan spelade han i Frölundas juniorlag och du såg honom inte spela hockey. Förra året spelade han för oss och fick då massiv med kritik under grundserien, under slutspelet lät det däremot helt annorlunda.
Det var förrförra säsongen han fick kritik, ifjol var han stabil hela säsongen! 2 år + 1 år är väl 3 år?

365: Jag antecknar i mitt icke existerande anteckningshäfte.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #4 Tim Heed

Post by Sketch »

Heed hör inte till samma kategori som de andra herrarna. Man stod ut med Rundblad och Klingberg när de gjorde dåliga matcher för att de blandade misstag med briljans. Heed blandar misstag med "meh".
addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: #4 Tim Heed

Post by addebeck »

Precis. Heed varvar uselt spel med dåligt spel. Tim inledde matchen med att i första bytet slå ett pass upp i mittzon rakt i gapet på FBK, sen fortsatte han sprida passen och fastna i egen zon. Rundblad och Klingberg hade inte blommat ut, men Heed känns redan vissen. Sällan sett en sådan dålig insats av en back i AIK.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Fast han är ju lätt att bua och sucka åt på läktarplats. Ibland då det inte ens är hans fel. Dåliga pass som han inte lyckas ta emot blir till Heeds fel.

Så även om han är låg just nu är han samtidigt ett enkelt offer att skylla på.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
VonCheese
Posts: 779
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by VonCheese »

Chippen wrote:Fast han är ju lätt att bua och sucka åt på läktarplats. Ibland då det inte ens är hans fel. Dåliga pass som han inte lyckas ta emot blir till Heeds fel.

Så även om han är låg just nu är han samtidigt ett enkelt offer att skylla på.
Varför försvara honom? Han är rent utsagt värdelös just nu.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #4 Tim Heed

Post by marre »

Exakt!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

VonCheese wrote:
Chippen wrote:Fast han är ju lätt att bua och sucka åt på läktarplats. Ibland då det inte ens är hans fel. Dåliga pass som han inte lyckas ta emot blir till Heeds fel.

Så även om han är låg just nu är han samtidigt ett enkelt offer att skylla på.
Varför försvara honom? Han är rent utsagt värdelös just nu.
Jag försvarar inte. Tycker inte heller han är bra, men det måste finnas någon rim och reson på vad är hans fel och inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #4 Tim Heed

Post by smogz »

Ser till förväntningarna så tycker jag Frögren är ljusår sämre. Sett till bang for the buck också
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #4 Tim Heed

Post by Hank »

Tycker det var rätt att chansa på Heed men nu står det väl mer eller mindre klart att chansningen inte gick hem. Jag utgår från att man har en plan B, om det nu inte var Bengtsson som var den.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #4 Tim Heed

Post by Bilderberg »

Det är ju nästan som att folk likställer Heed med Hannu Pikarainen...
Visst har Heed varit under förväntan, men inte helt värdelös! Vissa stunder är han helt okej, och kommer säkerligen bli lite bättre, har visat prov på bra backcheck bla. Frågan är väl snarare: hur dyr är Heed?
VonCheese
Posts: 779
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #4 Tim Heed

Post by VonCheese »

Bilderberg wrote:Det är ju nästan som att folk likställer Heed med Hannu Pikarainen...
Visst har Heed varit under förväntan, men inte helt värdelös! Vissa stunder är han helt okej, och kommer säkerligen bli lite bättre, har visat prov på bra backcheck bla. Frågan är väl snarare: hur dyr är Heed?
Om man bara ser till prestation så hade jag valt Pikkarainen före Heed alla dagar i veckan. Sen är det klart att Hannu drog in högre lön än vad Heed gör. Men som sagt oberoende av vad lönekuvertet innehåller så var Pikkarainen betydligt bättre än vad Heed är i dagsläget.
Sen säger du bra backcheck på Tim Heed. Vad menar du med det? Jag skulle vilja påstå att Heed och Frögren är de sämsta skridskoåkarna vi haft i AIK på ett tag.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: #4 Tim Heed

Post by Talbot25 »

Bilderberg wrote:Det är ju nästan som att folk likställer Heed med Hannu Pikarainen...
Visst har Heed varit under förväntan, men inte helt värdelös! Vissa stunder är han helt okej, och kommer säkerligen bli lite bättre, har visat prov på bra backcheck bla. Frågan är väl snarare: hur dyr är Heed?
Ehh! Ingen har väl jämfört honom med Pikka-rambo. Marcus Högström som Gilbert Brännström skrev tycker jag är en passande liknelse.
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #4 Tim Heed

Post by tazman »

Långsiktighet och tilltro till spelare efterfrågas, som sagt så har både Rundblad och Klingberg periodvis blivit rejält sågade och de blev riktigt bra.

Bara för att spelet inte riktigt stämmer så måste en syndabock utses, ofta den unga, lite naiva offensiva backen.

Ser att de är få eller ingen som gnäller på spelare som underpresterat hela säsongen, Holloway och Bellamare spelar långt under sin lön och sina förväntningar.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #4 Tim Heed

Post by marre »

Är väl en viss skillnad? Heed har ju aldrig lyckats nånstans..Bellman och Bud vet vi ju vad dom kan när dom är i form..
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #4 Tim Heed

Post by tazman »

marre wrote:Är väl en viss skillnad? Heed har ju aldrig lyckats nånstans..Bellman och Bud vet vi ju vad dom kan när dom är i form..
Och därför ska de inte få kritik när de spelar dåligt?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Heed har en del att bevisa, det är solklart. Ser man till historien har han lyckats på en Allsvensk nivå. Han var väl riktigt bra i Växjö och även i Malmö, så han kan prestera iaf. Om sedan SHL är på en för hög nivå Örebro ju en annan sak och något som Lasse säkerligen tagit i beräkningarna.

Vad gäller Holloway och Bellemare, så nej. De spelar inte bra men Holloway kommer så smått och behöver få göra mål.
Tror inte att dribblandet med kedjor gynnar Bud eller Bellemare heller, men det är en annan sak.
Last edited by Chippen on 20 Oct 2013, 22:32, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #4 Tim Heed

Post by 374 »

Är det bara jag som tycker att Tim Heed inte har varit så bra så här långt. Han hamnar ofta i trångmål med pucken i egen zon och är heller ingen vidare skridskoåkare.

Förstår inte hur folk kan ha missat det.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: #4 Tim Heed

Post by Jokard »

374 wrote:Är det bara jag som tycker att Tim Heed inte har varit så bra så här långt. Han hamnar ofta i trångmål med pucken i egen zon och är heller ingen vidare skridskoåkare.

Förstår inte hur folk kan ha missat det.
Ingen har missat det. Nej, för första gången så är du inte ensam om din åsikt :)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #4 Tim Heed

Post by Skidrow »

Aho kommer att ta Heeds plats.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: #4 Tim Heed

Post by freddus »

Inte för att jag saknade honom men funderar ändå lite kring om jag (med facit i hand) hade velat se honom i gårdagens match. Med tanke på hur matchen såg ut så hade kanske det här varit en chans för honom att få lite självförtroende.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Måste hålla med där. Han hade fått utrymme att spela mera.
Dock kan msn varit inte säga att var fel match att ha med Öhman och Aho heller (med samma facit i hand).

I vilket fall var det en klar och tydlig passning till Heed.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Trollet »

Han kanske är skadad.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #4 Tim Heed

Post by Chippen »

Borde väl inte träna då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #4 Tim Heed

Post by Trollet »

Han kanske är lite skadad.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply