Ramsor från förr

Moderator: Styrelsen

lallaren

Ramsor från förr

Post by lallaren »

Här kan vi hålla gamla ramsor vid liv. Så man inte glömmer!

En ko! En svan! En Umevegan!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Ramsor från förr

Post by fwd »

En sjukdom, en smitta, en lövenfitta.
Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Ramsor från förr

Post by Bobby »

JEEEEEEEEEEESSSSSPEEEEEEEEER JÄÄÄÄÄÄÄÄGEEEEEEEER ÄÄÄÄÄÄÄÄR EEEEEEEEN ....!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Ramsor från förr

Post by Larzon »

Bob Sacamano wrote:JEEEEEEEEEEESSSSSPEEEEEEEEER JÄÄÄÄÄÄÄÄGEEEEEEEER ÄÄÄÄÄÄÄÄR EEEEEEEEN ....!
MAALIN MOSTRÖÖM HAR SMÅ...
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Ramsor från förr

Post by Trollet »

HÄÄÄÄR ÄR BJÖRKLÖVENS AAAAAA-LAAAG, MEN VAAAR ÄR BJÖRKLÖVENS FAAAANS?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Ramsor från förr

Post by Lappmössan »

Trollet wrote:HÄÄÄÄR ÄR BJÖRKLÖVENS AAAAAA-LAAAG, MEN VAAAR ÄR BJÖRKLÖVENS FAAAANS?
Den kan för tusan varenda kotte fortfarande! ;) Då kan man lika gärna tillägga Harkins Harkins Hallelujaaah och Åkerman, Åkerman! Johan Åkerman! När han får pucken så blir det mål, Johan Åkerman!
User avatar
Talbot25
Posts: 1059
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Ramsor från förr

Post by Talbot25 »

Hur gick låten som var dedikerad till Sasja? typ "Sasja Sasja Sasja slit och släng pajasen i löven ...röven?...?" Melodi jungfru kär. Jag minns den som en riktig favorit då det begav sig, sjöngs den i klacken eller var det bara på min skolgård?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ramsor från förr

Post by svartgulsubkultur »

Talbot25 wrote:Hur gick låten som var dedikerad till Sasja? typ "Sasja Sasja Sasja slit och släng pajasen i löven ...röven?...?" Melodi jungfru kär. Jag minns den som en riktig favorit då det begav sig, sjöngs den i klacken eller var det bara på min skolgård?
Nja, handlade väl om Jäger.

Jäger, Jäger, Jäger slit och släng
Pajasen i löven tar Tobbe L i röven
Tio för en puka och fem för en sträng,
sicket gäng, losergäng
Nu ska Björklöven få däng
För hahaha, det går ju så bra
när Jäger knullar Tobbe L i stjärten var da
För hahaha, det går ju så bra
när Jäger knullar Tobbe L i stjärten var da
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
lallaren

Re: Ramsor från förr

Post by lallaren »

Som att man i efterhand hyste för stor respekt för Sasja för att håna honom? Den enda ramsa jag minns om honom är väl "Sasja till Hollywood, tjalalala". Passar rätt bra i dessa tider. "Svedberg till Hollywood..." nu är han väl alldeles för usel för en egen ramsa.
lallaren

Re: Ramsor från förr

Post by lallaren »

Man minns ju även Lövensvinens ramsor. "Vad är det som luktar så illa? Vad är det som luktar som kuk? Jo det är en apa i buren. Dicken! Dicken! Fulaste fulaste fittan i stan! Fyfan!
BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Ramsor från förr

Post by BitchesOnFacebook »

en klint ,en klant, en bajarfjant!
lallaren

Re: Ramsor från förr

Post by lallaren »

BitchesOnFacebook wrote:en klint ,en klant, en bajarfjant!
Fantastiskt.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Ramsor från förr

Post by Melon »

Jag har ett minne av att det sjöngs en ganska fyndig ramsa mot MODO på den tiden klackarna stod ovanför varandra (om jag nu minns rätt)

På den tiden var MODO hyfsat värdelösa och AIK ledde väl med 8-2 eller nåt i den stilen, när folk i klacken upptäckte en tjej i MODO-klacken som hade på sig en rosa tröja och var även utrustad med en par (av modellen något större) lökar...

Då stämde hela klacken in i en unison ramsa:

HON I ROSA MED JÄTTEBRÖST
HON ÄR MODOS ENDA TRÖST


Om tjejen uppskattade ramsan förtäljer inte historien... :D
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Ramsor från förr

Post by jowa »

Melon wrote:Jag har ett minne av att det sjöngs en ganska fyndig ramsa mot MODO på den tiden klackarna stod ovanför varandra (om jag nu minns rätt)

På den tiden var MODO hyfsat värdelösa och AIK ledde väl med 8-2 eller nåt i den stilen, när folk i klacken upptäckte en tjej i MODO-klacken som hade på sig en rosa tröja och var även utrustad med en par (av modellen något större) lökar...

Då stämde hela klacken in i en unison ramsa:

HON I ROSA MED JÄTTEBRÖST
HON ÄR MODOS ENDA TRÖST


Om tjejen uppskattade ramsan förtäljer inte historien... :D
Haha...fy fan vad bra!

Ungefär vilket år pratar vi om?
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Ramsor från förr

Post by Melon »

Troligtvis någon gång i mitten av 80-talet skulle jag tippa... :)
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Erwynn
Posts: 2412
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Ramsor från förr

Post by Erwynn »

Tobbe L....
Hata allt.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Ramsor från förr

Post by jowa »

NP och tydligen gamla Aik:s supportrar har alltid varit bra på att uppfatta situationer. Senast var väl ändå när ramsan om Fasth kom upp eller var det någon som hade suttit och skrivit på den innan?
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Ramsor från förr

Post by jowa »

För övrigt är jag lie småtöntig och hade riktigt roligt åt ramsor som:

Hem och käka gurka!
ante08
Posts: 2583
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Ramsor från förr

Post by ante08 »

ni borde köpa er en Löven hatt bara därför att locka fram ett skratt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Ramsor från förr

Post by Lappmössan »

jowa wrote:NP och tydligen gamla Aik:s supportrar har alltid varit bra på att uppfatta situationer. Senast var väl ändå när ramsan om Fasth kom upp eller var det någon som hade suttit och skrivit på den innan?
Fasth-ramsan är väl en gammal ramsa egentligen? Annars var "Alla luktar ost i luleå" och "Vart ska luleå se finalen? -4sport med Jonas Fahlman!" lite roliga i samband med cheesegate.
jowa wrote:För övrigt är jag lie småtöntig och hade riktigt roligt åt ramsor som:

Hem och käka gurka!
Är själv likadan, fick bl.a. ett skrattanfall i kvarten häromåret när någon (johanO?) vrålade "Du borde klippa dig Norrena!" :lol:
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Ramsor från förr

Post by Melon »

Håller med er, jag älskar också den lite barnsliga humorn som kan höras i ramsor (eller spontana skrikattacker) runt hockeyläktarna...

En jag gillade var när vi mötte Sundsvall och helt spontant var det någon som gjorde om Klockares ramsa till Sune Bergman som alla hakade på:

KLOCKAN GÅR, KLOCKAN GÅR
SUNE TAPPAR HÅR
OJ VAD DET ÄR KUL ATT SE
SUNE TAPPA HÅR
HEJ!


Hockeyhumor at it´s finest... 8-)
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ramsor från förr

Post by svartgulsubkultur »

Melon wrote:Håller med er, jag älskar också den lite barnsliga humorn som kan höras i ramsor (eller spontana skrikattacker) runt hockeyläktarna...

En jag gillade var när vi mötte Sundsvall och helt spontant var det någon som gjorde om Klockares ramsa till Sune Bergman som alla hakade på:

KLOCKAN GÅR, KLOCKAN GÅR
SUNE TAPPAR HÅR
OJ VAD DET ÄR KUL ATT SE
SUNE TAPPA HÅR
HEJ!


Hockeyhumor at it´s finest... 8-)
Och då hela hallen skanderade "bär ut Sune!" då han blivit sönderskjuten av Robert Larsson. På den tiden var Sune keeper i Svallet.
Ramsan du nämner fick han väl som tränare, eller?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Ramsor från förr

Post by Melon »

Jajamen, den ramsan fick han som tunnhårig tränare med sina bästa år bakom sig...jag kommer ihåg att det satt en massa äldre gubbar och skrockade när vi körde den där ramsan... :P
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Ramsor från förr

Post by anterio »

Jag och min kompis (främst jag) kör fortfarande den gamla klassikern att när motståndarna slår flera icing under samma period ropa (nåja säga högt till varran iaf)
"Ååh - Sundsvalls-hockey"

Klassikern bland skrikattacker/utrop är ju annars:
- De eeee bra Mikal-sååån!
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Ramsor från förr

Post by Jokard »

Lappmössan wrote:
jowa wrote:För övrigt är jag lie småtöntig och hade riktigt roligt åt ramsor som:

Hem och käka gurka!
Är själv likadan, fick bl.a. ett skrattanfall i kvarten häromåret när någon (johanO?) vrålade "Du borde klippa dig Norrena!" :lol:
Minns när jag var yngre och domaren hade varit bedrövligt dålig enligt oss. Någon sa, rätt så högt så de flesta hörde (Med lite "hotfullt men lekfullt" läte): "Doomaaarn, jag vet var din bil ståååååår!"
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Ramsor från förr

Post by Larzon »

jag vet vars din brevlåda bor.. sagt av ****** till någon domare
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
lallaren

Re: Ramsor från förr

Post by lallaren »

Knäck ett ben! Micke Kjellden!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Ramsor från förr

Post by smogz »

Minns en från sent 70-tal eller möjligen tidigt 80. En sån där som en börjar skrika och som sen sprider sig. "Lassila är kobent". Kanske inte nått speciellt egentligen men Kul för en 8-9 åring när hela läktaren skanderar det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Ramsor från förr

Post by arsenal »

Trollet wrote:HÄÄÄÄR ÄR BJÖRKLÖVENS AAAAAA-LAAAG, MEN VAAAR ÄR BJÖRKLÖVENS FAAAANS?

ALLA HÅLLER PÅ UIK FÖR DOM ÄLSKAR DAMFOTBOLL :)
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Ramsor från förr

Post by arsenal »

Vi fångade ett löven svin och svinet börja blöda men lika glad är jag för det för svinet får man döda tjalalalalala
Post Reply