En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Melon »

Jag jobbade natt igår, och när jag skulle gå och lägga mig i morse så vet jag inte varför men en gammal AIK-ramsa som vi körde för några år sedan började tamejfan EKA i huvudet på mig, jag hörde ramsan om och om igen och jag riktigt kände hur satans skönt det skulle vara att köra den här ramsan nu under SM-finalen, spelarna skulle bli tokladdade av att höra den här när dom skrinnar in på isen nu på Tisdag...!!!!

Jag letade efter den här i ramsforumet men jag hittade den inte...jag kom heller inte ihåg exakt hela texten, men större delen av den kom jag ihåg och den gick så här:


SVERIGES STOLTHET ÄR SKELLEFTEÅ

HÄR FINNS KULTUREN Å HÄR FÖDS LEGENDER

ÅÅÅH VI SJUNGER FÖR VÅRT AIK

VI HÖJER RÖSTERNA Å VÅRA HÄNDER

ALLTID SKELLEFTE

VI VIKER ALDRIG NER OSS

ALLTID SKELLEFTE

VI KOMMER ALDRIG GE OSS

osv, osv...




Som ni ser så kommer jag inte ihåg första raden, men den här ramsan skulle sitta SOM ETT SMÄCK i en SM-final, och om vi skulle köra den så är det i min mening EXTREMT viktigt att vi kör den i ett LÅÅÅÅNGSAMT tempo, och dessutom tror jag det vore det bästa att skippa att klappa till den här ramsan, jag tror klappandet kan bidra till att öka på tempot till förbannelse,...det var i alla fall så det ekade i mitt huvud i morse och det kändes helt jävla enormt med hela Västra som tar ton i denna ramsa i ett lugnt tempo med väldigt hög ljudstyrka på varje rad...!!!!
Last edited by Melon on 08 Apr 2012, 17:40, edited 2 times in total.
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Nick the little dick »

"Sveriges stolthet är Skellefteå" är första raden.

Typ mäktigaste ramsan vi haft. Kör på tisdag!
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Melon »

Tack Nick, ska uppdatera första inlägget...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by fwd »

Snackade med bob här om matchen att jag tyckte vi skulle köra denna igen. ruskigt bra ramsa som tyvärr glömts bort.
Charter Division
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Jablonic »

Jo, den är bra! Har blivit lite bortglömd tyvärr.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3023
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Foppas skridskocoach »

Melodi?
Tigerränderna går aldrig ur.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by skellsupport »

På tal om att köra ramsor som alla kan. Melodi?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Lappmössan »

Utdaterad text men:
http://vimeo.com/6582591" onclick="window.open(this.href);return false;
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by skellsupport »

Fet ramsa! Dock tror jag inte det blir något tryck under den då inte alla kan sjunga med i den.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Melon »

Jag tror det kan bli ett GRYMT tryck om man sjunger med mer KRAFT i varje rad, och i så fall måste ramsan gå i ett lite lugnare tempo och med ca 1,5-2 sekunders väntan mellan raderna så att man hinner få in luft i lungorna igen... :D

Och skulle det bli ett lugnare tempo så tror jag folk kommer att höra hur texten går mycket bättre och därigenom också kunna hänga med och sjunga i den...

Det skulle vara så grymt härligt om det skulle EKA i tv-rutan över hela Sverige att "Här finns Kulturen och här föds Legender" på Tisdag... 8-)
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Jablonic »

Kanske läge att sprida lappar med text i morgon?
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Jablonic »

Skulle dock vilja ändra på den första raden i så fall... hmm... hmm...
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Jablonic »

Eller, vad säger ni om en jättesatsning med att vi tar med båda verserna i den första, alltså http://vimeo.com/6582591 plus att vi lägger till en tredje vers som handlar om nutiden och att det är dags att bärga ett guld igen? Givetvis måste vi dela ut ett textblad till alla på Västra i så fall, men det skulle bli jääävligt fett!!!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by fwd »

Jablonic wrote:Eller, vad säger ni om en jättesatsning med att vi tar med båda verserna i den första, alltså http://vimeo.com/6582591 plus att vi lägger till en tredje vers som handlar om nutiden och att det är dags att bärga ett guld igen? Givetvis måste vi dela ut ett textblad till alla på Västra i så fall, men det skulle bli jääävligt fett!!!

Känner mig tveksam, kommer ta för länge att få folk att sjunga den utan att titta i papperet. Folk kommer inte sjunga med, just för man vill se matchen.

Kör på ramsan vi kört tidigare, den Melon skrev.
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Lappmössan »

Som sagt, det borde nog helst köras ramsor som alla kan. Ska denna köras måste det nog delas ut lappar, speciellt på kanterna av västra. Då kan man ju iofs passa på och skriva ut text till några andra ramsor också och samtidigt uppmana folk att ALLA ska sjunga!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by fwd »

Lappmössan wrote:Som sagt, det borde nog helst köras ramsor som alla kan. Ska denna köras måste det nog delas ut lappar, speciellt på kanterna av västra. Då kan man ju iofs passa på och skriva ut text till några andra ramsor också och samtidigt uppmana folk att ALLA ska sjunga!
Texten som Melon skrev här uppe kan väl alla redan? Har ju använts rätt bra förra säsongen? Tyvärr bara lite i skymundan nu pga nya ramsor.
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Lappmössan »

"Alla" beror ju på vad du menar. Tror att många som stod där och sjöng den förra året (var det förra? Trodde det var 09/10?) är inte där nu och många som står där nu var inte med förra året. De längre ut på kanterna kan den då sannerligen inte.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Melon »

Jag hade faktiskt funderat på att skriva ut lappar och sprida på Västra... :D

Frågan är om man bara ska gå runt och slänga en massa smålappar runt ståplats innan folket har hunnit dit eller..??

Frågan är om nån bryr sig om dom då..??
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: En ramsa vi borde återuppliva i SM-finalen!!!

Post by Melon »

Jag har lite snabbt komponerat ihop en A4 med 9 st "smålappar" på som jag hade funderat på att skriva ut i ett flertal exemplar och sprida (främst på kanterna), tyvärr har jag problem med skrivaren så jag kommer inte att kunna ta upp dom på arenan i afton...men jag ska försöka hitta en annan skrivare tills på Lördag... 8-)

Hoppas däremot att denna ramsa kommer att sjungas nångång ikväll i alla fall...även om inte precis ALLA kan den så lär det ju i alla fall hjälpa till att få folk vana vid att höra hur den går, så det inte blir en massa :? när vi väl får igång ramsan...

KROSSA BRYNÄS!!!
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Post Reply