Le Mat-ramsa

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Le Mat-ramsa

Post by Wolfman »

Vid eventuell ledning mot lule imorgon vore ju denna just klämcheck. Klämcheck är fan ordet. Jimmie skulle väl älska den i varje fall:

Åhååå inatt, Le Mat är det du är det jag,
å vi följer så lätt minsta motståndetslag.
Mot en himmel som har nummer 7, inget kan stoppa oss nu.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Le Mat-ramsa

Post by Jablonic »

Jo, den är grym!

Fast helst typ så här?

Åååh Le Mat i natt är det du är det jag, för vi krossar så lätt vårat motståndarlag, mot en himmel som har nummer 7, inget stoppar oss nu...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Le Mat-ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Bra, bra, mycket bra.

Men kör "i natt, Le Mat" istället, ger ett bättre flow än "Le Mat, i natt".
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Le Mat-ramsa

Post by svartgulsubkultur »

Övergången från "åhåååh" till "inatt" funkar mycket bättre (vokal till vokal) än "åhåååh" till "Le" (vokal till konsonant).
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Le Mat-ramsa

Post by Melon »

Jag tycker tvärtom att det är bättre att köra med Le Mat först...å då tänker inte jag på flytet så mycket, utan mer på att det kommer vara svårt att uppfatta att det andra ordet är "Le Mat" för folk runt omkring, och det kommer mest troligt uppfattas som om sången går "Inatt Inatt"...

...men med Le Mat först så hörs det verkligen att det är just det vi sjunger...och dessutom blir ju den lite mer utdragen också (Leeeee Mat) vilket kommer öka till orkanstyrka ju längre den rullar runt hallen... 8-)
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Le Mat-ramsa

Post by Zimme »

Man behöver ju inte köra som dopade kaniner, håll ner tempot lite så blir hänna bra.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Le Mat-ramsa

Post by Humlannitton »

Visst är det som Jablonic säger lättare att sjunga "inget stoppar oss nu" på slutet, snarare än "inget kan stoppa oss nu"?
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Le Mat-ramsa

Post by Jablonic »

Jao, jag tyckte också att det kändes en aning bättre med Le Mat först. Av anledningarna som Melon räknar upp. Men det är ju ganska hårfint.
Post Reply