Bortglömd ramsa?

Moderator: Styrelsen

Post Reply
underbett
Posts: 6
Joined: 28 Sep 2011, 10:51

Bortglömd ramsa?

Post by underbett »

Vet att då skellefteå haft tryck i anfallszon eller bara spelat allmänt bra så brukade vi sjunga "ole ole, ole ole ole ole oleee oleee" Är den helt bortglömd / skrotad? Vore synd för den äger! :) Även "JAG SKA PÅ CHARTER,"?
User avatar
Poet
Posts: 2477
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Bortglömd ramsa?

Post by Poet »

underbett wrote:Vet att då skellefteå haft tryck i anfallszon eller bara spelat allmänt bra så brukade vi sjunga "ole ole, ole ole ole ole oleee oleee" Är den helt bortglömd / skrotad? Vore synd för den äger! :) Även "JAG SKA PÅ CHARTER,"?
Jag ska på charter kördes senast idag iaf.
2012-05-19
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Bortglömd ramsa?

Post by Lappmössan »

Vad har hänt med "Vi älskar er Skellefteå..."? Minns att den mest körts när matchen är körd men det var ju ruskigt bra i Gävle när den kördes (vid 3-målsledning?) och i princip alla höll upp halsdukarna och sjöng med.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Bortglömd ramsa?

Post by fwd »

Lappmössan wrote:Vad har hänt med "Vi älskar er Skellefteå..."? Minns att den mest körts när matchen är körd men det var ju ruskigt bra i Gävle när den kördes (vid 3-målsledning?) och i princip alla höll upp halsdukarna och sjöng med.
För det är en förlustramsa. I brist på motgång så behövs den ej.
Charter Division
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Sv: Bortglömd ramsa?

Post by TS_ »

fwd wrote:
Lappmössan wrote:Vad har hänt med "Vi älskar er Skellefteå..."? Minns att den mest körts när matchen är körd men det var ju ruskigt bra i Gävle när den kördes (vid 3-målsledning?) och i princip alla höll upp halsdukarna och sjöng med.
För det är en förlustramsa. I brist på motgång så behövs den ej.
Tror inte jag har hört den sen förlusten i semi 1 mot Färjestad 08/09. Så går det när man slutar förlora. 8-)
Goren13
Posts: 99
Joined: 11 Jul 2011, 18:06

Re: Bortglömd ramsa?

Post by Goren13 »

Ole Ole Ole Ole Ole Ole Ola... Åh Tills hjärtat slutar slå.. Föralltid AIK..
Minns inte riktigt hur den gick, men denna ramsa var det väldigt längesedan man hörde!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Bortglömd ramsa?

Post by svartgulsubkultur »

Precis så går den och ja, det var längesen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Bortglömd ramsa?

Post by Jokard »

Goren13 wrote:Ole Ole Ole Ole Ole Ole Ola... Åh Tills hjärtat slutar slå.. Föralltid AIK..
Minns inte riktigt hur den gick, men denna ramsa var det väldigt längesedan man hörde!
Förknippas för mycket med Djurgårdens Ole ole ola, så den har slopas. Dock en bra ramsa.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Bortglömd ramsa?

Post by Skidrow »

Saknar att det aldrig körs Opus låt av musik killen.
addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Bortglömd ramsa?

Post by addebeck »

Minns att vi hade en ramsa enligt följande: "Får vi slut ström, så har vi Nyström"
Hade gammal studiekompis som hörde av sig på fyllan och ville ha det bekräftat efter att ha "ryktet om ramsan"

Annars saknar jag ju den röda lampan, "röda lampan den ska lysa"... :D
Post Reply