Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Micke wrote:
smogz wrote:Det är inte idag vi ska spöa Brynäs. Vi gör en bra match med Möller, Bellemare, Vesce, Granberg, Klingberg borta. Vi vinner i finalen istället.
Haha. Troligt. Exakt vad tyder på att alla spelare kommer vara friska samtidigt? Drömma kan man ju.
Måste känna skönt att redan ha gett upp redan i oktober
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by barrskog »

Hedman wrote:Blir mer och mer undrande över Lundberg. Gör han nån nytta eller.......
Lundberg, tillsammans med Forsberg, kommer hamna utanför laget när vi får fullt manskap.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Foppas skridskocoach wrote:Jag tycker inte alls att det var utvisning på Lundberg. Att hjälmen rök på Gunderson var en ren olyckshändelse.
Säkert. Han drog inte alls hjälmen av honom. Den ramlade av för att han inte spänt hakrämmen. :D
User avatar
Micke
Posts: 737
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Sv: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Micke »

smogz wrote:
Micke wrote:
smogz wrote:Det är inte idag vi ska spöa Brynäs. Vi gör en bra match med Möller, Bellemare, Vesce, Granberg, Klingberg borta. Vi vinner i finalen istället.
Haha. Troligt. Exakt vad tyder på att alla spelare kommer vara friska samtidigt? Drömma kan man ju.
Måste känna skönt att redan ha gett upp redan i oktober
Har inte gett upp. Det mesta ser positivt ut. Ifrågsätter bara din optimism angående skadeläget, är väl inget som tyder på att det kommer bli bättre i slutet av säsongen om spelare är skadade hela tiden redan nu? Typ Möller är ju borta titt som tätt nuförtiden.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Lappmössan »

smogz wrote:Jocke och Jimmie gör inte många glada just nu. Jimmie inte tillräckligt tränad än och Jocke utan självförtroende eller?
De saknade väl Lindberg.

Minns en match ifjol(?) som slutade 2-1 nere i Läkerolen som sved nå så jävulskt men detta är dubbelt så jobbigt då det bara är vårat egna fel. Har mycket god lust att gå ut i skogen och strypa djur...
Hoppas spelarna är lika förbannade annars kan de mycket väl gå till Karlstad...
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by kriwi »

Lundberg var riktigt bra idag! Matchen i övrigt också.
Vakna för fan...
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

kriwi wrote:Lundberg var riktigt bra idag! Matchen i övrigt också.
Vakna för fan...
Han kostade oss poängen i slutet bara.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by jokarfo »

Lappmössan wrote: Har mycket god lust att gå ut i skogen och strypa djur...
Agree. Såna här förluster är de värsta. Inte för att förringa Brynäs som lag, det ÄR ett jävligt bra lag - kanske det bland övriga ES-lag lag vars spelidé mest liknar vår - men jag får det absoluta intrycket att det är på våra egna misstag vi förlorar matchen. Den frustrationen beskrivs nog bäst som Lappmössan skriver...
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Norsjö »

Tyngd i försvaret? Läkarteamet?
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Micke wrote:
Har inte gett upp. Det mesta ser positivt ut. Ifrågsätter bara din optimism angående skadeläget, är väl inget som tyder på att det kommer bli bättre i slutet av säsongen om spelare är skadade hela tiden redan nu? Typ Möller är ju borta titt som tätt nuförtiden.
Just att vi låter spelarna vila nu för att vi har råd med det. Möller hade säkert spelat idag om det varit viktigt. Jimmies strategiska vila. Att ingen spelare ligger på 28 minuter i snitt i matcherna. Allt AIK gör just nu kring skador handlar om att minimera risk för att dom ska vara borta till slutspelet. Möller åkte på en open ice, sånt går inte undvika. Men Aik påverkar det dom kan påverka. Jag tror vi är mycket mer hela nästa final än vi varit de två senaste.
Last edited by smogz on 11 Oct 2012, 22:31, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by hillbilly »

Med tanke på att Svensson blev skadad så kanske vi måste öppna nhl-dörren och värva in Marty Brodeur. Det skulle ivarje fall Frölunda ha gjort. :oops:
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by tazman »

hillbilly wrote:Med tanke på att Svensson blev skadad så kanske vi måste öppna nhl-dörren och värva in Marty Brodeur. Det skulle ivarje fall Frölunda ha gjort. :oops:
Annars har Hasèk just blivit ledig.. :roll:
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Norsjö »

Är det ingen som tänker på att detta eviga, planerade vilande av alla jävla spelare leder till att man måste belasta resten av spelarna hårdare, med ännu fler skador som följd? Att vila spelare medvetet hävdar jag ökar risken för skador när dom äntligen kommer tillbaka. Tycker det är dags för Granbergskan att sluta tjollra nu...
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

Norsjö wrote:Är det ingen som tänker på att detta eviga, planerade vilande av alla jävla spelare leder till att man måste belasta resten av spelarna hårdare, med ännu fler skador som följd? Att vila spelare medvetet hävdar jag ökar risken för skador när dom äntligen kommer tillbaka. Tycker det är dags för Granbergskan att sluta tjollra nu...
Fetfel igen. AIK har 1 spelare med mer än 20min/match i snitt, Lindgren med 20.30 man får in 2 spelare på topp 50 i ligan, 8 på topp 100.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Jocko Homo »

Norsjö, det där stämmer ju inte riktigt,ingen av våra spelare ligger oskäligt högt i istid i nuläget.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by StigVig »

Norsjö wrote:Är det ingen som tänker på att detta eviga, planerade vilande av alla jävla spelare leder till att man måste belasta resten av spelarna hårdare, med ännu fler skador som följd? Att vila spelare medvetet hävdar jag ökar risken för skador när dom äntligen kommer tillbaka. Tycker det är dags för Granbergskan att sluta tjollra nu...
En sak är säker du tänker absolut ingenting
Krossa Skiten!!!!!
veritas
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 18:10

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by veritas »

Norsjö wrote:Är det ingen som tänker på att detta eviga, planerade vilande av alla jävla spelare leder till att man måste belasta resten av spelarna hårdare, med ännu fler skador som följd? Att vila spelare medvetet hävdar jag ökar risken för skador när dom äntligen kommer tillbaka. Tycker det är dags för Granbergskan att sluta tjollra nu...
Hur tänker du när du säger att risken för skador ökar när de kommer tillbaka? När spelarna kommer tillbaka är förhoppningsvis skadan HELT läkt till skillnad mot om dem kommer tillbaka för tidigt... Du har INGEN aning om vilka typer av skador som spelarna lider av, eller hur? Rätta mig om jag har fel...
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Forceman »

Micke wrote:
tazman wrote:
Hedman wrote:Blir mer och mer undrande över Lundberg. Gör han nån nytta eller.......
Riktigt bra i bp.
Gör ingen nytta därifrån i utvisningsbåset. Hans utvisningsminuter är imponerande med tanke på hur lite han spelar.
Han hade en kvittad 2+2 mot modo... 6 minuter på 12 matcher är fan ingenting...
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Lappmössan »

jokarfo wrote:
Lappmössan wrote: Har mycket god lust att gå ut i skogen och strypa djur...
Agree. Såna här förluster är de värsta. Inte för att förringa Brynäs som lag, det ÄR ett jävligt bra lag - kanske det bland övriga ES-lag lag vars spelidé mest liknar vår - men jag får det absoluta intrycket att det är på våra egna misstag vi förlorar matchen. Den frustrationen beskrivs nog bäst som Lappmössan skriver...
Fast jag mår faktiskt lite bättre efter att ha sett hur Rögle förlorade. Trots att det var mot äckellagetnr1.
User avatar
Toby
Posts: 89
Joined: 15 Jun 2011, 19:19

Re: Sv: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Toby »

Lappmössan wrote: Har mycket god lust att gå ut i skogen och strypa djur...
Agree! Du fångar känslan bra i ord där..
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Zimme »

I torsdagens omgång 12 drabbade AIK samman med nya antagonisterna Brynäs i Läkerol arena. Matcherna mellan lagen brukar av tradition vara roliga att se på med offensiv hockey och mycket målchanser. Båda lagen är spelskickliga och vill spela med fart och högt tempo. I dessa jämna matcher brukar specialteams vara den faktor som avgör huruvida man vinner eller förlorar och så skulle fallet vara även ikväll.

Första perioden ser ut precis som väntat. Det går fort med snabba pass och många målchanser och ett förstklassigt målvaktsspel, både Holmqvist och Svensson ser bergsäkra ut i agerandet och spikar igen sina mål. Varken snabba sidledspass, direktskott eller närskott från slottet räcker till för att spräcka nollan och 0-0 står det när hesa Fredrik förkunnar att perioden är slut. AIK ser riktigt bra ut och spelar med stort självförtroende. Man vinner majoriteten av närkamperna och de snabba passen öppnar för flera bra chanser. Brynäs å sin sida är inte direkt dåliga de heller och visar att de också har kapacitet att göra mål. Det är en jämn period och oavgjort känns rättvist.

Andra perioden är en och en halv minut gammal när Oscar Lindberg vänder spelet, drar bort Molin och sätter den högt bakom Honken, ett av få svaga ingripanden. Målet tänder tyvärr Brynäs som får komma i långa anfall och när man får sitt andra PP efter elva minuter tar det tre sekunder innan Elias Lindholm kan panga in 1-1 högt bakom Svensson. Brynästrycket mattas eftersom av och tempot går ner mot slutet av perioden. Spelmässigt så är det inget snack om att Brynäs är bättre men AIK är ändå svåra att göra mål på och man har 1-1 i paus. Brynäspressen är ett skolexempel på hur effektivt ett snabbt passningsspel är. När laget flyttar runt pucken och använder hela isytan i offensiv zon blir AIK:arna passiva eftersom man inte törs gå på puckhållaren då risken är uppenbar att man blir överspelat. Alternativet är att formera sig i en box, försvara området framför mål och ge upp isen längs sargen. Det är ett vapen som är extremt svårt att försvara sig mot och Brynäs behärskar det till fullo. Nu är ju inte AIK helt bortkomna i genren heller och har visat det långa stunder både tidigare matcher och i första perioden. Noterbart är att skotten i perioden är 9-10, vilket visar på att AIK-defensiven ändå är grymt effektiv.

Slutakten inleds precis som den andra perioden, tre minuter in får Arvidsson puck i mittzon, trampar förbi sin back och grundlurar Honken, 1-2 på tavlan. Tredje perioden blir annars mer öppen än de föregående, spelet vänder gång efter annan när lagen turas om att anfalla. Brynäs kan Kvittera genom ett viljemål av Järnkrok, 7.33 in i perioden. Under slutspurten av matchen har AIK ett flertal lägen att avgöra, bland annat när Melker Karlsson styr en puck i stolpen. Brynäs får dock ett PP men dryga minuten kvar sen Lundberg åkt ut, en i mina ögon horribel utvisning som istället borde ha drabbat Brynäs. Gundersson hindrar Lundberg som jagar en dumppuck. En solklar interference men istället åker Lundberg för roughing. Enterfeldh kan sen avgöra med halvminuten kvar och AIK går lottlösa av isen.

Matchen som sådan är riktigt bra och underhållande som det brukar vara och det var en match där de små marginalerna avgjorde, tyvärr till Brynäs fördel. AIK kunde lika gärna ha vunnit men efter att ha studsarna med sig flera matcher så var det väl dags att ha lite oflyt. AIK drog också på sig för många utvisningar, bla två för 6 man på banan och två Brynäsmål faller i fem mot fyraspelet. AIK:s powerplayspel var bra men man nätade inte och när man har 2-6 i antal powerplay så ger man Brynäs en onödig fördel som blir avgörande.

Markus Svensson utgick i andra perioden efter vad som såg ut som en smäll på Kid Creole & the coconuts men det borde inte vara nån fara för spel sen i veckan. Svensson är annars extremt stabil och trygg i målet och får väl anses vara den vassare av AIK:s målvakter just nu även om Jocke gjorde en prickfri insats i slutakten. I Övrigt var laget som helhet riktigt bra, några missar och sånt men i stort en bra match. Lindberg bäst, Arvidsson gladast. Holloway spelar inte på den nivån han brukar men är ändå ett konstant hot i offensiv zon. NP Syd hördes stora delar av matchen och gav Brynästrumman en bra match på läktaren.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by anton95uppsala »

Vi hördes alltså? Det var ju trevligt. Gällande Brynäs klack är det ett under att de blev utsedda till bästa publik av Aftonbladet...

Toppmöte, finalrepris, två formstarka lag och halvfullt på läktarna. Stundtals skulle man kunna höra en knappnål falla, som det heter. Sen fick de igång sina stunder av bra tryck, absolut, men ändå är jag inte imponerad.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Jokard »

Bara jag som tycker utvisningen på Lundberg är horribel? Inte bara ur vår vinklade sida, utan rent generellt också.

Lundberg dumpar, killen ställer sig i vägen, Lundberg hoppar upp för att på nått sätt försöka ta sig förbi. Killen böjer sig då ner eftersom att Lundberg hoppar upp, han tappar hjälmen då Lundberg landar och tar sig förbi. Eller? Det är inte så att han verkligen slår av hjälmen på killen?

Att domaren åker omkring och sover (hur man nu kan göra det samtidigt?) hela matchen, för att i slutet ge ett av lagen en fördel på något som inte ens behöver vara en utvisning. Snacka om att leta och försöka hitta en utvisning istället för att ta sådant som ÄR utvisning. Om ni nu förstår skillnaden.

Jag må låta bitter, men utan BP i det läget hade vi nog kunnat få en pinne iaf.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Foppas skridskocoach »

Bautastäihn wrote:Bara jag som tycker utvisningen på Lundberg är horribel? Inte bara ur vår vinklade sida, utan rent generellt också.

Lundberg dumpar, killen ställer sig i vägen, Lundberg hoppar upp för att på nått sätt försöka ta sig förbi. Killen böjer sig då ner eftersom att Lundberg hoppar upp, han tappar hjälmen då Lundberg landar och tar sig förbi. Eller? Det är inte så att han verkligen slår av hjälmen på killen?
Jag delar din uppfattning.
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Chippen »

Bautastäihn wrote:Bara jag som tycker utvisningen på Lundberg är horribel? Inte bara ur vår vinklade sida, utan rent generellt också.

Lundberg dumpar, killen ställer sig i vägen, Lundberg hoppar upp för att på nått sätt försöka ta sig förbi. Killen böjer sig då ner eftersom att Lundberg hoppar upp, han tappar hjälmen då Lundberg landar och tar sig förbi. Eller? Det är inte så att han verkligen slår av hjälmen på killen?
Bara att instämma!
Hur många gånger ser man inte den där typ en av situationer under match utan att domaren gör något.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by StigVig »

2 Hatlag
Brynäs & MoDo mycket beroende på att på nåt jävla vis så får lagen fördelar när domarna börjar blåsa i sina pipor eller också ger dom faan i att blåsa för solklara utvisningar.
Minns matcherna från i våras mot Brynäs där domarna i de flesta matcherna var katastofalt usla och där Brynäs fick fördelar på grund av det (inte bara mot oss ska väl sägas)
Sen igår så fick domarna polisskydd i Ängelholm och det förstår man då man ser Steens tackling i ryggen på Kukkonen.
Solklar utvisning minst 2+2, istället får MoDo göra 3-2
Domarna var för jävla dåliga i Gävle också
Krossa Skiten!!!!!
Wikiz47
Posts: 811
Joined: 02 Aug 2011, 15:22

Re: Sv: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Wikiz47 »

jokarfo wrote:[quote="Chippen", "tazman" mfl]
Jag får väl hålla till godo med norrans direktrapportering sålänge. Blir dock jävlat psykmongogalen på att den där skiten ska rackla hela förbannade tiden. Man kan ju tycka att en sån tjänst, som ersätter en redan fungerande, ska vara driftsäker men nej, Hockeyligan tänker att ingen kommer kolla så då skiter vi i det.

Jag är inte bitter alls. Möjligtvis blir jag gladare av att Arvidsson verkar gjort ett riktigt Yzerman-mål. GÖTT!

Plus död åt Brynäs.[/quote][/quote]
Aftonbladet direktrapportering är helt OK tycker jag.
Det är inte farten som dödar. Det är smällen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by jokarfo »

Bautastäihn wrote:Bara jag som tycker utvisningen på Lundberg är horribel? Inte bara ur vår vinklade sida, utan rent generellt också.

Lundberg dumpar, killen ställer sig i vägen, Lundberg hoppar upp för att på nått sätt försöka ta sig förbi. Killen böjer sig då ner eftersom att Lundberg hoppar upp, han tappar hjälmen då Lundberg landar och tar sig förbi. Eller? Det är inte så att han verkligen slår av hjälmen på killen?

Att domaren åker omkring och sover (hur man nu kan göra det samtidigt?) hela matchen, för att i slutet ge ett av lagen en fördel på något som inte ens behöver vara en utvisning. Snacka om att leta och försöka hitta en utvisning istället för att ta sådant som ÄR utvisning. Om ni nu förstår skillnaden.

Jag må låta bitter, men utan BP i det läget hade vi nog kunnat få en pinne iaf.
Instämmer också. Har nu sett situationen ifråga och tycker att domarsvinen antingen skulle plockat ut Gunderson för interference också, eller kvittat de båda och kört fortsatt 5vs5.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Skidrow »

Var flera tveksamma domslut men det som stör mej mest är att Brynäs verkar ha inlagt filmning på träningsschemat för sina junior lag och att aldrig domarna tar för det, filmning bör ge 2+2 automatiskt.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Omgång 12 11/10 19:00 Brynäs IF - Skellefteå AIK

Post by Rampa »

I fjol diskuterades samma situationer, där några här menade att det är regelrätt att stoppa spelaren som dumpat pucken och försöker runda motståndaren. Jag hävdar motsatsen. I och med att han inte slår en passning så borde väl han inte anses som puckförande. Och skulle det vara så, så borde man väl kvickt ändra på detta då tilltaget bör anses som ett absolut spelförstörande moment. Vilka man påstår sig vilja stävja. (tror jag ska mejla domarbasen)
Kommer ihåg någon av de första matcherna där Jocke L åkte på en sådan tackling och ramlade. Då åkte motståndaren ut för interfeerence. Är det verkan av tacklingen/fasthållningen som ska bestämma straff eller inte?
Nä, bort med dessa situationer som ju är hur lätt som helst att se och bedöma för domarna.

Huruvida Martin sen drog hjälmen medvetet eller höll fast för att inta ramla, det vete arton.
Men satans vad poängförlusten sved. Vi var värda minst en poäng igår. AIK visade prov på verkligt bra ishockey en del stunder.
Locked