Spelschemat

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Spelschemat

Post by Trollet »

Undrar hur man tänkte när man skrev ut fyra raka hemmamatcher åt oss. 18-20-24-27 oktober spelar vi hemma utan bortamatcher emellan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Spelschemat

Post by BigGuyJohan »

Aj fan :P blir en jobbig vecka för Stämbanden :P hahaha :lol:
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Spelschemat

Post by Chippen »

Trollet wrote:Undrar hur man tänkte när man skrev ut fyra raka hemmamatcher åt oss. 18-20-24-27 oktober spelar vi hemma utan bortamatcher emellan.
Hade vi inte något liknande ifjol eller året före det?
Fast då var det iofs "bara" 3 hemma i rad.

För att få folk på dessa matcher så är det nog fan läge att göra ett paket: "köp 4 fyra, betala för 3".
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Spelschemat

Post by ante08 »

vil minnas att vi hade fem raka hemmamatcher säsongen 06/07.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Spelschemat

Post by Skidrow »

phasse wrote:
Trollet wrote:Undrar hur man tänkte när man skrev ut fyra raka hemmamatcher åt oss. 18-20-24-27 oktober spelar vi hemma utan bortamatcher emellan.
Gott om tid att stilstudera Vesce?
Han kommer dagen efter sista av dom matcherna.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Spelschemat

Post by svartgulsubkultur »

Skidrow wrote:
phasse wrote:
Trollet wrote:Undrar hur man tänkte när man skrev ut fyra raka hemmamatcher åt oss. 18-20-24-27 oktober spelar vi hemma utan bortamatcher emellan.
Gott om tid att stilstudera Vesce?
Han kommer dagen efter sista av dom matcherna.
25e skulle han väl landa?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Spelschemat

Post by Skidrow »

Har det för dom sa den 28
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Spelschemat

Post by Trollet »

Sjunde SM-finalen spelas 20 april. Han borde därmed definitivt vara tillgänglig för spel 24 oktober. Och med den sortens kontrakt tror jag inte att man väntar med att få in honom heller.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Spelschemat

Post by TS_ »

Trollet wrote:Sjunde SM-finalen spelas 20 april. Han borde därmed definitivt vara tillgänglig för spel 24 oktober. Och med den sortens kontrakt tror jag inte att man väntar med att få in honom heller.
Med risk för att gå offtopic, var det inte nåt lag(typ Timrå) som avbröt artistkontraktet på nån spelare för att det gick för dåligt utan spelaren?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Spelschemat

Post by Trollet »

Hur menar du då?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Spelschemat

Post by Halford »

Skulle tro att han menar att de tog straffskatt för att behålla personen hela säsongen...
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Spelschemat

Post by TS_ »

Halford wrote:Skulle tro att han menar att de tog straffskatt för att behålla personen hela säsongen...
Tror det mer var så att de tog in honom tidigare, så de kunde ta straffskatten ifall de tog sig till slutspel.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Spelschemat

Post by svartgulsubkultur »

Skidrow wrote:Har det för dom sa den 28
http://hockey.norran.se/?p=34247" onclick="window.open(this.href);return false;


"Ryan Vesce kommer till Skellefteå den 25 oktober. Men före det så är tanken att han ska spela igång i en annan klubb."
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Spelschemat

Post by Trollet »

Då blir det som det spekulerades i hans egen tråd. Premiär mot Timrå 27/10.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Spelschemat

Post by Markman »

Måste ändå säga att det är ganska bra förutsättningar sett till antal helgmatcher kontra vardagsmatcher för oss. 11 hemmamatcher av 28 är antingen på fredag (2 st) eller på lördag (9 st). Av dessa är det flera publikmässigt bra matcher (åtminstone sett till fjolårets statistik), bland annat båda hemmamötena mot HV, en Lulematch och även FHC, LHC och VLH.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Spelschemat

Post by Chippen »

Verkar även som om AIK fick igenom sin önskan om bara tidiga matcher på lördagarna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Spelschemat

Post by Bobby »

Markman wrote:Måste ändå säga att det är ganska bra förutsättningar sett till antal helgmatcher kontra vardagsmatcher för oss. 11 hemmamatcher av 28 är antingen på fredag (2 st) eller på lördag (9 st). Av dessa är det flera publikmässigt bra matcher (åtminstone sett till fjolårets statistik), bland annat båda hemmamötena mot HV, en Lulematch och även FHC, LHC och VLH.
Skulle snarare säga att vi har ett riktigt uselt matchprogram. Tar hellre bortamatcher på lördagar då det i princip är omöjligt att få iväg bussar under serielunken på vardagar. Med undantag för Luleå och i viss mån MODO.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Spelschemat

Post by Zimme »

Det beror ju ur vems synvinkel man ser det, AIK vill nog gärna ha många lördagsmatcher för ekonomins skull men visst blir det sämre med bortaresorna.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Spelschemat

Post by Bobby »

Zimme wrote:Det beror ju ur vems synvinkel man ser det, AIK vill nog gärna ha många lördagsmatcher för ekonomins skull men visst blir det sämre med bortaresorna.
Naturligtvis. Men jag ser det ju såklart ur fansens synvinkel.

Förövrigt, varför vill man ha tidiga helgmatcher? Ölförsäljningen bör ju vara bättre vid sena matcher iallafall.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Spelschemat

Post by Poet »

Mindre familjer på den senare skulle jag gissa
2012-05-19
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Spelschemat

Post by Markman »

Nu spelar vi ju trots allt 9 bortamatcher på lö/sö också (ingen på fredagar), så helt utan såna blir vi ju ändå inte. Totalt 20 av 55 matcher på helgen alltså, det borde väl vara rätt hyfsat känns det som.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Spelschemat

Post by Chippen »

Bob Sacamano wrote:
Zimme wrote:Det beror ju ur vems synvinkel man ser det, AIK vill nog gärna ha många lördagsmatcher för ekonomins skull men visst blir det sämre med bortaresorna.
Naturligtvis. Men jag ser det ju såklart ur fansens synvinkel.

Förövrigt, varför vill man ha tidiga helgmatcher? Ölförsäljningen bör ju vara bättre vid sena matcher iallafall.
Jag tror att det är lättare att locka folk till tidiga tiden på lördagar än sena. Speciellt familjer och barn.

Sedan tror inte jag det diffar så mycket i öl om det är tidiga eller sena.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Spelschemat

Post by Bobby »

Markman wrote:Nu spelar vi ju trots allt 9 bortamatcher på lö/sö också (ingen på fredagar), så helt utan såna blir vi ju ändå inte. Totalt 20 av 55 matcher på helgen alltså, det borde väl vara rätt hyfsat känns det som.
Fast då är två lördagsmatcher mot Luleå, vilket kvittar då det är så nära. Men det är inget man kan göra något åt utan bara gilla läget. Vi får storsatsa på de få resor som är möjliga istället!
Dä ä bra Mikalsån!
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Spelschemat

Post by ante08 »

Vette i klån om det är bra med matchstart kl17 på helgmatcherna under slutspelet ur en publikvinkel? Känns som att det krockar mitt i middagen för många barnfamiljer. Nä då jag hellre sett att dom hållit kvar vid kl16 på helgmatcherna eller kl18.30.
http://www.skellefteaaik.se/a-lag/slutspelsdagar" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Spelschemat

Post by Markman »

Spontant tänker jag att man hinner äta före om matchen börjar kl. 17. Det blir jobbigare om den börjar 16, och det känns som att man borde hinna bli hungrig innan matchen är slut 18.30, plus att man då ska ta sig hem och ställa sig och fixa mat då. Jag själv är å andra sidan ganska flexibel i mina mat-tider, så jag kanske inte är rätt person att uttala mig. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Spelschemat

Post by Chippen »

Sedan är du ju inte direkt i kategorin "barnfamilj" heller.

Håller med om att kl 17 blev sämre.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Spelschemat

Post by svartgulsubkultur »

Tycker 17 är bättre av den anledning Markman säger. Och om man vill grunda innan så hinner man ju med fler öl.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Spelschemat

Post by Chippen »

Äsch, med öl i kroppen blir man inte hungrig och mat finns i SKA oxå :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Lungo
Posts: 462
Joined: 30 Aug 2012, 21:32
Location: Skellefteå

Re: Spelschemat

Post by Lungo »

Riktigt dåligt spelschema om man vill åka på bortamatcher.
Charter Division
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Spelschemat

Post by Northpower Stockholm »

Ingen höjdare för oss här nere i söder om vi ska hålla ställningarna på bortaplan...
Locked