Träningsmatcher 2012

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Träningsmatcher 2012

Post by Lubbe »

Träningsmatcher 2012

Måndag 13 augusti Kärpät borta
Onsdag 15 augusti Luleå borta (NY - mod uppdaterat)
Tisdag 21 augusti Leksand borta
Torsdag 23 augusti Solna borta
Fredag 24 augusti UFA (Ryssland) i Stockholm
Onsdag 29 augusti Modo borta
Tisdag 4 september Timrå i Strömsund
Torsdag 6 september kl 19.00 Växjö hemma


Matcherna mot Solna & Salavat Yulayev UFA ingår i nån slags cup enligt denna sida...
http://www.aikhockey.se/artikel/23190.print" onclick="window.open(this.href);return false;

Solnas juniorer ska också möta UFAs juniorer då. Kanske våra juniorer ockskå?
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Jeloin »

Bara 1 hemma som förra säsongen, vad beror det på?
Framåt kamrater!
User avatar
Miklosoft
Posts: 290
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Miklosoft »

Lite Trist att det är bara 1 hemmamatch..
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
anterio
Posts: 254
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Träningsmatcher 2012

Post by anterio »

Jeloin wrote:Bara 1 hemma som förra säsongen, vad beror det på?
Får för mig att jag läst nånstans att man vill använda träningsmatcherna till att få ihop gruppen som bonus.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Träningsmatcher 2012

Post by don_tomassso »

Skit dåligt. första ispasset sen ingen hockey på en månad.Rent för jävligt.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Träningsmatcher 2012

Post by King Kong »

Ja, nog är det förbannat trist att man inte får se ev. nyförvärv och laget generellt spela mer än 1 gång och det just innan säsongen drar igång..
Säkert en bra upplägg för AIK, men förjävla trist för en supporter som suktar efter hockey..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Chippen »

Har det inte varit så här typ alla år förutom det första året vi var i ES, eller är det bara en känsla jag får?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Skidrow »

Man bör ha en hemma match i augusti och en i september före säsongen startar.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Trollet »

Kanske är så att man vill öka suget och längtan? Diskussionen i publiktråden har ju gått åt att det är för mycket matcher och att man blir mätt. Kanske tänker klubben att man kan hålla suget uppe lite längre genom att inte skriva ut drogen redan i augusti.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Rollie »

Trollet wrote:Kanske är så att man vill öka suget och längtan? Diskussionen i publiktråden har ju gått åt att det är för mycket matcher och att man blir mätt. Kanske tänker klubben att man kan hålla suget uppe lite längre genom att inte skriva ut drogen redan i augusti.
Tror det ligger en hel del i det du skriver. Det är ju också större intäkter (dyrare bilj) i seriespelet.
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Fredrik »

anterio wrote:
Jeloin wrote:Bara 1 hemma som förra säsongen, vad beror det på?
Får för mig att jag läst nånstans att man vill använda träningsmatcherna till att få ihop gruppen som bonus.
Tror att det handlar mycket om detta. Det känns som att vid bortamatcher så kanske det finns mer möjligheter till att jobba ihop en grupp då man spenderar mycket tid borta från Skellefteå.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Träningsmatcher 2012

Post by TS_ »

Ännu en bortamatch planerad
2012-08-15 kl 19:00
Luleå Hockey – Skellefteå AIK
Coop Norrbotten Arena
http://www.skellefteaaik.se/artikel/23603/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Jeloin »

TS_ wrote:Ännu en bortamatch planerad
2012-08-15 kl 19:00
Luleå Hockey – Skellefteå AIK
Coop Norrbotten Arena
http://www.skellefteaaik.se/artikel/23603/" onclick="window.open(this.href);return false;
Resa?
Framåt kamrater!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Chippen »

Det var som fan . Trodde inte Luleå skulle träningsmatcha annat än i Nordic Trophy, för visst är de med där?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Poet »

Jeloin wrote:
TS_ wrote:Ännu en bortamatch planerad
2012-08-15 kl 19:00
Luleå Hockey – Skellefteå AIK
Coop Norrbotten Arena
http://www.skellefteaaik.se/artikel/23603/" onclick="window.open(this.href);return false;
Resa?
Med deras bortastå?
2012-05-19
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Moss »

Poet wrote:
Jeloin wrote:
TS_ wrote:Ännu en bortamatch planerad
2012-08-15 kl 19:00
Luleå Hockey – Skellefteå AIK
Coop Norrbotten Arena
http://www.skellefteaaik.se/artikel/23603/" onclick="window.open(this.href);return false;
Resa?
Med deras bortastå?
Aldrig.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Träningsmatcher 2012

Post by TS_ »

Bara jag som hade velat att Skellefteå hade fått spela i European Trophy?
Nån som kan presentera några fördelar med att inte deltaga?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Zimme »

Det har ju kostat en slant för ex Luleå (att de får vara med för att de köpte in sig i Europaligabolaget är inte svårt att räkna ut). Nu är det ju inte AIK som har bollen eftersom ET bestämmer vilka som ska vara med och det är bevisligen inte det sportsliga som avgör.

Jag ser ingen större fördel med att flänga runt i Europa på träningsmatcher och dessutom ha matcher inklämda under det ordinarie seriespelet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Träningsmatcher 2012

Post by TS_ »

Sant, men Brynäs blev väl inbjudna pga SM-guldet, sen har dom ju Djurgården, som inte lär prestera på topp med deras allsvenska-trupp och borde ha kunnat ersättas.

Undrar om Skellefteå blivit tillfrågade.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Forceman »

King Kong wrote:Ja, nog är det förbannat trist att man inte får se ev. nyförvärv och laget generellt spela mer än 1 gång och det just innan säsongen drar igång..
Säkert en bra upplägg för AIK, men förjävla trist för en supporter som suktar efter hockey..
Iofs så sänder väl Norran 3-4 av försäsongsmatcherna på webben gratis också? Vill man se så finns det möjlighet..
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Lubbe »

TS_ wrote:Bara jag som hade velat att Skellefteå hade fått spela i European Trophy?
Nån som kan presentera några fördelar med att inte deltaga?
Det är ingen turnering värd namnet. Det är ett knippe träningsmatcher som saknar status.
Turneringen hypas av vissa i Sverige, men ingen annan bryr sig ett dyft om den. Matcherna i turneringen har extremt usla publiksiffror. Kanske inte hade varit så i Skellefteå, men vi kollar ju oavsett vem vi möter å andra sidan. De usla publiksiffrorna visar vilket icke-intresse det finns för denna skitturnering, ute i Europa.
Sportsligt är den ointressant, eftersom flera lag inte spelar med sina bästa lag. De flesta lagen anpassar sina trupper efter sina respektive nationella serier, och har spelare som anländer senare på säsongen av kontraktsskäl.

Utåt marknadsförs den som en viktig turnering, men man behöver inte skrapa mkt på ytan för att se ingen tar den på allvar eller prioriterar turneringen särskilt högt. (se ovan)

Träningsmatcher kan vi spela utan att binda upp oss i någon skräpturnering.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Träningsmatcher 2012

Post by Chippen »

Nu har jag inte koll på publiksiffran för icke Es-lag men jag gissar de har högre snitt än ES-lagen.

Nu är väl sanningen den att de svenska lagen håller sig borta från sina hemstäder utan istället är runt och flänger runt i närområdet, typ som när vi åker till Strömsund.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Foppas skridskocoach »

Var kan man följa Luleås match mot Asplöven?
Tigerränderna går aldrig ur.
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Sv: Träningsmatcher 2012

Post by Lubbe »

Chippen wrote:Nu har jag inte koll på publiksiffran för icke Es-lag men jag gissar de har högre snitt än ES-lagen.
Det är tvärtom. Det är ytterst få ET-lag som snittar över tvåtusen på sina ET-matcher, och flera lag låg under 1000 pers/match. Statistiken, inklusive publiksiffror, fanns på European Trophy-webbsajten, men jag hittar inte längre fjolårets statistik. De har ersatt den med årets ET-statistik.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Träningsmatcher 2012

Post by Chippen »

Lubbe wrote: Det är tvärtom. Det är ytterst få ET-lag som snittar över tvåtusen på sina ET-matcher, och flera lag låg under 1000 pers/match. Statistiken, inklusive publiksiffror, fanns på European Trophy-webbsajten, men jag hittar inte längre fjolårets statistik. De har ersatt den med årets ET-statistik.
Missförstår jag dig, eller missförstod du mig?

Jag tänkte på ES-lagen i ET kontra övriga nationers representationslag, för ES lagen använde ju mindre arenorför att marknadsföra sig själv.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Fetisov »

Matcherna i Stockholm, mot Solna och Salavat Ulayev, kommer tydligen att sändas på Canal Plus Hockey
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Chippen »

I dagens enda träningsmatch så såg Asplöven till att göra sina första mål för säsongen och man tog också den första segern.
Borta mot ett av Skellefteåspelare förstärkt Piteå vann man med 4-2.
Hittade på mrmadhawk, iofs från igår. Vad syftas det? Att vi har lånat ut spelare redan eller?
Någon som kan tolka det hela?

Edit: kollade även Asplövens hemsida och där står det oxå att Piteå skulle vara förstärkta av spelare från Skellefteå AIK
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Lappmössan »

Verkade inte bli av, Piteå har ju dock en hel del Skelleftebekantingar med i laget:
Oskar Sehlstedt (Joakim Wikström).

Anton Svanström - Fredrik Bergdahl.
August Tornberg - Viktor Nilsson.
Olov Lundberg - William Carlén.
Niklas Strandberg - Anders Öhlund.

Aaron Ställ - Joakim Hurtig - Tim Ökvist.
Patrik Österlund - Nicklas Westerlund - Jim Björkman.
Johan Risberg - Daniel Nilsson - Lars Bryggman.
Marcus Sandström - Daniel Olofsson - Ludvig Marklund.

Sedan har de även Lindholm (rehab) och Krobbe jr(?).
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Chippen »

Ok. Antar dock att det måste ha handlat om J20 spelare, eller kanske de spelare som inte är med mot Kärpät?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Träningsmatcher 2012

Post by Konk »

Läste på Jimmy Stålnackes blogg att det inte blev något av det och AIK gav anledningen att det fanns för många skador i truppen. Antagligen var väl tanken, som du säger, att de som inte spelar mot Kärpät skulle få spela den matchen.
Locked