Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Vår scouttråd börjar bli en sillytråd. De diskussionerna fortsätter vi här.

Ante hade nått rykte om Himmelfarb...nån som vet mer??
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Tollefsens kontrakt går ju ut..
Känslig tidpunkt kanske men det är en back jag verkligen skulle vilja ha i AIK..
Kan väl hamna i NHL också, men vi kanske kan vara där och hugga lite..!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Poet »

Gud så tråkig silly! ;)
2012-05-19
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

King Kong wrote:Tollefsens kontrakt går ju ut..
Känslig tidpunkt kanske men det är en back jag verkligen skulle vilja ha i AIK..
Kan väl hamna i NHL också, men vi kanske kan vara där och hugga lite..!
Tänk på vad du skriver, för med din önskan om Tollefsen så önska du ju en back som säkerligen kommer från egna led bort från laget oxå, och sådant tolereras ju inte så bra från en del håll här inne.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Nä, vi behöver nog ingen ny back btw..
Jag gillar Tollefsen, men det finns fasen ingen plats för honom..
Klara till nästa sässe:

Edström
Alm
Burström
Granberg
Lindgren
Styrman
Klingberg
Pikken


Å Skogs kanske man vill behålla också..
De e tvärfullt!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Silly Season 2012/2013

Post by kurtivar »

King Kong wrote:Nä, vi behöver nog ingen ny back btw..
Jag gillar Tollefsen, men det finns fasen ingen plats för honom..
Klara till nästa sässe:

Edström
Alm
Burström
Granberg
Lindgren
Styrman
Klingberg
Pikken


Å Skogs kanske man vill behålla också..
De e tvärfullt!
bara jag som tycker att pikken borde få lämna? visst han spelar inte dåligt. men vi har ju juniorer som måste få chansen. hur ser det ut med backar efter granberg och alm?
lallaren

Re: Silly Season 2012/2013

Post by lallaren »

Jonte Hedström? Fredrik Warg? Johan Backlund? Erik Andersson? Alla varmt välkomna av mig!
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lidlund »

Vi har ju Pudas som gjort en helt okej säsong.. Borde börja få visa upp sig i ES..
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

kurtivar wrote: bara jag som tycker att pikken borde få lämna? visst han spelar inte dåligt. men vi har ju juniorer som måste få chansen. hur ser det ut med backar efter granberg och alm?
Jag tycker inte riktigt att Pikken borde få stanna kvar, men det ska då fan inte upp en junior på hans plats om han skulle försvinna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Om vi rakt av bara utgår ifrån de kontrakt som finns så är det ju dessa luckor som behöver fyllas:

1 målvakt (2:a keeper)
1 Back (Skogs kontrakt går ut.)
4 st forwards (Goren, Crippe, Antos, Holloway, kontrakten går ut)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Draper »

kurtivar wrote:bara jag som tycker att pikken borde få lämna? visst han spelar inte dåligt. men vi har ju juniorer som måste få chansen. hur ser det ut med backar efter granberg och alm?
Jag gör mig hellre av med Burström, Granberg, Alm, Styrman eller Edström innan Hannu.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Draper »

phasse wrote:Har vi en junismålvakt som håller som backup?
Nej. Inte i min bok. Men en intressant målvakt är ju Lars Johansson i Västerås. 24 år vars kontrakt gick ut efter den här säsongen. Har delat sysslan med Sperrle (stått typ 50% va) och Johansson var topp 4 i både SVS% och GAA i allsvenskan om jag minns rätt. Med Holms träning lär han nog kunna bli en bra ES-målvakt i framtiden.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Lindavll i Sundsvall då? är han värd att testa eller han på för låg grundnivå?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Silly Season 2012/2013

Post by kurtivar »

Draper wrote:
kurtivar wrote:bara jag som tycker att pikken borde få lämna? visst han spelar inte dåligt. men vi har ju juniorer som måste få chansen. hur ser det ut med backar efter granberg och alm?
Jag gör mig hellre av med Burström, Granberg, Alm, Styrman eller Edström innan Hannu.
av dom 3 så måste ju någon bli utlånad en hel säsong till allsvenskan, Skellefteå har ett problem när man inte kan ta upp nya juniorer för att det är fullt i a-laget. fast då till min undran igen, finns det någon juniorback som inte har fått chansen som kan få chansen nästa säsong?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by King Kong »

Draper wrote:Jag gör mig hellre av med Burström, Granberg, Alm, Styrman eller Edström innan Hannu.
Är du seriös?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2012/2013

Post by StigVig »

Har inte följt Allsvenskan men såg lite av Raugle-Närke i Lördags.
Sondell anses ju vara Allsvenskans bästa back, jo han är liten och klen och han är en gammal Rövenspelare.
Men han är spelskicklig och har ett bra skott och gjorde väl bra ifrån sig när han var här sist 8-)
Ser gärna att vi skickar Picken och tar in en annan spelskicklig back med bra skott
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Att ens diskutera backförvärv under Rundbladklass är i mina ögon meningslöst. "nyförvärven" blir Edström som pp-back, förhoppningsvis tar han steget till att bli en 20p back iaf. Granberg+Alm får leva på gröt och daglig stryk i sommar så att de blir lite förbannade så har vi två elaka defensiva backar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
star70
Posts: 2
Joined: 01 Mar 2012, 23:36

Re: Silly Season 2012/2013

Post by star70 »

Vill se en stor stark defensiv backgeneral som gör livet surt för motståndarna. Granberg är stor och stark men han behöver andvända sina kilon och storlek bättre, kanske en bra sommarträning ordnar det.
Vill se att Goren stannar och att man försöker få Holloway att stanna med.
SKulle vara fint med en forwardsuppsättning som den här.
Lindström - Bellemare - Holloway, en fruktad första line. Om inte Holloway stannnar in med Harju på den platsen.
Ericsson - Goren - Möller, lika bra som första linan
Söderström - Forssell - Karlsson, ska göra livet surt för dom andra lagen, ev ut med Chrippe och in med Mustonen.
Mustonen - Lundberg - Lindberg, ska köra skiten ur dom andra lagen
13e och 14e forwards
Pettersson och Lindholm
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

Draper wrote:
phasse wrote:Har vi en junismålvakt som håller som backup?
Nej. Inte i min bok. Men en intressant målvakt är ju Lars Johansson i Västerås. 24 år vars kontrakt gick ut efter den här säsongen. Har delat sysslan med Sperrle (stått typ 50% va) och Johansson var topp 4 i både SVS% och GAA i allsvenskan om jag minns rätt. Med Holms träning lär han nog kunna bli en bra ES-målvakt i framtiden.
Han kan faktiskt vara ett intressant namn. Inte minst för vår egen sportchef (höhö). Han har varit riktigt bra vad jag förstår, jag tycker att han var helt ok redan i Mora.

Ett annat namn från Allsvenskan är Daniel Bellisimo från BIK som nog skulle kunna ge Eriksson en match om förstaspaden. Frågan är bara hur mycket vi vill lägga ut på andremålisen?

SedN har jag en allmän förhoppning om att folk tänker efter lite grann innan de namedroppar i år. Ta Erik Andersson som exempel (hans namn har ju redan varit uppe och lär figurera fler gånger i denna tråd). En liten, spelskicklig back som säkert gpr att få till en rimlig penning, visst. Men sett till de baxckar ci redan har under kontrakt så är han i princip den sista spelare på jorden vi skulle behöva värva. Vi har max en enda plats kvar på backsidan och när vi redan har Edström/Burström/Styrman i truppen inser vem som helst att vi inte behöver ytterligare en spelare i samma fack. De spelare som ska in ska alltså vara spelare som fyller en lucka (och en funktion) i nästa års trupp, inte bara spelare som är bra och kan finnas tillgängliga till ett hyfsat pris.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

star70 wrote:Vill se en stor stark defensiv backgeneral som gör livet surt för motståndarna. Granberg är stor och stark men han behöver andvända sina kilon och storlek bättre, kanske en bra sommarträning ordnar det.
Vill se att Goren stannar och att man försöker få Holloway att stanna med.
SKulle vara fint med en forwardsuppsättning som den här.
Lindström - Bellemare - Holloway, en fruktad första line. Om inte Holloway stannnar in med Harju på den platsen.
Ericsson - Goren - Möller, lika bra som första linan
Söderström - Forssell - Karlsson, ska göra livet surt för dom andra lagen, ev ut med Chrippe och in med Mustonen.
Mustonen - Lundberg - Lindberg, ska köra skiten ur dom andra lagen
13e och 14e forwards
Pettersson och Lindholm
Och Hynning??????????
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2012/2013

Post by 374 »

Hanses i Leksand hade varit bra som andremålis.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

374 wrote:Hanses i Leksand hade varit bra som andremålis.
Han är också ett intressant namn, men han ryktas väl till Modo?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2012/2013

Post by GroovyEd »

Vill vi så kommer Warg hem. Från hans twitter= "När man ses efter 8månader igen och det känns som igår så vet man vilka man trivs med. #brahelgiskellefteå"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2012/2013

Post by 374 »

Foppas skridskocoach wrote:
374 wrote:Hanses i Leksand hade varit bra som andremålis.
Han är också ett intressant namn, men han ryktas väl till Modo?
Fast Modo har ju värvat Alsenfeldt från Växjö så vet inte om Hanses är aktuell för dem längre.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2012/2013

Post by schteffe »

Har Wargen lirat C i Riga?
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Hank »

Kan vi ha någon chans på Falk?
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Biocellatus »

Gnäll-Falk?
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rollie »

Linus Persson som ersättare till Crippe ?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Draper »

Foppas skridskocoach wrote:
Draper wrote:
phasse wrote:Har vi en junismålvakt som håller som backup?
Nej. Inte i min bok. Men en intressant målvakt är ju Lars Johansson i Västerås. 24 år vars kontrakt gick ut efter den här säsongen. Har delat sysslan med Sperrle (stått typ 50% va) och Johansson var topp 4 i både SVS% och GAA i allsvenskan om jag minns rätt. Med Holms träning lär han nog kunna bli en bra ES-målvakt i framtiden.
Han kan faktiskt vara ett intressant namn. Inte minst för vår egen sportchef (höhö). Han har varit riktigt bra vad jag förstår, jag tycker att han var helt ok redan i Mora.

Ett annat namn från Allsvenskan är Daniel Bellisimo från BIK som nog skulle kunna ge Eriksson en match om förstaspaden. Frågan är bara hur mycket vi vill lägga ut på andremålisen?

SedN har jag en allmän förhoppning om att folk tänker efter lite grann innan de namedroppar i år. Ta Erik Andersson som exempel (hans namn har ju redan varit uppe och lär figurera fler gånger i denna tråd). En liten, spelskicklig back som säkert gpr att få till en rimlig penning, visst. Men sett till de baxckar ci redan har under kontrakt så är han i princip den sista spelare på jorden vi skulle behöva värva. Vi har max en enda plats kvar på backsidan och när vi redan har Edström/Burström/Styrman i truppen inser vem som helst att vi inte behöver ytterligare en spelare i samma fack. De spelare som ska in ska alltså vara spelare som fyller en lucka (och en funktion) i nästa års trupp, inte bara spelare som är bra och kan finnas tillgängliga till ett hyfsat pris.
Bellisimo hade också funkat, men jag har räknat bort honom då jag fått för mig att Hallam förmodligen tar med sig honom till det lag han tränar nästa säsong (Växjö).

+1 på det.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Silly Season 2012/2013

Post by barrskog »

GroovyEd wrote:Vill vi så kommer Warg hem. Från hans twitter= "När man ses efter 8månader igen och det känns som igår så vet man vilka man trivs med. #brahelgiskellefteå"
Han blev nyss video-intervjuad av allehanda. Fick frågan vilka han ville skulle vinna guld; modo eller skellefteå. I vanliga fall, när spelare spelat mkt i båda laget, så brukar svaret blir "mjaa jag kan inte välja blabla", men Wargen sa att han hoppades stenhårt på skellefte.

hjärtat på rätta stället!
Locked