Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3645
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by ossian »

Norsjö wrote:
Ja det är konstigt med tanke på att vi i princip har ett intakt lag från fjolåret.
Vi har tappat Antos, Crippe, Pikka, Goren, Hynning och ersatt de fem spelarna med Petterström. Intakt?????
Fy f-n vilken jobbig värld du lever i Norsjö...

Antos är en trotjänare, men han är 35 år och hans spelstil passar inte in i en 3:e 4:e femma, det gör däremot Pontus Petterström som tillför vårt lag mer än vad Antos skulle göra i nuläget.

Crippe som jag personligen gillar var tyvärr riktigt usel sista året och förtjänade helt enkelt inte ett kontrakt då han var lagets sämsta spelare. Hynning ej ordinarie och kom ej in i spelet, han kämpade men fick det inte att lossna spelmässigt. Dessa två spelare ersätts med råge av Emmanuelsson, Petterson och Arvidsson som är yngre och hungrigare, tror också att dessa ungtuppar klarar att ta en mer undanskymd/joker roll bättre.

Pikkarainen var inte så dålig som många ansåg, men någon offensiv förstaback i AIK var han inte då han överglänstes av Edström som tar denna roll i år. Löneposten Pikken hade ser jag hellre att en mer defensivt inriktad tar över. I PP har vi Edström, Klingberg, och Jocke L som alla kan lira på backplats och styra, Holloway kan skjuta från backplats.

Goren är däremot ett riktigt tungt tapp spelmässigt, profilmässigt och inte minst att han potentiellt stog upp för laget och såg till att vi inte åkte på ett endaste överfall med skada på 70 spelade matcher. Han måste ersättas.

Vi har alltså 14 st norrländska a-lagskillar som är 22 år eller yngre, och du snackar om Crippe, Pikka och Hynning? Jag tror inte att du är en AIK supporter, misstänker att du kommer från Luleå, ö-vik, Växjö, Malmö och är supporter till något random köpelag och är grymt avundssjuk, erkänn!
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by arsenal »

Hannula,Hecht,Sevc,Hellström och alla ni snacka om,NEEEJ TAAACK!!!vi ska värva klass,Inga jävla divor!!!
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Silly Season 2012/2013

Post by patrik71 »

arsenal wrote:Hannula,Hecht,Sevc,Hellström och alla ni snacka om,NEEEJ TAAACK!!!vi ska värva klass,Inga jävla divor!!!
Då lär du nog bli ganska missnöjd med nästa värvning/ar...
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lappmössan »

Bara ignorera diverse troll.

Hecht skulle jag dock inte tycka var en så dålig värvning. Problemet är bara att hans karriär är på väg utför, brukar AIK värva sådana spelare? Varför förlängde man då inte med Antos?

Fan, första träningsmatchen imorrn! Utan träningsrapporter känns det rätt konstigt.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Silly Season 2012/2013

Post by patrik71 »

Lappmössan wrote:Bara ignorera diverse troll.

Hecht skulle jag dock inte tycka var en så dålig värvning. Problemet är bara att hans karriär är på väg utför, brukar AIK värva sådana spelare? Varför förlängde man då inte med Antos?

Fan, första träningsmatchen imorrn! Utan träningsrapporter känns det rätt konstigt.
Troll? Jag menade mer att det finns inte så mkt bättre spelare än de uppräknade tillgängliga.. Hecht är definetivt inte kass likaså Sevc är en klassback på ES nivå..
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Jo, jag tar till mig och jag hoppas ni gör det också. Jag kan köpa att man ersätter Crippe, Antos, Hynning och såna spelare med egna juniorer som håller klass. Och det gör Emanuelsson och Pettersson. Håller fullständigt med. Men att bara för att Pikka (som värvades in som försteback) floppar och att Goren försvinner (han kanske var ett problem) kan jag inte förstå för fem öre att AIK totalt ignorerar tanken att ersätta dessa spelare. Självklart ska man fylla på med bra junisar om sådana finns! Men att inte ersätta de sistnämnda spelarna med pure class är ett jättestort misstag. Särskilt som pengar finns. Och om ni sedan anser att jag är dum i huvudet för det eller provocerar så är det upp till er. För den uppfattningen står jag för varje dag i veckan. Synd bara att Lasse inte har samma uppfattning.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Larzon »

Norsjö wrote:Jo, jag tar till mig och jag hoppas ni gör det också. Jag kan köpa att man ersätter Crippe, Antos, Hynning och såna spelare med egna juniorer som håller klass. Och det gör Emanuelsson och Pettersson. Håller fullständigt med. Men att bara för att Pikka (som värvades in som försteback) floppar och att Goren försvinner (han kanske var ett problem) kan jag inte förstå för fem öre att AIK totalt ignorerar tanken att ersätta dessa spelare. Självklart ska man fylla på med bra junisar om sådana finns! Men att inte ersätta de sistnämnda spelarna med pure class är ett jättestort misstag. Särskilt som pengar finns. Och om ni sedan anser att jag är dum i huvudet för det eller provocerar så är det upp till er. För den uppfattningen står jag för varje dag i veckan. Synd bara att Lasse inte har samma uppfattning.
Japp, för våra egenfostrade spelare kan ju absolut inte utvecklas till "pure class-spelare". Sen att du skriver att AIK totalt ignorerar tanken på att ersätta LeGo och Pikken beskriver rätt bra vilket troll du är.

Du verkar ha riktigt bra källor som vet exakt vad som finns i LJ's skalle, riktigt mycket kudos till dig!
Nä, dra tillbaka till luläfänsforumet och dreggla över klösigaklasen, tack.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Ignorerar visserligen fullständigt idiotiska kommentarer som den sistnämnda, men jag kan väl säga så mycket som att jag har ungefär exakt lika bra källor som alla andra som postar rykten och dylikt här inne, dvs inga. För övrigt tycker jag det är barnsligt när man börjar kalla folk troll och dylika barnsliga tillrop. Är det vuxet folk härinne eller snorungar? Trots allt är ändå de källor jag litar mest på de som verkligen är ansvariga. Och både Lasse och Forsberg har sagt att man sitter lugna i båten och att inget är på väg in. Varför skulle jag inte lita på det? Jag är inte alltid av samma uppfattning som dom, men i alla fall är jag helt övertygad om att när dom säger att inget är på ingång så har det betydligt större trovärdighet än när nån spektakulär agent säger att det gått ut kontraktsförslag.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Larzon »

Du verkar inte ha särskilt stor kolla på AIK. Om du hade det, borde du veta att A-foppa, LJ och resten av COT (cirkle of trust) ALDRIG kommenterar vilka dom har gett kontraktsförslag till, vilka dom haft på kroken och dylika saker. Just därför säger jag att du är ett troll som håller på luleå.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Norsjö wrote:Jo, jag tar till mig och jag hoppas ni gör det också. Jag kan köpa att man ersätter Crippe, Antos, Hynning och såna spelare med egna juniorer som håller klass. Och det gör Emanuelsson och Pettersson. Håller fullständigt med. Men att bara för att Pikka (som värvades in som försteback) floppar och att Goren försvinner (han kanske var ett problem) kan jag inte förstå för fem öre att AIK totalt ignorerar tanken att ersätta dessa spelare. Självklart ska man fylla på med bra junisar om sådana finns! Men att inte ersätta de sistnämnda spelarna med pure class är ett jättestort misstag. Särskilt som pengar finns. Och om ni sedan anser att jag är dum i huvudet för det eller provocerar så är det upp till er. För den uppfattningen står jag för varje dag i veckan. Synd bara att Lasse inte har samma uppfattning.
Du ignorerar ju allt som motbevisar din åsikt och då är det svårt att diskutera med dig eller ta dig på allvar. Jag har pratat med LJ tillräckligt mycket för att veta att hans "sitter lugnt i båten" inte betyder ett skit. Han kan blåneka till att man ska värva ena dagen och presentera en ny spelare dagen efter. Du har fått bevis för att klubben jobbar på att värva in de spelare du efterfrågar så vad är problemet?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Humlannitton »

Snälla.

Image

Sluta mata trollet.

Det är en enkel sanning på alla typer av forum.
User avatar
Oliman
Posts: 359
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Oliman »

Men ärligt, kan ingen stänga av inlandsorten tills silly är över? Han tillför verkligen inget till den här sidan, vi vet vid det här laget att han vet att AIK ej kommer förstärka laget. Måste man verkligen genomlida detta? Please, jag ber på mina sommarbara knän.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Ok, vi utgår från att jag är ett troll. En idiot som inte fattar någonting överhuvudtaget. Ids inte ta den debatten mer. Men jag har två enkla frågor med hyfs som jag skulle vilja ha svar på. För det första, vad är det för skillnad på troll som vräker ur sig tänkbara nyförvärv helt utan substans och troll som mig, som hävdar att det inte blir fler nyförvärv? För det andra, finns det någon härinne som överhuvudtaget har några belägg för att det kommer in två klassförvärv innan start? Eller är det också bara spekulationer?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lappmössan »

Stor Free Agent-lista här om någon har lite att göra. :) Finns en hel del som inte signat än.
http://hfboards.hockeysfuture.com/showt ... ?t=1159847" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Roadkill »

Det är ganska pinsamt att ni blir så provocerade av herr Norsjös inlägg.

Tagga ner!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lappmössan »

Ta ignore (eller "ovän" som det heter...) om ni inte orkar med honom, ta det med pm om ni behöver ta den där "diskussionen" med honom för femtioelfte gången.
Låt oss återgå till topic. SILLY SEASON 2012/2013
User avatar
Toby
Posts: 94
Joined: 15 Jun 2011, 19:19

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Toby »

Lappmössan wrote:Stor Free Agent-lista här om någon har lite att göra. :) Finns en hel del som inte signat än.
http://hfboards.hockeysfuture.com/showt ... ?t=1159847" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mkt bra spelare kvar på marknaden. Jesse Winchester?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15310" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
tazman
Posts: 2021
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 2012/2013

Post by tazman »

Lappmössan wrote:Stor Free Agent-lista här om någon har lite att göra. :) Finns en hel del som inte signat än.
http://hfboards.hockeysfuture.com/showt ... ?t=1159847" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Spännande läsning, precis som du skriver så finns det en hel intressanta namn. Visst borde det komma en intervju med någon ansvarig i AIK snart? Semestrarna är ju slut och imorgon börjar första träningsmatchen.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

Intressant lista, men inte så uppdaterad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Fortsatt snack om PM-support tas i Övrigt-sektionen. Raderat lite skräp nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2012/2013

Post by sju-t »

Mer fågelkvitter! (wilson)

"Gilbert Brulé has received an offers from Salavat Yulaev Ufa, SKA St.Petersburg and HIFK. Also some others KHL teams are interested."

"Patrick O'Sullivan has received offers from Salavat Yulaev Ufa, CSKA Moscow, SKA St.Petersburg, Zug and Zürich Lions."

Skellefteå aik då ? :|
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Silly Season 2012/2013

Post by rubzz »

tazman wrote:
Lappmössan wrote:Stor Free Agent-lista här om någon har lite att göra. :) Finns en hel del som inte signat än.
http://hfboards.hockeysfuture.com/showt ... ?t=1159847" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Spännande läsning, precis som du skriver så finns det en hel intressanta namn. Visst borde det komma en intervju med någon ansvarig i AIK snart? Semestrarna är ju slut och imorgon börjar första träningsmatchen.
Imorn kommer norranbloggen tillbaka + första träningsmatchen så jag räknar med att vi får höra en hel del imorn!
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Ok, till ämnet. Har förstått piken :-) Om vi nu förutsätter att det kommer in två nyförvärv innan seriestart som alla verkar tro, vad värderar vi då högst? De flesta verkar vilja att vi ska lägga mesta krutet på en center eller en forward och mer värva bredd på backsidan. Jag säger tvärtemot! Vi har så jävla bra forwards redan och dessutom talangfulla spelare underifrån så jag skulle bränna mestadelen av pengarna på en toppback om jag vore Lasse. Är det bara jag som tycker så? Nån som håller med eller är det som vanligt? :-)
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Perli »

Jag håller nog med, har absolut inget emot en grym forward men en rutinerad spelsicklig back som kan ordna upp lite i förvirringen jag såg alltför ofta i försvarszon är nog viktigast ändå om man bara får välja det ena.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Larzon »

Samma här. En försteback ala Rundblad (med bättre defensiv) smäller högre för min del än vad en center skulle göra.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
rubzz
Posts: 102
Joined: 15 Jun 2011, 17:07

Re: Silly Season 2012/2013

Post by rubzz »

Håller med! Det kändes jo som att det var självklart när man bröt med Pikken.. Tror ni huvudspåret är Sevc?
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

Larzon wrote:Samma här. En försteback ala Rundblad (med bättre defensiv) smäller högre för min del än vad en center skulle göra.
Hahaha! Ja, jag tror att alla här inne hellre skulle ta en back (som gör näst mest poäng i elitseriens historia under en säsong men med bättre defensiv än den förre som gjorde det) än en center. Tyvärr är inte Erik Karlsson eller Mike Green lediga......
User avatar
Toby
Posts: 94
Joined: 15 Jun 2011, 19:19

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Toby »

Ryan Vesce? Nämns i dagens Expressen som ev eliteseriespelare i vinter. Kommer inte bli billig..

http://www.eliteprospects.com/m/players ... hp?id=4342" onclick="window.open(this.href);return false;
marre
Posts: 3174
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2012/2013

Post by marre »

Gärna för mig :D
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by VonCheese »

Brock Trotter är fortfarande ledig, kan vara något?
http://eliteprospects.com/player.php?player=11443" onclick="window.open(this.href);return false;
Locked