Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
StigVig
Posts: 1568
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2012/2013

Post by StigVig »

Norsjö wrote:Ok, Lasse har antytt att det inte kommer in några fler spelare. Har även hört samma sak på annat håll och jag väljer att tro på det. Om jag skriver att jag inte tror på fler förvärv, alternativt nåt "skitförvärv" innebär inte att jag vare sig är mer troll än nån annan eller att jag spammar mer än dom som vräker ur sig potentiella namn hit och dit och inte vet ett jäkla skit. Om ni sedan upplever det som en provokation är ju upp till er. Men eftersom det förekommer hot om att radera inlägg lär jag inte skriva nåt mer om vad jag tror. Däremot så får vi ju se facit om någon vecka.
Facit får du inte se förrän 1/2 2013
Krossa Skiten!!!!!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rampa »

Norsjö wrote:För hundrade gången. Det kommer förmodligen inga spelare alls. Och om det skulle komma nån så är det någon från allsvenskan eller nån som floppat i nåt annat lag. Det kommer inga ETABLERADE STJÄRNOR. Förstått? Om sedan Lidhammar kommer vet jag inte, men jag skulle inte bli förvånad.
Vi har förstått din ståndpunkt. De flesta här är (förmodar jag) läskunniga). Att du upprepar detta hundra gånger till förändrar inte vad de flesta andra tror och känner, att det kommer något mer förvärv.
Så snälla du, skriv något annat här i fortsättningen, eller låt bli att skriva alls. Du ligger väldigt nära spam-beteende.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Du menade ju att alla de pengar som vi sparar in på Goren, Pikken, Antos, Crippe och Hynning fanns kvar outnyttjade jämfört med fjolårsbudgeten och jag visade på att så inte riktigt var fallet.
Nej, inte outnyttjade, eftersom Petterström och andremålisen ska ha lön också. Samt även de upplockade juniorerna även om de tjänar extremt lite. Gissar, utan att veta, att de lönerna motsvarar Antos och Crippes löner. Men Gorens och Pikkens löner borde ju vara outnyttjade rimligtvis. Och de var inte särskilt låga. Lägg därtill den utökade budgeten på en miljon så förstår man ju att det finns mycket cash att spendera på eventuella spetsförvärv. De utökade lönerna på Bellemare och Holloway borträknade förstås. Men de löneökningarna är ju knappast 100 procent.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2012/2013

Post by TS_ »

Tror Hadelöv tjänade mer än Svensson, dock tror jag Jockes lön höjdes.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Silly Season 2012/2013

Post by lazerkrobbe »

Norsjö wrote:Fernholm ett stort ja tack! Perrin är alldeles för klen. Centern behöver inte vräka in poäng, huvudsaken är att han har tyngd framför kassen. Skulle gärna se något av en "polis" i AIK. Poängmakare har vi så vi klarar oss.
Det tog två minuter... :D
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Varför ska jag inte svara? Vad jag sa var att jag inte skulle skriva samma sak om att AIK inte skulle värva nåt mer. Namn som nämns som tänkbara nyförvärv måste jag väl ändå kunna kommentera eller? Eller gäller andra regler för mig än för andra? :)
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by p-play »

Norsjö wrote:
Du menade ju att alla de pengar som vi sparar in på Goren, Pikken, Antos, Crippe och Hynning fanns kvar outnyttjade jämfört med fjolårsbudgeten och jag visade på att så inte riktigt var fallet.
Nej, inte outnyttjade, eftersom Petterström och andremålisen ska ha lön också. Samt även de upplockade juniorerna även om de tjänar extremt lite. Gissar, utan att veta, att de lönerna motsvarar Antos och Crippes löner. Men Gorens och Pikkens löner borde ju vara outnyttjade rimligtvis. Och de var inte särskilt låga. Lägg därtill den utökade budgeten på en miljon så förstår man ju att det finns mycket cash att spendera på eventuella spetsförvärv. De utökade lönerna på Bellemare och Holloway borträknade förstås. Men de löneökningarna är ju knappast 100 procent.
Plus Lindström som inte ingick i fjolårets budget, men som man beslutade att värva då man tyckte att det var en så pass viktigt värvning på längre sikt. Det är ett sådant värvningsdrag man kan göra om man har en bra reserv i det egna kapitalet.
Lindströms lön lär väl motsvara Pikkens + kanske halva Gorens.
User avatar
Micke
Posts: 742
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Micke »

Den här tråden är jobbig att läsa. Kan vi inte diskutera konkreta rykten istället för att ta saker helt ur luften och vad man hoppas på? Särskilt jobbiga är de som tjatar om att vi inte kommer värva någon och hur kasst allt är. Skriv en jävla dagbok om era klagomål, jag vill läsa konkreta rykten om vad som möjligen kan värvas och vad som finns på marknaden. Så snälla, sluta spamma med onödigt skit så jag slipper slösa 15 minuter av min rast på att gå igenom troll-inlägg.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly Season 2012/2013

Post by schteffe »

I sammanhanget bör det påminnas om att vi har tre hemlagade backpojkar i nordamerika, varav åtminstone två (Tim och David) inte otänkbart tar en paus i NHL-jakten efter sisådär halva säsongen.

För övrigt, för alla domedagsprofeter som neggar sönder tråden, ska det även påminnas om att vi har ett bra lag även utan ytterligare nyförvärv, det vittnar väl om inte annat oddsen för vem som vinner elitserien 2012/13. Där ges Skellefteå AIK LÄGST ODDS att vinna ES 12/13 vid dags datum, och det av betalda yrkesmänniskor hos 8 olika spelbolag. Så som sagt, sitt i båten...

http://www.braodds.com/hockey-elitserien" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

Micke wrote:Den här tråden är jobbig att läsa. Kan vi inte diskutera konkreta rykten istället för att ta saker helt ur luften och vad man hoppas på? Särskilt jobbiga är de som tjatar om att vi inte kommer värva någon och hur kasst allt är. Skriv en jävla dagbok om era klagomål, jag vill läsa konkreta rykten om vad som möjligen kan värvas och vad som finns på marknaden. Så snälla, sluta spamma med onödigt skit så jag slipper slösa 15 minuter av min rast på att gå igenom troll-inlägg.
Agree!!!!
Belsibub
Posts: 83
Joined: 16 Jun 2011, 20:43

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Belsibub »

nr86 wrote:
Micke wrote:Den här tråden är jobbig att läsa. Kan vi inte diskutera konkreta rykten istället för att ta saker helt ur luften och vad man hoppas på? Särskilt jobbiga är de som tjatar om att vi inte kommer värva någon och hur kasst allt är. Skriv en jävla dagbok om era klagomål, jag vill läsa konkreta rykten om vad som möjligen kan värvas och vad som finns på marknaden. Så snälla, sluta spamma med onödigt skit så jag slipper slösa 15 minuter av min rast på att gå igenom troll-inlägg.
Agree!!!!
Håller med, bara jobbigt att läsa allt tjaffs, och obstinata människor (Norsjö) som man får en känsla av att de bara tycker att det är roligt att folk blir irriterade på dem.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

TS_ wrote:Tror Hadelöv tjänade mer än Svensson, dock tror jag Jockes lön höjdes.
Det var en ganska rejäl höjning dessutom (enligt gammal klassisk "säker källa"). Man kan nog i princip jämföra det med ett nyförvärv i ekonomisk effekt på spelarbudgeten.
Tigerränderna går aldrig ur.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by p-play »

Foppas skridskocoach wrote:
TS_ wrote:Tror Hadelöv tjänade mer än Svensson, dock tror jag Jockes lön höjdes.
Det var en ganska rejäl höjning dessutom (enligt gammal klassisk "säker källa"). Man kan nog i princip jämföra det med ett nyförvärv i ekonomisk effekt på spelarbudgeten.
Lönenivåer
http://extra.expressen.se/pdf/elitserieloner1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Special Brew »

p-play wrote:
Foppas skridskocoach wrote:
TS_ wrote:Tror Hadelöv tjänade mer än Svensson, dock tror jag Jockes lön höjdes.
Det var en ganska rejäl höjning dessutom (enligt gammal klassisk "säker källa"). Man kan nog i princip jämföra det med ett nyförvärv i ekonomisk effekt på spelarbudgeten.
Lönenivåer
http://extra.expressen.se/pdf/elitserieloner1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjänade resten av spelarna under 0 kr/månad?
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2012/2013

Post by TS_ »

Tror ni målvaktslönebudgeten höjts rejält med tanke på Hadelövs lönenivå?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

TS_ wrote:Tror ni målvaktslönebudgeten höjts rejält med tanke på Hadelövs lönenivå?
Jag tror att den har höjts.
Tigerränderna går aldrig ur.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Bob Probert »

Norsjö wrote:
Det du missar i din ekvation är lönehöjningarna på Holloway, Lindström, Bellemare, Skogs och Jocke E.
Men visst finns det lönebudget kvar att värva för.
Som jag skrev tidigare så har AIK avsatt 2,5 miljon netto endast till centervärvningen, så ta det lugnt.
Alla lag har likadana lönehöjningar rent procentuellt ungefär så det är inget argument. Men nu lägger jag ner. Och jag hoppas du har rätt SGSK att det kommer in en center och en back, för annars är vi helt rökta när det gäller guldet. Tror faktiskt vi skulle kunna missa slutspel med dagens trupp, där framför allt backsidan ser förskräcklig ut. Vi är inte tillräckligt dåliga för att åka ner i kvalserien, men en 9-10 plats är ingen utopi. Elitserien är faktiskt så pass jämn. Man ska också betänka att de flesta lag storsatsat jämfört med i fjol, bortsett från Timrå och Brynäs möjligen. Det är det man tycker är så märkligt att de flesta andra lag agerar så hårt.
Samma backar som spelade final förra året menar du? Där dessutom 6 st fortfarande räknas som "unga" och borde rimligtvis ta ett till kliv i utvecklingen till denna säsong.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2012/2013

Post by marre »

Och Edström skadad dessutom..tror stenhårt på Rasmus! :)
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by p-play »

Lönenivåer
http://extra.expressen.se/pdf/elitserieloner1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]

Tjänade resten av spelarna under 0 kr/månad?[/quote]

Det var nog bara ett urval baserat på den information de hade. De finns nog en del osäkerhetsmoment kring sifforna. Det brukar förekomma en del olika inkomstuppgifter i pressen och ibland baserar de sig på information de fått tag i, andra gånger på deklarerad inkomst exklusive avsättning till pensioner (vilket brukar vara ett minst lika högt belopp), samt ibland slutligen på bötesbelopp.
Svensson har väl troligtvis lite högre lön än vad Eriksson hade när han kom från Leksand. Steens lönepeng har ju också tillkommit. Men Hadelöv var nog helt klart välbetald.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Har Gilbert Brulé spelat ihop med Jocke Lindström?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Josh Hennessy http://forecaster.thehockeynews.com/hoc ... r.cgi?3512" onclick="window.open(this.href);return false; är nog inte världens hetaste freeagent på andra sidan pölen men här skulle han funka.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

svartgulsubkultur wrote:Har Gilbert Brulé spelat ihop med Jocke Lindström?
Vet ej men han är ju ett solklart "ja tack" i alla fall...
Tigerränderna går aldrig ur.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2012/2013

Post by marre »

Är väl lite för vass och ung för att va realistiskt? :shock:
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2012/2013

Post by phx70 »

Gilbert brule kommer att stanna i Coyotes organisation, det var det sista jag hörde här i Phoenix.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Silly Season 2012/2013

Post by sju-t »

sju-t wrote:Har någon nån koll var dessa Phoenixspelare kan hamna/hamnar!

En gamla sillybekanting. :O'Sullivan
http://eliteprospects.com/player.php?player=7914" onclick="window.open(this.href);return false;


Och denna Brulé-pudding!
http://eliteprospects.com/player.php?player=10235" onclick="window.open(this.href);return false;


Det var därför Brulé verkade intressant, för att både han ock Jocke var i columbus/syracuse under 06-08
Men om dom spelade ihop någonting vet jag inte! ;)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

svartgulsubkultur wrote:Josh Hennessy http://forecaster.thehockeynews.com/hoc ... r.cgi?3512" onclick="window.open(this.href);return false; är nog inte världens hetaste freeagent på andra sidan pölen men här skulle han funka.
Känns som att han besitter det som eftersöks:

http://www.hockeysfuture.com/prospects/josh_hennessy/" onclick="window.open(this.href);return false;
Talent Analysis

Hennessy's primary strengths are his excellent skating, acceleration, and speed. He is the type of player who seems to be everywhere on the ice and always around the puck. An effective forechecker, Hennessy has terrific work ethic and skates hard every shift, making him noticeable every time he’s on the ice. Hennessy is not afraid to through his weight around and is willing to get his nose dirty. He has been known to frustrate opponents due to his knack for jamming at loose pucks even after the whistle has blown. Hennessy has a good set of hands and can score goals as well as create offense for his linemates. He possesses a strong competitive nature and a stable frame with good balance. Some weaknesses include a tendency to circle and glide too much, more dedication to backchecking, and a need to add some extra size/strength.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
varforinte
Posts: 55
Joined: 17 Jun 2011, 15:00

Re: Silly Season 2012/2013

Post by varforinte »

svartgulsubkultur wrote:Josh Hennessy http://forecaster.thehockeynews.com/hoc ... r.cgi?3512" onclick="window.open(this.href);return false; är nog inte världens hetaste freeagent på andra sidan pölen men här skulle han funka.
Känns väldigt lämplig som vår lagom stygga tvåvägscenter med bra fart under rören.
Lite tråkig +/- bara. Undrar prisbilden på han. Krut över till back?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

varforinte wrote:Undrar prisbilden på han.
http://capgeek.com/players/display.php?id=431" onclick="window.open(this.href);return false;
På sitt tvåvägs ifjol tjänade han 200.000$ i farmen (en topp-20-lön i AHL), och vi kan säkert erbjuda styvt 300.000$ för en säsong.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Läder
Posts: 17
Joined: 14 Jul 2011, 10:43

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Läder »

p-play wrote:
Foppas skridskocoach wrote:
TS_ wrote:Tror Hadelöv tjänade mer än Svensson, dock tror jag Jockes lön höjdes.
Det var en ganska rejäl höjning dessutom (enligt gammal klassisk "säker källa"). Man kan nog i princip jämföra det med ett nyförvärv i ekonomisk effekt på spelarbudgeten.
Lönenivåer
http://extra.expressen.se/pdf/elitserieloner1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Det där är bara som redan sagt enbart grova gissningar som journalister gör varje år när dom kollat i den nya taxeringkalendern!

Uppgifterna är gamla + att det inte fungerar som med en vanlig löntagare som får hela slanten på bordet varje månad.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Hank »

Läder wrote:Det där är bara som redan sagt enbart grova gissningar som journalister gör varje år när dom kollat i den nya taxeringkalendern!

Uppgifterna är gamla + att det inte fungerar som med en vanlig löntagare som får hela slanten på bordet varje månad.
Meningen med den där listan är ju uttalat att ge en korrekt bild eftersom taxeringskalendern inte kan göra det. Jag tror nog att den där listan är det mest relevanta vi har som jämförelse.
Locked