Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Jo, visst kan jag ge mig. För övrigt är Fabian Brunnström klar för Frölunda. Säger väl litegrann om skillnaden när det gäller policyn att förstärka laget gentemot hur AIK beter sig.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Lappmössan »

Markman wrote:
Lappmössan wrote:
Markman wrote: Var har du hittat det? Såg ingenting på Sens hemsida i alla fall.
Twitter är kanske lite före. Nu finns det då där: http://senators.nhl.com/club/m_news.htm?id=638635" onclick="window.open(this.href);return false;
Ah, fan man kanske måste skaffa sig en twitter ändå. Jag är banne mig hopplöst efter på den fronten! ;)
Jag har inte twitter, skriver bara in spelaren av intresses namn i twitter search för att leta nyheter om dem. ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Norsjö wrote:Rätt säker på att Lidhammar snart presenteras!!
OK, först meddelar du att det inte kommer några spelare. Trollinlägg #1. Minuter senare skriver du ovanstående. Trollinlägg #2. Vad är det du vill?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Vill ingenting mer än att skriva som det kommer att bli. Minns vad jag skrivit om en månad så får vi se vem som hade rätt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

"Som det kommer att bli". Dvs att ingen spelare kommer, och att Lidhammar kommer?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

För hundrade gången. Det kommer förmodligen inga spelare alls. Och om det skulle komma nån så är det någon från allsvenskan eller nån som floppat i nåt annat lag. Det kommer inga ETABLERADE STJÄRNOR. Förstått? Om sedan Lidhammar kommer vet jag inte, men jag skulle inte bli förvånad.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Tack, bra, nu har vi förstått din (troll-)ståndpunkt i frågan. Du behöver inte upprepa den fler gånger här.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Innebär det att om jag har fel så är jag ett troll? Men om ni alla andra har fel så är ni troll allihopa?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Zimme »

Norsjö wrote:Innebär det att om jag har fel så är jag ett troll? Men om ni alla andra har fel så är ni troll allihopa?
Nej det innebär att du, som inte vet ett skit om kommande värvningar, är ett troll eftersom du spammar tråden med meningslösa inlägg så fort nån försöker diskutera spelare här.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Du skriver enbart för att bråka. Därav trollstämpeln. Det har ingenting att göra med om du har rätt eller fel att göra.
Mer frågor om det får du ta i PM, fler inlägg i samma stil här raderas.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Ok, Lasse har antytt att det inte kommer in några fler spelare. Har även hört samma sak på annat håll och jag väljer att tro på det. Om jag skriver att jag inte tror på fler förvärv, alternativt nåt "skitförvärv" innebär inte att jag vare sig är mer troll än nån annan eller att jag spammar mer än dom som vräker ur sig potentiella namn hit och dit och inte vet ett jäkla skit. Om ni sedan upplever det som en provokation är ju upp till er. Men eftersom det förekommer hot om att radera inlägg lär jag inte skriva nåt mer om vad jag tror. Däremot så får vi ju se facit om någon vecka.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by p-play »

Norsjö wrote:Vansinnigt att chansa på att det blir lockout. Dessutom blir det ju likas inte hela säsongen. Förstår fortfarande inte varför man inte plockade nån av backarna som gick till FBK eller Rögle. Hade gott och väl dugit som försteback i AIK. Är du finsk landslagsback och rutinerad dessutom så hade det varit en höjdare. Nu är det så jävla tunt på marknaden att det blir krig om de få kvalitetsspelare som finns kvar. Och då är Lasse chanslös. Har alltid tyckt att man ska göra klart truppen så snabbt som möjligt och det står jag för. Idiotiskt!
Om det inte kändes som att sparka in en öppen dörr, så skulle jag kommentera Brunnström-värvningen mer ingående. 8-)
Last edited by p-play on 25 Jul 2012, 22:07, edited 1 time in total.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2012/2013

Post by freddus »

Norsjö wrote:För hundrade gången. Det kommer förmodligen inga spelare alls. Och om det skulle komma nån så är det någon från allsvenskan eller nån som floppat i nåt annat lag. Det kommer inga ETABLERADE STJÄRNOR. Förstått? Om sedan Lidhammar kommer vet jag inte, men jag skulle inte bli förvånad.
Du erkänner i en del inlägg att du inte VET något om hur det ser ut bakom kulisserna, och nu skriver du att vi måste förstå att vi som bäst kommer få se förvärv från allsvenskan. Kan du inte bara nämna din synpunkt och sen diskutera allt annat som nämns här? Istället för att upprepa din oändlighetscykel (lovar att det inte kommer något - erkänner att du inte vet - vill få oss att sluta diskutera för du har ju nämligen sagt att inget kommer - kommer snart erkännandet om att du inte har en aning?
Det är bara jobbigt att läsa samma upprepningar hela tiden, släpp det och låt alla andra diskutera omöjliga eller möjliga förvärv som på något sätt förknippas med aik (rykten om att en spelare med en viss nationalitet är på gång leder så klart till att en del namn bara droppas, men det är för diskussionens skull) . Försök inte övertala folk till din åsikt, det leder aldrig till någon bra utgångspunkt för diskussioner.
Har du något nytt att komma med så absolut, men sluta med dessa upprepningar snälla du.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Ok, jag ska inte upprepa mig. Däremot skulle det vara intressant att veta varför Brunnström väljer Frölunda. Rögle värvar två backar som båda skulle varit topp fyra i AIK och Kukkonen skulle varit etta. FBK har värvat tre backar som skulle varit i samma rangordning ungefär. AIK gick nio miljoner plus och är ett av de lag som har den absolut stabilaste ekonomin i elitserien. Jag skulle vilja ha en jävligt bra förklaring på varför inte Lasse lyckats landa EN högklassig back och EN högklassig center? Jag tycker inte det är ett orimligt krav på en sportchef i ett tvåfaldigt finallag. Jag kan liksom inte se nån anledning. Det om något tycker jag är ett intressant diskussionsämne.

Och nej, jag kanske inte vet nåt om AIK:s kommande eller inte kommande värvningar. Men det gör å andra sidan inte någon annan på detta forum heller.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2012/2013

Post by TS_ »

Som jag sagt tidigare, sitt ner i båten. Kan ni inte ens vänta tills första isträningen innan ni börjar gnälla? Har någon senare-lagd värvning floppat? Förutom King.
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Oliman »

Norsjö wrote:Ok, jag ska inte upprepa mig. Däremot skulle det vara intressant att veta varför Brunnström väljer Frölunda. Rögle värvar två backar som båda skulle varit topp fyra i AIK och Kukkonen skulle varit etta. FBK har värvat tre backar som skulle varit i samma rangordning ungefär. AIK gick nio miljoner plus och är ett av de lag som har den absolut stabilaste ekonomin i elitserien. Jag skulle vilja ha en jävligt bra förklaring på varför inte Lasse lyckats landa EN högklassig back och EN högklassig center? Jag tycker inte det är ett orimligt krav på en sportchef i ett tvåfaldigt finallag. Jag kan liksom inte se nån anledning. Det om något tycker jag är ett intressant diskussionsämne.

Och nej, jag kanske inte vet nåt om AIK:s kommande eller inte kommande värvningar. Men det gör å andra sidan inte någon annan på detta forum heller.
-Jag håller inte med dig. Och ärligt, vet/förstår du ej varför vi ej signat dessa spelare så kanske det är bättre att du ser igenom AIKs historia för att skaffa den insikten. Snälla, gör som du lovade nu, och upphör att skriva här..
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Agendan är att värva en center av hög ES-klass som framför allt har fart och handleder.
Det VET jag Norsjö.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Forceman »

Ursäkta om jag lägger mig i något som håller på att lägga sig, men visst handlar Silly om att diskutera hur olika spelare skulle passa i olika roller och ifall vi fans skulle vilja ha dem i laget lika mycket som ifall man hört ett stensäkert rykte vid mjukglassförsäljningen på ICA Kvantum??
Förstår inte vart irritationen över att diskutera olika spelare kommer ifrån..?

Det sagt så har jag inte varit aktiv på väldigt länge här och kan ha missat om denne spelare har diskuterats något men jag såg på EP att Greg Mauldin ryktades till den Schweiziska ligan. Känns inte direkt som en Lassevärvning men han kanske vore något ändå?? För "gammal"?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10292" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
haggloader
Posts: 706
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 2012/2013

Post by haggloader »

svartgulsubkultur wrote:
Norsjö wrote:Minns ni inte vad jag skrev? Det kommer inga fler nya spelare. Förstår inte varför ni fortsätter droppa namn...
Förstår inte varför du hänger här när du så tvärsäkert vet att inget kommer hända.
Alltså grejen med Norsjö är att han ställer in sig själv på att det ska gå åt helvete, d.v.s. inga flera spetsvärvningar kommer, för att kunna bli positiv överaskad om det blir något förvärv alternativt mindre påverkat vid uteblivet förvärv.

En Warder kan säkert utveckla det psykologiska angrepssättet, men var är han nu??
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by p-play »

Norsjö wrote:Ok, jag ska inte upprepa mig. Däremot skulle det vara intressant att veta varför Brunnström väljer Frölunda. Rögle värvar två backar som båda skulle varit topp fyra i AIK och Kukkonen skulle varit etta. FBK har värvat tre backar som skulle varit i samma rangordning ungefär. AIK gick nio miljoner plus och är ett av de lag som har den absolut stabilaste ekonomin i elitserien. Jag skulle vilja ha en jävligt bra förklaring på varför inte Lasse lyckats landa EN högklassig back och EN högklassig center? Jag tycker inte det är ett orimligt krav på en sportchef i ett tvåfaldigt finallag. Jag kan liksom inte se nån anledning. Det om något tycker jag är ett intressant diskussionsämne.

Och nej, jag kanske inte vet nåt om AIK:s kommande eller inte kommande värvningar. Men det gör å andra sidan inte någon annan på detta forum heller.
Brunnström har minst en naturlig koppling till västkusten då han har spelat i Borås, i princip Frölundas farmargäng. Frölunda har dessutom säkerligen ett stort löneutrymme då de skall skall ersätta förra säsongen två ledande spelare och hittintills landat ett MoDo-reject med tvivelaktigt rykte. Han är dessutom en renodlad ytterforward och är därigenom inte intressant för oss.
Rögles och Färejestads värvningar är redan kommenterade med en enormt dyr Kukkonen, en jänkare med fler frågetecken än utropstecken i bagaget och en Tollefsen som ville till Norge eller åtminstone så nära man kommer. Konsekvensen av att börja shoppa loss av det egna kapitalet är redan avhandlad.
Orsaken till att Lasse ännu inte handlat sin center är att marknaden ännu är i sin linda beträffande de som ligger på gränsen till NHL. Det är svårt att köpa något som inte är tillgängligt. Det är ungefär som att försöka köpa lokalproducerad färskpotatis i januari. Du borde istället titta på truppen och fråga dig varför inte Färjestad som är oss ekonomiskt överlägsna inte har någon Lindström, Bellemare eller Holloway?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Forceman wrote:Ursäkta om jag lägger mig i något som håller på att lägga sig, men visst handlar Silly om att diskutera hur olika spelare skulle passa i olika roller och ifall vi fans skulle vilja ha dem i laget lika mycket som ifall man hört ett stensäkert rykte vid mjukglassförsäljningen på ICA Kvantum??
Förstår inte vart irritationen över att diskutera olika spelare kommer ifrån..?

Det sagt så har jag inte varit aktiv på väldigt länge här och kan ha missat om denne spelare har diskuterats något men jag såg på EP att Greg Mauldin ryktades till den Schweiziska ligan. Känns inte direkt som en Lassevärvning men han kanske vore något ändå?? För "gammal"?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10292" onclick="window.open(this.href);return false;
Måste säga att jag inte minns honom alls från allsvenskan 06/07, men från det jag kan läsa mig till så sitter han iallafall på vissa av de skills som LJ letar efter, framför allt fart och tempo.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

...fast just innan jag skrev mitt förra inlägg så twittrade han detta:
http://twitter.com/gmaul20" onclick="window.open(this.href);return false;

Packing for the big move, leaving for Fribourg Monday morning. #HCFRIBOURG
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

p-play>> AIK har släppt iväg Söderström, Hynning och Antos som låg på betydligt högre löner än de juniorer som ersatt. Man har sagt upp Goren som inte hade nån låg lön och man har brutit kontraktet med Pikkarainen, som var lagets i särklass högst betalde back, och garanterat var fem i topp i totala löneligan.

De värvningar som gjorts är Solnas andremålis och Pontus Petterström, som knappt platsade i Linköping. Man har dessutom en miljon mer att lägga på årets spelarbudget än ifjol.

Ekvationen innebär att AIK har en jävligt stor summa pengar att lägga på den sista backen och centern. Man borde mycket väl kunnat konkurrera om en spelare som Kukkonen t ex. Snacket om att AIK är en "liten klubb" håller inte längre. Det är möjligt att FBK och HV fortfarande ligger före på den agendan, men lag som Frölunda som blöder enormt varje år har inte en chans mot AIK i det fallet...
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Norsjö wrote:p-play>> AIK har släppt iväg Söderström, Hynning och Antos som låg på betydligt högre löner än de juniorer som ersatt. Man har sagt upp Goren som inte hade nån låg lön och man har brutit kontraktet med Pikkarainen, som var lagets i särklass högst betalde back, och garanterat var fem i topp i totala löneligan.

De värvningar som gjorts är Solnas andremålis och Pontus Petterström, som knappt platsade i Linköping. Man har dessutom en miljon mer att lägga på årets spelarbudget än ifjol.

Ekvationen innebär att AIK har en jävligt stor summa pengar att lägga på den sista backen och centern. Man borde mycket väl kunnat konkurrera om en spelare som Kukkonen t ex. Snacket om att AIK är en "liten klubb" håller inte längre. Det är möjligt att FBK och HV fortfarande ligger före på den agendan, men lag som Frölunda som blöder enormt varje år har inte en chans mot AIK i det fallet...
Det du missar i din ekvation är lönehöjningarna på Holloway, Lindström, Bellemare, Skogs och Jocke E.
Men visst finns det lönebudget kvar att värva för.
Som jag skrev tidigare så har AIK avsatt 2,5 miljon netto endast till centervärvningen, så ta det lugnt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Tittade lite på Zigomanis faceoffstats på sidan 48 i den här tråden.
Om han bara är kvitt skadan från Calder Cup så är jag jävligt sugen.
svartgulsubkultur wrote:Hittar inga faceoffstats för AHL, men Zigomanis har fina nuffror från cirklarna i NHL också.

10/11: 52,5%
08/09: 62,9%
07/08: 59,8%
06/07: 56,2%
05/06: 50,7%
03/04: 53,7%
02/03: 59,2%
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Det du missar i din ekvation är lönehöjningarna på Holloway, Lindström, Bellemare, Skogs och Jocke E.
Men visst finns det lönebudget kvar att värva för.
Som jag skrev tidigare så har AIK avsatt 2,5 miljon netto endast till centervärvningen, så ta det lugnt.
Alla lag har likadana lönehöjningar rent procentuellt ungefär så det är inget argument. Men nu lägger jag ner. Och jag hoppas du har rätt SGSK att det kommer in en center och en back, för annars är vi helt rökta när det gäller guldet. Tror faktiskt vi skulle kunna missa slutspel med dagens trupp, där framför allt backsidan ser förskräcklig ut. Vi är inte tillräckligt dåliga för att åka ner i kvalserien, men en 9-10 plats är ingen utopi. Elitserien är faktiskt så pass jämn. Man ska också betänka att de flesta lag storsatsat jämfört med i fjol, bortsett från Timrå och Brynäs möjligen. Det är det man tycker är så märkligt att de flesta andra lag agerar så hårt.
Balotelli
Posts: 327
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Balotelli »

I brist på annat. Besitter inte Daniel Fernholm de egenskaper vi söker i en back? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=67" onclick="window.open(this.href);return false;

Ytterligare intressanta prospects hittar vi i öst. Något ålderstigen mer helt klart att Èric Perrin ser vass ut http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10222" onclick="window.open(this.href);return false; . Bra på rören, bra med poäng
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Silly Season 2012/2013

Post by lazerkrobbe »

Norsjö wrote:Men nu lägger jag ner.
Genom att INTE svara på det här inlägget, eller något annat, eller överhuvudtaget skriva i den här tråden innan 1:a isträningen, så visar du om du är seriös eller ett troll.
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Fernholm ett stort ja tack! Perrin är alldeles för klen. Centern behöver inte vräka in poäng, huvudsaken är att han har tyngd framför kassen. Skulle gärna se något av en "polis" i AIK. Poängmakare har vi så vi klarar oss.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Norsjö wrote:
Det du missar i din ekvation är lönehöjningarna på Holloway, Lindström, Bellemare, Skogs och Jocke E.
Men visst finns det lönebudget kvar att värva för.
Som jag skrev tidigare så har AIK avsatt 2,5 miljon netto endast till centervärvningen, så ta det lugnt.
Alla lag har likadana lönehöjningar rent procentuellt ungefär så det är inget argument.
Du menade ju att alla de pengar som vi sparar in på Goren, Pikken, Antos, Crippe och Hynning fanns kvar outnyttjade jämfört med fjolårsbudgeten och jag visade på att så inte riktigt var fallet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Locked