Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by p-play »

Norsjö wrote:Troll? Minns vad jag sagt när serien startar...
Det är rätt tröttsamt ned allt gnäll. Lasse J har gjort en del mindre bra värvningar senaste åren som man kan ifrågasätta (Hynning, Tenkrat etc) och jag tycker att han borde ha värvat en stor stark defensiv back istället för t ex Skogs, men om man jämför hans felprocent med många andra sportchefers så ligger han på plus i min bok. Två finaler med en rätt så liten budget i jämförelse med en del andra klubbar. Det är helt klart att klubbens strategi med billiga juniorer, några stabila rutinerade elitseriespelare och enstaka spetsförvärv är lyckad. Det helt klart ett bra drag att lägga de "stora pengarna" på offensiva spelare som kan göra det där lilla extra. Holloway presenterades väl runt den 25:e, vilket säger något om när de som ligger på gränsen till NHL kommer loss.
Skulle du ha jublat om Lasse J som sin sista centervärvning tagit Warg som trots allt är ett stort frågetecken med sina återkommande skador?
Sillyman
Posts: 2
Joined: 19 Jul 2012, 19:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Sillyman »

:)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Sillyman wrote::)
Utan tidigare forumcred får du nog bjuda på lite mer än så...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Keith Aucoin kan vi nog avskriva, det verkar som att han kommer att skriva på för att stanna kvar i Nordamerika inom en hyfsat snar framtid.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
valhall
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 21:19
Location: Umeå

Re: Silly Season 2012/2013

Post by valhall »

svartgulsubkultur wrote:
Sillyman wrote::)
Utan tidigare forumcred får du nog bjuda på lite mer än så...
Nya Montreal? :?
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Mike Mottau - http://eliteprospects.com/player.php?player=13951" onclick="window.open(this.href);return false;
Ligger väl sannolikt en bra bit över Lasses budget

Cody Wild - http://eliteprospects.com/player.php?player=12283" onclick="window.open(this.href);return false;
Bra skridskoåkande offensiv back och bra pucktransportör. Enligt hockeysfuture:
Wild is a very smart defenseman who is blessed with natural offensive ability. He is an excellent skater with speed and is very active. One of Wild’s greatest attributes is his decision-making capability. He finds and utilizes open spaces on the ice quite effectively and knows when to jump into plays. Wild has great hands and the ability to get his shots to the net. He works and competes hard as well.

On the other end of the spectrum, Wild’s defensive play is an area of weakness and a focus for the Oilers as they try and turn him into a NHL player. The biggest weakness Wild has in his decision making in regards to when to turn on the offensive switch and when to play defence.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

kurin wrote:Enligt en säker källa inom Aik kommer det spelare,var bara lugn.
Kul att se dig här kurin. Och Kul att höra, du har ju bra track på tips så jag litar på dig. Några indikationer vart åt det lutar? Center, ytter, back? Europe, transa?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Gnäller inte. Däremot är det så att AIK är väldigt, väldigt försiktiga trots stora vinster varje år. Man har dessutom en policy att satsa i allt högre utsträckning på egna juniorer, vilket i och för sig är klokt. Vad jag grundar min åsikt på är att Lasse tidigare uttalat att det förmodligen inte kommer fler spelare innan serien. Om det stämmer är det trots allt som att säga adjö till ett eventuellt guld. Det kommer inte in fler spelare och det innebär en mellansäsong med en femte-sjätte plats och respass i kvarten. Tyvärr. Och det är ett konstaterande och inget gnäll. Det enda jag gör är att ha en åsikt att det inte är rätt.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Det kommer en, kanske två nya spelare innan seriestart.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2012/2013

Post by smogz »

Norsjö - om inte ditt första inlägg på förra sidan går under definitionen gnäll så har jag svårt att se vad som gör.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Norsjö wrote:Vad jag grundar min åsikt på är att Lasse tidigare uttalat att det förmodligen inte kommer fler spelare innan serien.
Länk till det uttalandet tack!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Humlannitton »

Norsjö, är du Sumpan som hängde på Hockeykultur förut?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Humlannitton wrote:Norsjö, är du Sumpan som hängde på Hockeykultur förut?
My thought exactly! Men Sumpan lever och frodas där än idag...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2012/2013

Post by p-play »

Norsjö wrote:Gnäller inte. Däremot är det så att AIK är väldigt, väldigt försiktiga trots stora vinster varje år. Man har dessutom en policy att satsa i allt högre utsträckning på egna juniorer, vilket i och för sig är klokt. Vad jag grundar min åsikt på är att Lasse tidigare uttalat att det förmodligen inte kommer fler spelare innan serien. Om det stämmer är det trots allt som att säga adjö till ett eventuellt guld. Det kommer inte in fler spelare och det innebär en mellansäsong med en femte-sjätte plats och respass i kvarten. Tyvärr. Och det är ett konstaterande och inget gnäll. Det enda jag gör är att ha en åsikt att det inte är rätt.
Om jag vore sportchef skulle jag också hålla en så låg profil som möjligt. Tänk vad responsen skulle vara om han gick ut och lovade en NHL-center och allt i slutändan gick åt pipan. Det är få förunnat att få inneha en sportchefsposition i ett elitserielag, men det innebär också en enorm press, och var och varannan i de mindre och medelstora klubbarna har väl varit sjukskrivna eller hoppat av? Så fort personen rör sig ute bland allmänheten är det någon som är på honom och frågar när nyförvärven kommer, ungefär som om det vore att betälla dem på postorder från Ellos.

Att inhandla spelare för det egna kapitalet är ingen bra ide. Fråga bara någon från Malmö Redhawks, Frölunda eller varför inte MoDo?
Har man varit med sedan den allsvenska tiden tar man en säker femteplats varje dag i veckan före en riskerad ekonomi och kvalserie nästkommande år.

Kritik är bra, men den skall vara saklig. Mycket i AIK:s organisation är bra, men det finns också en del som inte är det, t ex marknadssidan. Med tanke på att man är ett av Sveriges mest framstående lag i den kanske populäraste sporten så borde man kunna landa ett eller flera sponsorkontrakt med storbolag. Om firmor som Ericsson och Volvo pumpar in enorma summor i en nischsport som segling så borde en klubb som AIK kunna landa något kontrakt med om inte dem så åtminstone med något företag i den storleksordning. Man kan hävda att "all business is local" hur ofta som helst, men sanningen är att de inte lyckats inom marknadsområdet. Bättre sponsring ger utrymme för dyrare spelare. Ett annat område som borde förbättrats är all försäljning runt matcherna. Det är ett unikt tillfälle till direktförsäljning och omsättningsökning som man helt verkar ha missat.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Markman wrote:Keith Aucoin kan vi nog avskriva, det verkar som att han kommer att skriva på för att stanna kvar i Nordamerika inom en hyfsat snar framtid.
Enligt Aucoins agent så verkar han dock inte helt oävet inställd till en Europatour nästa säsong, förutsatt att det inte blir succé den här säsongen och att han tar en NHL-plats då givetvis.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Norsjö
Posts: 125
Joined: 08 Apr 2012, 09:39

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Norsjö »

Om jag är Sumpans okände son, Sumpans tvillingbror, eller rentav Sumpan själv kan ni ju försöka klura ut :-) Hur som helst anser jag att en klubb med AIK:s ekonomi och resultat och som förlorat tunga löneposter som Goren och Pikkarainen (som var lagets dyraste back) borde ha resurser att förstärka med en riktigt bra back och en center. Men enligt vad jag hört så har man inte tänkt göra det. Och den källan väljer jag att inte namnge. Minns jag inte fel var det i Norran Lasse gick ut och sa att man förmodligen inte skulle värva nåt mer innan seriestart. Men det kan lika gärna varit i Folkbladet.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Norsjö wrote:Minns jag inte fel var det i Norran Lasse gick ut och sa att man förmodligen inte skulle värva nåt mer innan seriestart. Men det kan lika gärna varit i Folkbladet.
Lasse sa väl förmodligen någonting om att det är möjligt att man startar säsongen med det lag man har nu om man inte hittar något man vill ha, men det betyder ingalunda att man inte tänker värva något!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Larzon »

Markman wrote:
Norsjö wrote:Minns jag inte fel var det i Norran Lasse gick ut och sa att man förmodligen inte skulle värva nåt mer innan seriestart. Men det kan lika gärna varit i Folkbladet.
Lasse sa väl förmodligen någonting om att det är möjligt att man startar säsongen med det lag man har nu om man inte hittar något man vill ha, men det betyder ingalunda att man inte tänker värva något!
så minns jag också artikeln.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2012/2013

Post by 374 »

Nu lär det bli fart på forumet.
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Mange »

Typiskt, hann bli peppad. Troll...
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Montreál wrote::D
Förutom att det där sannolikt är fel montreal... Ovanstående citat är från en användare som skapades idag 20 juli, medan den andra montreal (som inte har någon akut accent över sitt a och ingen stor bokstav) har varit registrerad betydligt längre och skrivit fler inlägg än bara 1.

Fram till dess att motsatsen har bevisats hävdar jag bull och anser att det är ett mycket smaklöst skämt!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Canadiens
Posts: 8
Joined: 20 Jul 2012, 01:38

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Canadiens »

Larvigt att folk int elåter en nyttja tryck ocjh yttrandefrihet. Vad säger FN konvesjonen om det ? Återstår ju batraett papper så är allting klart. Tycker att alla ska ha rötten att komma till tals. Mitt favrritlag är Montreal CAnadiens och Montreal var upptaget som alis och då gjorde jag en enkel omskriebvning av Montreal, ör det någe fel med det, eller?
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

Montreál wrote:Larvigt att folk int elåter en nyttja tryck ocjh yttrandefrihet. Vad säger FN konvesjonen om det ? Återstår ju batraett papper så är allting klart. Tycker att alla ska ha rötten att komma till tals. Mitt favrritlag är Montreal CAnadiens och Montreal var upptaget som alis och då gjorde jag en enkel omskriebvning av Montreal, ör det någe fel med det, eller?
För det första - ingen har sagt att du inte får uttrycka dig, bara att det du skrev var ett dåligt skämt.
För det andra - jag tror inte att någon kommer att tro på din förklaring här heller, jag själv inkluderad.

Därmed skriver jag inte mer om det hela, för man ska inte mata trollen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Sillyman
Posts: 2
Joined: 19 Jul 2012, 19:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Sillyman »

svartgulsubkultur wrote:
Sillyman wrote::)
Utan tidigare forumcred får du nog bjuda på lite mer än så...
Vänta i dagarna ska du få se.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Sillyman wrote:
svartgulsubkultur wrote:
Sillyman wrote::)
Utan tidigare forumcred får du nog bjuda på lite mer än så...
Vänta i dagarna ska du få se.
Att nåt är på g förstår nog rätt många här inne, men om du verkligen vet nåt kan du väl bjuda på något lite mer specifikt?
Ålder? Nationalitet? Eller vilken liga han spelade i ifjol?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Canadiens
Posts: 8
Joined: 20 Jul 2012, 01:38

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Canadiens »

bäst att lägga locket på för imngen tror mig och jag svammlar inte. nog satg om det här godnatt alla svartgula ränder.
det kjommer att komma in et forward inoim 48 timmar eller så ge mig ett aaaaaaaaaaaaaaaaa iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk va blir det
:lol:
Belsibub
Posts: 83
Joined: 16 Jun 2011, 20:43

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Belsibub »

Montreál wrote:bäst att lägga locket på för imngen tror mig och jag svammlar inte. nog satg om det här godnatt alla svartgula ränder.
det kjommer att komma in et forward inoim 48 timmar eller så ge mig ett aaaaaaaaaaaaaaaaa iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk va blir det
:lol:
Ja lägg locket på, men med din unika skrivstil så blir det ju inte så svårt att lista ut vem du är :o
Låt lurkers som mig läsa i forumet i lugn och ro...
lulle
Posts: 16
Joined: 16 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2012/2013

Post by lulle »

Verkar ha varit en bra fylla för montréal. För så dåligt kan väl ingen skriva nyktert?
Håller tummarna för att han har rätt dock.
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2012/2013

Post by bruno »

Norsjö wrote:Om jag är Sumpans okände son, Sumpans tvillingbror, eller rentav Sumpan själv kan ni ju försöka klura ut :-) Hur som helst anser jag att en klubb med AIK:s ekonomi och resultat och som förlorat tunga löneposter som Goren och Pikkarainen (som var lagets dyraste back) borde ha resurser att förstärka med en riktigt bra back och en center. Men enligt vad jag hört så har man inte tänkt göra det. Och den källan väljer jag att inte namnge. Minns jag inte fel var det i Norran Lasse gick ut och sa att man förmodligen inte skulle värva nåt mer innan seriestart. Men det kan lika gärna varit i Folkbladet.
Att Lasse inte tänkt förstärka är skitsnack då jag med säkerhet vet att han redan lagt ett bra bud på en Ahl-forward som diskuterats här. Nu blev det inget med denna tyvärr. Men dyker rätt spelare upp igen så kommer man att försöka.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2012/2013

Post by StigVig »

bruno wrote:
Norsjö wrote:Om jag är Sumpans okände son, Sumpans tvillingbror, eller rentav Sumpan själv kan ni ju försöka klura ut :-) Hur som helst anser jag att en klubb med AIK:s ekonomi och resultat och som förlorat tunga löneposter som Goren och Pikkarainen (som var lagets dyraste back) borde ha resurser att förstärka med en riktigt bra back och en center. Men enligt vad jag hört så har man inte tänkt göra det. Och den källan väljer jag att inte namnge. Minns jag inte fel var det i Norran Lasse gick ut och sa att man förmodligen inte skulle värva nåt mer innan seriestart. Men det kan lika gärna varit i Folkbladet.
Att Lasse inte tänkt förstärka är skitsnack då jag med säkerhet vet att han redan lagt ett bra bud på en Ahl-forward som diskuterats här. Nu blev det inget med denna tyvärr. Men dyker rätt spelare upp igen så kommer man att försöka.
Om det nu inte blev av nåt med den affären kan du inte då nämna vilken spelare det rörde sig om 8-)
Vore kul att få en hint om vilken nivå LJ vill ha på forwarden ;)
Bättre än Goren & Warg är en självklarhet
Krossa Skiten!!!!!
Locked