Silly Season 2018/19

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 2018/19

Post by Akerman2 »

Gezim wrote: 01 Jan 2019, 22:56 Svikare?
Vad jag hört blev han ”mobbad” av en ledare ifjol, väldigt märkligt att hans ens vill komma hem.
Helt allvarligt tror jag detta har gått alldels för långt. Att det är Bert som är orsaken till att ingen jävel vill spela för oss.

Ingen rök utan eld är det säkerligen, men är det så illa som "mobbning" finns det ju såklart inte en chans att han vänder tillbaka. Sen att dom inte var polare, möjligt.
Men hade Bert varit största svinet någonsin så hade såklart någon agerat.

Tim har flängt sen junioråldern fram och tillbaka och då bör dom flesta förstå att det är Tim och kretsen runt Tim som isåfall är den stökigare parten. Inte Bert, inte AIK.

Nu har han kontrakt säsongen ut, gör han bra ifrån sig och någon ringer och flörtar med honom så sticker han garanterat igen. Som någon nämnde, synd vi inte är i bättre position så vi kunde ge långfingret åt honom. Nu känns det på något vis rätt då han lär höjja/bredda laget.

Reagerade på hans böter nu sist, väldigt låga vilket bör betyda en rätt låg lön? Med nya bötersystemet går väl sånt kolla, men det får bli en annan dag.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2018/19

Post by Skidrow »

Det där köper jag inte alls, känns som rent skvaller utan en enda uns sanning i, typ jag hörde grannen som hörde saida som hörde gud säga....
Gezim wrote: 01 Jan 2019, 22:56 Svikare?
Vad jag hört blev han ”mobbad” av en ledare ifjol, väldigt märkligt att hans ens vill komma hem.

Likt Wingerli i år som gjort 1 mål mindre än skytteligaledaren i SHL och ändå får han inte prova spela i bättre miljö.
Tim var bland våra mest kreativa ifjol men fick ändå inte chansen högre upp.
Handlar kanske mer om att har man kontrakt för nästa år så är man värd att satsa på
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Egentligen är det en centern som vi är ute efter. Så värvningen av Tim Söderlund förändrar inget där utan vi fortsätter leta vidare, säger AIK:s sportchef Mikael Lindgren, som har till den 15 februari på sig då transferfönstret stänger för övergångar i SHL.

En spelare det fortsätter surras om en hel del är Axel Holmström, som är just en center som AIK letar efter.

Sedan tidigare vet vi också att AIK är väldigt intresserade att få hem Holmström, som fortsätter ha det poängmässigt tungt i Nordamerika. Totalt står han på 16 (8+8) poäng på 34 matcher med AHL-laget Grand Rapids Griffins den här säsongen och har bara gjort två poäng de senaste sex matcherna.

Vad finns det att säga där?

– Inte speciellt mycket just nu, utan det är oförändrat läge. Men vi håller givetvis koll på vad som händer, säger Lindgren.
User avatar
ossian
Posts: 3596
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Jag har ingen insikt, men har alltid gillat Bert.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2018/19

Post by smogz »

Jag har nog aldrig riktigt gillat Bert. För mycket känslor, för lite business. Men jag har förstås inte heller nån insikt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Kan bara referera till en MYCKET närstående till "Nisse", som påstår att han aldrig kommer att spela med Bert bakom sig i båset.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Bra,tycker Burström är riktigt överskattad,Arvid är ju klasser bättre.
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2018/19

Post by persson82 »

En viss "melkman" sa till mig att Bert är inte omtyckt av vissa spelare, därav anledningen till varför vi inte får tillbaka "hemvändarna".
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

persson82 wrote: 02 Jan 2019, 19:20 En viss "melkman" sa till mig att Bert är inte omtyckt av vissa spelare, därav anledningen till varför vi inte får tillbaka "hemvändarna".
Men frågan är vad gör han som dom inte tycker om ? Kan man inte få en intervju med någon anonym spelare? Och vad säger föreningen ang detta? Vem dom om det ?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2018/19

Post by Skidrow »

Så är det alltid, du tycker inte om chefen en annan tycker om honom men att gå från det till att man mobbar spelare är ett extremt hopp. Se bara på lärare man haft den läraren jag tycker bäst om nu var den jag tyckte sämst om då och varför jo han tog inget tjafs utan satte alla på sin plats om man misskötte sig.
User avatar
ossian
Posts: 3596
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

När jag ser Bert numera, så ser han sällan glad ut. Vi förlorar många matcher, och då vill jag personligen se en tränare som är sur. Kalla mig old school, men då ska det vara skäll.
User avatar
ossian
Posts: 3596
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2018/19

Post by ossian »

Man om ditt yrke var att spela hockey i AIK, då hade säkert många vilja se en mjuk typ och se lönen ticka in på kontot utan krav på motprestation.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 2018/19

Post by krysset »

Hockey på denna nivå är ingen social verksamhet. Kolla lönerna inte är det någon verksamhet då man gråter över en utskällning eller sprucken nagel.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2018/19

Post by smogz »

Ok att Bert är känslosam och sätter människor på sin plats. Men frågan är om han själv backar upp detta med kompetens, hur är han på analysera, hur är han på att lära ut och lägga upp en försvarsstrategi (för visst har han ansvar över försvaret?). Att bli satt på plats av någon man anser inte vara särskilt kompetent är aldrig kul, och leder oftast åt helvete. Men jag har ingen insikt, jag utgår bara från det jag sett och läst i intervjuer och där verkar Bert uppriktigt sagt inte särskilt smart. En hetlevrad känslomänniska men begränsad analytisk.

Det är inte vad jag skulle vilja ha i mitt bås som professionell hockeyspelare. Jag vill ha en som lär mig nånting, varje dag, får mig att utvecklas och som förklarar hur jag kan göra rätt när jag gör fel. Inte bli satt på plats.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 2018/19

Post by Ripper83 »

Om man ser alla backar som fått en positiv utveckling under Berts ledning så har han väl gjort något rätt, sen kanske hans ledarskap inte passar alla.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by svea_man »

Lägg ner Bert nu för fan..
nu pratar vi silly tror ni wingerli stannar?
lobo
Posts: 1524
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2018/19

Post by lobo »

Jag tror aik hittar en väg framåt med wingerli, samt att han kanske inser att det krävs lite flyt om en flytt automatiskt skall ge ett större lyft än det han kan åstadkomma hemma. Lex Tim och Ohlsson

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2018/19

Post by Empress »

Orkar inte hitta "Träningsapporter"

Dagens AIK
Målvakter: Armalis, Lindvall

Svarta:

Alm, Granberg – L Lindström, Pettersson, Holloway

Djuse, Pudas – Möller, Ericsson, J Lindström

Vita:

Lindgren. Berglund – Eriksson, Olimb, Alvarez, Aaltonen

Norén, Hannes Lindström – Hedberg, Wingerli, Söderlund

Saknas: Berggren, Lundin
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Carey till Rögle. Han kommer säkert att fungera bra som attitydspelare lite längre ned i hierarkin.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Grattis till Adler Mannheim som går som tåget i tyska ligan. Katic tongivande och gör succé. Hur i helllvette kunde man snåla och släppa den grabben?
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Samma med kostka!?!? 100 gånger bättre än alm och Granberg + han kunde göra mål.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

kopitar wrote: 03 Jan 2019, 13:28 Samma med kostka!?!? 100 gånger bättre än alm och Granberg + han kunde göra mål.
Håller i stort sett med.
Dessutom har Kotska inget kontrakt i år. Skulle ha varit hitplockad i november.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by Erwynn »

Var väl ganska enat forum efter säsongen att Katic gjort sitt? Ungefär som när Forsell och Calof drog också, sen kommer man krypande i efterhand och tycker det är helt sjukt hur vi inte kunde förlänga
Hata allt.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2018/19

Post by marre »

Granberg kändes väl som en rejäl uppgradering? Jävligt lätt döma nu.
User avatar
Miklosoft
Posts: 289
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly Season 2018/19

Post by Miklosoft »

marre wrote: 03 Jan 2019, 16:51 Granberg kändes väl som en rejäl uppgradering? Jävligt lätt döma nu.
Håller med.. Granberg tycker jag absolut inte är dålig.
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2018/19

Post by Special Brew »

Granberg tycker jag är ganska stabil. Inte jättebra, men ok. Alm är väl SHL:s sämsta spelare?
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 2018/19

Post by Snuskhummern »

snorhyveln wrote: 03 Jan 2019, 13:05 Grattis till Adler Mannheim som går som tåget i tyska ligan. Katic tongivande och gör succé. Hur i helllvette kunde man snåla och släppa den grabben?
Ska väl vara sagt att spelet i DEL är mycket mer nordamerikanskt och lär passa backar som Katic bättre när moståndaren inte ständigt sätter press och checkar högt i banan.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Kotska var bra i grundserien, men hängde ju inte alls med i slutspelet när det blev match varannan dag. Helt rätt att inte förlänga. Katic var ju rätt så bra emellanåt även om han gjorde en hel del misstag defensivt. 4p på 23 slutspelsmatcher över två säsonger för en offensiv back är ju inte direkt någon kioskvältare. Jag antar att man drog slutsatsen att kostnaden blev lite för hög i förhållande till vad man fick ut. Granberg är stabil. Alm och Pudas har däremot enorma problem och ingen av dem borde få speltid tills de fått ordning på grejorna.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Erwynn wrote: 03 Jan 2019, 16:48 Var väl ganska enat forum efter säsongen att Katic gjort sitt? Ungefär som när Forsell och Calof drog också, sen kommer man krypande i efterhand och tycker det är helt sjukt hur vi inte kunde förlänga
Må ha varit enat på den ena sidan. På den andra stod jag och funderade vad man sysslade med både gällande Katic samt Kostka.
Vill inte framstå som en Messersmitt, men var verkligen folk så enade som du påstår?
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2018/19

Post by Rollie »

p-play wrote: 03 Jan 2019, 19:01 Kotska var bra i grundserien, men hängde ju inte alls med i slutspelet när det blev match varannan dag. Helt rätt att inte förlänga. Katic var ju rätt så bra emellanåt även om han gjorde en hel del misstag defensivt. 4p på 23 slutspelsmatcher över två säsonger för en offensiv back är ju inte direkt någon kioskvältare. Jag antar att man drog slutsatsen att kostnaden blev lite för hög i förhållande till vad man fick ut. Granberg är stabil. Alm och Pudas har däremot enorma problem och ingen av dem borde få speltid tills de fått ordning på grejorna.
Lika stora problem har Djuse och inte minst Berglund i ärlighetens namn.
Locked