F4 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 22/4 kl 15.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by BubbelVe »

Norrland74 wrote: 22 Apr 2018, 16:38 Spelare som måste få kicken:

Pudas.
Lindgren.
Djuse (hade stora förväntningar)
Kotska (för långsam )
Bud.

Gonatt. Ses nästa år.
Linus L är väl osynligaste spelaren i Skellefteås historia
Alm får pudas att likna Erik K och Lindgren se ut som Lidas
Hetta som inte tacklas är en strut utan glass
Adam P trodde jag ALDRIG skulle gå från brunk till .... värdelös
Och resten tappar vi ändå .... köplag nästa år då
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Sed »

Spelarna vill ta semester nu. De har verkligen gett upp.
Os72
Posts: 868
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Os72 »

Det är fruktansvärt pinsamt att Växjö kan göra oss så jävla dåliga!
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by kriwi »

Djuse har iaf saker som han kan jobba på😊
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Jathy »

Bra match av Djuse.....
Empress
Posts: 6988
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Empress »

Det där med köpelag. Det är bara gilla läget, det kommer
inte gå mot hemvävda lag i framtiden. Spelar lixom ingen roll vad man tycker i ämnet om sm-guld är målet. Bästa laget kommer alltid att vinna.
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Jathy »

Jaja känns oerhört surt just nu men vi har gjort de förbannat bra med tanke på att vi är i final. Synd bara att vi inte kunde ge Växjö någon match
Berehowsky
Posts: 215
Joined: 21 Jun 2011, 21:16

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Berehowsky »

Fy fan trodde aldrig att jag skulle säga detta om laget i mitt hjärta men det här är så överjävligt uselt rakt igenom så det är pinsamt. Och naturligtvis så bär chefen ( tränarna ) en stor skuld i det, noll jävla fantasi. Tror man bara kan mala på som man gjort hela tiden fastän det nästan inte funkat på hela säsongen. Jo vi är i final jag vet, men utan Ortio hade vi aldrig vunnit mot varken Färjestad och Djurgården.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by StigVig »

Om nu Växköp tappar elitlicensen i sommar får vi då guldet?
Med all deras ekonomiska fiffel, blir det synat (uppdrag granskning eller va faan som helst) så bör de nog skickas ner några divisioner.
Vilken sponsor vill sen ha med plastlaget att göra?
Drömma kan man alltid få göra😂
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Jathy »

Sluta skäm ut er för helvete!
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by smogz »

Gonatt. Nåja. Jag är nöjd att laget tog sig till final. Synd att man inte kunde bjuda upp bättre.

Till nästa år hoppas jag att fler högt betalda spelare levererar eller är hela (Matt, Bud).

Och att man spelar en annan hockey.

Känns rätt att inte förlänga med Sebastian Olsson. Han har gjort 3 säsonger i fjärde utan att stiga i graderna. Dax att släppa in nya juniorer nu.

Hoppas Lindgren nu lärt sig. Annars blir det en tråkig säsong nästa.

"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
MBB

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by MBB »

Jag skäms nå så gudförbannat. Strong säsong men såhär får det inte se ut.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Sed »

Vi blir ju historiska iaf. 1 mål i en finalserie. Svårslaget.....tills nästa gång vi möter Sam Hallam i en finalserie. :)
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by dovienya »

Grattis Växjö.
Hatten av.

Elias Pettersson är fullständigt fantastisk.
Saxen
Posts: 10
Joined: 02 Nov 2011, 00:43

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Saxen »

Nöjd över att gå till final??????? Fy helvete så det sett ut. Ett rent jävla virrvarr i passningsspel, i försvarszon och anfallsspelare som helt har tappat konceptet. Va fan har Joakim Lindström sysslat med??? Har Bert nå'n jävla struktur alls i taktiken? Det ser ju så jävla fladdrigt ut, så jävla krampaktigt! Herre Gud så jävla löjligt. Varför låg man inte närmare motståndaren? Varför slogs man inte mer? Varför körde man inte ner och försökte skjuta sönder Rahimi och Shinnimin (de stöddiga idioterna)?

Djurgården var absolut mer värd att ta finalplatsen. Skämmes ta mig fan!
lobo
Posts: 1522
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by lobo »

Samuelsson blir den enskilt viktigaste pusselbiten. Kommer några av de andra det snackats om blir det säsong att se fram emot. Just nu känns det helt rätt med de ickförlängningarma vi tror oss veta. För veka, för lite Shinniman, för mycket rundel..

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by svea_man »

Sluta kasta skit nu tycker fan grabbarna har gjort vad dom kunnat vi hade för liten bredd iår.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by phx70 »

Hoppas detta var sista vi såg av bertstefan i båset. Nya röster behövs, välkommen tillbaka Samuelsson
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by snorhyveln »

Måste säga att jag trots allt är imponerad av vad detta lag åstadkommit. Ett så breddfattigt lag ska bara inte kunna gå så långt. Resan mot final var bland det roligaste jag varit med om under de 60 år jag sett hockey, och att sedan soppan tog slut i finalen är ju bara att be om ursäkt för.

Tyvärr slutar Josefsson på uppdrag granskning, annars hade det varit roligt se honom ringa på dörren hos Vidakoncernen under sommaren.
Bitter, javisst! Men killarna har likväl gjort en smärre bragd som tagit oss till denna finalserie.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by StigVig »

Ändå fantastisk prestation att ta sig till final, det måste sägas. Med tanke på hur risigt vi spelade under säsongen.
Tänk om Bud varit i gammal god form denna säsong och att Mat Anderson levererat.
Lindgrens värvningar lyckats till 100%
Mycket om men Växköp var dom så jävla märkvärdiga egentligen?
Färre misstag av oss (de gjorde faan mål på alla våra misstag) och ett fungerande PP och BP så hade detta varit en jämn finalserie.
Sen Cmåres hyllning av Växköps målis är skrattretande, vilken målis som helst kan ju briljera framför en extrem köttmur och ett extremt trubbigt motståndarlag. Tycker uppriktigt synd om Jokke detta jävla drev som han fick utstå var inte vackert och han kom aldrig tillbaka till normal standard, tack för det Sannydjävel och Cmåre.
Nåväl blir en spännande Silly för vår del och snälla rara förstärk Sporten med Lasse Johansson, snälla 👍
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by ossian »

Stig, kolla på Växköps avslut och jämför med våra.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by StigVig »

ossian wrote: 22 Apr 2018, 19:27 Stig, kolla på Växköps avslut och jämför med våra.
Äckligt självförtroende hade plastlaget också.
AIK extremt trubbiga i finalen, liknande hemska nivå vi hade under grundserien
Förstår att Lindgren hoppades på Bud & Mat som poänggörare, men det gick åt helvete.
Till nästa säsong måste vi ha 2 poänggörande femmor, räcker inte med en formation
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
jimpa99
Posts: 64
Joined: 20 Oct 2011, 10:07

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by jimpa99 »

Så klart imponerande att vi nått 7 av 8 finaler. Men vill vi mer ? Min känsla är att vi förlorat 5 av de 7 finaler vi varit i pga sämre försvarsspel. De vi förlorat mot har i första hand kunnat stänga igen defensivt. Vi minns ,Färjestad,Brynäs,Växjö x2 och Frölunda. De kunde alla stänga ned oss defensivt. Vi körde fast och kom ingen vart. Det första Sam Hallam nämnde var målvaktsspelet och backarna i sitt lag. Jag håller fullt med honom fullständigt ,samtidigt som vi dräller med pucken och motståndarna straffar oss skoningslöst. Vi har liksom ett enda spel - fart fart och framåt. Vi har ingen plan B när vårt spel kört fast. Vi kan inte variera vårt spel tillräckligt. Vi är för förutsägbara , för sönderlästa .

Det är bara att inse att så skedde igen. Vi gjorde ETT mål på 12 perioder! Dvs 240 minuter ,alltså ETT mål på 4 timmars försök! Vi körde fast, hade ingen plan B.

Ledningen i AIK måste se över denna viktiga bit till nästa säsong.

I NHL brukar man säga : Defense wins championships!
They say defense wins championships.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by ossian »

Färjestad, Frölunda och Växköp nu i år är klart bättre lag. Inte ett dugg konstigt att vi förlorar då vi är klart sämre.

Förra mot Växköp var tung, då var det liksom att de hittade ett spelsystem som vi inte kunde spela oss ur. Men det var inte orättvist då de var aningen bättre - utan att ha ett skickligare lag på papperet. Den som svider mest var den mot Brynäs då vi känns som det bättre laget, men målsien silar in vart och vartannat skott.

Vi skulle ha vunnit en mot antingen Brynäs eller den mot Växköp, i övrigt var det inget att göra något åt.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by ossian »

Stig, de har skickligare spelare på alla positioner och därför är deras avslut klasser bättre. Vi har en kedja som är skickliga, och då blir det enklare för motståndaren att radera ut dem. Eller nu var de inte så skickliga i finalen.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by ossian »

Hur många avslut hade vi likt Rosén, Pettersson, Pesonen, Calof, Shiminin? På 240 minuter hockey.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by nishog04 »

Den här finalförlusten känns verkligen ingenstans för mig. Redan inför säsongen var det så totalt jävla säkert att Växjö skulle vinna och när AIK dessutom visade sig ha grus i maskineriet under stora delar av grundserien var allt över kvartsfinal en guldmedalj i sig.

Förmodligen hade det känts surare att förlora mot lag som DIF, Frölunda eller Luleå som faktiskt har en historia och inte enbart pengar.

Nä, skitbra utkomst på en i övrigt medioker säsong, AIK!
User avatar
Vitberget
Posts: 153
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by Vitberget »

nishog04 wrote:Den här finalförlusten känns verkligen ingenstans för mig. Redan inför säsongen var det så totalt jävla säkert att Växjö skulle vinna och när AIK dessutom visade sig ha grus i maskineriet under stora delar av grundserien var allt över kvartsfinal en guldmedalj i sig.

Förmodligen hade det känts surare att förlora mot lag som DIF, Frölunda eller Luleå som faktiskt har en historia och inte enbart pengar.

Nä, skitbra utkomst på en i övrigt medioker säsong, AIK!
Känner faktiskt exakt likadant.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by nishog04 »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... s-existens

Hehe, Leifbys krönika är inte bara guld och gröna skogar. Mellan raderna har han smugit in rätt syrlig kritik både mot SM-vinnarna och SHL i stort.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Final 4: Skellefteå AIK-Växjö

Post by karjala »

Jimmie efter matchen, ganska sent i Cmores sändning:

”Känslan av att fått bära det här klubbmärket på bröstet från jul och framåt, är jag grymt ärofylld, stolt och glad över. Sen så tycker jag att dom lag vi spelat mot må man ju ändå tacka dom fansen. Våra fans har varit fantastiska här i slutspelet. Djurgårds-fansen är grymma på både hovet och globen och Färjestad som sluter upp med en härlig klack och publik i allmänhet.
Det har varit glädje egentligen hela det här slutspelet tills slutsignalen ljöd idag.”
Locked