F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by BubbelVe »

Jo Elias är nästan enda anledningen att underhållas just nu. Hatten av
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by Miklosoft »

dovienya wrote: 19 Apr 2018, 22:57 Sen är det närmast en skandal om inte Elias Pettersson vinner alla SHL-priser finns kvar att vinna denna säsong.
Helvetet vad bra han är med och utan puck. Han behöver inte vara speciellt bra i defensiven, det är galet att se honom vinna/undvika varje sargduell och komma därifrån med pucken; dessutom gör han likadant som Jocke (när han är i form) mitt på planen, bara dubbelt så fort och så att det ser helt oberört okomplicerat ut.
Det jag inte förstår är att varför inte han har minst en hockeyklubba i skithålet i varje byte. Alltså varför han inte elimineras..
Översättning för snöflingor: Varför han inte har tätare övervakning
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by Jathy »

User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by Miklosoft »

Bara att böja på hatten och gratulera en nakenfightern som har en klubb med legoknektar som är överlägsna.
Måste vara helt grymt att vara Växköp supporter med 0 egna prudukter att vara stolt över det andra spelare åstadkommit.
Grymt jobbat.. #Impressed
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by nishog04 »

Hmm, jag vet inte riktigt vad han vill säga med att denna final är dålig för svensk hockey. Tror han på fullaste allvar att Djurgården, Luleå, Färjestad eller något annat lag hade kunnat rubba Växjö i år? När man såg Växjös laguppställning inför säsongen kunde man lika gärna ha delat ut bucklan redan på upptaktsträffen. Så överlägsna är Växjö i år. Wikegård säger att man vill ha jämna och täta matchserier. Vad ska man göra, sålla bort Växjö för att de spelar för bra? Kanske ersätta med ett redan utslaget lag, så att vi får sju matcher i finalen? Kanske AIK också är fel och att Brynäs - HV egentligen hade gett den bästa utkomsten för alla - finalrepris från ifjol och allt?

Och vill Wikegård prata om vad som är dåligt för svensk hockey, tycker jag han kunde lyfta problematiken med icke-transparensen kring löner, bonusar, pensioner osv. Börja gärna där, SHL. Titta igenom siffrorna alla vet varierar kraftigt mellan SHL-lagen och lös sedan problemet. Är lönetak en väg? Jag vet inte. Ska den s.k "kommundopingen" åtgärdas på något sätt? Vad ska anses vara okej och vad ska inte vara okej? Allt detta bör dock vägas mot det faktum att Malmö, Djurgården och Frölunda har helt överlägsna förutsättningar gällande publiksiffror. Hur fördelar vi allt så att det blir rättvist även för de minsta (t.ex. Karlskrona och Mora). Nu är KHK förvisso inte kvar i SHL, men det är ändå någonting som borde diskuteras.

Är det inte dags att journalisterna och framförallt SHL börjar röra runt i dessa frågor?
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by Biocellatus »

Lättast är ju att bara ta tillbaka max 2 transatlanter-regeln. Då störtar köpsjö som en nyutvecklad gripen ner genom seriesystemet.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by smogz »

Nä, då köper de bara svenskar. De tycks ju ha råd.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by nr86 »

Vlh gör det bra! Bara att erkänna. De har en bra ledning som drar in pengar och förhandlar bra avtal. Visst kan man tycka att det saknas en stomme av egenproducerade spelare men den tiden är förbi sedan länge när 4-5 spelare spelade i samma förening en lång karriär. Spelare går mellan klubbar och dit de tror de kan utvecklas och vinna. Vlh har visat att man kan det i deras förening. I vårt fall måste vi upp på den hästen igen. Det blir spännande att se om de lyckas hålla i den här framgången över tid.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by BigGuyJohan »

Biocellatus wrote: 20 Apr 2018, 07:27 Lättast är ju att bara ta tillbaka max 2 transatlanter-regeln. Då störtar köpsjö som en nyutvecklad gripen ner genom seriesystemet.
håller halverst med dig. jag tycker det ska finnas ett tak på hur många transatlanter man får ha. men kanske ha gränsen vid 3 eller 4 st.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by Skidrow »

Vill se förändringar i laget inför 3 matchen, byt målvakt även om inte Ortio varit dålig, flytta Jocke från första sätt in Hetta (Jimmie tror jag inte orkar) och flytta på en del andra spelare bara för att få spelarna att ändra sig och komma ur sina bekvämlighets zoner.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by StigVig »

Håller tummarna för Öster, hoppas dom snabbt kommer tillbaka till Allsvenskan och snor alla sponsorer från Växköp.
Tippar att 90% av deras publik hellre väljer att se en match med Öster i Allsvenskan än Växköp i SHL
Krossa Skiten!!!!!
MrA
Posts: 97
Joined: 16 Jun 2011, 00:33

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by MrA »

nishog04 wrote: 19 Apr 2018, 23:58
Hmm, jag vet inte riktigt vad han vill säga med att denna final är dålig för svensk hockey. Tror han på fullaste allvar att Djurgården, Luleå, Färjestad eller något annat lag hade kunnat rubba Växjö i år? När man såg Växjös laguppställning inför säsongen kunde man lika gärna ha delat ut bucklan redan på upptaktsträffen. Så överlägsna är Växjö i år. Wikegård säger att man vill ha jämna och täta matchserier. Vad ska man göra, sålla bort Växjö för att de spelar för bra? Kanske ersätta med ett redan utslaget lag, så att vi får sju matcher i finalen? Kanske AIK också är fel och att Brynäs - HV egentligen hade gett den bästa utkomsten för alla - finalrepris från ifjol och allt?

Och vill Wikegård prata om vad som är dåligt för svensk hockey, tycker jag han kunde lyfta problematiken med icke-transparensen kring löner, bonusar, pensioner osv. Börja gärna där, SHL. Titta igenom siffrorna alla vet varierar kraftigt mellan SHL-lagen och lös sedan problemet. Är lönetak en väg? Jag vet inte. Ska den s.k "kommundopingen" åtgärdas på något sätt? Vad ska anses vara okej och vad ska inte vara okej? Allt detta bör dock vägas mot det faktum att Malmö, Djurgården och Frölunda har helt överlägsna förutsättningar gällande publiksiffror. Hur fördelar vi allt så att det blir rättvist även för de minsta (t.ex. Karlskrona och Mora). Nu är KHK förvisso inte kvar i SHL, men det är ändå någonting som borde diskuteras.

Är det inte dags att journalisterna och framförallt SHL börjar röra runt i dessa frågor?
Kollade statistiken i grundserien och noterade faktiskt att Djurgården hade ett intressant facit mot just Växjö, 3 vinster och en förlust (på straffar dessutom). Kanske det han hade i åtanke? ;)

Enda andra laget som inte förlorat 3 eller 4 av 4 mot Växjö var Luleå på 2 vinster

Sedan är ju såklart serielunk och slutspel såklart två olika saker..
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F2 - Skellefteå AIK - Växjö Lakers - 19/4 KL 19.30

Post by nishog04 »

Jo, det är just det jag menar. Grundserie och slutspel är knappt ens samma sport. Jag skulle nästan våga påstå att Luleå levererat bättre än Djurgården i sådana fall. Rent hypotetiskt alltså.
Locked