F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Renjägaren
Posts: 8
Joined: 16 Mar 2018, 20:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Renjägaren »

nishog04 wrote: 18 Apr 2018, 17:10 För att återgå till källan (alltså jag i detta fall), undrar Renjägaren hur Växjös sätt att värva påverkar t.ex. landslaget. Om Renjägaren missat tidigare förträffliga svar kan jag alltså förklara en gång till. Du pratar om att dammsuga Sverige efter spelare man senare kallar "egna". Jag vill minnas du nämnde 10 eller 13 i J18, medan jag snabbt räknat kom upp till 23. Förklaringen till detta är att att t.ex. Bureå, Clemensnäs, Burträsk och Lejon är lokala lag. Lägg därtill att Arvidsjaur, Boden, Piteå, Kiruna, Vilhelmina - ja, t.o.m Umeå har lååååååång historia med AIK. Dessa samhällen/orter/städer är plantskolor till AIK - och har så varit långt mycket längre tid än var växjöborna ens funderat på hockey.

Kanske svårt att fatta i södra Sverige där avstånden till grannstaden ofta är mycket kortare, än vad de är i Norr- och Västerbotten.

Så till slutsatsen: Växjös sätt att bygga lag på handlar om att köpa det som behövs - att parasitera på övriga föreningar i hockeysverige. Till skillnad från HV71, Färjestad, Leksand och ja... Skellefteå AIK (för att nämna några).

Så när vi plockar spelare från Alvesta, Gislaved, Diö eller Lenhovda (typ 3 mil från Växjö) mfl så ”parasiterar” vi medan när ni plockar spelare från Kiruna (47 mil), Umeå eller Rövträsk så agerar ni plantskola för lokala förmågor???

Du tycker inte att den logiken haltar en aning...???


Eller du menar kanske att om man har parasiterat tillräckligt länge så kan man kalla sig för plantskola sen???
Knut
Posts: 35
Joined: 29 Jul 2013, 23:16

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Knut »

Hehe, lite roligt ändå att du kom hit för att trolla men blev själv trollad :D hur länge har du varit upprörd nu? Hur mycket av denna dag har du slösat? Dags att lägga ner och gå vidare.
Renjägaren
Posts: 8
Joined: 16 Mar 2018, 20:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Renjägaren »

StigVig wrote: 18 Apr 2018, 17:26 Växköp finansierar de flesta spelarköpen via sponsorer, vad händer när Öster går upp till Allsvenskan (hoppas de gör det snart). Då faller Växköp ihop som ett korthus och rasar i tabellsystemet.
Växköp har den mest överlägsna spelarbudgeten denna säsong och troligen genom tiderna.
Hur F***n kan man betala spelare i 4:e formationen en bit över 150.000/mån
Finns ett gäng lag i SHL som borde tvångsnedflyttas till en lägre division Växköp är ett av dom
Ok, och hur finansierar saik sina spelarköp?
(Jo, ni köper spelare - vad era föräldrar än säger!)
Trycker ni pengar själva? Om ni nu inte får in dem via sponsring...?

Sen sitter ju du också och bara hittar på!
Kan du inte plocka fram uppgifter som styrker det du säger så går det ju inte att ta dig på allvar!

Du kan ju tro och hoppas att Växjöp har större budget än vad som redovisas men att försöka argumentera blir ju meningslöst!

Jag vet förresten att saik betalar O Möller 6,4 miljoner svart om året ... och att dom pengarna kommer ifrån försäljning av organ från spädbarn i Indonesien...

Det blir liksom ingen ide om man bara hittar på!
Renjägaren
Posts: 8
Joined: 16 Mar 2018, 20:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Renjägaren »

Knut wrote: 18 Apr 2018, 19:04 Hehe, lite roligt ändå att du kom hit för att trolla men blev själv trollad :D hur länge har du varit upprörd nu? Hur mycket av denna dag har du slösat? Dags att lägga ner och gå vidare.
Jag kom faktiskt inte för att bråka!
Men det florerar så mycket rykten och skitsnack att jag tänkte försöka föra en sansad diskussion med några av de fans (som jag fram till nu haft mest respekt för)

Men jag inser nu att det är ni som är inne i alla twitter- och Facebookinlägg och sprider lögner!

Jag är faktiskt inte speciellt upprörd! Vi slog er med 7-0 igår och det är svårt att tvätta bort leendet efter den totala förnedringen 😜

Även om den ju berodde på att vi ”pickade” på klubborna - annars hade ni ju vunnit 😂😂😂
(Jag lider med er som har en sån pajas till tränare 😂)

Men vet du vad! Ni ska faktiskt få vara ifred med er bitterhet och er självömkan!

Hata på och lev gott i er fantasivärld!
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by dovienya »

Matt Anderson, Djurgården Hockey
Det var i den andra perioden i matchen mellan Djurgården och Luleå som Matt Anderson delade ut en spearing på Luleås Kael Mouillerat. Situationsrummet valde att anmäla händelsen till disciplinnämnden som nu har fällt Matt Anderson.


Nyckelfaktorer:
Det är en medveten spearing
Risk för skada
Agerandet är vårdslöst
Avstängning:
2 matcher

Böter:
25 000 kronor

Då var det då, nu är det nu. Nu är det coolt och häftigt att försöka pillra in klubban bakom suspen.
Knut
Posts: 35
Joined: 29 Jul 2013, 23:16

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Knut »

Hehe, ja vad ska man säga. Så sjukt lätt trigga denna typen av människor. Aja, någon mod kan kanske rensa här nu så vi håller oss till hockey
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by nishog04 »

Renjägaren wrote: 18 Apr 2018, 18:58
nishog04 wrote: 18 Apr 2018, 17:10 För att återgå till källan (alltså jag i detta fall), undrar Renjägaren hur Växjös sätt att värva påverkar t.ex. landslaget. Om Renjägaren missat tidigare förträffliga svar kan jag alltså förklara en gång till. Du pratar om att dammsuga Sverige efter spelare man senare kallar "egna". Jag vill minnas du nämnde 10 eller 13 i J18, medan jag snabbt räknat kom upp till 23. Förklaringen till detta är att att t.ex. Bureå, Clemensnäs, Burträsk och Lejon är lokala lag. Lägg därtill att Arvidsjaur, Boden, Piteå, Kiruna, Vilhelmina - ja, t.o.m Umeå har lååååååång historia med AIK. Dessa samhällen/orter/städer är plantskolor till AIK - och har så varit långt mycket längre tid än var växjöborna ens funderat på hockey.

Kanske svårt att fatta i södra Sverige där avstånden till grannstaden ofta är mycket kortare, än vad de är i Norr- och Västerbotten.

Så till slutsatsen: Växjös sätt att bygga lag på handlar om att köpa det som behövs - att parasitera på övriga föreningar i hockeysverige. Till skillnad från HV71, Färjestad, Leksand och ja... Skellefteå AIK (för att nämna några).

Så när vi plockar spelare från Alvesta, Gislaved, Diö eller Lenhovda (typ 3 mil från Växjö) mfl så ”parasiterar” vi medan när ni plockar spelare från Kiruna (47 mil), Umeå eller Rövträsk så agerar ni plantskola för lokala förmågor???

Du tycker inte att den logiken haltar en aning...???


Eller du menar kanske att om man har parasiterat tillräckligt länge så kan man kalla sig för plantskola sen???
Ta det lugnt nu, jag har noterat dessa orter och anklagar dig inte för någonting alls där. Det är det som handlar om närområde och plantskolor. Till skillnad från Limhamn, Sollentuna, Huddinge och Frölunda alltså (med hey, vem är väl skrupelfri? Vi har spelare från Bollnäs i föreningen!). Jag undrar förresten hur stort Växjö Lakers är i Huddinge? I jämförelse med hur stort AIK är i Piteå (50-50 mellan AIK och Luleå), Arvidsjaur, Kiruna osv. Städer/orter, där befolkningen i åratal hållit på AIK (Umeå borträknat, om du inte tidigare förstått det). Tror du det är en slump att både Fredrik Lindgren och hans brorsa Mikael Lindgren (de kommer från Arvidsjaur) i alla tider kommer förknippas med AIK? Eller att tidigare AIK-tränaren Hans Wallson kommer från Kiruna?

Så sluta prata dynga om att Växjö har fler juniorer ur egna led. Observera att Växjös A-lag sedan länge representerats av hela Sverige och halva nordamerika. Betänkt att AIK har som ständigt återkommande mål att ha minst 50% spelare "ur egna led" (vilket alltså även innefattar orter där invånarna levt och andats AIK ända sedan de föddes) i A-laget. Vad har Växjö Lakers för målsättning i samma fråga, 50% från Skellefteås led eller?

Visst är det förresten som så att när Växjö nu förmodligen kommer vinna Le Mat, är det fler skelleftebor än växjöbor som tar guld (och då räknar jag inte in "hired guns" som Pesonen och Calof)?
Renjägaren
Posts: 8
Joined: 16 Mar 2018, 20:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Renjägaren »

nishog04 wrote: 18 Apr 2018, 19:37
Renjägaren wrote: 18 Apr 2018, 18:58
nishog04 wrote: 18 Apr 2018, 17:10 För att återgå till källan (alltså jag i detta fall), undrar Renjägaren hur Växjös sätt att värva påverkar t.ex. landslaget. Om Renjägaren missat tidigare förträffliga svar kan jag alltså förklara en gång till. Du pratar om att dammsuga Sverige efter spelare man senare kallar "egna". Jag vill minnas du nämnde 10 eller 13 i J18, medan jag snabbt räknat kom upp till 23. Förklaringen till detta är att att t.ex. Bureå, Clemensnäs, Burträsk och Lejon är lokala lag. Lägg därtill att Arvidsjaur, Boden, Piteå, Kiruna, Vilhelmina - ja, t.o.m Umeå har lååååååång historia med AIK. Dessa samhällen/orter/städer är plantskolor till AIK - och har så varit långt mycket längre tid än var växjöborna ens funderat på hockey.

Kanske svårt att fatta i södra Sverige där avstånden till grannstaden ofta är mycket kortare, än vad de är i Norr- och Västerbotten.

Så till slutsatsen: Växjös sätt att bygga lag på handlar om att köpa det som behövs - att parasitera på övriga föreningar i hockeysverige. Till skillnad från HV71, Färjestad, Leksand och ja... Skellefteå AIK (för att nämna några).

Så när vi plockar spelare från Alvesta, Gislaved, Diö eller Lenhovda (typ 3 mil från Växjö) mfl så ”parasiterar” vi medan när ni plockar spelare från Kiruna (47 mil), Umeå eller Rövträsk så agerar ni plantskola för lokala förmågor???

Du tycker inte att den logiken haltar en aning...???


Eller du menar kanske att om man har parasiterat tillräckligt länge så kan man kalla sig för plantskola sen???
Ta det lugnt nu, jag har noterat dessa orter och anklagar dig inte för någonting alls där. Det är det som handlar om närområde och plantskolor. Till skillnad från Limhamn, Sollentuna, Huddinge och Frölunda alltså (med hey, vem är väl skrupelfri? Vi har spelare från Bollnäs i föreningen!). Jag undrar förresten hur stort Växjö Lakers är i Huddinge? I jämförelse med hur stort AIK är i Piteå (50-50 mellan AIK och Luleå), Arvidsjaur, Kiruna osv. Städer/orter, där befolkningen i åratal hållit på AIK (Umeå borträknat, om du inte tidigare förstått det). Tror du det är en slump att både Fredrik Lindgren och hans brorsa Mikael Lindgren (de kommer från Arvidsjaur) i alla tider kommer förknippas med AIK? Eller att tidigare AIK-tränaren Hans Wallson kommer från Kiruna?

Så sluta prata dynga om att Växjö har fler juniorer ur egna led. Observera att Växjös A-lag sedan länge representerats av hela Sverige och halva nordamerika. Betänkt att AIK har som ständigt återkommande mål att ha minst 50% spelare "ur egna led" (vilket alltså även innefattar orter där invånarna levt och andats AIK ända sedan de föddes) i A-laget. Vad har Växjö Lakers för målsättning i samma fråga, 50% från Skellefteås led eller?

Visst är det förresten som så att när Växjö nu förmodligen kommer vinna Le Mat, är det fler skelleftebor än växjöbor som tar guld (och då räknar jag inte in "hired guns" som Pesonen och Calof)?
Ok, det du säger är alltså att man inte borde tillåta lag som inte funnits så länge (i högsta serien) att man kunnat hålla på dem sen man var barn?
Det finns ingen förståelse för att det tar tid etablera sig och att få igång en fungerande ungdomsverksamhet på elitnivå.

Om vi ponerar att Skellefteås fotbollslag (nu har jag ingen aning men gissar att ni har nåt lag i div 2, 3 eller 4?) skulle avancera i seriesystemet och ta sig ända till Allsvenskan så skulle ni inte hålla på dem därför att de inte spelat i högsta serien i typ 50 år (ni har ju spelat 12 i SHL (jag vet att ni hade en sejour på 70-talet också)???

Jag jan berätta att Lakers har samma mål som ni med 50% från egna led från och med 2024! Skälvklart går det ju inte att trolla fram detta på 2-3 år utan det handlar om att ”parasitera” som det tydligen kallas (när vi gör det) när man startar hockeygymnasium och lockar till sig talanger och bygger upp samarbete med mindre klubbar runtom (plantskolor kallas det när ni gör det)!

Tro det eller ej men vi har tittat och kopierat väldigt mycket av hur ni etablerade er som den stormakt ni varit de senaste 7-8 åren - gilla det eller ej!

Om du tittar på er egen historia så kommer du att hotta många likheter vare sig du vill eller inte!

Kul att du anser att Pesonen är en Skellefteåspelare förresten 😂😂😂
Man förstår ju att ni har många ”egna” produkter... 😂
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by nishog04 »

Renjägaren wrote: 18 Apr 2018, 20:13
Ok, det du säger är alltså att man inte borde tillåta lag som inte funnits så länge (i högsta serien) att man kunnat hålla på dem sen man var barn?
Det finns ingen förståelse för att det tar tid etablera sig och att få igång en fungerande ungdomsverksamhet på elitnivå.

Om vi ponerar att Skellefteås fotbollslag (nu har jag ingen aning men gissar att ni har nåt lag i div 2, 3 eller 4?) skulle avancera i seriesystemet och ta sig ända till Allsvenskan så skulle ni inte hålla på dem därför att de inte spelat i högsta serien i typ 50 år (ni har ju spelat 12 i SHL (jag vet att ni hade en sejour på 70-talet också)???

Jag jan berätta att Lakers har samma mål som ni med 50% från egna led från och med 2024! Skälvklart går det ju inte att trolla fram detta på 2-3 år utan det handlar om att ”parasitera” som det tydligen kallas (när vi gör det) när man startar hockeygymnasium och lockar till sig talanger och bygger upp samarbete med mindre klubbar runtom (plantskolor kallas det när ni gör det)!

Tro det eller ej men vi har tittat och kopierat väldigt mycket av hur ni etablerade er som den stormakt ni varit de senaste 7-8 åren - gilla det eller ej!

Om du tittar på er egen historia så kommer du att hotta många likheter vare sig du vill eller inte!

Kul att du anser att Pesonen är en Skellefteåspelare förresten 😂😂😂
Man förstår ju att ni har många ”egna” produkter... 😂
Läs igen och sluta med skrattande smileys hela tiden. Det påvisar snarare låg ålder, än stor hockeykunskap. Jag är nästan benägen att kalla dig dumskalle för en sån där kommentar, måste jag erkänna. För att ta det igen: Pesonen och Calof är alltså INTE skelleftebor. Hur kunde du missa det? Martin och Arvid är det däremot. Rosén är Växjös motsvarighet, eller har jag missat någon?

I övrigt: Bra jobbat, du har äntligen fattat. Grattis! Bonuspoäng för att du själv också tillkännager det faktum att Växjö Lakers parasiterar. Jag förstår att Lakers gör det och du borde förstå att andra lags supportrar häcklar er för just detta.

Däremot är du helt ute och cyklar i fråga om jämförelsen att "Vi är som er, ni har också varit där". FEL! Du har helt rätt i att Växjö Lakers tittar på andra föreningar (däribland Skellefteå AIK) och tar modell efter dessa, och så är det med alla andra föreningar. Tror du AIK:s styrelse är så dumma i huvudet att de inte själva tittar på hur andra föreningar arbetar? Alla tittar på hur konkurrenterna jobbar och det är heller inget fel i det. Men du har tokfel när du missar poängen att Lakers ständigt tar genvägar för att komma framåt. Hur många lag tror du värvade halva Sverige på 20-talet? För alla utanför storstadsområdena var det naturligtvis gräsrotsnivå på lagbyggena. Man värvades ingenstans, man föddes i bygden och spelade för bygden. Var man riktigt övermäktigt duktig hamnade man till slut hos Djurgården och liknande lag, där stora delar av landslaget spelade.

Självklart var det simplare förr. Men gissa hur Färjestad höll sin höga nivå i början av 2000-talet: spelarna for inte kors och tvärs över atlanten, man spelade inte i KHL eller Schweiz. Man spelade kvar i sin förening. Det var stabiliteten som byggde Färjestad. Likaså var det stabilitet som gjorde att AIK tog två raka guld, då så gott som hela laget stannade kvar en säsong till. Tror du Lakers hade haft ett uns chans mot det laget om AIK ställt samma spelare på isen ett tredje år? Aldrig i livet.

Men det är ju så hockeysverige ser ut idag. Spelare kommer och går och nya stjärnor ska fostras hela tiden. Vad roligt att Växjö Lakers tänkt bidra i längden då!
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Biocellatus »

Renjägaren wrote: 18 Apr 2018, 20:13(ni har ju spelat 12 i SHL (jag vet att ni hade en sejour på 70-talet också)???
Hahah "en sejour på 70-talet". Du är typ rolig. Gör du det med flit eller kommer det bara?
Bandcamp
Posts: 4
Joined: 13 Sep 2014, 21:32

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Bandcamp »

Jag bedömer att Renjägaren är mellan 17 och 21 år gammal. Inte en dag äldre.
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by claymore »

”Tittar på er egen historia .. hotta (sic!) många likheter”
Herregud Renjägarn - Ditt lag HAR ingen historia! Ni är ett plastlag! Lev med det och kasta handklappan 🙌
lakers11
Posts: 10
Joined: 13 Oct 2013, 20:46

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by lakers11 »

claymore wrote: 18 Apr 2018, 21:03 ”Tittar på er egen historia .. hotta (sic!) många likheter”
Herregud Renjägarn - Ditt lag HAR ingen historia! Ni är ett plastlag! Lev med det och kasta handklappan 🙌
Vem bryr sig? Vi är sveriges överlägset bästa lag :mrgreen: 8-)

Njuter!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by nishog04 »

lakers11 wrote: 18 Apr 2018, 21:24
claymore wrote: 18 Apr 2018, 21:03 ”Tittar på er egen historia .. hotta (sic!) många likheter”
Herregud Renjägarn - Ditt lag HAR ingen historia! Ni är ett plastlag! Lev med det och kasta handklappan 🙌
Vem bryr sig? Vi har sveriges överlägset bästa lag :mrgreen: 8-)

Njuter!
Det är ni antagligen. Njut som tusan och skapa sedan er egna hockeykultur, där ni håller er till ert egna forum. För vad fan gör du egentligen här? Har du sett många av övriga lags supportrar starta diskussioner på lakerslakejer.se? Jag kan då säga att det inte skrivs många rader av AIK:are på Lövens forum - eller Luleås, eller DIF:s, eller något annat lags forum över huvud taget.

Vill du snacka Växjös ihopköpta förträfflighet finns det andra forum du kan vända dig till, alternativt snickrar du ihop en insändare till Norran och hoppas på snabbt svar.

Ni kommer alltid betraktas som ett plastlag av andra lags fans och behöver således inte komma hit för att försöka bevisa er hockeykunskap för någon.

Lycka till och kram på dig!
lakers11
Posts: 10
Joined: 13 Oct 2013, 20:46

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by lakers11 »

Kram på dig med! Kom på att jag hade ett konto här. Förmodligen då vi möttes första gången i slutspelet...

Lycka till nästa år! Vi kanske möts i slutspelet igen :lol:
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by ossian »

lakers11 wrote: 18 Apr 2018, 21:24
claymore wrote: 18 Apr 2018, 21:03 ”Tittar på er egen historia .. hotta (sic!) många likheter”
Herregud Renjägarn - Ditt lag HAR ingen historia! Ni är ett plastlag! Lev med det och kasta handklappan 🙌
Vem bryr sig? Vi är sveriges överlägset bästa lag :mrgreen: 8-)

Njuter!
Kom tillbaka om 70 år.

Ingen gillar plastlag i Europa, inom alla idrotter, i alla ligor. Så är fans.

Sen är det inte avgjort ännu om vilket Sveriges bästa lag inom ishockey är.
Bratsson
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2018, 21:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Bratsson »

ossian wrote:
lakers11 wrote: 18 Apr 2018, 21:24
claymore wrote: 18 Apr 2018, 21:03 ”Tittar på er egen historia .. hotta (sic!) många likheter”
Herregud Renjägarn - Ditt lag HAR ingen historia! Ni är ett plastlag! Lev med det och kasta handklappan Image
Vem bryr sig? Vi är sveriges överlägset bästa lag :mrgreen: 8-)

Njuter!
Kom tillbaka om 70 år.

Ingen gillar plastlag i Europa, inom alla idrotter, i alla ligor. Så är fans.

Sen är det inte avgjort ännu om vilket Sveriges bästa lag inom ishockey är.
ImageImage
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by ossian »

Joakim Lindström är väl från Skellefteå med AIK som moderklubb? Han gick som juniorlandslagsman till MoDo när vi låg i allsvenskan. Möller har ingen någonsin hävdat är en egen produkt.

Men om ni tycker Reddox är en spelare ur egna led så får ni väl tycka det. Det viktiga är såklart vad ni själva tycker, även om jag förstår att det känns jobbigt att alla andra fans tycker att ni är ett plastigt köpelag med dopad ekonomi.
Bratsson
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2018, 21:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Bratsson »

Vi menar att man kan ha stort hjärta fast man inte föddes i samma kommun, land, planet, universum.
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Biocellatus »

Beror helt på vad man får för lön. Jag hade lätt (hypotetiskt) kunnat spela nån säsong i Lule och visa hur mycket hjärta som frukthamstern vill om jag fick typ 10-12 miljarder kronor.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Jocko Homo »

Vad fint. Och att dessutom skriva det på tröjan.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by ossian »

Det är ingen som ifrågasätter att ni har spelare med hjärta för föreningen, säkert har en sån som Reddox det.

Evertsson har gjort ett gäng briljanta och billiga värvningar, en mycket skicklig sportchef. Ni har ett jävligt bra lag.

Det andra fans stör sig på är att ni inte spelar efter samma ekonomiska regelbok som de andra, samt att ni in i absurdum köper in. Ni har 5000 åskådare i snitt och ställer seriens i särklass namnkunnigaste lag på isen när serien drar igång. Juniorerna som spelar under säsongen gör ett mycket bra jobb, helt klart bland de bättre ungdomarna i serien. Då köper ni plötsligt in Miele och Rasmussen för att ”det finns en lucka i spelarbudgeten”. Hur är det möjligt?
Bratsson
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2018, 21:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Bratsson »

ossian wrote:Det är ingen som ifrågasätter att ni har spelare med hjärta för föreningen, säkert har en sån som Reddox det.

Evertsson har gjort ett gäng briljanta och billiga värvningar, en mycket skicklig sportchef. Ni har ett jävligt bra lag.

Det andra fans stör sig på är att ni inte spelar efter samma ekonomiska regelbok som de andra, samt att ni in i absurdum köper in. Ni har 5000 åskådare i snitt och ställer seriens i särklass namnkunnigaste lag på isen när serien drar igång. Juniorerna som spelar under säsongen gör ett mycket bra jobb, helt klart bland de bättre ungdomarna i serien. Då köper ni plötsligt in Miele och Rasmussen för att ”det finns en lucka i spelarbudgeten”. Hur är det möjligt?
Jag tror det är precis som för er, att spelare kommer till ett vinnande lag för att vinna och inte för den där extra pengen som ni tror Evertsson lastat på dem. Miele är några månader i det här laget bara så det kostar inte som att ha han hela säsongen. Rasmussen tror jag, utan att veta, är inte så dyr utan har hjärtat kvar sedan förra gången han spelade här och han vill gärna vinna Guld, och även han spelar några månader bara. Calof lär vara "billig" osv osv.

Det med publiken har mycket med att göra hur mycket dom spenderar på mat osv när dom väl är på plats.

Billig trupp? Absolut inte. Mycket dyrare än alla andra (ala Luleå) njae.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by ossian »

Jag tror att era spelare i fjärdefemman har lika hög lön som andra lag har i förstafemman, föreningar som har liknande publiksiffror som er. Som Martin Lundberg. Men kanske er publik spenderar flera tusen kronor i snitt i baren när de går på hockey? Eller så kanske det är något annat?
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by karjala »

Det är ingen som beundrar er, Växjö, så förstår att ni måste söka bekräftelse.

Kommer ihåg när vi mötte er i playoff i Allsvenskan för många år sedan. Ni hade andra färger på er och ett annat klubbemblem då. På tal om plastigt lag.
Bratsson
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2018, 21:04

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by Bratsson »

karjala wrote:Det är ingen som beundrar er, Växjö, så förstår att ni måste söka bekräftelse.

Kommer ihåg när vi mötte er i playoff i Allsvenskan för många år sedan. Ni hade andra färger på er och ett annat klubbemblem då. På tal om plastigt lag.
Ni har fortfarande ingen aning om löner vare sig det är 1a 2a eller 4e linan.

Vi vill inte ha någon bekräftelse, det räcker med guld...
lakers11
Posts: 10
Joined: 13 Oct 2013, 20:46

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by lakers11 »

ossian wrote: 19 Apr 2018, 11:12 Jag tror att era spelare i fjärdefemman har lika hög lön som andra lag har i förstafemman, föreningar som har liknande publiksiffror som er. Som Martin Lundberg. Men kanske er publik spenderar flera tusen kronor i snitt i baren när de går på hockey? Eller så kanske det är något annat?
Och Jocke Lindström har lika hög lön som shinnimin, Calof, Pettersson och Joel Persson har tillsammans
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by StigVig »

Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart.
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by karjala »

Bratsson wrote:
karjala wrote:Det är ingen som beundrar er, Växjö, så förstår att ni måste söka bekräftelse.

Kommer ihåg när vi mötte er i playoff i Allsvenskan för många år sedan. Ni hade andra färger på er och ett annat klubbemblem då. På tal om plastigt lag.
Ni har fortfarande ingen aning om löner vare sig det är 1a 2a eller 4e linan.

Vi vill inte ha någon bekräftelse, det räcker med guld...
Ändå är ni här inne och försöker få bekräftelse.
Ni försöker förklara varför ni inte är ett plastigt lag som alla föraktar men det går inte så bra.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: F1 - Växjö Lakers - Skellefteå AIK - 17/4 kl 19.30

Post by nishog04 »

Bratsson wrote: 19 Apr 2018, 09:39 Jag tror det är precis som för er, att spelare kommer till ett vinnande lag för att vinna och inte för den där extra pengen som ni tror Evertsson lastat på dem. Miele är några månader i det här laget bara så det kostar inte som att ha han hela säsongen. Rasmussen tror jag, utan att veta, är inte så dyr utan har hjärtat kvar sedan förra gången han spelade här och han vill gärna vinna Guld, och även han spelar några månader bara. Calof lär vara "billig" osv osv.

Det med publiken har mycket med att göra hur mycket dom spenderar på mat osv när dom väl är på plats.

Billig trupp? Absolut inte. Mycket dyrare än alla andra (ala Luleå) njae.
Haha, det där måste vara det mest naiva jag någonsin läst av en nyfrälst hockeyentusiast. Egentligen har jag bara väntat på att någon ska yppa orden, måste jag erkänna.

Det är verkligen att blanda ihop äpplen och päron att ens vara så naiv, att man påstår att spelare skriver på "för att vinna". Tror du på fullaste allvar på den tesen själv? Låt mig förklara vad jag menar:

Det där om att skriva på för att få vinna är sant, såtillvida att en spelare har likvärdiga bud från två klubbar. Vilket lag väljer då spelaren? Förmodligen laget som har störst chans att vinna. Svårare än så är det inte. Det du däremot påstår är att pengarna inte är så viktiga, det viktiga är att få vinna. Men vad nobelt - tillika så orimligt som det låter.

Hockey är ett yrke för dessa människor. Och vad får man då ut av arbetslivet? Lön, såklart. Det är därför vi alla jobbar! Det är inte för att man vill tillhöra företaget som har bäst rykte, vinner många utmärkelser, är företaget alla pratar om på stan och dessutom respekterar högt. Allt sånt är en bonus. Men lönen är i jämförelse allt det jag nämnt tidigare det totalt primära. Tror du på fullaste allvar att Rahimi, Shinnimin, Calof, Pesonen och Fasth faktiskt gått med på att spela för en lägre lön bara "för att vinna"? Tillåt mig skratta.

Du kan peka på lönebudget hit och dit och säga att "Växjö spenderar samma pengar som alla andra topplag". Ta en titt på Holös-affären för några år sedan, där Evertsson verkligen trixade och trollade med sign-on-bonusar och pensionspengar för att se till att Brynäs inte skulle ha en chans. Brynäs hade alltså inte en möjlighet i helvetet att kunna matcha Växjös chockhöjning. Detta gjort av ett ungt lag som då alltså inte hade exceptionellt höga publiksiffror och knappt matchade en enda junior i A-laget (vilket naturligtvis är billigare än att köpa etablerade spelare hela tiden).

Det Evertsson pratar om i intervjuer är ren bullshit och kräver verkligen total naivitet från läsarens sida för att ens bli en halvsanning. Den dag alla bonusar och pensionsavtal redovisas av samtliga föreningar för med sig en underhållande läsning för alla intresserade.
Locked